Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (3622)
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jeppe juo?
Miksi jankuttaja jankkaa?
Miksi koira nuolee muniaan?
Vasraus kaikkiin: Koska voi.
Kevennystä tikkutiistaihin
Uuden opin mukaan tikkutiistai on aina hänellä, joka menneitä päivästä toiseen jankuttaa.
Loistava ajatus. Ja vuoden noita-akaksi nimetään pääsiäisen kunniaksi se, joka nimittelee, rajoittaa ja huiskii luudallaan muita pois. Titteli edellyttää pitkäaikaista toimintaa.
Mitä mitä Jaetaanko pääsiäisyönä tosiaankin kaikkien trollipeikkojen himoittu kullattu luutapalkinto Kyöpelinvuorella pahasisuisimmalle trollille...
Suljettu lippuäänestys? Vai kädet ylös-systeemi?
Luuta ylös, jos kannattaa.
Siis miten äänestetään ylidiktaattoritrolli?
Ei tarvi äänestää, voit saada tittelin ihan asiaan kohdistuvan yli-innokkuutesi perusteella. Siis selvennykseksi: nämä valinnat on huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jeppe juo?
Uuden opin mukaan tikkutiistai on aina hänellä, joka menneitä päivästä toiseen jankuttaa.
Loistava ajatus. Ja vuoden noita-akaksi nimetään pääsiäisen kunniaksi se, joka nimittelee, rajoittaa ja huiskii luudallaan muita pois. Titteli edellyttää pitkäaikaista toimintaa.
Mitä mitä Jaetaanko pääsiäisyönä tosiaankin kaikkien trollipeikkojen himoittu kullattu luutapalkinto Kyöpelinvuorella pahasisuisimmalle trollille...
Luudan noston lisäksi voi lukea eli kirjoittaa loitsun. Tehokkain loitsu voittaa. Ihan helppoa:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jeppe juo?
Ei tarvi äänestää, voit saada tittelin ihan asiaan kohdistuvan yli-innokkuutesi perusteella. Siis selvennykseksi: nämä valinnat on huumoria.
En taho.
Tahon äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jeppe juo?
Jotenkin tämä huvitti.
En usko, että täällä kukaan kaipaa kymmeniä kertoja tarinoita muista ketjuista vuosien takaa. En ainakaan mitään sellaista ole huomannut. Useammassakin viesteissä sitä vastoin kerrotaan totaalinen kyllästyminen siihen toistoon.
Ja mitä tekee jankuttaja? Jatkaa vaan, komppaa selkeästi itseään, ja jatkaa. Ja jatkaa.
Häntä ei kiinnosta ketjun mielipiteet. Miksiköhän? Härkäpäisyys voi joskus olla myönteinen piirre. Läpi harmaan kiven. Ei kuitenkaan aina. Joskus on tarpeen lopettaa.
"Joskus on tarpeen lopettaa". Totta. Tee sinäkin niin.
Vierailija kirjoitti:
Trullinoidat lenteli pohjanmaalla, pääsiäiskokolla kun käytiin, jäi mieleeni kun lapsena kattelin taivaalle ja etsiskelin niitä. Taitaa perinne elää siellä vieläkin.
Ostinkin juuri pahamaineista lankalauantaita varten pari ulkotulta, ja ne saavat palaa pihalla illasta alkaen karkottamassa trulleja ym. vaikken vietäkään nyt pääsiäistä pohjanmaalla.
Sielläkin olisi poltettava lautakasa, mutta jääköön seuraavaan vuoteen. Sen verran perinteitä pitää noudattaa. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trullinoidat lenteli pohjanmaalla, pääsiäiskokolla kun käytiin, jäi mieleeni kun lapsena kattelin taivaalle ja etsiskelin niitä. Taitaa perinne elää siellä vieläkin.
Ostinkin juuri pahamaineista lankalauantaita varten pari ulkotulta, ja ne saavat palaa pihalla illasta alkaen karkottamassa trulleja ym. vaikken vietäkään nyt pääsiäistä pohjanmaalla.
Sielläkin olisi poltettava lautakasa, mutta jääköön seuraavaan vuoteen. Sen verran perinteitä pitää noudattaa. Sivusta
Tästä tuli mieleen, että poltetaankohan enää missään päin Suomea toukokuussa helavalkeita? Ois aika hienoa kerran elämässään päästä paikan päälle katsomaan.
Jos katson passikuvaani niin mietin, että olisi parempi olla mies jos näyttää mieheltä muutenkin. Laatikkoleuka ei ole naisen hyvä puoli. Tämä huumorilla jos saa todeta. 😅
Vierailija kirjoitti:
Ajetaan D pois koko ketjusta! Miksi annetaan kiusaajan jäädä?
Jos se on tämä joka kirjoittaa isoilla riviväleillä, saa puolestani poistua. Yksi lause ja pari riviä tyhjää ja sama kymmenen kertaa. Pilaa ketjun. Muut saa jäädä.
Pääsiäistunnelmissa... mun mummu eli äidinäiti syntyi 1890-luvun lopulla. Eli aika erilaisessa maailmassa kuin minä. Kuoli, kun mä olin 9v. Muistan lapsuudestani , miten mummu laittoi sunnuntaina huivin päähän ja villatakin päälle. Sanoi mulle, että nyt lähdetään kirkkoon kuuntelemaan pötypuhetta. Siihen maailmanaikaan, missä mummu eli, erilaisuutta ei hyväksytty. Oli tehtävä yhteisön hyväksynnän vuoksi asioita, jotka olivat oman arvomaailman vastaisiakin.
Mä olin mummun lapsenlapsistaan se, jolle kertoi meidän suvun tarinaa. Ja myös vanhoja perinteisiä uskomuksia. Kertoi myös noituudesta. Siinä missä serkut painelivat kauppa-auton saapuessa riemusta kiljuen saamaan jätskiä, niin missä oli Lammas? Selälläni metsässä männynlatvoja katsellen ja hipihiljaa odottaen, kuinka lähelle mua kettu tai joku muu eläin uskaltautuu.
Kun mummu sitten sairastui syöpään ja 1960-luvulla syödä oli käytännössä kuolemantuomio, mummu kirjoitti mulle kirjeen. Lähetti sen äidilleni ja sanoi, että kun Lammas täyttää 18 vuotta, anna tämä kirje hänelle. Olen hävittänyt kaikki muut elämäni aikana saamani kirjeet paitsi en tätä.
Joskus olen miettinyt, pitäisikö mun kirjoittaa ylös kaikki se, mistä mummu mulle kertoi. Vai vienkö sittenkin sukupolvien perimätiedon mukanani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätemiskeskustelusta vielä.
Mulle on ihan selvää, että tässä ketjussa ja kaikkialla muualla on minua älykkäämpiä, sivistyneempiä, paremmin koulutettuja, kauniimpia, terveempiä, nuorempia, kielitaitoisempia ja lahjakkaampia ihmisiä.
Samoin on minua tyhmempiä, sivistymättömämpiä, huonommin koulutettuja, rumempia, sairaampia, vanhempia, kielitaidottomampia ja lahjattomampia ihmisiä.
Näinhän maailma rakentuu. Mulle tämä ei ole mikään ongelma. Olen tyytyväinen itseeni ihan keskinkertaisuutena. Kun haluan olla parempi jossain kuin olen, teen asialle jotain. En rupea nälvimään niitä, jotka koen paremmiksi.
Miksi joku tekee tästä jaosta myllynkiven kaulaansa? Jos ei hyväksy itseään sellaisena kuin on, kannattaa kehittää itseään ja jättää muitten nälviminen. Onnistumisen kokemukset nostaa itsetuntoa. Saa itselleen paremman elämän.
Tämä juuri. Joku jo kirjoittikin, että tyytyväisen ihmisen ei tarvitse solvata ja nälviä. En minäkään kaikista kirjoituksista ole samaa mieltä, en tosiaan. Eniten ärsyttää tahallinen ilkeily. Ei ole aikuisen puuhaa tuo. Eikä onnellisen.
Onnellinen ei ole se, kellä on paljon, vaan se, joka osaa olla tyytyväinen siihen, mitä on.
Päivän viisaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on tämä joka kirjoittaa isoilla riviväleillä, saa puolestani poistua. Yksi lause ja pari riviä tyhjää ja sama kymmenen kertaa. Pilaa ketjun. Muut saa jäädä.
Hän juuri on Doris.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan selvää, että tässä ketjussa ja kaikkialla muualla on minua älykkäämpiä, sivistyneempiä, paremmin koulutettuja, kauniimpia, terveempiä, nuorempia, kielitaitoisempia ja lahjakkaampia ihmisiä.
Samoin on minua tyhmempiä, sivistymättömämpiä, huonommin koulutettuja, rumempia, sairaampia, vanhempia, kielitaidottomampia ja lahjattomampia ihmisiä.
Näinhän maailma rakentuu. Mulle tämä ei ole mikään ongelma. Olen tyytyväinen itseeni ihan keskinkertaisuutena. Kun haluan olla parempi jossain kuin olen, teen asialle jotain. En rupea nälvimään niitä, jotka koen paremmiksi.
Miksi joku tekee tästä jaosta myllynkiven kaulaansa? Jos ei hyväksy itseään sellaisena kuin on, kannattaa kehittää itseään ja jättää muitten nälviminen. Onnistumisen kokemukset nostaa itsetuntoa. Saa itselleen paremman elämän.
Tämä juuri. Joku jo kirjoittikin, että tyytyväisen ihmisen ei tarvitse solvata ja nälviä. En minäkään kaikista kirjoituksista ole samaa mieltä, en tosiaan. Eniten ärsyttää tahallinen ilkeily. Ei ole aikuisen puuhaa tuo. Eikä onnellisen.
Onnellinen ei ole se, kellä on paljon, vaan se, joka osaa olla tyytyväinen siihen, mitä on.
Päivän viisaus.
Niin on. Se, joka on tyytymätön itseensä, kadehtii alemmuudentunnossaan muita vaikka sivistyssanoista. Pyrkii rajoittamaan toisten jutut yhtä suppeiksi kuin omansa. Sosiaaliset taidot kun vielä puuttuu, soppa on valmis. Surullista, mutta toisten hyvöntahtoisuuden varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän poistelee koko ajan toisten viestejäkin, tekee kiusaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän viisaus.
Niin on. Se, joka on tyytymätön itseensä, kadehtii alemmuudentunnossaan muita vaikka sivistyssanoista. Pyrkii rajoittamaan toisten jutut yhtä suppeiksi kuin omansa. Sosiaaliset taidot kun vielä puuttuu, soppa on valmis. Surullista, mutta toisten hyvöntahtoisuuden varassa.
Miksi me hyväksytään tällaista? Säälistä? Laiskuudesta?
Kerro Doris miksi tänään valehtelit olevasi ammattikirjoittaja? Vaikka olet extarjoilija kaljakuppilasta, matalasti koulutettu eläkeläinen? Miten voit luulla, että joku uskoo sua?
Vierailija kirjoitti:
Kerro Doris miksi tänään valehtelit olevasi ammattikirjoittaja? Vaikka olet extarjoilija kaljakuppilasta, matalasti koulutettu eläkeläinen? Miten voit luulla, että joku uskoo sua?
Tätä hän on tehnyt aina, rooleja on kymmeniä. Peukuttaa omiaan sitten. Feikki valehtelija.
Lampaan viestistä tuli mieleen, että minäkin viihdyin luonnossa jo ollessani pieni. Joskus, kun tuli vieraita ollessani pieni niin vien ne lapset retkelle johonkin pajukkoon nokkosten sekaan. Itse kun en enää välittänyt edes nokkosista ja en tahallani heitä sinne vienyt. Oli olevinaan hienoa minusta. Sitten tajusin vasta virheeni, kun valittivat nokkosista ja ymmärsin väärän retkikohteen. Meillä pärjäsi parhaiten lapset jotka viihtyivät ulkona. Muilla ehkä tylsää.
Kiipesin korkeaan kuuseen jo melko pienenä. Oli sellaiset tosi korkeat ja leveät kuuset pihassa ja kiipesin kymmeniä metrejä ehkä ainakin 20 metriä ulospäin oksalle istumaan ja katselin, kun vieraat lapset keinuvat pihassamme. En ajatellut putoamista.
Samoin pelastin aina perhosen toukkia pitkospuilta. Koko retki meni siihen, kun niitä oli paljon. Suo on vieläkin lempi paikkani. Harvoin sinne pääsen, mutta se tunnelma ja suon tuoksu on minusta parasta. Perhoset olivat jo kun olin lapsi tärkeitä minulle. Niitä oli silloin paljon.
Olin yleensä enemmän ulkona kuin sisällä. Lenkitin naapureiden koirat samalla. Tunteja käveltiin. Toiset naapurit sanoivat, että kävele vaan ja toiset jo ihmettelivät. Melko isoja koiria olivat. Noin 20 ja 30 kg ja minä niitä vien yksin fleksi molemmissa käsissä. Olivat kaverukset ja tulivat juttuun keskenään. Kerran vaan kaaduin niiden kanssa. Tärkeitä olivat minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä hän on tehnyt aina, rooleja on kymmeniä. Peukuttaa omiaan sitten. Feikki valehtelija.
Opettaja, toimittaja, puutarhuri, mummeli, bloggari, asianajaja, lukiolainen, ym ym.