Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (8292)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puutarhaihmiset voi olla, mutta Dee ei ole mukava, tyytyväinen eikä onnellinen! Ilkeä, kateellinen, äkkipikainen tyytymätön, valheellinen, se dee on.
Entäs sinä? Oletko kovinkin tyytyväinen itseesi?
Ei kannattais, riitapukari!
Lopetetaas ny riitely het alkuusa. Väitetään, jottei kukaa yksinäsä riitele, eilen nähtii seki ihme. Koko päivä. Kellonajoist näki iltasella ketjun kulun :(
Kellokalle ketjussa.
Sivusta tähän: joku laski eilen 30 djankkausta, eipä sinne paljoa muuta sekaan sopinut :(
Käyttäisi polo tuonkin johonkin tuottavampaan tai mukavampaan vai onko peräti ainoa harrastus D?
Lähdetään torikahvilaan, ihana vilske ja ke on vielä iltatori.
Kannattaa jäädä myös iltatorille.
Sivusta tähän:
Tahdotko oikeasti jäädä yksin tähän ketjuun? Sulla riittää kyllä juttua itsesi komppaamisessa, ymmärrän.
Tää piika lähtee mattopyykille, kaupungin pesupaikka aukesi 1.6.
Mukavaa päivää muillekin piioille ja rengeille.
Väärin arvattu. En komppaa itseäni. Väärin arvattu myös eilinen. Kirjoittajia oli useita, mutta niputit yhdeksi. Samanlainen kirjoitustyyli johtaa harhaan.
Lisään vielä itse, että pidän älyttömänä heittoa "Tahdotko oikeasti jäädä yksin tähän ketjuun?"
Yrität ilmeisesti rakennella uhkakuvia, kuinka sinä poistut ketjusta.
Minua et kykene uhkailemaan etkä varmaan niitä muitakaan, joihin minut sekoitat. Olen kirjoittanut tänne asiapohjalta pitkiä juttuja. Eilen viimeksi tuli esiin, että jotkut saattavat oikeasti pelätä ketjun loppumista. On vastuutonta ja itsekästä vihjailla silloin sellaisesta. Ei ketju mihinkään lopu. Kaikissa ketjuissa tulee ja poistuu kirjoittajia.
Olen eri, mutta usein täällä kommentoidaan tyyliin: Älä palaa tai pysy pois.
Siitä tulee juurikin tuo mielikuva, että kirjoittaja haluaa jäädä yksin.
Täällä törmää kaikenlaisiin tulkintoihin. Kerran kehuin fanittamani Pelle Miljoonan ääntä, ja rapaa tuli niskaan kunnolla. Nyt suosittelin iltatoria ja taas löysi siitä aiheen. Eilen kirjoitin sen matkatilausviestin ja vasta tänään muistin, että hän kielsi jo kerran matkoista kirjoittamisen. Onneksi se ehti mennä ilman riitaa.
Eipä siinä mitään. Tarvii varmaan jatkossa öljytä puokustuskalusto paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunista kesäkuun aamua. Kävin tuossa terveystarkastuksessa ja siellä multa mukava hoitaja kyseli kaikenlaista elämäntavoista yms. ja kysyi myös harrastuksistani. Hetken mietin siinä ettei mulla mitään erityistä harrastusta ole ja sitten keksin vastata; on mulla harrastus, mummoilen paljon. Hoitajatar naurahti ja kyseli tarkemmin mitäs se pitää sisällään tuo mummoilu. Ja kerroin, vähintään pari kertaa viikossa mulla lapsenlapset muutaman tunnin ja silloin on menoa ja meininkiä, mummo konttailee lattialla nivelet naksuen; ajetaan pikkuautoilla, rakennetaan duploja, pikkulegoja, vaihetaan barbille vaatteita, vaikkei sormet meinaa totella enää, hyvää sormijumppaa. Ulkona mummo yrittää pysyä naperoitten perässä, minkä huonoilta jaloiltaan pystyy, retkeillään ja mummo kertoilee myös mielellään tarinoita ja luetaan suosikkikirjoja, tehdään siis kaikkea mahollista ja joskus mahotontakin.... 5-vuotias kerran legoja rakentaessaan sanoikin mulle "!älä nyt mummo hänkslää siinä tää on tarkka juttu" Olen ollut aina lapsirakas ja omat lapseni sanoneet että olen mummoillut aina:) Saan lasten kanssa leikkimisestä ja touhuamisesta valtavasti iloa, mutta myönnän kyllä että kun lähtevät, niin huomaan olevani väsynyt mutta onnellinen, kun pötkähdän sohvalle. Olisi mukava jos muutkin mummot ja papat kirjoittelisivat isovanhemmuudestaan ja kaikilla varmaan jotain mummolakokemuksia. Kaikkia tämmöinen hikipäässä touhuilu ei tosiaankaan innosta, ja mutta kerroin vain oman kokemukseni "harrastuksestani" tähän. Olisi mukava lukea muittenkin mummojen ja pappojen kokemuksia.
