Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos miesystävä kutsuu sinut viikonloppulomalle, oletatko hänen maksavan koko matkan?

Vierailija
25.01.2026 |

Oltiin ekan kerran uuden miehen kanssa yhdessä lomalla, kotimaassa viikonloppureissu. Mies sanoi järjestävänsä kaiken. Lomakohteen, hotellin ja hoidot/hieronnat. Lähdin innolla, kun molemmilla on lapsi ja yhteistä aikaa ei ole helppo järjestää, varsinkaan 2 yötä peräkkäin.

Olin vähän pettynyt, kun mies toivoin minun maksavan osan illalliskuluista, kun olin ajatellut, että kutsuja tosiaan maksaa. Maksoin kyllä. En tarkkaan tiedä, mitä hotelliviikonloppu, kasvohoidot ja hieronnat maksoivat miehelle, mutta en ollut mitenkään varautunut, että ruokakulut puolitettaisiin ja yksi yö olisi riittänyt omassa budjetissani silloin.

Oliko typerää olettaa, että toinen maksaa vai olinko naivi? Uusi treffailija pitkään aikaan ja ehkä tavat muuttuneet.

Kommentit (213)

Vierailija
61/213 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan tullut eteen tilannetta, jossa mies olisi "kutsunut" matkalle. Kummallinen asetelma. Aina kun olemme matkustaneet, olemme yhdessä sopineet ja puhuneet matkasta, varauksista ja maksaneet puoliksi. 

Vähän veikkaan, että ap on joku palstamies, joka ei ole koskaan tapaillut naista ja siksi hänellä on äärimmäisen outoja mielikuvia ihmissuhteista.

Vierailija
62/213 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle olisi ollut ihan selvää, että maksan ruokani, jos toinen on hoitanut muut kulut. 

Jos kyseessä kämppis tai kaveri niin ok. Jos on toiveissa jotain romanttista, niin sitten mies kustantaa.

Enpä ihmettele yhtään että miehet ei tällä mentaliteetilla saa naista saati vaimoa!

En ole ikinä onnekseni tavannut niin moukkaa miestä, että ei tarjoaisi kaikkea naiselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/213 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kutsuu ja järjestää kaiken, niin silloin oletan, että myös maksaa. Ethän voinut niihin järjestelyihin mitenkään vaikuttaa, etkä myöskään silloin kuluihin, jotka ehkä olisi olleet omalle budjetille liikaa. Jos olisi yhdessä järjestetty, olisi varmaan keskusteltu myös kustannuksista ja niiden jakamisesta.

Juuri näin. Yhdessä suunniteltu maksetaan yhdessä puoliksi. Jos toinen pyytää toista seuraksi esim matkalle tai tapahtumaan, pyytäjä maksaa matkaan tai tapahtumaan liittyvät kulut sukupuolesta riippumatta. 

Oletko siis tosissasi, että kutsuja maksaa KAIKKI kulut? 

Jos olisin kutsunut, voisin tosiaan maksaakin ison osan kuluista hotelleineen jne., mutta jotenkin minulle tulisi aika hölmö olo, jos kutsuttu ei tarjoutuisi osallistumaan MIHINKÄÄN kuluihin mitenkään, enkä silloin varmaan enää viitsisi tuota pyytää mukaan uudelleen.

Vierailija
64/213 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin jo reissua suunnitellessa, että miten jaetaan kustannukset. Jos toinen maksaisi jo hotelliyöpymiset, niin minusta olisi erittäin kohtuullista maksaa oman osani ruokailuista. 

Tyttökaverien kanssa näin onkin. Mutta miksi maksaisit miehen seurasta? Mieluummin menee yksin jos maksaa itse.

Miksi ylipäätään seurustelet jos mieluummin teet jotain yksin kuin sen seurustelukumppanin kanssa?

En seurustelekaan. Mutta jos seurustelisin, niin oletan ja odotan perinteistä roolitusta. Jos mies ei tätä halua niin sitten voi seurustella modernisti miehen kanssa.

Vierailija
65/213 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilla ekoilla treffeillä mies voi maksaa, mutta jos suhde on jo pidemmällä niin menee puoliksi tai sovitusti. Ei ole tässä minusta mitään yleissääntöä.

Vierailija
66/213 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksan omat kuluni päätän itse minne menen, mitä teen, koska, kenen kanssa, mitä syön, jne. Enkä yleensä kutsu tällaisille reissuille miehiä, he eivät tuo siihen mitään lisäarvoa, vaan päin vastoin. Miehille maksan esim. Asuntoni ja autoni korjaamisesta, tilausten kuljettamisesta, jne. En todellakaan seurasta.

