"...loisille jää vielä 600€ ruokaan!" No eipä kuulkaa jää
Tänään sain työkkärirahat. Sen lisäksi, että jääkaappi on ketsuppia lukuunottamatta kirjaimellisesti tyhjä, tässä listani mihin kaikkeen muuhun paitsi ruokaan menee rahaa jahka tästä kauppaan lähden;
-höyliä
-suihkusaippua
-suodatinpussit
-folio
-käsisaippua
-rätit
-yleispesuaine
-tamponit
-ihorasva
-vanulaput
-kasvorasva
-puuteri
ja se kauhein shokki, eli koiran raksut. Juu tiedetään, heti kun jäät työttömäksi, pitää ensimmäisenä antaa se sulle rakas, suhun kiintynyt, paras ystäväsi ja perheenjäsenesi pois, sillä ei työttömällä saa olla lemmikkejä. No, en ole antamassa.
Kertokaas nyt sitten mitä tuosta listasta pitäisi tiputtaa pois? Kun pitäisi elää vain ja ainoastaan makaronilla ja pakastevihanneksilla jotta tämä raha riittäisi yhtään mihinkään.
Terveisin tällainen rahoissa kieriskelevä kelaloinen joka melkein itkua vääntää kun kevättakki hajosi eikä todellakaan ole varaa uuteen.
Kommentit (53)
Et sinä mikään loinen ole. Eikä ole muutkaan. Kunhan tuo venäjän hyökkäyssota ja sidanuhka väistyy niin alkaa täälläkin taas olla työpaikkoja. Älä syyllistä itseäsi. Otat hyvällä omallatunnolla ne tuet, joita lait ovat suomalaisille määränneet.
Tsemppiä.
Btw ennenvanhaan käytiin kylässä siis naapureissa ja kaikki vähän aina auttoivat toisiaan.
Loiseksi haukkuminen on epäinhimillistävää ja törkeää. Ei kannata kuunnella sellaisia ihmisiä. Tosin epäilen, että moni niistä ainakin palstalla on silkka trolli...
Karvaisella naisella on karvaisen naisen ongelmat.
- Vanulaput voi jättää pois. Olen virkannut itse puuvillalangasta kestovanulappuja.
- Folion voi jättää pois. Olen leikannut hiutuneista tyynynpäällisistä paloja ja käsitellyt mehiläisvahalla, kestokääreitä ruokiin.
- Rättejä ei tarvitse ostaa, niitä saa leikattua loppuun kuluneista vanhoista pyyhekistä ja tyynyliinoista.
- Tarvitsetko oikeasti puuteria?
T. pitkäaikatyötön
Vierailija kirjoitti:
Loiseksi haukkuminen on epäinhimillistävää ja törkeää. Ei kannata kuunnella sellaisia ihmisiä. Tosin epäilen, että moni niistä ainakin palstalla on silkka trolli...
Persu sellainen
Aloituksessa on erittäin hyvä pointti. Ihan kuin työtön ei tarvitsisi muuta kuin ruokaa. Koskaan ei mikään vaate tai kodinkone hajoa, eihän. Eikä pesuaineita tarvita mihinkään jne.
Suodatinpusseja ei tarvitse ostaa, jos hankit kestosuodattimen. Nailonkankaasta, pestävän.
Vierailija kirjoitti:
Ketä syytät tilanteestasi?
En ketään. Pitäisikö?
Ap
Mitä ihmeen loisia... Loiset ottavat isännästään ravinnon. Kuka kuvittelee olevansa jonkun toisen ihmisen isäntäeliö?
Vierailija kirjoitti:
Et sinä mikään loinen ole. Eikä ole muutkaan. Kunhan tuo venäjän hyökkäyssota ja sidanuhka väistyy niin alkaa täälläkin taas olla työpaikkoja. Älä syyllistä itseäsi. Otat hyvällä omallatunnolla ne tuet, joita lait ovat suomalaisille määränneet.
Tsemppiä.
Btw ennenvanhaan käytiin kylässä siis naapureissa ja kaikki vähän aina auttoivat toisiaan.
Kiitos. Ja mulla muuten on sinällään onnekas tilanne, ettei ole kuin kolme naapuria ja tunnen kaikki. Kyllä me lainaillaankin puolin ja toisin tyyliin kahvia ja vessapaperia, mutta eihän se poista sitä, että on niitä itsekin joskus pakko ostaa.
Ap
Höylät voi jättää ostamatta. Ei ole pakko sheivata. Opettelin itsekin nyppimään pinseteillä nyt kun aikaa on. Tulee jopa kestävämpi tulos, eikä tule sänkeä vaan pehmeä haituva, kun uusi karva alkaa kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
- Vanulaput voi jättää pois. Olen virkannut itse puuvillalangasta kestovanulappuja.
- Folion voi jättää pois. Olen leikannut hiutuneista tyynynpäällisistä paloja ja käsitellyt mehiläisvahalla, kestokääreitä ruokiin.
- Rättejä ei tarvitse ostaa, niitä saa leikattua loppuun kuluneista vanhoista pyyhekistä ja tyynyliinoista.
T. pitkäaikatyötön
Eikö se folion ostaminen tule kuitenkin halvemmaksi kuin ostaa se mehiläisvahapala ja tehdä kestokankaisia? Kaikilla ei muuten ole silitysrautaa ja ne vahakangaskääreet korvaa kemun, ei foliota koska ei niitä uuniin voi laittaa vuoan päälle. Kaikilla ei ole virkkuukoukkua ja lankoja tai taitoa virkata ja ne laput pitää pestä joka käytön jälkeen, tuleeko sittenkään edullisemmaksi kuin vanulaput?
Vierailija kirjoitti:
Suodatinpusseja ei tarvitse ostaa, jos hankit kestosuodattimen. Nailonkankaasta, pestävän.
Uuh mikä suuri säästö.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen loisia... Loiset ottavat isännästään ravinnon. Kuka kuvittelee olevansa jonkun toisen ihmisen isäntäeliö?
Nämä jotka kuvittelevat että heidän selkänahastaan revitään työttömien elanto.
Ei todellakaan kannata ostaa kertakäyttöhöyliä, vaan joku kunnollinen sheiveri, joka ei tylsy samantien (esim. Geisha shaver). Tai sitten sähköllä toimiva lady shaver, joka maksaa myöskin itsensä nopeasti takaisin.
Vierailija kirjoitti:
T. pitkäaikatyötön
Okei. No, vanulappuja kyllä tarvitsen, joku talouspaperi ei toimi ollenkaan enkä omista virkkuukoukkua enkä lankaa. Omistan kaksi lakanaa, kaksi pussilakanaa ja kolme tyynynpäällistä. Ei ole mitään vanhoja ja kuluneita mitä leikellä. Ja kyllä, tarvitsen puuteria. Haluan kuitenkin näyttää jokseenkin ihmiseltä julkisilla paikoilla tai vaikka työhaastattelussa (fingers crossed!) vaikka työtön olenkin. Puuteri maksaa 4€ ja kun en edes joka päivä meikkaa, kestää se kuukausia. Olen sallinut tämän itselleni.
Ap
No toi on vaihteeksi ihan oikeeta asiaa. Tietenki sitä tarvii muutakin kun ruokaa. Ne tukiloiset jutut, tulee käsittääkseni siitä, että täällä trollataan tolla asialla. Paskatrollaajat kirjoittaa, että elää tuilla, eikä työt kiinnosta. Saavat sitten samanlaisia vastauksia.
Säälittävää, että joku viittii tollasilla jutuilla trollata, kun toiset on oikeesti pinteessä.
Vierailija kirjoitti:
Semmonen olisi kyllä tosi kätevä. Täytyykin katsoa mistä löytyisi ja mitä maksaa. Kiitos.
Ap
Ketä syytät tilanteestasi?