Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensin rakennat talon tien viereen jättiikkunoilla ja sitten itket kun ihmiset näkee sisälle

Vierailija
28.01.2026 |

Taas yksi minä, minä, minä ja minun suuret ongelmani.

Kyllä minä ainakin kävellessäni katselen ihmisten taloja ja pihoja. Enkä koe mitään syyllisyyttä. Jos on tehnyt ikkunat jotka ei suojaa katseilta niin ihan oma vika. Laittakaa verhot.

Kommentit (46)

Vierailija
2/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan noita järjettömän suuria ikkunoita koska linnut kuolevat niihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan tarvittaessa verhot kiinni. Muutenhan sitä asuu näyteikkunassa. Ei kukaan voi estää ketään katsomasta minnekään tiettyyn suuntaan. Mä olen tarkka silloinkin kun istun sohvallani ja kaivan nenää, et onhan mulla verhot kii.

Vierailija
4/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin trollaat muka salakuvaajista ja sitten trollaat isoista ikkunoista. 

Ap, asutko ikkunattomassa kellarissa mummon Hertta-sarjan seurassa? Pääsetkö sieltä ikinä ulos, edes armeijaan?

Vierailija
5/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne osuu pieniinkin ikkunoihin (ja myös voimalinjoihin). Siksi niihin on kehitetty ihmissilmiin näkymättömiä UV-kalvoja, jotka lintu näkee ja tajuaa, että edessä on kiinteä este. Osassa ikkunoita ne on jo tehtaalla, muihin voi asentaa itse jälkeenpäin.

Vierailija
6/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon länsimaisen ihmisen ahdinko

Vierailija
7/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muut harrastukset mutta teepä sinä sitä mihin kykenet, vihaamaan.

Vierailija
8/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne osuu pieniinkin ikkunoihin (ja myös voimalinjoihin). Siksi niihin on kehitetty ihmissilmiin näkymättömiä UV-kalvoja, jotka lintu näkee ja tajuaa, että edessä on kiinteä este. Osassa ikkunoita ne on jo tehtaalla, muihin voi asentaa itse jälkeenpäin.

Riittää että ei niin tiheään sitä ulointa ikkunaa pese. Itselläni loppui lintujen ikkunaan törmäilyt kun rajoitin niiden pesun kerran vuoteen.

Vierailija
9/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa houkutella kiusaukseen katsoa sisälle ja sitten ulista siitä ja käyttää lapsikorttikin. Verhot kiinni niin kaikilla on hyvä, myös niillä ohikulkijoilla jotka haluavat katseensa antaa vaeltaa ilman stressiä ja syyllisyyttä.

Vierailija
10/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AEIOUYÄÖ. Herättääkö mitään ajatuksia, ap?

Vierailija
11/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kans tajua,että ikkunat on lattiasta kattoon ja sit istutaan kämpässä verhot kiinni😂😂😂

Vierailija
12/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen on sillä lailla yksinkertainen

Vierailija
13/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pk-seudulla lenkkipolun viereen rakennettiin vuosia sitten akvaario taloja joissa isot ikkunat suoraan polulle päin (polku on enemmänkin tie eli hyvin yleisessä käytössä)
Monta kertaa pohdin noita taloja että en ottais vaikka ilmaiseksi saisin sillä en halua nähdä vaivaa sellaisen pois myynnissä. Ja olen erittäin pieni tuloinen. Tämä siis kuvaa sitä että en asuisi kyseisessä talossa mistään hinnasta.

Vierailija
14/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähelle on rakennettu useampi tällainen talo, jossa on lattiaan asti ulottuvat ikkunat. Nuo olisi hienoja taloja ikkunoineen jos niistä näkyisi metsä-tai merimaisema. Mutta muutaman metrin päässä jalkakäytävästä! Ihan itse aiheutettu ongelma. En ymmärrä, eikö nuo ihmiset ole ajatelleet tuota suunnitteluvaiheessa. No, nyt he sitten asuvat verhojen takana 24/7, kaikkiin näihin taloihin tuli jonkinlaiset kaihtimet tai verhot ensimmäisten kuukausien aikana kun huomasivat että ulos näkyy aivan kaikki, minkä värisissä boksereissä isäntä tekee etätöitä, kerran näin kun koira oksensi ikkunan viereen.

Vierailija
15/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on artikkelin kuvausta vastaava talo ja tontti, laitoimme aidat heti kasvamaan ja asensimme verhot, joilla saa pimeään aikaan enemmän rauhaa.

Ymmärrän todella hyvin että ihmiset katselevat piha-, talo- ja terassiratkausuja. Asuinalueemme on uusi ja kiva, joten katseltavaa on paljon. Itsekin iltakävelyllä ihailen ja mielessäni vertailen erilaisia ratkaisuja.

Vierailija
16/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähelle on rakennettu useampi tällainen talo, jossa on lattiaan asti ulottuvat ikkunat. Nuo olisi hienoja taloja ikkunoineen jos niistä näkyisi metsä-tai merimaisema. Mutta muutaman metrin päässä jalkakäytävästä! Ihan itse aiheutettu ongelma. En ymmärrä, eikö nuo ihmiset ole ajatelleet tuota suunnitteluvaiheessa. No, nyt he sitten asuvat verhojen takana 24/7, kaikkiin näihin taloihin tuli jonkinlaiset kaihtimet tai verhot ensimmäisten kuukausien aikana kun huomasivat että ulos näkyy aivan kaikki, minkä värisissä boksereissä isäntä tekee etätöitä, kerran näin kun koira oksensi ikkunan viereen.

oooo luxusta kerta näkyy jalkakäytävä eikä naapuri talon seinä! :D

Vierailija
17/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon länsimaisen ihmisen ahdinko

Kermaperseen ahdistus. Joo, nää on näitä. Kun elämä on muuten liian helppoa ja sisältöä vailla, ihminen simuloi ongelmia.

Ärsyynnyn (viha on ihan ylimitoitettua) ihmisistä, jotka valittavat aina ja kaiken aikaa. 

Onneksi seuransa voi itse valita ja näitä ammattiruikuttajia välttelen. 

Ikkunat suurimpana ongelmana on mielestäni naurun arvoinen asia :D

Ottakaa selvää verhoratkaisuista ja lintusuojakalvoista, jos teillä on isot ikkunat. Ihmetyttää, miksi ihminen asettuu asumaan näyteikkunataloon, ellei siitä pidä. Onko pakolla viety ja orjuuteen alistettu vai mikä homma? Soittakaa 112 jos näin on.

Vierailija
18/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikkunat on lämmön hukka. Mitä tekee jollain akvaariotalolla. Itse tykkään enempi 90-luvun taloista. 

Vierailija
19/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ongelmaan olisi ratkaisu. Peilaava teippi sekä ulos epä suora valaisu ikkunaan. Kesällä kirkkaalla säällä ikkuna toimii ulos päin peilinä. Syksyllä ym. pimeällä ulkona oleva valo varmistaa että sisälle ei näe koska on valoisampaa ulkona.

Vierailija
20/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä hinkua rakentaa taloa, missä on isot ikkunat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme