Jos miesystävä kutsuu sinut viikonloppulomalle, oletatko hänen maksavan koko matkan?
Oltiin ekan kerran uuden miehen kanssa yhdessä lomalla, kotimaassa viikonloppureissu. Mies sanoi järjestävänsä kaiken. Lomakohteen, hotellin ja hoidot/hieronnat. Lähdin innolla, kun molemmilla on lapsi ja yhteistä aikaa ei ole helppo järjestää, varsinkaan 2 yötä peräkkäin.
Olin vähän pettynyt, kun mies toivoin minun maksavan osan illalliskuluista, kun olin ajatellut, että kutsuja tosiaan maksaa. Maksoin kyllä. En tarkkaan tiedä, mitä hotelliviikonloppu, kasvohoidot ja hieronnat maksoivat miehelle, mutta en ollut mitenkään varautunut, että ruokakulut puolitettaisiin ja yksi yö olisi riittänyt omassa budjetissani silloin.
Oliko typerää olettaa, että toinen maksaa vai olinko naivi? Uusi treffailija pitkään aikaan ja ehkä tavat muuttuneet.
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä aika paljon maksettavaa miehelle, jos koko reissun maksaisi. Jos olisin ollut sinä, olisin ilman muuta tarjoutunut maksamaan osan kuluista, esim illallisen, jos muuten menee miehen piikkiin.
Kyllä itseäni miehenä rupeaa jossain vaiheessa harmittamaan, jos toinen ottaa kaiken tarjoamisen itsestäänselvyytenä, eikä tarjoudu kontribuoimaan omalta osaltaan, vaikka aika paljon tarjoudu yleensä maksamaan.
Jos ei sinulla ole yhtään rahaa laittaa tuohon, silloin olisi hyvä sanoa jo ennen reissua. Toki mieskin olisi voinut ottaa puheeksi, mutta omasta mielestäni on vähän kuin kirjoittamaton sääntö, että kutsuttukin viimeistään jossain vaiheessa vähän osallituu kuluihin.
Jos miehellä ei ole varaa maksaa matkaa, ei pidä semmoisia järjestelläkään! That simple!
Kyllä minulla on varaa. Mutta jos nainen ei tarjoudu mihinkään kuluihin osallistumaan matkan aikana, niin silloin ei ole minun tyyppiäni, koska haluan, että yhdessä osallistutaan. En toista matkaa sitten enää maksa.
Puoliksi maksetaan yhdessä suunnitellut matkat ja nämä matkat ovat olleet yleisimpiä matkoja joita olemme tehneet. Jos mies pyytää jonnekin ja kertoo hoitavansa kaiken ja että minun tarvitsee vain tulla mukaan, näin teen. Näitä matkoja on ollut harvemmin, mutta kyllä minä seuraksi voin mennä vaikka ehkä kohde ei ihan mieluisin minulle olisikaan. Tosin tuolloin lähden tosiaan vain mukaan ja toinen hoitaa kulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies kutsuu ja järjestää kaiken, niin silloin oletan, että myös maksaa. Ethän voinut niihin järjestelyihin mitenkään vaikuttaa, etkä myöskään silloin kuluihin, jotka ehkä olisi olleet omalle budjetille liikaa. Jos olisi yhdessä järjestetty, olisi varmaan keskusteltu myös kustannuksista ja niiden jakamisesta.
Juuri näin. Yhdessä suunniteltu maksetaan yhdessä puoliksi. Jos toinen pyytää toista seuraksi esim matkalle tai tapahtumaan, pyytäjä maksaa matkaan tai tapahtumaan liittyvät kulut sukupuolesta riippumatta.
No ei se nyt ihan noinkaan mee. On mua esimerkiks kaveri pyytänyt konserttiin, mutta tietysti oman lippuni olen maksanut. Hän kyllä hoiti lippujen hankkimisen, kun hänen ideakin se oli. Mutta en tietenkään olettanut hänen maksavan mun lippuni, tai maksoi hän sen ensin kun hommas ne liput, mutta maksoin omani hänelle takaisin. Ja mun autolla kuljettiin sinne, no se oli ihan tässä muutaman kilometrin päässä, mutta hän itse matkusti tänne Turkuun Rovaniemeltä asti.
Ihan todellako olette sitä mieltä, että kaverini olisi pitänyt maksaa myös minun lippuni konserttiin? Vain koska hän kutsui minut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle olisi ollut ihan selvää, että maksan ruokani, jos toinen on hoitanut muut kulut.
Jos kyseessä kämppis tai kaveri niin ok. Jos on toiveissa jotain romanttista, niin sitten mies kustantaa.
Enpä ihmettele yhtään että miehet ei tällä mentaliteetilla saa naista saati vaimoa!
En ole ikinä onnekseni tavannut niin moukkaa miestä, että ei tarjoaisi kaikkea naiselleen.
Te ammattilaiset asiakkaineen olette hyvin pieni marginaali naisia. Enemmistö naisista on seurustelusuhteissa, koska he tykkäävät siitä miehestä. Ylivoimaisesti valtaosa keskustelee tällaisista matkoista ennakkoon ja sopii kulujen jaosta, jossa normaalisti kumpikin maksaa oman osuutensa.
Mistä tähän ketjuun löytynytkin tuollainen palveluja myyvä ammattilainen, teitä on nimittäi
Ei vaan ylisukupolvisesta ehdollistumasta, että kuuluu olla miehen kanssa, vaikka sille ei ole mitään rationaalista eikä edes emotionaalista eikä varsinkaan fyysistä perustetta nykypäivänä. Tuo on jäänne ajoilta, kun naisilla ei ollut muita toimeentulon tai selviämisen mahdollisuuksia, kuin orjailla miehelle. Näin ei asia nykypäivänä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä aika paljon maksettavaa miehelle, jos koko reissun maksaisi. Jos olisin ollut sinä, olisin ilman muuta tarjoutunut maksamaan osan kuluista, esim illallisen, jos muuten menee miehen piikkiin.
Kyllä itseäni miehenä rupeaa jossain vaiheessa harmittamaan, jos toinen ottaa kaiken tarjoamisen itsestäänselvyytenä, eikä tarjoudu kontribuoimaan omalta osaltaan, vaikka aika paljon tarjoudu yleensä maksamaan.
Jos ei sinulla ole yhtään rahaa laittaa tuohon, silloin olisi hyvä sanoa jo ennen reissua. Toki mieskin olisi voinut ottaa puheeksi, mutta omasta mielestäni on vähän kuin kirjoittamaton sääntö, että kutsuttukin viimeistään jossain vaiheessa vähän osallituu kuluihin.
Jos miehellä ei ole varaa maksaa matkaa, ei pidä semmoisia järjestelläkään! That simple!
Kyll
No sitten et vaan kutsu tällaista naista vaan jonkun suomenhevosen tai koiran. Kyllä täällä niitä riuskoja mammojakin on, jotka tarttuvat lapioon siinä missä mieskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri. Toki voi matkaa ehdottaa, mutta silloin pitää jo ennen matkaa tehdä selväksi mitä kukin maksaa. Jos lupaa, että järjestää kaiken niin silloin toki on oletuksena, että se kaikki todellakin sisältää kaiken.
Fiksu nainen ottaisi kustannustenjaon puheeksi jo kutsuvaiheessa, eikä kiukuttelisi jälkikäteen vauvapalstalla. Ei tule kovin hääviä parisuhdetta jos ei uskalleta puhua.
En todellakaan olettaisi. Omituinen ajatuskin. Maksan omat hauskanpitoni ja syömiseni, olenhan aikuinen ihminen.
Järjestäminen sisältää myös maksamisen. Jos ei sisällä tehdään selväksi toiselle paljonko tämän tulee varata rahaa ja mitkä asiat hän maksaa, mitkä ei. Tuossa tilanteessa voisi mies esim. sanoa, että minä järjestän muut paitsi illalliset.
Kumma että ihan ammattimaisille matkanjärjestäjille joutuu ihan jopa maksamaan heidän tekemästään työstä, eikö tuon sinun logiikkasi mukaan heidän pitäisi maksaa sinun reissusi?
Tässä ketjussa puhuu nyt kahden eri koulukunnan ihmisiä. Ei ole oikeaa tai väärää tapaa toimia, vaan ihmisillä on eri odotuksia miten parisuhteessa toimitaan. Ehkä te ette vaan sovi yhteen. Erilaiset rahankäyttötavat voi olla este toimivalle parisuhteelle.
Ketjussa on näköjään yksi miehiä vihaava sekopää. Joku persoonallisuushäiriö tuo on, kun ei kykene näkemään miehiä normaaleina ihmisinä.
