Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (3622)

Vierailija
3361/3622 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Muistakaahan nasut,  että huomenna on aprillipäivä. Ei pidä uskoa ketään eikä mitään. 

Ei me uskota nytkään!😂🤣

Vierailija
3362/3622 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätemiskeskustelusta vielä. 

Mulle on ihan selvää, että tässä ketjussa ja kaikkialla muualla on minua älykkäämpiä, sivistyneempiä, paremmin koulutettuja, kauniimpia, terveempiä, nuorempia, kielitaitoisempia ja lahjakkaampia ihmisiä. 

Samoin on minua tyhmempiä, sivistymättömämpiä, huonommin koulutettuja, rumempia, sairaampia, vanhempia, kielitaidottomampia ja lahjattomampia ihmisiä.

Näinhän maailma rakentuu. Mulle tämä ei ole mikään ongelma. Olen tyytyväinen itseeni ihan keskinkertaisuutena. Kun haluan olla parempi jossain kuin olen, teen asialle jotain. En rupea nälvimään niitä, jotka koen paremmiksi. 

Miksi joku tekee tästä jaosta myllynkiven kaulaansa? Jos ei hyväksy itseään sellaisena kuin on, kannattaa kehittää itseään ja jättää muitten nälviminen. Onnistumisen kokemukset nostaa itsetuntoa. Saa itselleen paremman elämän.

Tämä juuri. Joku jo kirjoittikin, että tyytyväisen ihmisen ei tarvitse solvata ja nälviä. En minäkään kaikista kirjoituksista ole samaa mieltä, en tosiaan. Eniten ärsyttää tahallinen ilkeily. Ei ole aikuisen puuhaa tuo. Eikä onnellisen.

Onnellinen ei ole se, kellä on paljon, vaan se, joka osaa olla tyytyväinen siihen, mitä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3363/3622 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan käydä tarkistamassa mitä tuo tikkutiistai tarkoittaa; sytykkeitä eli tikkuja ennen vahaan vuolleet ja arvelivat tämän hiljaisen viikon tikkujen tuottavan onnea ja niitä laitettu seinille hirsien väliin onnea tuomaan. Saa korjata jos ymmärsin väärin tai joku muukin merkitys.

Vierailija
3364/3622 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa tämä Doriksen oma peukutus! Ei tietenkään itse myönnä. Sormet verillä peukuttaa, luulee että, uskotaan.

Jollain on pädettävä, kun sivistyssanat ei ole hallussa.

Mutta kun kaikki tajuaa, että itse peukuttaa omiaan!

Ihminen valehtelee aina lopulta vain itselleen. Itsepetos on rajatonta. Muille voi valehdella vain rajallisen ajan.

Vierailija
3365/3622 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti ihan käydä tarkistamassa mitä tuo tikkutiistai tarkoittaa; sytykkeitä eli tikkuja ennen vahaan vuolleet ja arvelivat tämän hiljaisen viikon tikkujen tuottavan onnea ja niitä laitettu seinille hirsien väliin onnea tuomaan. Saa korjata jos ymmärsin väärin tai joku muukin merkitys.

Kyllä olet aivan oikeassa.

Vierailija
3366/3622 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenta. lueskelin noita illan viestejä ja silmiini osui lause;  myös vaikeneminen kuuluu hyviin sosiaalisiin taitoihin. Siis niin totta kuin olla voi, mietin töissäkin naisvaltaisella alalla ollessani, monta monituista kertaa kiittelin itseäni jälkeenpäin, kun olin malttanut pitää suuni kiinni jostain jonnin joutavasta riitatilanteesta. Kynnysmatoksi tietenkään ei, mutta esim. työpaikkojen juoruilukerhoihin en osallistunut ja työtoverilta jopa jonkinlaista kunnioitusta siitä vuosien aikana havaitsin, ääneen sitä ei tietysti sanottu. Monesti sitä katuu sanomisiaan, mutta hyvin harvoin sitä ettei kommentoinut.

Jospa tänään yritetään tätä suomalaisen kulttuurin helmeä: Vaikeneminen on kultaa.

Antaa trollin kirjoitella, ei lainata, ei kommentoida. Ohitetaan.

Ilmoitetaan törkeät.

Älä ruoki trollia! Elää riidasta tuo outo olento.

Ehkä ei itse hallitse tavallusta jutustelua, siksi ei salli muillekaan.

Salaattia tänään ruoaksi: grillattua broileria, ananasta, kurkkua, tomaattia, pastaa, relishiä. Kesää kohti mennessä salaatit lisääntyy. Mukava saada kotimaisia vihanneksia toriltakin, ekat porkkananiput on niin makoisia, ja herneet.

Loistava ajatus. Navat umpeen kaikki ankeuttajat ja valitusvirsien laulajat. Kantelupukkeihin sovelletaan tuota jonkun löytämää sanontaa: Snitchers get stiches. Tämähän vaikuttaa lupaavalta. Kerrankin kaikki samaa mieltä.

.

Vierailija
3367/3622 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jeppe juo?

Miksi jankuttaja jankkaa?

Miksi koira nuolee muniaan?

Vasraus kaikkiin: Koska voi.

Kevennystä tikkutiistaihin

Uuden opin mukaan tikkutiistai on aina hänellä, joka menneitä päivästä toiseen jankuttaa.

Loistava ajatus. Ja vuoden noita-akaksi nimetään pääsiäisen kunniaksi se, joka nimittelee, rajoittaa ja huiskii luudallaan muita pois. Titteli edellyttää pitkäaikaista toimintaa. 

Vierailija
3368/3622 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä liian tyhmä ihminen pohtimaan filosofiaa ja muuta sellaista, mutta olisi pitänyt kirjoittaa ylös aikoinaan Danin ajatuksia elämästä. Olen unohtanut liian paljon. Hän oli opiskellut filosofiaa ja hänellä oli niin paljon ajatuksia kaikkeen liittyen. Samalla hän uskoi ihmeisiin. 

Hän ei ollut uskonnollinen ihminen kuitenkaan, mutta uskoi luonnonuskontoihin omalla tavallaan ja ihmeisiin. Jotenkin se meni niin, että jos toivot hyvää muille niin voit saada itsekin hyvää tms. Toivon aina hänelle hyvää ja on ajatuksissani usein. Ja Nevo on myös. Hän niin positiivinen ja mukava ihminen. Melkoinen persoona. 

Kirjoitan liikaakin heistä, mutta ovat usein mielessäni ja kaipaan heitä. Samalla kadun sitä, että kun he antoivat mahdollisuuden pitää heidät elämässäni ja olisivat jopa halunneet tavata minut niin minun olisi pitänyt lähteä siihen mukaan ja rohkeasti vaan tehdä se kaikki. Vaihtaa numerot heidän kanssaan ja niin edespäin, koska minä luotin kyllä heihin täysin. Sitten epäröin muuten ja se siitä sitten. Opetus minullekin, mutta elämä on opettanut myös toista puolta asioissa ja näiden välissä kulkeminen on oma vaikeutensa. 

Vierailija
3369/3622 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jeppe juo?

Uuden opin mukaan tikkutiistai on aina hänellä, joka menneitä päivästä toiseen jankuttaa.

Loistava ajatus. Ja vuoden noita-akaksi nimetään pääsiäisen kunniaksi se, joka nimittelee, rajoittaa ja huiskii luudallaan muita pois. Titteli edellyttää pitkäaikaista toimintaa. 

Mitä mitä Jaetaanko pääsiäisyönä tosiaankin kaikkien trollipeikkojen himoittu kullattu luutapalkinto Kyöpelinvuorella pahasisuisimmalle trollille...

Vierailija
3370/3622 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jeppe juo?

Mitä mitä Jaetaanko pääsiäisyönä tosiaankin kaikkien trollipeikkojen himoittu kullattu luutapalkinto Kyöpelinvuorella pahasisuisimmalle trollille...

Suljettu lippuäänestys? Vai kädet ylös-systeemi?

Vierailija
3371/3622 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti sanoista mitkä ovat itselleen epämiellyttävä. Toki minulle monikin sana on sellainen, mutta ne ehkä muutenkin mielletään ikäviksi. 

Sitten joku neutraali sana voi iskeä myös. Minulle se sana on ollut noita. Tämä kiusaamisen takia ja liittyy siihen miltä joku kokee minun näyttävän. Sen vuoksi tuo sana on kaksijakoinen. Yleensä silti nykyisin hyväksyn tuon sanan. Se kuvastaa jotain lapsuuden pääsiästä tai jotain kirjallisuuden hahmoa minulle, eikä sen enää tarvi koskea minua. Ei, vaikka ei ole pitkää aikaa kun sen taas kuulin "väärässä" käytössä itseäni koskien. 

Ja mietin, että ihmiset ovat törkeitä monesti. Mietin aina, että millainen maailma olisi ilman kaikkea tätä. Miten paljon säästyttäisiin pahoilta asioilta. Niitä, kun jokainen varmaan kokee elämässään muutenkin ilman jonkun sanomisia. Tämän vuoksi kai kannatan aina vaikenemista jos ei ole mitään mukavaa sanottavaa. Toki hymykin voi olla ilkeä irvistys. Vahingon iloinen virnuilu tms. Näin joka asialla on puolensa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jeppe juo?

Mun suvussa on ihan oikeasti aikoinaan Ruovedellä noituudesta tuomittu henkilö. Äidin sukua. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jeppe juo?

Suljettu lippuäänestys? Vai kädet ylös-systeemi?

Luuta ylös, jos kannattaa. 

Vierailija
3374/3622 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trullinoidat lenteli pohjanmaalla, pääsiäiskokolla kun käytiin, jäi mieleeni kun lapsena kattelin taivaalle ja etsiskelin niitä. Taitaa perinne elää siellä vieläkin.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trullinoidat lenteli pohjanmaalla, pääsiäiskokolla kun käytiin, jäi mieleeni kun lapsena kattelin taivaalle ja etsiskelin niitä. Taitaa perinne elää siellä vieläkin.

Nykyajan noidat lentelee jo drooneilla. 

Vierailija
3376/3622 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jeppe juo?

Mun suvussa on ihan oikeasti aikoinaan Ruovedellä noituudesta tuomittu henkilö. Äidin sukua. 

Mahtavaa. Sussa virtaa noitien veri. Valitettavasti Vuoden noita-akka - titteli myönnetään aiemmin lueteltujen meriittien mukaan, ei perimän. 

Kannattaa sen sijaan katsoa vanha Suomi-leffa Noita palaa elämään. Eroottisuudessaan ja juonenkäänteissään poikkeuksellinen 50-luvun leffaksi. Perustuu Waltarin näytelmään, af Hällström ohjasi. Juoni: Alaston noita nousee suohaudasta ja pistää miehet ja kaiken muunkin sekaisin. Älä samastu liikaa.

Vierailija
3377/3622 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jeppe juo?

Jotenkin tämä huvitti.

En usko, että täällä kukaan kaipaa kymmeniä kertoja tarinoita muista ketjuista vuosien takaa. En ainakaan mitään sellaista ole huomannut. Useammassakin viesteissä sitä vastoin kerrotaan totaalinen kyllästyminen siihen toistoon.

Ja mitä tekee jankuttaja? Jatkaa vaan, komppaa selkeästi itseään, ja jatkaa. Ja jatkaa.

Häntä ei kiinnosta ketjun mielipiteet. Miksiköhän? Härkäpäisyys voi joskus olla myönteinen piirre. Läpi harmaan kiven. Ei kuitenkaan aina. Joskus on tarpeen lopettaa.

Ei täällä kaikkia muitakaan kiinnosta muitten mielipiteet. Muilta vaaditaan, itseltä ei. Moraali heiluu milloin missäkin.

Vierailija
3378/3622 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä liian tyhmä ihminen pohtimaan filosofiaa ja muuta sellaista, mutta olisi pitänyt kirjoittaa ylös aikoinaan Danin ajatuksia elämästä. Olen unohtanut liian paljon. Hän oli opiskellut filosofiaa ja hänellä oli niin paljon ajatuksia kaikkeen liittyen. Samalla hän uskoi ihmeisiin. 

Hän ei ollut uskonnollinen ihminen kuitenkaan, mutta uskoi luonnonuskontoihin omalla tavallaan ja ihmeisiin. Jotenkin se meni niin, että jos toivot hyvää muille niin voit saada itsekin hyvää tms. Toivon aina hänelle hyvää ja on ajatuksissani usein. Ja Nevo on myös. Hän niin positiivinen ja mukava ihminen. Melkoinen persoona. 

Kirjoitan liikaakin heistä, mutta ovat usein mielessäni ja kaipaan heitä. Samalla kadun sitä, että kun he antoivat mahdollisuuden pitää heidät elämässäni ja olisivat jopa halunneet tavata minut niin minun olisi pitänyt lähteä siihen mukaan ja rohkeasti vaan tehdä se kaikki. Vaihtaa numerot heidän kanssaan ja niin edespäin, koska minä luotin kyllä heihin täysin. Sitten epäröin muuten ja se siitä sitten. Opetus minullekin, mutta elämä on opettanut myös toista puolta asioissa ja näiden välissä kulkeminen on oma vaikeutensa. 

Luin, että kuolinvuoteellaan ihminen suree sitä, mitä jätti tekemättä. Tekemisiä ei niinkään.

Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut hyvä päivä. Muutaman päivän olen miettinyt,  että mun verenpainemittari on varmaan rikki, kun ilman suositeltua 15 minuutin istumistakin arvot on olleet luokkaa 120/60. Sain lainaksi 2 mittaria ja joo,  mun mittari näyttää kutakuinkin samaa lukemaa kuin ne kaksi muuta. Kyllähän mä olen vähän uumoillutkin,  että yläpaineet ei enää pauku 200 pintaan eikä alapaineet 150 pintaan.  Korvissa kuuluvaa kohinaa ei ole ollut enää aikoihin.  

Exän sisko kävi äsken tuomassa mulle aidan,  jossa portti.  Ensi viikolla alkaa meillä remontti ja koska alakerrassa vain kylpyhuoneessa on ovi,  niin ollut mietinnässä,  miten ihmeessä saan pidettyä Kyylän ja koiran poissa remppamiesten jaloista.  Mun poika lupas huomenna auttaa mua ton häkkyrän asentamisessa.  Voin remontin ajan kökkiä karvakuonojen kanssa olohuoneessa.  

Aiemmin olen ollut evakossa niin vesivahinkoremontin kuin ikkunaremontin aikanakin. Nyt sitten kotona.  3-4 päivää kestää tämä remontti. Onko epäkohteliasta laittaa ruokaa silloin,  kun täällä on remppamiehiä? Vai ostaisiko vain pähkinöitä ja söisi niitä lounaaksi?  Ehkä päädyn pähkinöihin. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jeppe juo?

Mahtavaa. Sussa virtaa noitien veri. Valitettavasti Vuoden noita-akka - titteli myönnetään aiemmin lueteltujen meriittien mukaan, ei perimän. 

Kannattaa sen sijaan katsoa vanha Suomi-leffa Noita palaa elämään. Eroottisuudessaan ja juonenkäänteissään poikkeuksellinen 50-luvun leffaksi. Perustuu Waltarin näytelmään, af Hällström ohjasi. Juoni: Alaston noita nousee suohaudasta ja pistää miehet ja kaiken muunkin sekaisin. Älä samastu liikaa.

Samaistun sen verran,  että jos lähden alasti ovesta ulos,  niin miehet ja kaikki muukin menee sekaisin.  Kauhusta.