Euroviisut 2026 OFFICIAL
Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (10592)
Todella uskoin, että olisivat ihan kärjessä esityksen taiteellisen osaamistason vuoksi, vaikkei lempparini ollutkaan. Myös Australia oli mielestäni todella hyvä.
On kyllä euroviisut ajaneet mun ohi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan varma, että Suomi olisi pärjännyt paremmin jos lavashow olisi ollut hyvä. Esitys oli liian paikallaan pysyvä, häivytti Peten totaalisesti ja latisti kaiken biisissä olevan vauhdin ja voiman. Ainoa vaikuttava osuus oli Lindan catwalk-kävely. Kirjoitin jo UMK ketjuun liven nähtyäni, että Pete on kuin mökin kuistilla muisteleva isoisä, eikä kiimasta räytyvä kaipaaja.
Minä näin tuon esityksen ensimmäistä kertaa, ja minusta se toimi hyvin verkkoineen ja tulenlieskoineen? Ja Lindan asu oli sitten se jää. Simppeli mutta toimiva. En tiedä miten tuon tyyliseen kappaleeseen saisi yhdistettyä mitään tajunnanräjäyttävää koreografiaa, eikä Parkkonen ole tietääkseni mikään tanssija.
Ensi vuonna sitten tietysti lähetetään viisuihin jokin party party menevä ja näyttävä bilebiisi. Ja sitten onkin balladin vuoro voittaa, ja täällä kauhistellaan, miksei meidänkin esiintyjä seissyt paikallaan kuten voittaja…
Paremmin tuo Liekinheitin minusta toimi lavalla kuin Loreen vääntelehtimässä silloin kun viimeksi voitti. Ehkä kannattaa vain hyväksyä, että viisutuloksia on vaikea ennustaa.
Vaikka iso osa muistakin osallistujista lähinnä vain pönötti lavalla juurikaan liikkumatta vailla lavashowta, niin olihan tuo Suomen esitys aika mitäänsanomaton. Näin eilen ensimmäistä kertaa kokonaisuudessaan ja tuli olo että tuossako se nyt oli. Kuvittelin jotain paljon räjähtävämpää spektaakkelia, ja sehän siihen olisi sopinutkin. Nyt jäi todella vaisuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan ole huolissaan siitä miten Ruotsi jaksaa? Heille poikkeuksellisen huono tulos ja se maa on välillä lähes ominut viisut.
Joo, mikä oikein meni pieleen? Biisivalinta, laulajan puheet, maskin käyttö, Cascada-viittaukset?
Luin, että sitä laulajaa on aikoinaan kiusattu niin pahasti, minkä takia hän käyttää maskia/laseja, koska se tuo turvantunnetta ihmisjoukossa.
Vierailija kirjoitti:
Todella uskoin, että olisivat ihan kärjessä esityksen taiteellisen osaamistason vuoksi, vaikkei lempparini ollutkaan. Myös Australia oli mielestäni todella hyvä.
Delta olisi ansainnut enemmän pisteitä, komea veto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan ole huolissaan siitä miten Ruotsi jaksaa? Heille poikkeuksellisen huono tulos ja se maa on välillä lähes ominut viisut.
Joo, mikä oikein meni pieleen? Biisivalinta, laulajan puheet, maskin käyttö, Cascada-viittaukset?
Mitä se laulaja on puhunut?
Mellon aikana tuota laulajaa ainakin hehkutettiin varmana viisuvoittajana.
En ole koskaan jaksanut kuunnella tuota Leikinheitin-kappaletta edes yhtä kertaa. Ei vaan iske. Nolot sanat ja ontto vokaali. Linda viuluineen hyvä mutta se ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se biisi ja esitys mitenkään ihmeellisiä ollut, mutta mielestäni paljon parempi kuin ne parinvuoden takaisen norjalaiskaksoset. Ilmeisesti viisufaneilta ei heru enää yhtään ruotsilisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan varma, että Suomi olisi pärjännyt paremmin jos lavashow olisi ollut hyvä. Esitys oli liian paikallaan pysyvä, häivytti Peten totaalisesti ja latisti kaiken biisissä olevan vauhdin ja voiman. Ainoa vaikuttava osuus oli Lindan catwalk-kävely. Kirjoitin jo UMK ketjuun liven nähtyäni, että Pete on kuin mökin kuistilla muisteleva isoisä, eikä kiimasta räytyvä kaipaaja.
Minä näin tuon esityksen ensimmäistä kertaa, ja minusta se toimi hyvin verkkoineen ja tulenlieskoineen? Ja Lindan asu oli sitten se jää. Simppeli mutta toimiva. En tiedä miten tuon tyyliseen kappaleeseen saisi yhdistettyä mitään tajunnanräjäyttävää koreografiaa, eikä Parkkonen ole tietääkseni mikään tanssija.
Ensi vuonna sitten tietysti lähetetään viisuihin jokin party party menevä ja näyttävä bilebiisi. Ja sitten onkin balladin vuoro voittaa, ja täällä kauhistellaan, miksei meidänkin esiintyjä seissyt paikallaan kuten voittaja…
Paremmin tuo Liekinheitin minusta toimi lavalla kuin Loreen vääntelehtimässä silloin kun viimeksi voitti. Ehkä kannattaa vain hyväksyä, että viisutuloksia on vaikea ennustaa.
Parkkonenhan on parhaimmillaan just flirttailemalla ja kiemurtelemalla seksikkäästi lavalla. Se olisi kyllä nostanut pisteitä. Nyt lavashow oli tosi tylsä. Ei yhtään tanssiliikettä koko shown aikana 🤷.
Miten se täällä hehkutettu Australia pärjäsi?
Kun katsojat näkivät tekstityksen, niin se oli siinä. Hyvä, että edes viides.
Vierailija kirjoitti:
Hitto kun en muista oliko esitys tunkkainen minusta jo umk jälkeen vai nyt?
Suomenkieleen tämä ei kosahtanut. Sijoituskin on edelleen loistava.
Ei 6 sija huono ole. Romania toinen. Eli voidaan itsekin lähettää Rockia taas. *en laske poliittisia pisteitä
Kun katselin juryjen pisteitä olin heti että tämä on niin kaukana juryistä joihin tottunut. No juryt on uudistettu ja yksi kriteeri on laulu ja pari maata antoi kyprokselle 12 pistettä.. Haloo. Ei voinut enää kuin nauraa.
Tämä jury uudistus tuli huonona vuotena Suomelle.
Mutta 6. Ei ole huono sija. Luulen että se "ennakkosuosikki" kääntyi jopa itseään vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ymmärtänyt Bulgaria hehkutusta , mutta eilen tuli esityksen aikana sellainen fiilis, että se voittaa. Miksi Israelia ei saada ulos viisuista?
Israelilaisten sponsoreiden (Moroccanoil jne) vuoksi. Viisujen budjetti olisi ongelmissa ilman niitä.
Vierailija kirjoitti:
Miten se täällä hehkutettu Australia pärjäsi?
Neljäntenä
parin vuoden päästä saamme lukea miten linda traumatisoitui kun ei voittanutkaan vaikka oli ylivoimainen ennakkosuosikki
Vierailija kirjoitti:
Vaikka iso osa muistakin osallistujista lähinnä vain pönötti lavalla juurikaan liikkumatta vailla lavashowta, niin olihan tuo Suomen esitys aika mitäänsanomaton. Näin eilen ensimmäistä kertaa kokonaisuudessaan ja tuli olo että tuossako se nyt oli. Kuvittelin jotain paljon räjähtävämpää spektaakkelia, ja sehän siihen olisi sopinutkin. Nyt jäi todella vaisuksi.
No ei tätä esitys pilannut. Haloo.
Sinikka olisi pitänyt lähettää.
Waterloosta alkoi tulla Euroviisuihin kevyempää musiikkia eli siinä mielessä on kyse viisuhistorian käännekohdasta. Kyllä sitä saa aina hetken muistaa.