Ihana olet!👵🏻😍
Pappa täällä. Hoidan tyttärenpoikia lomilla. Nyt tulevat kolmeksi viikoksi mun luo. Tehdään äijäjuttuja, hoidetaan metsää, rempataan, pyöräillään, uidaan, laitetaan ruokaa ja luetaan paljon kirjoja. Ovat jo koulussa ja kaikkea jo osaavat. Mukavaa, ikävöin kovasti sitten kun lähtevät. Asuvat toisella puolella Suomea.
Kiva viesti. Oma pappa oli etäisempi, tyttäretkin häntä teititteli -70 luvulla.
Naapuri tarjosi korvasieniä. Ei innostuttu, tuntuu kovin työläältä niitten valmistus myrkyttömiksi.
Heiltä saatiin myös raparperia ja lipstikkaa.
Molemmat laitoin pakastimeen odottamaan inspiraatiota leipomiseen ja ruuanlaittoon.
Lipstikka tuoksuu ihanalta.
Kiva kun on mukavia naapureita!
En muistanut ukkejani edes mainita kun mummuistani kirjoitin.
Äidinisää en muista, isänisä oli mukava ukki
mutta eipä hänestäkään juuri muistoja jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan täällä mukana myös valehtelutieteiden maisteri, joka työskentelee totuudentorjuntavirastossa? Vapaapäivinä tuuraa Stasin kuulustelijoita.
Sama tyyppi tekee tutkimusta kuinka hänet erottaa hänestä itsestään ja millä spekseillä. Hänellä on useita koulutuksia, lakiopinnot, toimittajaopinnot, salapoliisityö, moraalinvartiointi ja muiden kaidalla tiellä pitäminen. Itsestä ei niin väliä, varkaudet, solvaukset ja juopottelut sallii itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan täällä mukana myös valehtelutieteiden maisteri, joka työskentelee totuudentorjuntavirastossa? Vapaapäivinä tuuraa Stasin kuulustelijoita.
Sama tyyppi tekee tutkimusta kuinka hänet erottaa hänestä itsestään ja millä spekseillä. Hänellä on useita koulutuksia, lakiopinnot, toimittajaopinnot, salapoliisityö, moraalinvartiointi ja muiden kaidalla tiellä pitäminen. Itsestä ei niin väliä, varkaudet, solvaukset ja juopottelut sallii itselleen.
Hänellä on onneksi "poliisiystävä" jolta kysyä neuvoja lain kiertämiseen. 👮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puutarhaihmiset voi olla, mutta Dee ei ole mukava, tyytyväinen eikä onnellinen! Ilkeä, kateellinen, äkkipikainen tyytymätön, valheellinen, se dee on.
Entäs sinä? Oletko kovinkin tyytyväinen itseesi?
Ei kannattais, riitapukari!
Lopetetaas ny riitely het alkuusa. Väitetään, jottei kukaa yksinäsä riitele, eilen nähtii seki ihme. Koko päivä. Kellonajoist näki iltasella ketjun kulun :(
Kellokalle ketjussa.
Sivusta tähän: joku laski eilen 30 djankkausta, eipä sinne paljoa muuta sekaan sopinut :(
Käyttäisi polo tuonkin johonkin tuottavampaan tai mukavampaan vai onko peräti ainoa harrastus D?
Lähdetään torikahvilaan, ihana vilske ja ke on vielä iltatori.
Kannattaa jäädä myös iltatorille.
Sivusta tähän:
Tahdotko oikeasti jäädä yksin tähän ketjuun? Sulla riittää kyllä juttua itsesi komppaamisessa, ymmärrän.
Tää piika lähtee mattopyykille, kaupungin pesupaikka aukesi 1.6.
Mukavaa päivää muillekin piioille ja rengeille.
Väärin arvattu. En komppaa itseäni. Väärin arvattu myös eilinen. Kirjoittajia oli useita, mutta niputit yhdeksi. Samanlainen kirjoitustyyli johtaa harhaan.
Lisään vielä itse, että pidän älyttömänä heittoa "Tahdotko oikeasti jäädä yksin tähän ketjuun?"
Yrität ilmeisesti rakennella uhkakuvia, kuinka sinä poistut ketjusta.
Minua et kykene uhkailemaan etkä varmaan niitä muitakaan, joihin minut sekoitat. Olen kirjoittanut tänne asiapohjalta pitkiä juttuja. Eilen viimeksi tuli esiin, että jotkut saattavat oikeasti pelätä ketjun loppumista. On vastuutonta ja itsekästä vihjailla silloin sellaisesta. Ei ketju mihinkään lopu. Kaikissa ketjuissa tulee ja poistuu kirjoittajia.
Olen eri, mutta usein täällä kommentoidaan tyyliin: Älä palaa tai pysy pois.
Siitä tulee juurikin tuo mielikuva, että kirjoittaja haluaa jäädä yksin.
Täällä törmää kaikenlaisiin tulkintoihin. Kerran kehuin fanittamani Pelle Miljoonan ääntä, ja rapaa tuli niskaan kunnolla. Nyt suosittelin iltatoria ja taas löysi siitä aiheen. Eilen kirjoitin sen matkatilausviestin ja vasta tänään muistin, että hän kielsi jo kerran matkoista kirjoittamisen. Onneksi se ehti mennä ilman riitaa.
Eipä siinä mitään. Tarvii varmaan jatkossa öljytä puokustuskalusto paremmin.
Enpä muista, että matkailuaiheiset viestit olisi kielletty. Sen kyllä muistan, kun joku kertoi lähtevänsä reissuun, ja siitä hänen nimissään törkeästi retosteltiin seksimatkailua.
Ei tainnut olla tässä ketjussa tuo.
- eri -
Oli tosiaan jossain aiemmassa ketjussa. Kerroin tavallisesta perhematkasta. Silloinen emännöitsijä ilmoitti, ettei kuulu otsikon piiriin. Myöhemmin joku kommentoi, en muista, missä ketjussa, ettei matkoista kannata kirjoittaa, herättää jossain kateutta. Mun matkoissa ei ole kadehtimisen aihetta. Luen kyllä mielelläni muiden matkoista. Ei näitä kannata tietenkään liikaa vatkata. Kirjoittaa vaan eikä piittaa riidoista. Turhaan lähden selittelemään. Jos joku suuttuu, suuttukoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska mielleyhtymä tuli. Jos joku joskus haluaisi riidellä, tässä ketjussa saa riidan aikaan vaikka tyhjästä ja nanosekunneissa. Loppumaan sitä ei sitten saakaan. Väittely on täällä joillekin täysin tuntematon käsite. Jos olet eri mieltä, se on selvä sodanjulistus. Täällä eivät asiat riitele, vaan kirjoittajat. Opinpa taas tänään jotain uutta.
Samaa mieltä olen. Eipä tälläistä muissa ketjuissa tapahdu. Useimmat riidat täällä mielestäni alkaa siitä, kun luullaan kirjoittajaa joksikin toiseksi. Intetään, väitetään, eikä uskota, vaikka virhe korjataan. Sitten vielä katoaa keskeiset viestit.
Toinen syy riitoihin on varmaan se, kun ei kuule äänenpainoja, ei ymmärretä leikinlaskua ja vitsailua, ollaan tosikoita. Monet tykkää hassuttelusta, toisille ei kerrassaan käy.
Joku totesi aiemmin, että täällä on liian eritasoisia kirjoittajia; jotkut puhuu käytännön arkielämästä, toiset harrastaa abstraktimpaa ajattelua. Voi olla. Tätä kaikki ei siedä. Tulee kateutta ja riitaa vaikka sivistyssanoista. Todellisuudessa vain yksi kirjoittaja suuttuu tästä. Muut kirjoittelee tasavertaisina ja sovussa välillä arjesta, välillä korkealentoisemmista jutuista, mikä tuo monipuolisuutta keskusteluun.
Väärinkäsitykset viestin lähettäjistä korjautuisi sovussa helposti. Ongelmaksi tulee taas saman kirjoittajan harrastamat ajojahdit, joissa hän arvuuttelee erimieltä olevia ja niputtaa heidät yhdeksi kirjoittajaksi. Hän ei hyväksy muitten mielipiteitä tai huumoria. Tuomitsee ja arvostelee.
Kauhea tavallaan sanoa tämä, kun hän on oletettavasti iäkäs ja yksinäinen, mutta jos hän olisi vaikka lomalla ja poissa ketjusta, muut kirjoittelisi sovussa, mitään ongelmaa ei olisi. Ketjun ilmapiiri pysyisi hyvänä.
Mikään kaunis puhe ei tässä auta. Hän ei ota vastaan palautetta.
Kuinka olet päätynyt tähän arvioosi, että yksi iäkäs ja yksinäinen henkilö täällä aiheuttaa ketjuun riitoja, suuttuu, tuomitsee ja arvostelee ja harrastaa ajojahteja?
Mielenkiintoista. Itselläni on tutkijakoulutus, niin alkoi kyllä kiinnostaa tämä analyysisi. Vähän nyt haastan sinua.
Mihin tarvit tätä tietoa? Minkä alan tutkijakoulutus?
Kansakoulu, puutarha-apulainen.
Täällä luetellaan omia annatteja, koulutuksia. Hassusti poistui päivän teemaviesti.
Yo-puutarhuri olen minä
Joo kato sun viestit poistetaan automaattisesti, dee.
Poistaja vois nyt lopettaa tuon ja osallistua asiallisesti keskusteluun, kerrankin. Näytä, että osaat.
Ammatti? Koulutus?
Olen eri, mutta hän taisi kertoa jo.
Okka, ohi meni. Vai oliko se aloittaja, puutarha-apulainen?
Se olin minä, joka arvasin väärin.
Omia tutkintojani en laita tänne. Mielellään kirjoittelen vaan omana itsenäni. Viestit saa kertoa omaa kieltään, ja niille, jotka osaa tulkita, kertookin.
En yleensäkään tykkää siitä, että joka paikassa kerätään nykyään tietokantoja. Vaikka kauppojen etukorteilla. Aiemmin joku kirjoitti tietosuojasta. Se on monessa paikassa näennäistä.
Taisi joku eilen minulle esitettyyn kysymykseen vastata tuon puutarha-apulainen. Ymmärsin, että siinä jälleen härnättiin erästä henkilöä eli deetä. Saatoin muuten sinun viestiisi eilen vastata, mutta eipä muistella tänään vanhoja. Omista tutkinnoista en kerro sen enempää. Tänään tämä vasta eka viestini, pidän vähän välipäivää. Kiva ollut lukea niitä teidän sopuisia viestejänne, enimmäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulkitsin tutkimusta tekevän ja ketjua ihmettelevän ihan omaksi eri ihmiseksi. Mutta: jokuhan täällä aina muka tietää paremmin? Uskokoon, ken tahtoo :)
Sä oot vain niin tyhmä. Sun ajattelu ei riitä tulkintoihin. Raukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulkitsin tutkimusta tekevän ja ketjua ihmettelevän ihan omaksi eri ihmiseksi. Mutta: jokuhan täällä aina muka tietää paremmin? Uskokoon, ken tahtoo :)
Dee ei tajunnut edes sitä puutarha-apulaisheittoa. Hänen alhaista koulutustaan sillä tarkoitettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dee ei tajunnut edes sitä puutarha-apulaisheittoa. Hänen alhaista koulutustaan sillä tarkoitettiin.
"Tutkijan" pohjakoulutus! Joo ei tajunnut! Ei.
Joku kirjoitti Salmelasta. Nythän siellä Vuohijärvellä on teemana Reidar Särestöniemi. Harmittaa, kun kerran nuorena Lapin reisulla Kittilässä ajettiin ohi puisesta tienviitasta, jossa luki Särestöniemi. Meinattiin kääntyä, mutta oltiin jo paluumatkalla ja matkaa sivutietä olisi ollut muistaakseni 30 km. Myöhemmin luin, että paikkaa hoiti Reidar Särestöniemen veli Anttu, joka tarinoi kävijöille ja saunottikin. Jostain luin, että Kekkonen tykkäsi Särestöniemen tyylistä, Lapin leiskuvista väreistä.
Hienosti on Salmela nostanut myös nuoria taiteilijoita esiin. Johdossa on kai sukupolven vaihdos, perustaja Tuomas Hoikkala jatkaa neuvonantajana.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kommentti viitaten aikaisempiin ketjuihin:
Siellähän joku häirikkö kirjoitti useamman eri vakkarin nimissä. Mm D, Timanttityttö, ja tämä matkatarinan kertoja, ei kai kukaan uskonut niitä? En palaa enää menneisiin, mutta kannattaa uskoa maalaisjärkeen, ei trolleihin.
Jos tarkoitat sitä minun matkakertomusta, emännöitsijä kommentoi suoraan minulle. Silloin ajojahti oli kovimmillaan. Sen jälkeen tuli vasta ne, jotka feikkasivat. Varmaan juuri saadakseen emännöitsijän lopettamaan. En niitä jäänyt seuraamaan, vaan poistuin ketjusta. Ei kannata niitä enempää kerrata. Tapahtui, mikä tapahtui. Nyt on toisin.
Minä, Salmelassa kävijä olen käynyt siellä Kittilässä Särestöniemen kotimuseossa. Upeata taidetta teki hän.
Vuohijärvellä ei ole tullut käytyä.
Mitenkäs se sanonta oli: Kauneus huuhtoo sielusta arjen tomun.
En nyt muista kuka näin sanoi aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerrohan nyt, kun muka paremmin tiedät: mikä on D:n ammatti ja koulutus.
Täällä porukka odottaa valmiina nauramaan sun "tiedoilles".
Käytkö ihan täysillä? Niin monesti on mennyt pieleen sun "tietosi".
Eipä sillä, ei kauheasti kiinnosta tuo asia, enemmän ihmettelen sinun omistautumistasi:)
Olen eri, mutta veikkaan silti. Henkilöä en kommentoi enkä tunne, vaan viesteistä muodostunutta kuvaa. Nyt eläkkeellä, auemmin töissä päiväkodissa, jossa ei viihtynyt eikä ollut pidetty. Sittemmin vanhustenhuollossa ja ehkä sekalaisissa pätkätöissä. Ihan hatusta heitän, kun hän kerran kysyy. Saa vapaasti nauraa väärälle arvaukselle. Tarkoitukseni ei ole loukata.
Vierailija kirjoitti:
Päivä päivältä selviää djankkaajan t y h m y y s, eikö itse tajua laskevansa luikuria, harva uskoo jargoniaan, kun menee pieleen aina uudestaan.
Lopeta jankutus ja keskity arvostelemaan omia viestejäsi.
😡🙄
Voisitteko kirjoitella asiallisesti?!
Jotkut kirjoitti lukevansa lapsenlapsille. Tosi hyvä juttu. Mummoni oli vähän boheemi tyyppi. Luki paljon ja harrasti maalausta. Luki mulle paljon runoja. Osaan vieläkin ulkoa monia. Keväällä meillä oli maalaustelineet pihalla ja maalattiin akvarelleja kukkivista omenapuista.
Hän avasi pienelle lapselle ihan uuden maailman. Kohteli aina vertaisenaan.
Kesän kunniaksi tässä pätkä Katri Valan runosta Kukkiva maa:
Maa kuohuu syreenien sinipunaisia terttuja, pihlajain valkeata kukkaharsoa, tervakkojen punaisia tähtisikermiä. Sinisiä, keltaisia, valkeita kukkia lainehtivat niityt mielettöminä merinä. Ja tuoksua! Ihanampaa kuin pyhä suitsutus. Kuumaa ja värisevää ja hulluksijuovuttavaa, pakanallista maan ihon tuoksua. (Muistista, voi olla virheitä).
Aikuisena näen runon jatko-osissa vahvan eroottisen latauksen. Ehkä se on tyypillistä nuorille runoilijoille, jotka, kuten Katri Valakin, tiesivät elämänsä pian päättyvän. Vala kuoli tuberkuloosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oot. Miksikä toista sanoo...
Minä en muista isäni äitiä, olin parivuotias kun hän kuoli. Oli ollut lämmin ja lapsirakas ihminen, äitini aina anoppiaan hyvällä muisti.
Äidinäiti taas oli erilainen persoona. Ainoata tytärtään piti piikana, pojat vain oli jotakin hänelle. Sama jaottelu jatkui lastensa lapsilla- me tyttären lapset olimme alemmassa kastissa. Näin ollen kovin läheisiä välejä ei ollut mummun
kanssa.
Itse olen lapseton joten en ole mummukaan enkä monille sisarusten lapsille mitenkään läheinen täti.