Ap vaikuttaa siltä ettei mies kiinnosta yhtään, ainoastaan se että pääsee täysin ylläpidettynä seuralaisena matkalla. Voin kuule kertoa että harvoin kukaan yh on niin haluttua seuraa että joku haluaa kustantaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Puoliksi maksetaan yhdessä suunnitellut matkat ja nämä matkat ovat olleet yleisimpiä matkoja joita olemme tehneet. Jos mies pyytää jonnekin ja kertoo hoitavansa kaiken ja että minun tarvitsee vain tulla mukaan, näin teen. Näitä matkoja on ollut harvemmin, mutta kyllä minä seuraksi voin mennä vaikka ehkä kohde ei ihan mieluisin minulle olisikaan. Tosin tuolloin lähden tosiaan vain mukaan ja toinen hoitaa kulut.
Lisään tähän vielä sen verran etten kuitenkaan maksata miehelläni esim ostoksia, jos satun hänen seuranaan matkalla ollessani käymään ostoksilla tai innostun käymään jossakin kohteessa joka vaatii maksamista. Saatan maksaa miehenkin jonnekin sisään tai tarjota kahvot, mitä nyt ikinä päähäni juolahtaa. Tämä on parisuhde.
Ihan todellako olette sitä mieltä, että kaverini olisi pitänyt maksaa myös minun lippuni konserttiin? Vain koska hän kutsui minut?
Ystävät jakavat kulut. Miehen ja naisen suhde on suvullinen ja miehensiemen mm. Syö naisen kehoa elävältä. Siinä pätevät eri säännöt ja lainalaisuudet, kuin platonisissa suhteissa.
Jos mies ei maksa kuluja niin sitten hänelle on tehtävä hyvin selväksi ettei tällä ole mitään asiaa mihinkään seksuaaliseen kanssakäymiseen kanssasi ja parempi hankkiutua tästä kokonaan eroon, sillä hän saattaa kuitenkin käyttäytyä omistavasti ja machosti vaikka ei huolehdi velvollisuuksistaan miehenä. Ja kaverimiestä ei saa kohdella miehenä eli korottaa tämän egoa vaan ennemminkin lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma äitini opetti aikanaan, että miehen tulee maksaa seurustelun alkuvaiheessa kaikki kulut. Sillä hän osoittaa, että pystyy myöhemmin huolehtimaan perheestään.
Tervetuloa nykyaikaan missä naiset käy töissä ja tienaavat itsekin rahaa.
Kyllä kyllä, mutt se ei poista sitä, että miehelläkin pitää olla kykyä huolehtia omasta perheestään. En siitä huolimatta, vaikka käyn töissä, haluaisi miestä, joka ei pysty kantamaan vastuutaan. Myös seurustelun alkuvaihe kertoo miehen luonteesta onko pihi tms. Pihi on pihi myös nykyaikana. Jos ei edes alussa panosta tuskin jatkossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa puhuu nyt kahden eri koulukunnan ihmisiä. Ei ole oikeaa tai väärää tapaa toimia, vaan ihmisillä on eri odotuksia miten parisuhteessa toimitaan. Ehkä te ette vaan sovi yhteen. Erilaiset rahankäyttötavat voi olla este toimivalle parisuhteelle.
Ketjussa näkyy olevan joku maksullinen seuralainen, sokerideittailija. Muut ovat normaaleja naisia.
Taitaa elättäjämiehen etsiminen olla uusi normaali... 😞
Ap, sinulla ei siis tullut mieleenkään tarjoutua tarjoamaan miehelle illalliset sen jälkeen, kun oli maksanut hotellit ja kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Järjestäminen sisältää myös maksamisen. Jos ei sisällä tehdään selväksi toiselle paljonko tämän tulee varata rahaa ja mitkä asiat hän maksaa, mitkä ei. Tuossa tilanteessa voisi mies esim. sanoa, että minä järjestän muut paitsi illalliset.
Kumma että ihan ammattimaisille matkanjärjestäjille joutuu ihan jopa maksamaan heidän tekemästään työstä, eikö tuon sinun logiikkasi mukaan heidän pitäisi maksaa sinun reissusi?
Toki voin tilata järjestetyn matkan jos sellaisen haluan itse omaan piikkiini itselleni. Jos mies kutsuu minut, osallistun seuralaisena. No exeptions.
Totta kai mies maksaa jos tuhlaa naisen aikaa. Itseäni hävettäisi miehen puolesta osoittaa olevansa niin köyhä, että on naisen kukkarolla.