Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko muuttaa sellaiseen asuntoon, jossa on ollut kuollut ihminen joskus?

Vierailija
30.01.2026 |

Tai jos asunnossa on tapettu joku joskus?

Mua pelottaisi, että tuleeko se kuollut kummittelemaan. : (

Kommentit (125)

Vierailija
101/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama.

Vierailija
102/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu. En ole kuullut että onko kukaan kuollut niissä asunnoissa missä olen asunut. Eikä se niin haittaa. Mutta esimerkiksi setäni kuoli hiljattain ja en ehkä pystyisi muuttamaan siihen asuntoon, kun oli läheinen ja kuoli siis kotiinsa, jotenkin tapaturmaisesti, en vielä tarkemmin tiedä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu miten on kuollut. Jos on henkirikos niin en voisi.

Vierailija
104/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampikin kuoli tätä taloa rakentaessa. Pääasiassa puutteellisen työturvallisuuden takia ja muutenkin huonojen työolojen vuoksi. 

Vierailija
105/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En muuttaisi edes sellaiseen asuntoon missä on ylipäätään edes kukaan elävä asunut ennen minua. Ostan aina pelkästään uusia asuntoja. M43

Vierailija
106/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaisi. No, tietysti jos joutuisi pohtimaan vaikkapa huumeporukan veriroiskeita, niin hygienian vuoksi vastaus olisi ei. Samoin, jos asunnossa olisi niin vaaralliset portaat, että joku on niiden vuoksi kuollut. Mielestäni nämä ovat melko rationaalisia vaikutuksia kuitenkin.

Huumeporukasta tuli mieleen, että muutin kerran kämppään jossa oli tehty kauppaa ja oven takana ramppasi melko värikästä sakkia. Mielummin kalmakämppä kuin narkkiluukku. 

Eläviä narkkeja on syytä pelätä, toisin kuin kuolleita.

Vierailija
107/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä sen tietää, onko näin käynyt jos ei ole ihan uusi asunto.

Vierailija
108/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maunulan muumio.

Vierailija
109/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä aina edes kerrota? Laskeekohan se asunnon arvoa. Onko kaikki halvemmat asunnot sellaisia missä joku kuollut. 

Aivan. Tietääkö edes välittäjä, että 50 vuotta sitten joku kuoli sydänkohtaukseen/syöpään tms.  välittämäänsä asuntoon. Olen asunut 44 vuotta samassa talossa, kahdessa asunnossa on vanhus kuollut. Kyllä niissä asunnoissa asutaan. 

Kaikki tapaukset eivät tod ole mitään 50 vuotta vanhoja. 

No ei ole, tätini kuoli kesällä sydänkohtaukseen kotonaan, siis kesällä 2025. Vuokra asunto ja joku siihen on muuttamassa 

Vierailija
110/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilimonoksidimyrkytys tai skitsofrenia aiheuttavat tunnetta kummittelusta

Vierailija
111/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden entisen kämpän partsilta oli edellinen asukas suorittanut venäläisen onnettomuuden, eli hypännyt kuudennesta kerroksesta katuun.

Ja on ihan normaalia, että jos kämppä on tietyn ikäinen, on kämppäruumiin todennäköisyys suurempi.

Vierailija
112/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isä kuoli kotonaan. Asumme siellä nyt äitiä omaishoitamassa. 

Olen alkanut ajatella, että ei ole he ja me, vaan kohta mekin olemme heitä. 

Jokainen joutuu joskus itsekin sinne toiselle puolelle. 

Minne helvetin toiselle puolelle. Ei ole mitään toista puolta. Kuolet ja se on siinä, edes haju ei jää.

Tutustu kvanttifysiikkaan. Suosittelen. T. Tutkija

Vierailija
113/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Käyn varmuuden vuoksi vessassa usein päivän aikana päästämässä pahat henget vapaaksi.

Vierailija
114/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun sellaisessa. Ei pelota. 

Vierailija
115/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti.  Nykyisin länsimaiset ihmiset ovat unohtaneet, että kuolema ja syntymä ovat normaaleja asioita.  Aiemmin synnyttiin kotona tai saunassa, kuolema tapahtui myös usein omassa kodissa. 

Vierailija
116/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kummituksia ole olemassa.  Eli ei kummittele. Olen nukkunut useamman yön talossa, johon oli kuollut joku joskus. Löytyi muumioituneena lattialta. Ei ollut niin kaivattu? No, ei käynyt kyllä kummittelemassakaan.

Vierailija
117/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä kuoli kotona kun olin lapsi, eikä me siitä minnekään muutettu. Ei se tullut takaisin kummittelemaan. Äiti vuosikymmeniä myöhemmin kuoli samassa asunnossa ja tuskinpa ne asunnon ostajat tietävät, että siinä kämpässä on ainakin kaksi ihmistä kuollut.

Vierailija
118/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummitusten kanssa aina pärjää. Eivät vie paljon tilaa, eivät syö jääkaappia tyhjäksi tai kinua juoppokuskiksi.

Ei sitä tiedä.

Spede-Showssakin oli juoppo kummitus.

Vierailija
119/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiseen vanhempaan asuntoon on joskus joku kuollut.

Meidän 1923 rakennettuun taloonkin useampi ihminen. 

Vaimoni oli 5v, kun hän löysi isomummonsa tuosta viereisestä kamarista kuolleena.

Vierailija
120/125 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla mökillä on sattunut ja tapahtunut 50-100 vuotta sitten. Mutta en kyllä mieti asiaa yhtään ja hyvin uskallan olla siellä yksin syyspimeällä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan