Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensin rakennat talon tien viereen jättiikkunoilla ja sitten itket kun ihmiset näkee sisälle

Vierailija
28.01.2026 |

Taas yksi minä, minä, minä ja minun suuret ongelmani.

Kyllä minä ainakin kävellessäni katselen ihmisten taloja ja pihoja. Enkä koe mitään syyllisyyttä. Jos on tehnyt ikkunat jotka ei suojaa katseilta niin ihan oma vika. Laittakaa verhot.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AEIOUYÄÖ. Herättääkö mitään ajatuksia, ap?

Hei tämä on vauvapalsta, ei täällä hallita yhdyssanoja tai muutakaan yleissivistystä.

Vierailija
42/49 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä ainakin on ikkunat jotka kauko-ohjaimen nappia painamalla muuttuu ulkopuolelta läpinäkymättömäksi. Sisältä näkee tällöinkin ulos.

Kuvaatko ohikulkijoita? Inhottavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä ainakin on ikkunat jotka kauko-ohjaimen nappia painamalla muuttuu ulkopuolelta läpinäkymättömäksi. Sisältä näkee tällöinkin ulos.

Kuvaatko ohikulkijoita? Inhottavaa.

Täh? Älä syö noita sieniä enää, ne on myrkyllisiä.

Vierailija
44/49 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ns. älylasi. Sisällä on kristallikiteitä ja sähkön avulla kiderakenne muuttuu niin, että lasi muuttuu lähes läpinäkymättömäksi.

Vierailija
45/49 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä alkaen on taloja saanut rakentaa tien viereen?

Yleensä se menee niin päin, että tie rakennetaan valmiin talon viereen . Pahimmassa tapauksessa niitä joudutaan purkamaan.

Kaava sen määrää, miten iso väli pitää talolla ja tontin rajalla olla. Yleensä 1,5 metriä. Ja nykytontit ovat älyttömän pieniä, ei siinä paljoa ole mahdollisuuksia, vaikka halua olisikin

Niitä suuria tontteja on pilvin pimein. Olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka rakentavat kauniin talon, mutteivät välitä siitä millainen näkymä ikkunasta näkyy. Ja nyt on valittu tienäkymä.  

Itsekin aina kävellessäni katson noita tien vierellä olevia isoikkunallisia taloja, koska saattaahan olla, että joku kiikaroi tai jopa kuvaa sieltä minua kävelemässä. Ei mukava ajatus ollenkaan!

Onko sinulla vainoharha? 

Aiheeseen liittyen, kyllä minäkin katselen taloja, ja etenkin silloin huomaan töllöttäväni jos näen itseäni kiinnostavan talon/tontin, mutta osaan kyllä kävellä samalla ja kääntää katseeni eteenpäin. 

Kuulostaa kyllä ahdistavalta, kun aikuiset täällä huutelevat "oma vika". Minne on jäänyt kunnioitus muita kohtaan? Mitä sitten, vaikka se talo olisi tien vieressä? Mitä sitten että ihmiset katsoo? Minusta on vaan niin helvetin töykeää, että pysähdytään ja jäädään toljottamaan, se voi olla jopa kotirauhan rikkomista. 

Vierailija
46/49 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on pohjaton määrä asioita, joista voi uhriutua. 

Vierailija
47/49 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän kuin ompelisi itselle liian lyhyen mekon, niin että pyrstö näkyy ja sitten uhriutuisi kun muut tuijottaa.

Vierailija
48/49 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pohjakerroksessa. Iltaisin on tietysti kaihtimet kiinni.

Vierailija
49/49 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän ongelmaan olisi ratkaisu. Peilaava teippi sekä ulos epä suora valaisu ikkunaan. Kesällä kirkkaalla säällä ikkuna toimii ulos päin peilinä. Syksyllä ym. pimeällä ulkona oleva valo varmistaa että sisälle ei näe koska on valoisampaa ulkona.

Näin myös minä olisin sen ratkaissut.

Toki katsominen tai vilkaisu on eri asia kuin et pysähdytään pitkäksi aikaa kyttäämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme