Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Satakunnan Kansa sai nimettömän kirjeen jossa kerrotaan Ulvilan murhaaja

Vierailija
31.01.2026 |

https://www.satakunnankansa.fi/satakunta/art-2000011776045.html

Hiljattain laadittu kirje nimeää henkilön, jota ei ole pidetty ainakaan virallisena epäiltynä Ulvila-tutkinnassa. 

Kommentit (240)

Vierailija
161/240 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt taisi sensuuri iskeä tähänkin ketjuun.

Vierailija
162/240 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisilla on aina jutusta tietoa jota ei julkaista yleisölle. Jos myöhemmin joku kertoo tarinan joka sopii julkaisemattomiin tietoihin, asia otetaan todella vakavasti. Muussa tapauksessa roskiin.

Totta mutta kun tämä juttu on ollut oikeudessakin niin salaisia yksityiskohtia lienee aika vähän, jos yhtään.

Niinpä. Annelistit tosin ovat väittäneet, että on jätetty pois vaikka mitä.

Sopivasti juuri minfossa puhutaan näistä esitutkinnan vähemmän tunnetuista osista. Sieltä vaan lukemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/240 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Annelin tunnustus käsiteltiin kyllä oikeudessa. Ongelmaksi muodostui se, ettei se sovi yhteen muiden todisteiden kanssa."

Eihän se oikea tunnustus ollutkaan, vaan Anneli yritti kääntää murhaa hätävarjelun liioitteluksi. Hän kyttäsi koko ajan, miten tyttö pärjää kuulusteluissa, vai peruuko huppishavaintonsa. Kaiken varalta Anneli jätti tarkoituksella kertomatta mitään itse astaloinnista. Siten hän pystyi helposti perumaan tunnustuksensa, kun hänet päästettiin tytön luo ja hänelle selvisi, että tyttö uskoo valemuistoonsa. 

Tunnustuskuulustelujen alussa hän kertoi ihan uskottavasti katkeruudestaan Jukkaa kohtaan. Tosin siinäkin saattoi olla todellisuutta enemmän mustamaalausta. Annelille oli vaan hyötyä siitä, ettei Manner ollut kaikissa kuulusteluissa toppuuttamassa hänen "tunnustustaan", vaan Anneli pystyi kertomaan tarinan, jonka muka paha poliisi oli hänelle syöttänyt. 

Vierailija
164/240 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisilla on aina jutusta tietoa jota ei julkaista yleisölle. Jos myöhemmin joku kertoo tarinan joka sopii julkaisemattomiin tietoihin, asia otetaan todella vakavasti. Muussa tapauksessa roskiin.

Totta mutta kun tämä juttu on ollut oikeudessakin niin salaisia yksityiskohtia lienee aika vähän, jos yhtään.

Niinpä. Annelistit tosin ovat väittäneet, että on jätetty pois vaikka mitä.

Sopivasti juuri minfossa puhutaan näistä esitutkinnan vähemmän tunnetuista osista. Sieltä vaan lukemaan.

Pojut tekevät siellä tulkintojaan ilman mitään todisteita. Touhu siellä mennyt jo aika mielikuvitukselliseksi. Väkisin yrittävät puhdistaa kuningatarsaagaansa. 

Vierailija
165/240 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla kommentti ilmoitettu, jos sitä ei ole edes julkaistu.

Minä vaan kysyn.

ot

Vierailija
166/240 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjeitä ja uusia todistajia.

Vierailija
167/240 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoh hoijaa

Vierailija
168/240 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että varsinkin m*nfossa Auerin kannattajat ovat alkaneet kutsua Annelin keissejä Auer-saagaksi. Heillä on varmaan mielessään jonkinlainen herooinen kuningatartarina. Toisaalta annelistit eivät ehkä huomaa, että saaga tarkoittaa satua. Se on siis sepite, jossa päähenkilö halutaan esittää itselleen edullisessa valossa. Saaga ei ole mikään todellinen kuvaus historiallisista tapahtumista. Joten itse asiassa sana on osuva. 

Vähän niinkuin se Xena vaimmikä sen taistelijan nimi olikaan.

Vierailija
169/240 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ikkunat ovat lämpölasia, eli ne on kaksin- tai kolminkertaisia. Eihän silloin ne ekat kerrokset rikkoudu sisälle jos ikkuna rikotaan ulkoapäin. Suurin osa lasinsiruista putoaa ulkopuolelle.

-Riippuu ihan millä rikkoo  ja millä voimalla

Vierailija
170/240 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se nimeäminen on mahdollista jos kirjeessä ei ole nimeä?

Vierailija
171/240 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se nimeäminen on mahdollista jos kirjeessä ei ole nimeä?

Ai sinäkö tiedät kirjeen sisällön?

Lähettäjän/lähettäjien nimiä ei ole, mutta sinä tiedät ettei ollut tuon "tunnustajankaan"?

Vierailija
172/240 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vasta nyt? 

Satun muistamaan ensimmäisen näkemäni uutisen murhasta ja siinä kerrottiin uhrin olleen hankalan henkilön maineessa työpaikallaan ja saattaneet saaneen siksi vihamiehiä. Olen aina ihmetellyt kuinka varma tuo tieto oli ja kuka sen oli poliiseille kertonut. Tämä uusi väite sopisi yhteen tuon kanssa, mutta miksi tätä nimeä ei olisi kerrottu poliiseille vuosia sitten? 

Vierailija
173/240 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerrotaan Ulvilan murhaaja"

Aikamoinen väite olettaa, että tämä kertomus on automaattisesti totta.

Vierailija
174/240 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoh hoijaa

Niin? täysin asialliset ja korrektit kommentit eivät tule läpi. kokeillaan kolmas kerta:  useissa kuulusteluissa syytetty kertoi jopa motiivit ja tapahtumakuvauksen. Ei siis ollut mikään kertaluontoinen -no kai se minä sit olin, jos muita ei ollut paikalla-  tyyppinen päätelmä.

Ihmetyttäähän se joitakin.

Vierailija
175/240 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän oli se poliisi. Sen takia rikospaikka sotkettiin tahallaan. 

Vierailija
176/240 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vasta nyt? 

Satun muistamaan ensimmäisen näkemäni uutisen murhasta ja siinä kerrottiin uhrin olleen hankalan henkilön maineessa työpaikallaan ja saattaneet saaneen siksi vihamiehiä. Olen aina ihmetellyt kuinka varma tuo tieto oli ja kuka sen oli poliiseille kertonut. Tämä uusi väite sopisi yhteen tuon kanssa, mutta miksi tätä nimeä ei olisi kerrottu poliiseille vuosia sitten? 

Veikkaan, että kirje on annelistien tekele ja nimettynä on joku kuollut mies. 

Vierailija
177/240 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vasta nyt? 

Jukka oli hankalan miehen maineessa. Tekijä ei ole kirjeessä. Joku seonnut päästään tai jotkut haluavat ongelmia jollekulle. Nimien puuttuminen viittaa jälkimmäiseen. Kirje ei johda mihinkään.

Vierailija
178/240 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoh hoijaa

Niin? täysin asialliset ja korrektit kommentit eivät tule läpi. kokeillaan kolmas kerta:  useissa kuulusteluissa syytetty kertoi jopa motiivit ja tapahtumakuvauksen. Ei siis ollut mikään kertaluontoinen -no kai se minä sit olin, jos muita ei ollut paikalla-  tyyppinen päätelmä.

Ihmetyttäähän se joitakin.

Mistä tässä on kyse?

Vierailija
179/240 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vasta nyt? 

Jukka oli hankalan miehen maineessa. Tekijä ei ole kirjeessä. Joku seonnut päästään tai jotkut haluavat ongelmia jollekulle. Nimien puuttuminen viittaa jälkimmäiseen. Kirje ei johda mihinkään.

Kirjettä yritettiin saada julkisuuteen joulunpyhiksi. Kyllä se oli ajankohtansa puolesta yritys vaikuttaa seri-juttuun. Fredman olisi voinut siten loppulausunnossaan mainita, että uusi epäilty on ehkä tiedossa murhajutussa. Puolustus on pyrkinyt niputtamaan kaikki lasten kertomukset, joten Auerin "syyttömyys" murhaan vahvistaisi kenties myös "syyttömyyttä" seriin tai ainakin loisi riittävän epäilyn. 

Vierailija
180/240 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vasta nyt? 

Kirjettä yritettiin saada julkisuuteen joulunpyhiksi. Kyllä se oli ajankohtansa puolesta yritys vaikuttaa seri-juttuun. Fredman olisi voinut siten loppulausunnossaan mainita, että uusi epäilty on ehkä tiedossa

Kuka siihen haluaa vaikuttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän