Jos miesystävä kutsuu sinut viikonloppulomalle, oletatko hänen maksavan koko matkan?
Oltiin ekan kerran uuden miehen kanssa yhdessä lomalla, kotimaassa viikonloppureissu. Mies sanoi järjestävänsä kaiken. Lomakohteen, hotellin ja hoidot/hieronnat. Lähdin innolla, kun molemmilla on lapsi ja yhteistä aikaa ei ole helppo järjestää, varsinkaan 2 yötä peräkkäin.
Olin vähän pettynyt, kun mies toivoin minun maksavan osan illalliskuluista, kun olin ajatellut, että kutsuja tosiaan maksaa. Maksoin kyllä. En tarkkaan tiedä, mitä hotelliviikonloppu, kasvohoidot ja hieronnat maksoivat miehelle, mutta en ollut mitenkään varautunut, että ruokakulut puolitettaisiin ja yksi yö olisi riittänyt omassa budjetissani silloin.
Oliko typerää olettaa, että toinen maksaa vai olinko naivi? Uusi treffailija pitkään aikaan ja ehkä tavat muuttuneet.
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä hämmästytä yhtään ettet seurustele...
Nii-in, ei sille ole hirveästi perusteita nykypäivänä.
Rakkaus on monelle edelleen ihan käypä peruste.
Tuo ei kykene rakkauteen miehiä kohtaan. Hän kirjoittaa palstalla usein tuosta "miehensiemen tuhoaa naisen kehoa" ja mm. kuin "seksi on yhtä kuin r@1skaus.
Täytyy vaan koettaa ymmärtää häntäkin, samoin kuin palstainceleitä. Todennäköisesti tuo nainen on kokenut raiskauksen, pahimmillaan jo lapsena ja on sen takia noin sekaisin. Mun eräs ystävä on ollut lapsena hyväksi käytetty ja sillä samantyyppiset jutut.
Hänen kanssaan on muutenkin aika mahdotonta olla t
Muuten hyvä, mutta en kaipaa misogyynien ymmärrystä, miesten tai naisten. Päin vastoin, mitä vähemmän he ymmärtävät ja mitä kauempana he pysyvät minusta, sen parempi. Harvempi nainen kuitenkaan on pysyvästi misogyyni kun saa hakua paremmasta elämästä. Miehet toki ovat, sillä misogynia palvelee heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta avioliitossa rahat on yhteiset. Sitä ennen kumpikin maksaa omansa. Näin meillä.
Ja sitä ennen ei myöskään vietetä öitä yhdessä, eikä kehon omistusoikeus muuten pääty papin aameneenkaan, toisin kuin rahojen.
Kyllä me pantiin ihan suhteen alusta lähtien.
Sellaista se internalized misogyny teettää. Annat omasi et mitään vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Oma äitini opetti aikanaan, että miehen tulee maksaa seurustelun alkuvaiheessa kaikki kulut. Sillä hän osoittaa, että pystyy myöhemmin huolehtimaan perheestään.
Edes 20-luvulla syntynyt äitini ei päästellyt tuollaisia kivikautisia repliikkejä suustaan.
Perheestä huolehditaan yhdessä, mies ja nainen. Tai nykyään mies ja mies tai nainen ja nainen.
Jos et maksa rahalla, niin nahkalompakollasi 😊
Itse maksaisin rahalla. Nahkalompakkoni on paljon arvokkaampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma äitini opetti aikanaan, että miehen tulee maksaa seurustelun alkuvaiheessa kaikki kulut. Sillä hän osoittaa, että pystyy myöhemmin huolehtimaan perheestään.
Edes 20-luvulla syntynyt äitini ei päästellyt tuollaisia kivikautisia repliikkejä suustaan.
Perheestä huolehditaan yhdessä, mies ja nainen. Tai nykyään mies ja mies tai nainen ja nainen.
Uskon kun näen. En ole vielä 30 vuoteen nähnyt. Paljon naisten hyväksikäyttöä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kun maksan rahalla, miehiä ei ole näköpiirissäni. Jos istun samassa pöydässä miehen kanssa, niin kyllä se on mies joka maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kenekään ei tietenkään pidä suostua hyväksikäytettäväksi, ja aina tulee pitää puolensa, sillä lokkeja on niin miehissä kuin naisissa, lokkeilu ei ole aina taloudellista, lokkeilu voi olla myös tunnelokkeilua ja fyysistä lokkeilua, toinen on aina antajan puolella eikä saa samaa vertaa takaisin.
Muistakaa kuitenkin: pihi on pihi myös sydämestään, ei pelkästään rahasta.
