Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (7263)

Vierailija
7181/7263 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päivä on mennyt Euroviisujen jälkimainingeissa. Iloitsen Israelin hyvästä sijoituksesta, jes. Suomen edustajat olivat esittäneet sen verran Israel-vastaisia lausahduksia, että hyvin meni, kun eivät yltäneet kärkijoukkoihin.

Vierailija
7182/7263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna jokaiselle päivälle mahdollisuus tulla elämäsi kauneimmaksi päiväksi.

- Mark Twain

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7183/7263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin hyvin, heräsin vaille 10, join kahvit kinkkusämpylän kera ja katoin Emmerdale uusinnan. Kotipäivä tänään. N66v 

Vierailija
7184/7263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukuin hyvin, heräsin vaille 10, join kahvit kinkkusämpylän kera ja katoin Emmerdale uusinnan. Kotipäivä tänään. N66v 

Emme täälläkin tulossa, perjantai meni muualla. Ihmettelin, miten paljon heillä on lunta, ei aiemmin ole ollut.

Vierailija
7185/7263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piina oli armollinen minulle viime yönä. Taisi olla naapurin puolella tuolla kauempana toisella suunnalla kukkumassa. Ihan hiljaista siis oli täälläpäin. En vaan kovin hyvin saa unta näköjään, vaikka olisi mahdollisuus. Piina kävi sitten ilmoittamassa itsestään kello 7 aamulla, kun olin jo valmiiksi heräillä. Kukkui hetken ja hiljeni sitten. Olen huomattavasti myötämielisempi sitä kohtaan nyt toissa yönä. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piina oli armollinen minulle viime yönä. Taisi olla naapurin puolella tuolla kauempana toisella suunnalla kukkumassa. Ihan hiljaista siis oli täälläpäin. En vaan kovin hyvin saa unta näköjään, vaikka olisi mahdollisuus. Piina kävi sitten ilmoittamassa itsestään kello 7 aamulla, kun olin jo valmiiksi heräillä. Kukkui hetken ja hiljeni sitten. Olen huomattavasti myötämielisempi sitä kohtaan nyt toissa yönä. 

Joku kertoi Piinalle, että sitä oli juhlittu eilen ja oli niin mielissään, että päätti olla kukkumatta sulle aamuyöllä. 

Eilen oli tuosta käkien kukkumisesta muutenkin ketjussa juttua. Mulle mummu aikoinaan kertoi, että kun kuulet käen kukkuvan, niin siitä voit laskea, montako vuotta sulla on vielä elinaikaa.  Yksi kukkuu on yksi vuosi. Muistan vieläkin yhden kesän, kun menin taas koulujen päätyttyä maalle mummolaan. Mummu kertoi, että käki oli kukkunut vain kaksi kertaa. Kaksi vuotta myöhemmin vietettiin mummun hautajaisia. Täällä Vantaalla ei pahemmin käet kuku, joten omia elinvuosiani en voi sen perusteella tietää :D

Vierailija
7187/7263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni eläimiin liittyvä ilonaihe. Hyttysiä ei ole vielä näkynyt. 

Minä näin kaksi hyttystä, olivatkohan pariskunta. Toivottavasti vela-pari ;)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ilmestyy joka kevät keittiöön sokerimuurahaisia. Ne ekat on ihan söpöjä.  Tänä vuonna annoin niiille nimiksi Reino ja Orvokki. Enkä tappanut. Noh, nyt ne on sitten tuoneet tänne lapsensa, lapsenlapsensa, lapsenlapsenlapsensa, anopit, serkut ja kumminkaimansakin. En voi käyttää tehokkaita myrkkyjä, kun ne on sitten myrkyllisiä Kyylällekin. Yleensä ne kyllä ilmojen lämmettyä häipyy ulos, mutta joka kerta, kun niitä tuolla tiskipöydällä litistän hengiltä, pyydän niiltä anteeksi. 

Vierailija
7189/7263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme täälläkin tulossa, perjantai meni muualla. Ihmettelin, miten paljon heillä on lunta, ei aiemmin ole ollut.

Silloin kun J näytti mihin oli A:n haudannut metsässä oli varmaan 10 cm lunta, seuraavana päivänä oli jo sulanut kun R meni haudalle itkemään.

Mun päivään ei suunnitelmia, paitsi jotain täytyy varmaan syödä ;) Ehkä Juutuupia ja tuleehan tänään lätkää, popparit on valmiina!

Vierailija
7190/7263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ilmestyy joka kevät keittiöön sokerimuurahaisia. Ne ekat on ihan söpöjä.  Tänä vuonna annoin niiille nimiksi Reino ja Orvokki. Enkä tappanut. Noh, nyt ne on sitten tuoneet tänne lapsensa, lapsenlapsensa, lapsenlapsenlapsensa, anopit, serkut ja kumminkaimansakin. En voi käyttää tehokkaita myrkkyjä, kun ne on sitten myrkyllisiä Kyylällekin. Yleensä ne kyllä ilmojen lämmettyä häipyy ulos, mutta joka kerta, kun niitä tuolla tiskipöydällä litistän hengiltä, pyydän niiltä anteeksi. 

Mulla Mirkku ja Markku ja kun tuovat kavereita niin listin ne kutsumattomat vieraat ja sanon aina; aim sori my home ;)

Vierailija
7191/7263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista kesää peräkkäin järvien vedenpinnat on  alhaalla. Saimaalla arvioivat olevan  juhannuksena 25 cm normaalia alempana, vaikka juoksutusta on vähennetty. Veneellä jos lähtee, saa olla tarkkana, kun karit on nyt heti pinnan alla. Joko ootte talviturkit heittäneet? Monena vuonna uin saunasta koko talven. Nyt riittää kesäuinnit. Vuosia sitten meillä oli koira, joka tykkäsi hyppiä veteen. Se kiipesi pienelle kallionkielekkeelle ja hyppäsi. Kiersi samantien takaisin kalliolle ja hyppäsi taas. Pelkkä uiminen ei kiinnostanut. Erikoistui uimahyppyihin. Lajinsa kullakin.

Vierailija
7192/7263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi mikä helle. Aurikorasvan tuoksu tuo lukuisat etelänreissut mieleen. Varjossa istuttelin kukkia, lisää täytyy vielä hakea, vaikka on jo paljon.

Vierailija
7193/7263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaivo loma-asunnon pihassa, siitä riittää vettä saunaan ja kasteluun. Tosi kiva on hellekesinä, kun ei pohjaa näy. Ja se pumppauksen ääni. Lapsuuden ääni, kun lehmille pumpattiin vettä. Myöhemmin tuli juottoastiat, vai mikä sen systeemin nimi olikaan, joka lehmällä oma. Käsinlypsyn muistan myös, kesällä lypsymäellä. Olin jo aikuinen ja muualla, kun tuli lypsykone ja tankki...muisteluja :)

ps käki kukkuu, kauempana. Ei piinaa.

Vierailija
7194/7263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi mikä helle. Aurikorasvan tuoksu tuo lukuisat etelänreissut mieleen. Varjossa istuttelin kukkia, lisää täytyy vielä hakea, vaikka on jo paljon.

Mietin samaa äsken. Ulkomaan hellelomia on takana. Ihania reissuja, kymmenittäin. Ehkä on lomailtu tarpeeksi, vaikka passin uusinkin. Koronaan tyssäsi lennot. Katsellaan, vieläkö joskus innostutaan.

Vierailija
7195/7263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kävin eilen ja tänä aamuna pyöräilemässä.  Nyt pidän parin päivän tauon, jotta "luontokappaleet" ehtivät vähän kauemmaksi.  

Nimittäin karhu pienen pentunsa kanssa kävi melkein meidän pihassa.  Ketterästi meni pentu emonsa perässä metsän suojaan., kun huomasi mieheni pihalla. Itse katsoin ikkunasta. On aikaisemminkin nähty karhuja lähellä, ei ole eka kerta, eikä varmaan viimeinenkään.

Vierailija
7196/7263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi Mauri Mauriainen sisällä. Saa olla. Arska Ampiaiset kiikutan ulos, koska puoliso on pahasti allerginen. Minä en. Heikki Hämähäkit mies vie ulos, koska kiellän murhan. Ja ällöän niitä.

Vierailija
7197/7263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa äsken. Ulkomaan hellelomia on takana. Ihania reissuja, kymmenittäin. Ehkä on lomailtu tarpeeksi, vaikka passin uusinkin. Koronaan tyssäsi lennot. Katsellaan, vieläkö joskus innostutaan.

Oltiin koronan jälkimainingeissa Kreikassa. Kadunvarsien torimaiset myymälät toimi tavalliseen tapaan, mutta isoihin kauppoihin piti jonottaa, kun vaan muutama kerralla päästettiin sisään. Maski piti olla. Ravintoissa ei tarvittu. Ei saatu tartuntoja. Pahaa hallaa teki varmaan matkailulle. Palvelu silti yhtä ystävällistä kuin ennenkin. 

Vierailija
7198/7263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kävin eilen ja tänä aamuna pyöräilemässä.  Nyt pidän parin päivän tauon, jotta "luontokappaleet" ehtivät vähän kauemmaksi.  

Nimittäin karhu pienen pentunsa kanssa kävi melkein meidän pihassa.  Ketterästi meni pentu emonsa perässä metsän suojaan., kun huomasi mieheni pihalla. Itse katsoin ikkunasta. On aikaisemminkin nähty karhuja lähellä, ei ole eka kerta, eikä varmaan viimeinenkään.

Kyllä luonto tulee nyt liian lähelle. Käet, karhut, murkut ja hyttyset on jo kimpussa. Mitä vielä näemmekään.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kerran karhun. Vaude ja jippuu. Ilveksen tahtoisin nähdä.

Mun sisko oli pari vuotta sitten syksyllä ajanut mökille Keski-Suomeen ja sillä pienellä hiekkatienpätkällä oli auton valoissa näkynyt tiellä istuva ilves. Siellä liikkuu karhuja ja susia, mutta tuo ilves oli siskolleni eka kerta, kun luonnonvaraisen  ilveksen näki. 

Vierailija
7200/7263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän kokoinen paarma vei just palan säärestäni. Verinen jälki jäi. Kirvelevä. En ole ikinä nähnyt paarmoja toukokuussa. Nyt on maailmankirjat sekaisin!