Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos miesystävä kutsuu sinut viikonloppulomalle, oletatko hänen maksavan koko matkan?

Vierailija
25.01.2026 |

Oltiin ekan kerran uuden miehen kanssa yhdessä lomalla, kotimaassa viikonloppureissu. Mies sanoi järjestävänsä kaiken. Lomakohteen, hotellin ja hoidot/hieronnat. Lähdin innolla, kun molemmilla on lapsi ja yhteistä aikaa ei ole helppo järjestää, varsinkaan 2 yötä peräkkäin.

Olin vähän pettynyt, kun mies toivoin minun maksavan osan illalliskuluista, kun olin ajatellut, että kutsuja tosiaan maksaa. Maksoin kyllä. En tarkkaan tiedä, mitä hotelliviikonloppu, kasvohoidot ja hieronnat maksoivat miehelle, mutta en ollut mitenkään varautunut, että ruokakulut puolitettaisiin ja yksi yö olisi riittänyt omassa budjetissani silloin.

Oliko typerää olettaa, että toinen maksaa vai olinko naivi? Uusi treffailija pitkään aikaan ja ehkä tavat muuttuneet.

Kommentit (222)

Vierailija
221/222 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyllä tavalla olit epäkohtelias koska kieltäytymällä viestitit ettei sinun tarjoomuksesi eikä maksamisesi kelpaa minulle.  Se voi olla loukkaavaa. Kohteliasta olisi ollut tarjoutua maksamaan kerran ja sitten antaa miehen maksaa ja kiittää ateriasta.

Tämä ei missään tapauksessa oikeuta miehen käytöstä jälkeenpäin.

Suomalaisilla naisilla tuntuu olevan suoranainen pakkomielle aina todistella että kyllä minä maksan omani, kyllä kyllä,  en ole lokki, en varmasti ole. Vaikka mies olisi varta  vasten kutsunut aterialle ja halunnut ilahduttaa tarjoamalla. Nainen viskaa tuollaisen tarjouksen päin näköä kaivamalla kylmästi lompakon kassistaan ja vaatimalla saada maksaa ihan itse. Liekö taustalla huonot kokemukset kun mies on olettanut saavansa aterian vastineeksi seksiä.

Jahas, nytkö se oman osuuden maksaminen onkin miehistä loukkaavaa. Kylläpä naiselle menee vaikeaksi, ei saa ottaa tarjousta vastaan mutta ei saa maksaakaan itse.

Minulla on periaattena se, että en ota mitään vastaan ellen halua jatkossakin viettää aikaa kyseisen henkilön kanssa. Ihan sama vaikka siitä joku suuttuisi. Pahimmillaanhan tarjouksen hyväksyminen saa aikaan sen, että mies kuvittelee saavansa vastapalveluksen. Jos siihen ei suostu, miehet kyllä osaa monipuolisen sanaston, jolla naista voi haukkua.

Vierailija
222/222 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapailussa ollaan jo niin pitkällä, että yleensä yhteistä matkaa harkitaan, pitää olla niin pitkällä, että voidaan suoraan keskustella maksupolitiikasta. En haluaisi kumppania, jonka kanssa raha-asiat ovat tabu, eikä voida suoraan puhua siitä, mitä kukakin maksaa ja mitä haluaa rahallaan tehdä.

Ei jatkoon siis ihminen, jonka kanssa täytyy pelätä loukkaantumista, jos ottaa reilusti puheeksi maksamisen matkan yhteydessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän