Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitteko muuttaa sellaiseen asuntoon, jossa on ollut kuollut ihminen joskus?

Vierailija
30.01.2026 |

Tai jos asunnossa on tapettu joku joskus?

Mua pelottaisi, että tuleeko se kuollut kummittelemaan. : (

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummittelua ja henkistä energiaa voi olla ilman, että kyse on siinä paikassa kuolleesta. Ja monissa paikoissa (alue) on useakin kuollut vuosien myötä. Mutta silti puhdas asunto paras, ettei ole draamaa. Puute voi myös aiheuttaa stressiä.

Vierailija
22/49 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asunto on melkein sata vuotta vanha. Ei olisi ihme, jos joku olisi täällä henkensä heittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/49 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvin muuttaa sellaiseen. En usko että kuolleet kummittelevat.

Vierailija
24/49 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummittelua ja henkistä energiaa voi olla ilman, että kyse on siinä paikassa kuolleesta. Ja monissa paikoissa (alue) on useakin kuollut vuosien myötä. Mutta silti puhdas asunto paras, ettei ole draamaa. Puute voi myös aiheuttaa stressiä.

Mene hoitoon, olet päästäsi aivan sekaisin.

Vierailija
25/49 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sitä tietää, mitä kaikkea jossain asunnossa on ennen minun sinne muuttoa tapahtunut. Asuin parikymmentä vuotta asunnossa, jonka edellinen asukas oli kuollut. En tiedä kuoliko juuri asunnossa vai missä. Kerran puoliunessa näin sen ukon ihmettelevän seinälle laittamaan taulua... olettaisin, että se oli hän. Kai ne kummittelee, mutta ei siitä mitään häiriötä ollut.

26/49 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessani naapuri teki itsemurhan talossaan syynä avioero.

Sen jälkeen talossa asui useita ihmisiä mutta heillekkin kävi huono tuuri.

Taloon muuttanut kuoli äkillisesti mietin jo silloin oliko talo kirottu? Koska kaikki jotka sinne muuttivat naapurin itsemurhan jälkeen aina joku heidän perheenjäsen kuoli kuka olisi asunut talossa 

Vierailija
27/49 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitusten kanssa aina pärjää. Eivät vie paljon tilaa, eivät syö jääkaappia tyhjäksi tai kinua juoppokuskiksi.

Vierailija
28/49 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun mutsis kuoli perseorgasmiin tässä asunnossa.

Siinä se on ollut mahtava tapa lähteä. Viimeinen asia jonka eläessään sai, oli perseorgasmi. Kunpa itsekin, ai että.

Vierailija
29/49 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole näkynyt kummituksia.

Joskus 20 vuotta sitten muutin kämppään. Jossa entinen asukas oli skitsofreenikko. Kämppä oli pilalle tupakoitu ja oma muuttoni viivästyi yhden kk sen takia.

Nyt olen asunut 6 vuotta kämpässä. Jonka edellinen perhe muutti pois. Kakarat narkkareita ja isä sai sydämin.

Ei kummituksia. Kuolinpesän posti ei tule takaisin. Kun laitan ristin ja väärä osoite.

Vierailija
30/49 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin talo perikunnalta, edellinen asukas oli kuollut tähän olohuoneen lattialle. Ja sen puoliso oli kuollut aiemmin sänkyynsä. Mun lapsuudenkoti on yli 100-vuotias talo, sinne on moni kuollut. 

En ole koskaan havainnut mitään kuolleiden asukkaiden koputteluja... 

Vierailija
31/49 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä talossa ole paljonkin väkeä kuollut. Ennen kuoltiin kotona jossei sitten pellolle, metsätöissä tai navetalle. Taloni on 138 vuotias. 

Vierailija
32/49 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin kun naapuriasunnon edellinen asukas korisi kuollessaan mutta hän taitaa kummitella vain siinä asunnossa. 

Vierailija
33/49 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunutkin asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos. Rauhallista ja hiljaista oli, eikä kummitellut 😀

Vierailija
34/49 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan muutettu keväällä 82 asuntoon, jossa oli murhattu 19 v nainen. Mitä se oli vuonna 79 kerennyt asua siinä kuukauden päivät, kun hänen mustasukkainen, 25 v ex-jätkäkaveri oli tullut asuntoon ja ampunut naisen makuuhuoneessa. Sen jälkeen ampui itsensä. Muistan, kun olen silloin lapsena ollut yksin kotona ja mennyt leikkimään siihen makuuhuoneeseen, niin siellä oli sellainen outo tunne, kuin joku olisi läsnä ja tarkkailisi. En viihtynyt tuossa huoneessa kovin hyvin ja se oli muita huoneita pimeämpi, vaikka saman verran valoa tuli ikkunasta kuin muissakin huoneissa. Se outo tunne rajoittui ainoastaan siihen makuuhuoneeseen. Heti tuli ihan eri fiilis, kun poistui siitä murhahuoneesta. 

Vierailija
35/49 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä talo on rakennettu vuonna 1882, joten aika iso mahdollisuus siihen, että joku on joskus täällä kuollut. Ei ole tullut kukaan vielä kummittelemaan. 

Vierailija
36/49 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunutkin asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos. Rauhallista ja hiljaista oli, eikä kummitellut 😀

Itse olen asunut kämpässä, jossa on tapahtunut talousrikos. Silti oma tilillä ei ole tapahtunut mitään kummallista tuona aikana. 

Vierailija
37/49 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä asunto on melkein sata vuotta vanha. Ei olisi ihme, jos joku olisi täällä henkensä heittänyt.

Oma taloni on 100 vuotta vanha, ja tunnen historian täysin. Myös kuka talon asukkaista on kuollut ja minne. Vain yksi on kuollut taloon.

Vierailija
38/49 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä mitään vikaa ole. Raato ja madot oli kärrätty pois sekä siivottu hyvin. Desinfioitukin. Eikä vanhoja kalusteita, tekstiilejä astioita yms. Viisi ensimmäistä viikkoakin vuokravapaat kokska muitakaan vuokralaisia ei siitä houkuttimesta huolimatta löytynyt. Ja mikä parasta, sekä sukulaiset, että tallon tummat heimolaiset pysyvät poissa kun kerron kummittelusta... ;)

Vierailija
39/49 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen poikakaverin luona en kyennyt oikein rauhoittumaan yöllä. Tuntui että joku tarkkailee makuuhuoneessa ja olkkarin kello jumittui tiettyyn aikaan usein. 

Vasta myöhemmin mies kertoi että siinä vanhassa rintamamiestalossa oli aiempi isäntä tappanut itsensä.

Myöhemmin mies itse päätyi samaan tekoon talossa.

Näillä tiedoilla saattaisin jättää välistä vaikka kuolema onkin osa elämää ja moni kuolee kotiinsa.

RIP ilja.

Vierailija
40/49 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerran naapuri kuoli tulipalossa. Hän tupakoi sisällä, nukahti (tai sammui) sohvalle ja rööki poltti sohvan. Mies kuoli savukaasuihin. Asunto remontoitiin ja siinä on nyt ollut asukkaita yli 35 vuoden ajan. Kukaan ei ole vielä tullut itkemään vuokranantajalle, että asunnossa kummittelee. Jos joku valittaisi, niin käskisin soittaa papille. Tai psykiatrille. 🤣