Millä te edes kehtaatte sanoa pihiksi miestä, joka on maksanut ap:lle matkat, hotellit ja hoidot? Mielestäni ap:n puolelta todellista hyväksikäyttöä että vaan olettaa miehen maksavan vielä kaiken syömisenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon kun näen. En ole vielä 30 vuoteen nähnyt. Paljon naisten hyväksikäyttöä kyllä.
Totta tämäkin. Miehet ovat liian usein niin huolissaan rahoistaan, etteivät huomaa lokkeilevansa tunnetasolla ja fyysisesti. Naiset huolehtivat suurimman osan kotitöistä jne. Orkkujenkin tulisi mennä tasan. Mutta se on jo kokonaan eri aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenekään ei tietenkään pidä suostua hyväksikäytettäväksi, ja aina tulee pitää puolensa, sillä lokkeja on niin miehissä kuin naisissa, lokkeilu ei ole aina taloudellista, lokkeilu voi olla myös tunnelokkeilua ja fyysistä lokkeilua, toinen on aina antajan puolella eikä saa samaa vertaa takaisin.
Millä te edes kehtaatte sanoa pihiksi miestä, joka on maksanut ap:lle matkat, hotellit ja hoidot? Mielestäni ap:n puolelta todellista hyväksikäyttöä että vaan olettaa miehen maksavan vielä kaiken syömisenkin.
No voisivathan he tietysti syödä eri pöydissä, mutta aika outoa se olisi. Outo veto siis mieheltä lopettaa tarjoaminen ruokailun ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kommentti oli pihiydestä, ei apn tapauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Mua säälittää tuollaiset naiset jotka vaan antaa (jos antaa) eivätkä koskaan itse saa mitään. Aika kylmiä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voisivathan he tietysti syödä eri pöydissä, mutta aika outoa se olisi. Outo veto siis mieheltä lopettaa tarjoaminen ruokailun ajaksi.
No varmaan alkoi ihmetellä että oikeastiko ap aikoo koko viikonlopun ajan lokkeilla hänen kukkarollaan, kun ei vielä siinäkään vaiheessa tajunnut että voisi tarjoutua maksamaan edes jonkun pienen osan kuluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta tämäkin. Miehet ovat liian usein niin huolissaan rahoistaan, etteivät huomaa lokkeilevansa tunnetasolla ja fyysisesti. Naiset huolehtivat suurimman osan kotitöistä jne. Orkkujenkin tulisi mennä tasan. Mutta se on jo kokonaan eri aihe.
Ei se ole eri aihe sillä se on läsnä tässäkin kuviossa siinä ruokapöydässä ja oletettavasti myös vuoteessa. Ellei mies aidosti tuo jotakin konkreettista hyötyä ap:n elämään puhtaalla läsnäolollaan, mutta harvemmin näin on. Se tietokin mitä miehillä on, on erittäin harvoin sovellettavissa naisten maailmaan
Tämä on vähän samanlainen keissi kun se mies joka vei naisen kahvilaan ja nainen tilasi vaikka mitä kun kerrankin oli maksaja. 😂 🤭 Yhtä hauskaa luettavaa. Lokkien kirkuna kuuluu kauas...
Mies itse kutsui naisen. Jos haluaa tarjoavan naisen niin olisiko vaikka äiti, tai joku kollega? Firman piikkiin voisi saada matkakuluja. Romanttisissa suhteissa mies maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies itse kutsui naisen. Jos haluaa tarjoavan naisen niin olisiko vaikka äiti, tai joku kollega? Firman piikkiin voisi saada matkakuluja. Romanttisissa suhteissa mies maksaa.
Ei todellakaan maksa.
Eipä ihmekään, jos parisuhteita ei enää muodostu, jos se on tällaista nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vähän samanlainen keissi kun se mies joka vei naisen kahvilaan ja nainen tilasi vaikka mitä kun kerrankin oli maksaja. 😂 🤭 Yhtä hauskaa luettavaa. Lokkien kirkuna kuuluu kauas...
Ainahan voi mennä paikan päälle yksin ja yrittää löytää sieltä seuraa jostain toisesta itse omat kustannuksensa maksavasta henkilöstä. Itse en kyllä katsoisi hyvällä jos mies yrittäisi tunkeutua seuraani ilmaiseksi. Yleensä näissäkin keisseissä on tapana tarjota juomia tai ruokia ensin ja nainen voi sitten EHKÄ sallia miehen liittymisen seuraan, mutta tämä ei ole edes pakollista.
Eli lokki on se suomimies, joka kuppaa naisen seuraa ja huomiota ilmaiseksi.
Kyllä me pantiin ihan suhteen alusta lähtien.