Voisitteko muuttaa sellaiseen asuntoon, jossa on ollut kuollut ihminen joskus?
Tai jos asunnossa on tapettu joku joskus?
Mua pelottaisi, että tuleeko se kuollut kummittelemaan. : (
Kommentit (125)
Suuri osa meistä kaikista on aiemmin moneen kertaan kuolleiden eliöiden ja ihmisten molekyylejä. Kaikki täällä pallolla kiertää loputtomasti.
Eikö teitä taikauskoisia yhtään karmaise että kuolleen palat sisällänne alkavat riivata ja kummitella?
Ja miksi nimenomaan seinillä rajattu alue on se mikä hirvittää kun samalla paikalla ennen seiniä on kuollut jos minkälaista kulkijaa satojen vuosituhansien aikana?
Sain juuri hyvin vanhasta talosta asunnon. Pakko oli saada 10 v asunnottomuuden jälkeen. Täysin varmasti on ollut kuolemia ja murhenäytelmiä aikojen kuluessa. Täytyy suhtautua. Vähän sama juttu kuin missä tahansa huippuhotellissa: et saa käyttämättömiä vuodevaatteita tai lautasia, ne toki pestään välillä.
Jos asut kerrostalossa vuokralla, niin mistä sinä voit niistä tietää? Ystäväni kämppis teki itsemurhan heidän vuokrakämpässään ja tuskin siitä seuraava vuokralainen tiesi mitään. Samoin tiedän yhden henkilön, joka hirttäytyi vuokra-asuntoonsa ja eipä sitäkään varmaan mainostettu seuraaville.
Lapsuuden kotiini oli kuoltu sydänkohtaukseen ennen kuin muutimme siihen taloon. Tämä oli ihan tiedossa ja ei se mitenkään vaikuttanut talon myyntihintaan tms.
Itse asumme uudehkossa omakotitalossa, joten tähän ei ollut ehtinyt edellinen perhe (joilta tämän ostimme) kuolla ennen meitä.
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa meistä kaikista on aiemmin moneen kertaan kuolleiden eliöiden ja ihmisten molekyylejä. Kaikki täällä pallolla kiertää loputtomasti.
Eikö teitä taikauskoisia yhtään karmaise että kuolleen palat sisällänne alkavat riivata ja kummitella?
Ja miksi nimenomaan seinillä rajattu alue on se mikä hirvittää kun samalla paikalla ennen seiniä on kuollut jos minkälaista kulkijaa satojen vuosituhansien aikana?
Tuota jälkimmäistä olen itsekin ihmetellyt: eikö siellä henkimaailmassa ole aivan helvetillinen ruuhka kun kaikki kuolleet alkuihmisistä ja aiemmistakin alkaen vaeltavat kummittelemassa? Vai onko heillä joku vuorolappujärjestelmä, että kuka kymmenestätuhannesta paikan X hengestä saa milloinkin hoitaa riivaamista?
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä aina edes kerrota? Laskeekohan se asunnon arvoa. Onko kaikki halvemmat asunnot sellaisia missä joku kuollut.
Kuolemasta ei minkään lain perusteella tarvitse kertoa, eikä se vaikuta asunnon ominaisuuksiin.
Asun sellaisessa. Ensimmäiset 3v tän omisti kuolinpesä, mutta pari vuotta sitten joku osti tän ja nyt hänen vuokralaisenaan.
Olen asunut asunnossa jossa edellinen asukas oli kuollut vessaan ja lojunut siellä kunnes naapurit havahtuivat hajuun. Ei kummitellut.
Nykyinen asunton on 120 vuotta vanha joten varmaan tänne joku on kupsahtanutkin vuosien varrella.
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään vapaaehtoisesti haluaisi sellaiseen asumukseen muuttaa, vaikken mihinkään yliluonnolliseen uskokaan.
Kuolemassa ei ole mitään yliluonnollista.
Kaikki sen saavat kokea.
Puretaanko sun kämppäs sitten maan tasalle, jos satut juuri siellä kuolemaan? Et kai halua, että joku muu joutuisi muuttamaan sun raatotaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota jälkimmäistä olen itsekin ihmetellyt: eikö siellä henkimaailmassa ole aivan helvetillinen ruuhka kun kaikki kuolleet alkuihmisistä ja aiemmistakin alkaen vaeltavat kummittelemassa? Vai onko heillä joku vuorolappujärjestelmä, että kuka kymmenestätuhannesta paikan X hengestä saa milloinkin hoitaa riivaamista?
Kun helvetissä ei ole enää tilaa, saatana lähettää kuolleet takaisin maan päälle. Tämä selitettiin elokuvassa Kuolleiden aamunkoitto.
Noh, mä asun kerrostalossa, joka on rakennettu liki 70 vuotta sitten. Onhan talo siis jo elämää nähnyt ehkä kuolemaakin. Eivät kaikki luole sairaalassa tai liikenteessä, moni kuolee kotonaankin. Kukaan täällä ei kumminkaan kummittele.
Vierailija kirjoitti:
Kuolema on osa elämää. Anoppi kuoli kotonamme. Ei olisi tullut mieleenkään muuttaa pois.
Ja mistä kukaan tietää onko talossa tai asunnossa joku kuollut. Ei niitä kirjata ylös asunnon papereihin
Ai mistä kukaan tietää? Kyllähän se niin menee, että jos joku kuolee asunnossa tai joku murhataan asunnossaan, niin kyllä siinä on vähintään se yksi, joka rupeaa asiasta juoruamaan ja tiedottamaan ympäriinsä. Saattaa joku tavallinen yksin kotona nukkuessaan kuoleminen muuttua tarinaksi, kuinka tuo henkilö on murhattu. Huhut liikkuu. Aina löytyy se utelias, joka näkee kuinka johonkin asuntoon menee poliisia ja vainaja kannetaan pihalla seisovaan ruumisautoon. Ikkunoissa verhot vaan heiluu, kun pihaan tulee yhtäkkiä poliisiauto ja ruumisauto. Ja kyllähän se kuollut jossain kohtaa sieltä kämpästä löydetään ja se ei tapahdu ikinä silleen, etteikö siitä joku, jotkut tietäisi. Koskaan ei jää keneltäkään näkemättä pihaan tuleva ruumisauto ja vainajan siihen siirtäminen. Joku naapuri sattuu tulemaan kotiinsa samaan aikaan, kun vainajaa siirretään ruumisautoon, tai sattuu tulemaan kotiovesta samaan aikaan. Kuullaan ääniä rappukäytävässä ja uteliaisuus herää. Nämä ovat kuule helvetin mielenkiintoisia juttuja ja kun yksi rupeaa kylillä kuiskimaan, niin kohta siihen liittyy muita mukaan. Ja kun jotain ei tiedetä, niin äkkiäkös siitä tarinoita syntyy. Jotkut ovat aivan liian uteliaita, kaikki niiden pitäisi saada tietää.
Syrjäiset omakotitalot ovat sitten asia erikseen, mutta kyllä niihinkin kuolleet ovat jossain kohtaa löydetty ja tullaan löytämään.
Okt poltetaan ja kerrostalot puretaan kun asukas kuolee?
Vierailija kirjoitti:
Sain juuri hyvin vanhasta talosta asunnon. Pakko oli saada 10 v asunnottomuuden jälkeen. Täysin varmasti on ollut kuolemia ja murhenäytelmiä aikojen kuluessa. Täytyy suhtautua. Vähän sama juttu kuin missä tahansa huippuhotellissa: et saa käyttämättömiä vuodevaatteita tai lautasia, ne toki pestään välillä.
Onneksi olkoon! Palstalla hyvänmielen uutisiakin joskus!
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä aina edes kerrota? Laskeekohan se asunnon arvoa. Onko kaikki halvemmat asunnot sellaisia missä joku kuollut.
Aivan. Tietääkö edes välittäjä, että 50 vuotta sitten joku kuoli sydänkohtaukseen/syöpään tms. välittämäänsä asuntoon. Olen asunut 44 vuotta samassa talossa, kahdessa asunnossa on vanhus kuollut. Kyllä niissä asunnoissa asutaan.
Moni on kuollut kotiinsa. Eikä niitä kuolemia mainosteta kun asuntoa myydään tai vuokrataan. Monikin voi tietämättään asua asunnossa, jossa on joku joskus kuollut.
Suurimmassa osassa taloja on joku kuollut. Eli miten vältät? Uuden talon tontillakin on varmasti joku kuollut joskus ehkä jopa haudattu.
Asun 1920-luvulla rakennetussa satavuotiaassa talossa. Varmaan joku kuollut. Ja olen töissä sairaalassa, sinne tullaan kuolemaan. Pääasia ettei ala kuvittelemaan
Mihinköhän paikkaan sitä itse sitten joskus aikanaan kuolee ja monikohan on yököttelemässä ruumistani.
Asun tälläkin hetkellä. Avopuolisoni oli kuollut sohvalle. Itse olin silloin töissä ja löysin hänet kotiin tullessani. Oli ilta, jouduin odottelemaan tunnin että poliisit tulivat, he sitten kutsuivat ruumisauton. Ekan yön vietin poikani luona. Siitä pari yötä nukuin saman sohvan divaaniosassa edes korjaamatta miehen leikattua paitaa ym. juttuja mitä jäi poliisien jäljiltä. Ei ole pelottanut.
Kuolema on osa elämää. Anoppi kuoli kotonamme. Ei olisi tullut mieleenkään muuttaa pois.
Ja mistä kukaan tietää onko talossa tai asunnossa joku kuollut. Ei niitä kirjata ylös asunnon papereihin