Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko muuttaa sellaiseen asuntoon, jossa on ollut kuollut ihminen joskus?

Vierailija
30.01.2026 |

Tai jos asunnossa on tapettu joku joskus?

Mua pelottaisi, että tuleeko se kuollut kummittelemaan. : (

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 125 vuotta vanha torppa, jossa asutaan usein kesällä. On hyvin todennäköistä siellä on joku joskus entisistä asukkaista kuollut. Kauan sitten oli tapana kuolla kotona. Eivät ole kummitelleet.

Vierailija
82/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä aina edes kerrota? Laskeekohan se asunnon arvoa. Onko kaikki halvemmat asunnot sellaisia missä joku kuollut. 

Aivan. Tietääkö edes välittäjä, että 50 vuotta sitten joku kuoli sydänkohtaukseen/syöpään tms.  välittämäänsä asuntoon. Olen asunut 44 vuotta samassa talossa, kahdessa asunnossa on vanhus kuollut. Kyllä niissä asunnoissa asutaan. 

Kaikki tapaukset eivät tod ole mitään 50 vuotta vanhoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanpa asua sellaisessa. Mitä sitten, ap?

Vierailija
84/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on kuollut kotiinsa. Eikä niitä kuolemia mainosteta kun asuntoa myydään tai vuokrataan. Monikin voi tietämättään asua asunnossa, jossa on joku joskus kuollut.

Kyllähän näistä kuolemista ihmiset tietää, vaikkei niistä erikseen mainostetakaan. Monet vaikenee ja jotkut levittävät huhuja.

Vierailija
85/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut tietää paitsi murhakämpässä asuvat. Tai melkein. Se, joka asuu siinä asunnossa, missä Larha silloin 1994 ampui itsensä, tietää varmaan asunnon historian, koska tapaus sai aikoinaan niin valtavasti julkisuutta, että tapausta on puitu lukuisat kerrat tämän reilun 30 vuoden aikana. 

Vierailija
86/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut niin monessa vanhassa asunnossa, että on täysin mahdollista, että niissä jossain on joku kuollut. En halua tietää onko vai eikö. Sinänsä asialla ei ole minulle merkitystä. 

Vierailija
87/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli kotiin kun olin kolmen ja asun 16 vuotiaaksi samassa talossa.  

Vierailija
88/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut niin monessa vanhassa asunnossa, että on täysin mahdollista, että niissä jossain on joku kuollut. En halua tietää onko vai eikö. Sinänsä asialla ei ole minulle merkitystä. 

Esim Helsingissä löytyy joka viikko 3 viiva 7 asuntoonsa kuollutta. 

Vierailija
89/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi. No, tietysti jos joutuisi pohtimaan vaikkapa huumeporukan veriroiskeita, niin hygienian vuoksi vastaus olisi ei. Samoin, jos asunnossa olisi niin vaaralliset portaat, että joku on niiden vuoksi kuollut. Mielestäni nämä ovat melko rationaalisia vaikutuksia kuitenkin.

Vierailija
90/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaisi. No, tietysti jos joutuisi pohtimaan vaikkapa huumeporukan veriroiskeita, niin hygienian vuoksi vastaus olisi ei. Samoin, jos asunnossa olisi niin vaaralliset portaat, että joku on niiden vuoksi kuollut. Mielestäni nämä ovat melko rationaalisia vaikutuksia kuitenkin.

Huumeporukasta tuli mieleen, että muutin kerran kämppään jossa oli tehty kauppaa ja oven takana ramppasi melko värikästä sakkia. Mielummin kalmakämppä kuin narkkiluukku. 

Vierailija
91/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse minua. 

Vaimoni on aikoinaan asunut yksiössä johon oli kuollut iäkäs nainen.

Vierailija
92/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä talo on rakennettu 30-luvun alkupuolella, joten aika todennäköisesti joku on joskus kuollut tähän asuntoon. Se ei herätä minussa mitään tunteita. Vaikka uskoisin kummituksiin (olen aikuinen, en usko mihinkään yliluonnolliseen), eiköhän se todennäköisesti olisi ihan tavallinen tyyppi kuolleenakin, joten mitäpä turhaan pelkäämään.

Vierailija
93/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuolleen jäljiltä pelottaa tai jännittää asua asunnossa, niin seurakunnalta voi pyytää kodin siunaamisen. 

Vierailija
94/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun nytkin asunnossa, jossa 9 vuotta sitten joku vanha rouva oli ollut kuolleena. Ostin kuolinpesältä tämän asunnon 6 vuotta sitten. He kertoivat kyllä rehellisesti asiasta että äiti löydettiin kuolleena asunnosta. Ei ole vaivannut, päin vastoin. Joskus tuntuu että pientä apua tulee, jota en muista itse tehneeni. Olen kiitollinen, hyvä asunto, joskin nyt kun remppaavat putkistoja, tuli rahoitusvastiketta toista sataa kuussa.

Vierailija
95/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, ei ongelma. Pappakin kuoli keinutuoliisa  kotiinsa joka on nyt meidän kesän vietto paikka, istun joskus keinutuolissa pappaa muistellen.

Vierailija
96/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kulttuurissa ei käy asua tällaisessa talossa. Joutuisitte heittämään kaikki lusikat roskiin.

Vierailija
97/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähistöllä asuu iloinen perhe talossa, jossa isä murhasi 2 poikaansa ja itsensä, vaimo jäi henkiin. Olen kyllä ihmetellyt, miksi hieno karjapiha ei taida olla missään käytössä...

Vierailija
98/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostinkin tietoisesti talon, jonka aikanaan rakennuttanut mies oli saanut sydänkohtauksen ja löytynyt talon keittiöstä kuolleena. Ei tämä minua mitenkään hirvittänyt, luonnollinen kuolema kuitenkin. Jossain määrin henkimaailmaan uskonkin, ja yritän pitää talosta yhtä hyvää huolta kuin alkuperäinen omistajakin. Välillä kuuluu jotain risahduksia, ja vitsailemme että "Pertti" kummittelee taas. Mutta uskon että hän on ihan hyväntahtoinen haamu :)

Vierailija
99/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunut jo 13 vuotta talossa,jossa ptapahtui perhesurma. Oli ollut tyhjillään reilun vuoden tapauksen jälkeen, ennen kuin ostin. Asun yksin, lähin naapuri yli kilometrin päässä.

Ei pelota.

Vierailija
100/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen asukas tappoi itsensä tähän asuntoon jossa asun. Ei vaikuta minuun millään tavalla. Ihmisiä kuolee joka päivä johonkin rakennukseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme