Opettakaa lapsenne syömään ruokansa
Eilen vain napsahti päässä ja hermostuin, kun yhden lapseni luokkakaveri oli ollut taas kylässä, ja näin että oli kahta eri ruokaa jättänyt syömättä. Itse olin poissa kotoa ja tulin, kun lapseni kaveri oli lähdössä.
Silloin päätin, että meillä ei enää tää kaveri syö muuta ku leipää!
Makkarasopasta vetäny vain makkarat, ja perunat jääny lautaselle.
Kalliimpaa mysliä josta jättänyt ison annoksen syömättä.
Ai että kun alko hermostuttaa.
Tuo lapsi jättää aina syömättä, oli mitä tahansa.
Viimeksi kun kävimme grillaamassa makkaraa, niin siittä makkarastakin puolet heitti pois. Ja sitä ennen on jätetty ruokia syömättä.
Sitä toivois että lapsille opetetaan, että otetaan sen verran mitä jaksetaan syödä, ettei joudu heittää roskiin ruokaa.
Olen aina mielelläni tarjonnut ruokaa kaikille jotka meillä kylässä käy, mutta tästä en tykkää sitten yhtään, että joudun heittää menee hyviä ruokia kun ei jaksa/huvita syödä. Eikä sekään haittaa jos kerran käy näin, mutta tuon kyseisen lapsen kohalla se on näköjään tapa.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy niiltä lastesi kavereilta miksi tekevät noin. Itse kysyin ja selitys on että kotonakin tehdään näin. Kerroin että meillä ei tehdä. Jos ei syö kaikkea, ei syö sitten mitään.
Syötkö säkin kaiken joka maistuu mielestäsi helvetin pahalta? Aivan. Älä sitten vaadi sitä muilta.
Syön ja kiitän Jeesusta vielä päälle pöydän antimista
Vierailija kirjoitti:
Antaa sitten puolta pienemmän annoksen! Ei voi lasta antaa olla kokonaan syömättä! Kyllä tuo vähäinen syöminen muuttuu kun ikää tulee!
Lapsi voi syödä omassa kodissa jos kyläpaikan tarjoilut ei kelpaa, ei siinä sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut sitten meidän lapsi tai joku muu on annostellut ne perunat hänen lautaselleen. Peruna ei vaan uppoa eli ne pelkät makkarat menisi keitosta. Aistiyliherkkä, jolle ruoan rakenteella on todella suuri merkitys. Saisi ARFID diagnoosin, jos haluaisi nirsoilulleen oikein diagnoosin, pienenä sai diagnoosin aistiyliherkkyyksistä.
Oliko grillatessa puolikkaia makkaroitakin tarjolla?
Suuri osa ihmisistä on tuon perusteella sitten aistiyliherkkiä, melki jokaisella ihmisellä on ruokia joista ei tykkää eikä siten niitä syö. Paskanmarjat sun lapsesi mikään erikoinen uniikki tapaus ole, se ei vaan tykkää perunasta. Mäkään en tykkää rusinoista mutta ikinä ole tullut mieleenkään kehuskella sillä että ai jee mä olen muita erikoisempi ja hienompi ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa sitten puolta pienemmän annoksen! Ei voi lasta antaa olla kokonaan syömättä! Kyllä tuo vähäinen syöminen muuttuu kun ikää tulee!
Lapsi voi syödä omassa kodissa jos kyläpaikan tarjoilut ei kelpaa, ei siinä sen kummempaa.
Myös silloin kun perhe on kylässä jossakin kauempana? Ei anneta lapselle ruokaa ollenkaan koska ei syö lautasta tyhjäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi voi syödä omassa kodissa jos kyläpaikan tarjoilut ei kelpaa, ei siinä sen kummempaa.Myös silloin kun perhe on kylässä jossakin kauempana? Ei anneta lapselle ruokaa ollenkaan koska ei syö lautasta tyhjäksi?
Länttää sille lapselle ruokaa vain pienen satsin lautaselle, lisää voi aina ottaa jos haluaa. Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi voi syödä omassa kodissa jos kyläpaikan tarjoilut ei kelpaa, ei siinä sen kummempaa.Myös silloin kun perhe on kylässä jossakin kauempana? Ei anneta lapselle ruokaa ollenkaan koska ei syö lautasta tyhjäksi?
Meneekö joku oikeasti lasten kanssa kyläpaikkaan kauemmas jos siellä on noin tiukkapipoista?
Eniten huolestuin siitä että vieläkin lapsille syötetään makkaraa.
Vierailija kirjoitti:
Päivähoidon ja koulujen ruuat on pelkkää einestä ja se ei anna enää yhtään vanhemmille löysää mennä siitä mistä aita on matalin.
Suomen kansa on ollut niin ylpeää ja työntänyt terveen Jumalanpelon ja antanut monelle halveksittavalle ilmiölle suurempaa kunniaa, niin edessä voi olla vielä tiukemmat ajat, kuin tämä mitä me nyt elämme. Nyt puute näkyy vasta kaikkein köyhimpien kohdalla.
Jos kaupan hyllyillä ei kohta ole kaikkea spesiaalia vaan sitä ostetaan mitä siellä on, niin silloin ei paljon valita ja valiteta. Sitä syödään mitä tarjolla on! En väitä että olisi helppoa olla yhtäkkiä ilman energiajuomia ja karkkia tai muita herkkuja, mutta jos niihin ei ole rahaa, niin sitten ollaan ilman.
80-luvun alussa vielä syötiin enemmän itse valmistettua ruokaa ja vähemmän mitään valmista höttöä. Ei tekisi kenellekään pahitteeksi syödä käsittelemätöntä ruokaa. Ja puhun myös itselleni. Vatsavaivoja ja turvotusta on ollut jo vuosikausia.
Lasten synttäreillä lähinnä tullut vastaan tämä ilmiö. Kahmitaan lautanen täyteen. Ei edes eri sorttia vaan samoja keksejä useampi ja sitten nakerretaan vaan yhden reunasta palanen. Raivostuttavaa. En oikein tiedä miten järjestää tarjottavat ettei mene roskiin ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että inhoan kaltaisiasi ihmisiä, joiden uskonto on se, että kaikki on pakko syödä. Ei ole.
Minä taas inhoan kaltaisiasi ihmisiä, jotka antavat pentujensa touhuta mitä vaan. En minäkään haluaisi tarjota ruokaa nirsolle rohmulle.
🤮🤮🤮 taas läski mt Vanhapiika vahvaa muiden lapsista ja äideistä 🐖🐖🐽🐽🐽🐽🐽🐽🐽🐽
Vierailija kirjoitti:
Haista nyt paskaa 💩💩💩💩💩💩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että inhoan kaltaisiasi ihmisiä, joiden uskonto on se, että kaikki on pakko syödä. Ei ole.
Minä taas inhoan kaltaisiasi ihmisiä, jotka antavat pentujensa touhuta mitä vaan. En minäkään haluaisi tarjota ruokaa nirsolle rohmulle.🤮🤮🤮 taas läski mt Vanhapiika vahvaa muiden lapsista ja äideistä 🐖🐖🐽🐽🐽🐽🐽🐽🐽🐽
Mitä tuo sun lause tarkoittaa? "Vahvaa muiden lapsista"? Ja vanhapiika kirjoitetaan pienellä.
Eri
Lapsille myös usein käy noin että luulee tykkäävänsä ja ottaa, sitten se kaverilla oleva makkarasoppa ei edes muistuta äidin tekemää eikä olekaan hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa kokenut. Miksi se kyläilijä ei voi vaan sanoa, että kiitos ei ole nälkä en nyt ota mitään. Miksi pitää sotkea lautanen ja tuhlata ruoka-annos koskematta siihen.
Koska se kyläilijä on LAPSI. Helvetin idi ootti.
Meneppä Vanhapiika ota lääkkeesi.. 🤮🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy niiltä lastesi kavereilta miksi tekevät noin. Itse kysyin ja selitys on että kotonakin tehdään näin. Kerroin että meillä ei tehdä. Jos ei syö kaikkea, ei syö sitten mitään.
Syötkö säkin kaiken joka maistuu mielestäsi helvetin pahalta? Aivan. Älä sitten vaadi sitä muilta.
Osaatko lukea? Kyllä minuakin ärsyttäisi, jos lapsen kaveri rohmuaisi kallista mysliä ja jättäisi syömättä. Eikö lapsille enää opeteta edes peruskäytöstapoja?
Aivan, kyseessä LAPSI. Se on tässä se ydin, jota te jumipäät ette ymmärrä. Lapsi ei ole kykenevä ajattelemaan kuin aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön ja kiitän Jeesusta vielä päälle pöydän antimista
Valehtelet. Kuten uskovaiset aina.
Vierailija kirjoitti:
Lasten synttäreillä lähinnä tullut vastaan tämä ilmiö. Kahmitaan lautanen täyteen. Ei edes eri sorttia vaan samoja keksejä useampi ja sitten nakerretaan vaan yhden reunasta palanen. Raivostuttavaa. En oikein tiedä miten järjestää tarjottavat ettei mene roskiin ihan turhaan.
Laitat vain vähän tarjolle lajiaan kerralla ja rajoitat sitä ottamista lautaselle, ainakin kaverisynttäreillä. Lupaat, että lisää saat, kunhan entiset on syöty lautaselta. Tämän opin ensimmäisillä kaverisynttäreillä, kun kaksi rohmu-lasta ehtivät latomaan lautasensa kukkuroilleen keksejä, heillä oli joku kilpa meneillään. Ei kannata myöskään tehdä "tikkusiilejä", missä on tikussaan monen monta eri lajia, sen opin kaverin luona, missä moni lapsi söi tikusta vain oman suosikkinsa ja lautaselle jäi iso kasa tikkuja, missä oli ne muut syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko lukea? Kyllä minuakin ärsyttäisi, jos lapsen kaveri rohmuaisi kallista mysliä ja jättäisi syömättä. Eikö lapsille enää opeteta edes peruskäytöstapoja?Aivan, kyseessä LAPSI. Se on tässä se ydin, jota te jumipäät ette ymmärrä. Lapsi ei ole kykenevä ajattelemaan kuin aikuinen.
No jo on sulla vähä-älyisiä lapsia, ap:n omat lapset kyllä tajuavat ottaa lautaselle senverran mitä syövät.
Pullaa ja e-juomia ne nykynuoret puputtaa, ei muuta.
Eräs lääkäri kirjoitti varsin hyvin hiljattain. (Meillä on valtava syöpä- ja diabetesaalto tulossa kun nuoret eivät osaa enää syödä oikeaa ruokaa. Roskaruoka ja sokeri romahduttaa yleiskunnon myös.)
Mitenkäs se menikään, sitä saa mitä tilaa!