Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensin rakennat talon tien viereen jättiikkunoilla ja sitten itket kun ihmiset näkee sisälle

Vierailija
28.01.2026 |

Taas yksi minä, minä, minä ja minun suuret ongelmani.

Kyllä minä ainakin kävellessäni katselen ihmisten taloja ja pihoja. Enkä koe mitään syyllisyyttä. Jos on tehnyt ikkunat jotka ei suojaa katseilta niin ihan oma vika. Laittakaa verhot.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerrankin saa rakennuttaa sen unelmatalon, joka tässä tapauksessa on akvaario, kannattaa etsiä tontti sellaiselle sopivaksi. 

Vierailija
22/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikkunat on lämmön hukka. Mitä tekee jollain akvaariotalolla. Itse tykkään enempi 90-luvun taloista. 

En ole 100 varma mutta olen ymmärtänyt että nyky ikkunat on aika energia säästäviä. Enemmän ne lasten, koiran, kissojen nenä jäljet sekä ikkunoiden pesu. Tuollaisen ikkunan kun avaa niin siinä on saranat kovilla eli pitää olla aikamoiset pukit tukemassa. Tuleekohan ne ikkunan mukana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä alkaen on taloja saanut rakentaa tien viereen?

Yleensä se menee niin päin, että tie rakennetaan valmiin talon viereen . Pahimmassa tapauksessa niitä joudutaan purkamaan.

Vierailija
24/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös kaavamääräykset siitä, millainen talo sille alueelle tehdään. Mutta kyllä tämäkin kausi menee ohi, kuten meni tasakatotkin.

Vierailija
25/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot ikkunat on tarkoitettu valoisuuden tuomiseksi. Eipä sieltä paljon valoa tule kun on verhot ikkunoissa. Menee ikkunoiden idea hukkaan.

Vierailija
26/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se menee niin päin, että tie rakennetaan valmiin talon viereen . Pahimmassa tapauksessa niitä joudutaan purkamaan.

Kaava sen määrää, miten iso väli pitää talolla ja tontin rajalla olla. Yleensä 1,5 metriä. Ja nykytontit ovat älyttömän pieniä, ei siinä paljoa ole mahdollisuuksia, vaikka halua olisikin

Vierailija
27/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei postimerkkitonteilla ole paljoa mahdollisuuksia. Talo rakennetaan auton mitan päähän jalkakäytävästä, jotta saadaan suojaisa takapiha.

Vierailija
28/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin monelle on kauhistus jos joku näkee sisään? Meillä on isot ikkunat valoa tuomaan, jos tulee joku sukulainen kylään niin aina se sama laulu "kannattaa laittaa verhot , tostahan joku voi NÄHDÄ". Ja tämä siis oman pihan suuntaan olevista ikkunoista... toinen juttu on että eikös tule kuuma kun aurinko paistaa, eipä paljon Suomessa kuumuus ole ongelma..

Vierailija
29/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tavallaan ymmärrän tota ihmistä ja tavallaan en. Minusta oli hienoa, kun Alankomaissa jossa on tosi tiheästi asukkaita, ihmiset osasivat sellaisen ohikatsomisen taidon. Tavallisella kadulla oli pari puutarhatuolia ja siinä asukkaat istuivat aamukahvilla tai syömässä.

Meillä on tommoset isot ikkunat, mutta myös verhot ja kyllä mua suorastaan hämmentää miten paljon ihmiset tuijottelee meille sisään. Ne tuijottaa myös jos istuu puutarhassa  parin metrin päässä tiestä keinussa. Koiranulkoiluttaja saattaa pysähtyä siihen kohdalle ja katsella. Ei kukaan esimerkiksi kahvilassa istuvaa jää sillä tavalla töllöttämään.

Vierailija
30/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tavallaan ymmärrän tota ihmistä ja tavallaan en. Minusta oli hienoa, kun Alankomaissa jossa on tosi tiheästi asukkaita, ihmiset osasivat sellaisen ohikatsomisen taidon. Tavallisella kadulla oli pari puutarhatuolia ja siinä asukkaat istuivat aamukahvilla tai syömässä.

Meillä on tommoset isot ikkunat, mutta myös verhot ja kyllä mua suorastaan hämmentää miten paljon ihmiset tuijottelee meille sisään. Ne tuijottaa myös jos istuu puutarhassa  parin metrin päässä tiestä keinussa. Koiranulkoiluttaja saattaa pysähtyä siihen kohdalle ja katsella. Ei kukaan esimerkiksi kahvilassa istuvaa jää sillä tavalla töllöttämään.

Metsäkansa, ei osata puhua mutta tuijotellaan senkin edestä

Vierailija
31/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on nuo ihmiset aivot sellaiset, että että ympäristöä havainnoidaan. 

Vierailija
32/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsäkansa, ei osata puhua mutta tuijotellaan senkin edestä

Se on jäänne kun kylä hulluja aina tuijotettiin.

Vierailija
33/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo muiden käytös käsittämätöntä, vaikka ap:n mielestä oma vika, kun talossa on ikkunat. Pysähtymät toljottamaan kuin lehmä uutta porttia. Joillain paikkakunnilla noita vähäjärkisiä toljottajia vaan piisaa ja piisaa. Pk-seudulla ei onneksi joudu sietämään.

Vierailija
34/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän lähellä ihmiset rakensivat talonsa ampuradan läheisyyteen. Sitten alkoivat valittamaan, kun ampumaradalta kuullui ampumisen ääniä.

Vierailija
35/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan noita järjettömän suuria ikkunoita koska linnut kuolevat niihin.

Meidän varaston ikkuna on noin 30*60cm. Kerran kirosin, että kuka älypää on heittänyt kiven siihen kun kokonaan läpi rikki kaksi lasia. No löytyi varastosta kuollut pöllö, joka mitä ilmeisemmin oli lentänyt vauhdilla laseista läpi.

Vierailija
36/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta hehän asuu lasiseinäisessä eläintarhassa tienäkymin. Unelma toteutui?

Vierailija
37/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaava sen määrää, miten iso väli pitää talolla ja tontin rajalla olla. Yleensä 1,5 metriä. Ja nykytontit ovat älyttömän pieniä, ei siinä paljoa ole mahdollisuuksia, vaikka halua olisikin

Niitä suuria tontteja on pilvin pimein. Olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka rakentavat kauniin talon, mutteivät välitä siitä millainen näkymä ikkunasta näkyy. Ja nyt on valittu tienäkymä.  

Itsekin aina kävellessäni katson noita tien vierellä olevia isoikkunallisia taloja, koska saattaahan olla, että joku kiikaroi tai jopa kuvaa sieltä minua kävelemässä. Ei mukava ajatus ollenkaan!

Vierailija
38/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä suuria tontteja on pilvin pimein. Olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka rakentavat kauniin talon, mutteivät välitä siitä millainen näkymä ikkunasta näkyy. Ja nyt on valittu tienäkymä.  

Itsekin aina kävellessäni katson noita tien vierellä olevia isoikkunallisia taloja, koska saattaahan olla, että joku kiikaroi tai jopa kuvaa sieltä minua kävelemässä. Ei mukava ajatus ollenkaan!

Sama, koska mikä muukaan syy voisi olla rakentaa taloa, jossa isot ikkunat suoraan tielle??? Ja usein noissa sisätiloissa näkyy vielä kaukoputki ikkunan edessä. 

Vierailija
39/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt junttia pysähtyä ja jäädä tuijottamaan. Kyllä itsekin vilkuilen, mutta ei olisi pokkaa pysähtyä, vaikka utelias ihminen olenkin. Toisaalta en ikinä rakennuttaisi tuollaista taloa, on tarpeeksi kokemusta stalkkereista. Aika naiiviahan Annelta oli kuvitella, ettei kyylääjiä ilmaantuisi. 

Vierailija
40/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ainakin on ikkunat jotka kauko-ohjaimen nappia painamalla muuttuu ulkopuolelta läpinäkymättömäksi. Sisältä näkee tällöinkin ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi