Satakunnan Kansa sai nimettömän kirjeen jossa kerrotaan Ulvilan murhaaja
https://www.satakunnankansa.fi/satakunta/art-2000011776045.html
Hiljattain laadittu kirje nimeää henkilön, jota ei ole pidetty ainakaan virallisena epäiltynä Ulvila-tutkinnassa.
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että varsinkin m*nfossa Auerin kannattajat ovat alkaneet kutsua Annelin keissejä Auer-saagaksi. Heillä on varmaan mielessään jonkinlainen herooinen kuningatartarina. Toisaalta annelistit eivät ehkä huomaa, että saaga tarkoittaa satua. Se on siis sepite, jossa päähenkilö halutaan esittää itselleen edullisessa valossa. Saaga ei ole mikään todellinen kuvaus historiallisista tapahtumista. Joten itse asiassa sana on osuva.
Oletko hejacin Jemma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että varsinkin m*nfossa Auerin kannattajat ovat alkaneet kutsua Annelin keissejä Auer-saagaksi. Heillä on varmaan mielessään jonkinlainen herooinen kuningatartarina. Toisaalta annelistit eivät ehkä huomaa, että saaga tarkoittaa satua. Se on siis sepite, jossa päähenkilö halutaan esittää itselleen edullisessa valossa. Saaga ei ole mikään todellinen kuvaus historiallisista tapahtumista. Joten itse asiassa sana on osuva.
Oletko hejacin Jemma?
En ole, mutta olen toki joskus käynyt lukemassa hänen tarkkoja ja oivaltavia kirjoituksiaan hejacista. Hänen lisäkseen minulla on kaksi muutakin suosikkinikkiä, mutta noista ajoista on jo pitkä rupeama. Mitäköhän heillekin kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko hejacin Jemma?
En ole, mutta olen toki joskus käynyt lukemassa hänen tarkkoja ja oivaltavia kirjoituksiaan hejacista. Hänen lisäkseen minulla on kaksi muutakin suosikkinikkiä, mutta noista ajoista on jo pitkä rupeama. Mitäköhän heillekin kuuluu.
Tulikin mieleeni, että hejacissa oli 2014 seurantaa Annelin murhaoikeudenkäynnistä. Nythän tässä olisikin seri-tuomiota odotellessa aikaa kertailla tuotakin vanhaa oikeudenkäyntiä. Koskaan ei voi tietää, jos Annelia vielä uudemman kerran syytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi tuon sattuvan, kun teräviä kulmia rikotusta lasissa. Tuliko se vatsallaan vai miten siitä ikkunasta? Annelihan sen tulemisen on nähnyt?
Epäilen, näkikö Anneli oikeasti mitään. On vaikea kuvailla tuollaista tilannetta, jos sitä ei ole oikeasti tapahtunut.
En muista enää sanatarkasti Annelin kuulustelukertomusta, mutta jotenkin se meni tyyliin: Lasia vaan lenteli ja lenteli, ja näkyi välähdyksiä, se aukko täyttyi jollain ja tajusin, et se oli ihminen.
Anneli nyt selitteli, miten milloinkin. Vaasan hovioikeuden papereiden mukaan hän olisi seissyt tai ollut polvillaan sängyllä, joten siitä katsottuna hän on oven sivulla, ei suoraa näköyhteyttä ikkuna-aukkoon. Taskulamppukin tekijällä mukana kaiken muun roinan lisäksi ja hyppeli kuin nuori varsa aukosta sisään.
Ja miksi sohia jollakin tylsällä veitsellä kymmeniä kertoja, kun olisi voinut saman tien iskeä sorkkaraudalla, millä tuli sisäänkin. Vain pari iskua päähän ja seurauksena välitön kuolema.
"Ja miksi sohia jollakin tylsällä veitsellä kymmeniä kertoja, kun olisi voinut saman tien iskeä sorkkaraudalla, millä tuli sisäänkin. Vain pari iskua päähän ja seurauksena välitön kuolema. "
Mutta Annelipa tiesi, että se sohija on oikein tappaja...
Ei tuossa mitään järkeä oikein olisikaan, ellei joko pidä tuota pitkälle menneenä perheriitana tai taustanauhaa varten Jukan pitämisenä vielä hetken hengissä. Piti saada valitusääntä häkepuhelun taustalle, sitten vasta astalointi.
Nyt näyttää telkkarista tulevan paljon poliisi-livejuttuja monista maista. Nuo suomalaiset ovat kyllä aika vanhaja jopa 9 vuoden takaisia. Ihan samat syyt on poliisin mukaan kuin nytkin, työttömyyttä jne.
Aikamoinen ero on poliisin toiminnassa, Ruotsissa joutuvat yleensä rosvot koulutukseen tai hoivaan ainakin nuoret, briteissä vaikuttaisi olevan vähän kovemmat keinot. Voivat murtautua jopa huumeasuntoon, ilman lupia päälliköltä. Lapin poliisit on aika hauska, ketään ei juuri rangaista, vaan annetaan kirjallinen huomautus. (en tiedä onko muuttunut nykyaikana).
Anneli Auer elämäni murha kehittää uutta juonta jotta pysyy julkisuudessa. Kammotus koko vaha nainen. Pelottavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko hejacin Jemma?
Oletko minfelin Hermione?
Voisiko Auer itse olla mysteerikirjeen takana tai hänen innokas kannattajakuntansa? On monia yksittäisiä tilanteita, joissa hänen voidaan epäillä leikitellen vastapuolen kanssa. Sairaalavuoteella viattomana maannut leski. Hätävarjelun liioitteluun vetoamista yrittänyt uneton tunnustaja. Oikeuspsykologien teorioihin tarinaansa sovittanut hyväksikäyttäjä. Mysteerikirjeen kirjoittajaksi häntä voi myös sovittaa, koska hänen lähipiirinsä on jo aiemmin yrittänyt vaikuttaa asioihin taluttamalla oikeuteen todistajan, jonka puheet eivät pitäneet paikkaansa. Olisi syytä selvittää myös se, kuinka suuressa roolissa Auer oli siinä, että nuorimman tyttären kaveria kehotettiin netissä kertomaan tytölle seiskaluokalla, että sijaisperhe rikastui lapsilla. Näin voi spekuloida.
En tiedä. Jos itse kuulisin, kun joku tunnustaisi ratkaisemattoman murhan, minulle ei tuottaisi vaikeutta ottaa yhteyttä poliisiin ihan omalla nimellä.
Tulee tässä mieleen, että nimet ovat poliisille entuudestaan tuttuja. Eikö joskus ollut sellainen porukka, johon kuului 3-4 naista, jotka tätä juttua selvittelivät. Ei olisi uskottavaa, että heille joku alkaisi tunnustaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko Auer itse olla mysteerikirjeen takana tai hänen innokas kannattajakuntansa? On monia yksittäisiä tilanteita, joissa hänen voidaan epäillä leikitellen vastapuolen kanssa. Sairaalavuoteella viattomana maannut leski. Hätävarjelun liioitteluun vetoamista yrittänyt uneton tunnustaja. Oikeuspsykologien teorioihin tarinaansa sovittanut hyväksikäyttäjä. Mysteerikirjeen kirjoittajaksi häntä voi myös sovittaa, koska hänen lähipiirinsä on jo aiemmin yrittänyt vaikuttaa asioihin taluttamalla oikeuteen todistajan, jonka puheet eivät pitäneet paikkaansa. Olisi syytä selvittää myös se, kuinka suuressa roolissa Auer oli siinä, että nuorimman tyttären kaveria kehotettiin netissä kertomaan tytölle seiskaluokalla, että sijaisperhe rikastui lapsilla. Näin voi spekuloida.
Joku/jotkut sellaiset ilmeisesti, joiden henkilöllisyyden paljastuminen veisi uskottavuutta.
Loinen ketju aiheesta onkin näköjään poistettu. Näköjään on tietty lähipiirin henkilö, jota ei saa mainita, tai kommentit poistuu ja ketju lukitaan tai koko ketju poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Loinen ketju aiheesta onkin näköjään poistettu. Näköjään on tietty lähipiirin henkilö, jota ei saa mainita, tai kommentit poistuu ja ketju lukitaan tai koko ketju poistuu.
Siis toinen ketju.
Minulle tuli mieleen, että jos kirjeessä ilmoitettu nimi ei ole se annelistien vakinimi, niin helppohan sitä on lukea m*nfosta parinkymmenen vuoden ajalta juttua paikallisista rikollisista, ja sitten poimia sieltä joku nimi. Tarkoitus kun olisi vain hämmentää tätä seri-juttua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko hejacin Jemma?
Hänen tyyli on kyllä vihamielinen ja aika hyökkäävä, mietityttää kyllä, mikä hänen tunteita nostattaa, onko joku irl kytkös.
Mutta minäkin olen lukenut hänen jakamaansa esitutkintamateriaalia ja kuulustelulitterointeja, paljon ns. oikeaa asiaa eikä pelkkää mutu-jankkausta.
Vierailija kirjoitti:
Juu, taas tultiin liian lähelle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko hejacin Jemma?
Hänen tyyli on
Jaa, en ole huomannut erityistä vihamielisyyttä. En ole seurannut hänen kirjoitteluaan ensiesiintymisestä asti, mutta se käsitys minulla on, että hän on akateemisesti koulutettu ja hänen asiantuntemuksensa on sopivalta alalta hätäpuhelua ja silminnäkijäkertomuksia tutkimaan. Itselläni on vähän samanlaista tietämystä, mutta toisilta aloilta. Kyllä minulla on se käsitys, että ihmiset ovat kiinnostuneet Ulvilan murhasta ihan muista syistä kuin irl-kytkennästä. Annelistien puolella taas on hänet henkilökohtaisesti tuntevia.
Vierailija kirjoitti:
Poliisilla on aina jutusta tietoa jota ei julkaista yleisölle. Jos myöhemmin joku kertoo tarinan joka sopii julkaisemattomiin tietoihin, asia otetaan todella vakavasti. Muussa tapauksessa roskiin.
Totta mutta kun tämä juttu on ollut oikeudessakin niin salaisia yksityiskohtia lienee aika vähän, jos yhtään.
IS:ssa on jututettu Töyrästä. Hän sanoo vaan, että kirjeen sisältö on tiedossa, ja asiaa tutkitaan omaa tahtiaan.