Eihän ap maksanut kulujaan, ainoastaan ruokansa. Eiköhän hän saanut ihan itse valita mitä ravintolasta tilaa. 

Vierailija
67/213 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse toivoisin, että minulle kerrotaan ennen matkaa mitä minun tulee itse kustantaa. Jos annetaan ymmärtää että kaikki on hoidettu ja tarvitsee vain lähteä mukaan, on tökeröä pyytää rahaa matkalla. Jos etukäteen on sovittu esim. että matkakulut ja yöpyminen on hoidettu, osallistut vain ruokakuluihin ja mahdollisiin muihin kuluihin esim. sisäänpääsymaksut, jos käydään jossain museossa tai muussa nähtävyydessä. Näin on toiminut hyvin. 

Siis onko täällä joillain naisilla todella pokkaa lähteä kokonaiselle matkalle maksamatta itse mitään? Edes yhtä illallista? Onhan se nyt hyvien tapojenkin mukaista tarjoutua maksamaan jotakin osaltaan.

Jos mies näin tahtoo niin kyllä. Parisuhde on vastavuoroinen ja itse ainakin tykkään vastavuoroisesti ilahduttaa ja huomioida myös miestä. 

Vierailija
68/213 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet typerä. Maksoi kaiken muun ja sinun olisi pitänyt vielä saada illallinen kaupan päälle 

Vierailija
69/213 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mies ymmärtää nostaa kytkintä. Sulla ei olis ollu varaa edes omaa ruokaa maksaa. Maksaahan se ruoka kotonakin. Ja innoissasi lähdit reissuun, senkin lokki.

Vierailija
70/213 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet typerä. Maksoi kaiken muun ja sinun olisi pitänyt vielä saada illallinen kaupan päälle 

Työtön vinkuu itsemurhayksiössään. Käykö tiukille tajuta että alfat voi tosielämässä kutsua kauniita naisia lomalle ja jopa tarjota ne?

Vierailija
71/213 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä aika paljon maksettavaa miehelle, jos koko reissun maksaisi. Jos olisin ollut sinä, olisin ilman muuta tarjoutunut maksamaan osan kuluista, esim illallisen, jos muuten menee miehen piikkiin. 

Kyllä itseäni miehenä rupeaa jossain vaiheessa harmittamaan, jos toinen ottaa kaiken tarjoamisen itsestäänselvyytenä, eikä tarjoudu kontribuoimaan omalta osaltaan, vaikka aika paljon tarjoudu yleensä maksamaan.

Jos ei sinulla ole yhtään rahaa laittaa tuohon, silloin olisi hyvä sanoa jo ennen reissua. Toki mieskin olisi voinut ottaa puheeksi, mutta omasta mielestäni on vähän kuin kirjoittamaton sääntö, että kutsuttukin viimeistään jossain vaiheessa vähän osallituu kuluihin.

Jos miehellä ei ole varaa maksaa matkaa, ei pidä semmoisia järjestelläkään! That simple!

Vierailija
72/213 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähdettiin miesystävän kanssa yhteiselle Gotlannin risteilylle kun oltiin tunnettu vajaa kuukausi. Kumpikin maksettiin omamme, eli puolitettiin matkat ja ruuat. Kumpikin maksoi sitten omat muut menonsa eli mitä nyt halusi shoppailla. Drinksuja tarjottiin suunnilleen vuorotellen,  mies vähän useammin. Suunnilleen  yhtä hyvät tulot kummallakin. Näin toimitaan meidän kaveriporukoissakin ja mun mielestä näin sen kuuluu mennä. Ja jos on epävarmuutta etukäteen miten menot jaetaan niin onhan se todella kumma ettei aikuiset ihmiset saa suuta auki kysyäkseen! Mitään en oleta enkä lue rivien välistä vaan kysyn mitä en tiedä tai ymmärrä jos joskus on sellainen tilanne. 

Vierailija
73/213 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse toivoisin, että minulle kerrotaan ennen matkaa mitä minun tulee itse kustantaa. Jos annetaan ymmärtää että kaikki on hoidettu ja tarvitsee vain lähteä mukaan, on tökeröä pyytää rahaa matkalla. Jos etukäteen on sovittu esim. että matkakulut ja yöpyminen on hoidettu, osallistut vain ruokakuluihin ja mahdollisiin muihin kuluihin esim. sisäänpääsymaksut, jos käydään jossain museossa tai muussa nähtävyydessä. Näin on toiminut hyvin. 

Siis onko täällä joillain naisilla todella pokkaa lähteä kokonaiselle matkalle maksamatta itse mitään? Edes yhtä illallista? Onhan se nyt hyvien tapojenkin mukaista tarjoutua maksamaan jotakin osaltaan.

Jos mies näin tahtoo niin kyllä. Parisuhde on vastavuoroinen ja itse ainakin tykkään vastavuoroisesti ilahduttaa ja huomioida myös miestä. <

Tämähän se olisi. Minä huomasin nopeasti että miestä loukkaa jos hänen viedessä syömään tms. minä alan ehdottamaan laskun maksamista puoliksi. Vastaavasti minä maksan ne tekemiset mitä minä ehdotan. Asumiskustannukset toki yhdessä. Näin menty ja vuosikausia eikä ole kertaakaan riidelty rahasta.

Vierailija
74/213 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seurustelekaan. Mutta jos seurustelisin, niin oletan ja odotan perinteistä roolitusta. Jos mies ei tätä halua niin sitten voi seurustella modernisti miehen kanssa.

No enpä yhtään ihmettele että olet yksin. Jännä että silti koet olevasi jotenkin pätevä antamaan parisuhdeneuvoja.

Vierailija
75/213 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Odotan aikuiselta mieheltä että osaa kommunikoida näin tärkeitä asioita itse jo ennen matkaa. Onneksi näin on aina ollutkin koska en todellakaan aikuisena jaksa arvailla mitä toinen olettaa ellei kerro.

Mä osaan kommunikoida vaikka olen nainen ja luulin että muutkin naiset osaavat mutta näin ei näköjään tämän kommentoijan mielestä olekaan kun sysää asian miehen tehtäväksi. 

Vierailija
76/213 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sanoi, että hän järjestää KAIKEN. Hän ei erikseen maininnut, että hän maksaa vain ennakkoon varatut asiat.

Järjestää, ei sanonut että maksaa. Hän varmaan ei myöskään erikseen maininnut että sinä voit siipeillä koko reissun?

Järjestäminen sisältää myös maksamisen. Jos ei sisällä tehdään selväksi toiselle paljonko tämän tulee varata rahaa ja mitkä asiat hän maksaa, mitkä ei. Tuossa tilanteessa voisi mies esim. sanoa, että minä järjestän muut paitsi illalliset.

Vierailija
77/213 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parilla ekoilla treffeillä mies voi maksaa, mutta jos suhde on jo pidemmällä niin menee puoliksi tai sovitusti. Ei ole tässä minusta mitään yleissääntöä.

Kyllä se mies maksaa ihan alusta loppuun. Jos ei niin sitten turha odottaa että nainen antaa seksiäkään kuin pari kertaa.

Vierailija
78/213 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kutsuu ja järjestää kaiken, niin silloin oletan, että myös maksaa. Ethän voinut niihin järjestelyihin mitenkään vaikuttaa, etkä myöskään silloin kuluihin, jotka ehkä olisi olleet omalle budjetille liikaa. Jos olisi yhdessä järjestetty, olisi varmaan keskusteltu myös kustannuksista ja niiden jakamisesta.

Samaa mieltä. Jos toinen järjestää kaiken niin olettaisin hänellä olevan siihen silloin myös varaa. Miten tämä "kaiken järjestävä" voisi yksipuolisesti olettaa toisella esimerkiksi olevan varaa hänen yksin järjestämään viikonloppuun. Ei voi yksipuolisesti päättää ellei ole aikomus maksaa. 

Järjestää (ja suunnittelee) yksin = maksaa yksin. Suunnitellaan ja järjestetään yhdessä = suunnitellaan, järjestetään ja maksetaan kulut yhdessä. 

En minäkään olisi oikein osannut tuossa aloittajan tilanteessa alkaa kysymään maksamisesta. 

Vierailija
79/213 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle olisi ollut ihan selvää, että maksan ruokani, jos toinen on hoitanut muut kulut. 

Jos kyseessä kämppis tai kaveri niin ok. Jos on toiveissa jotain romanttista, niin sitten mies kustantaa.

Enpä ihmettele yhtään että miehet ei tällä mentaliteetilla saa naista saati vaimoa!

En ole ikinä onnekseni tavannut niin moukkaa miestä, että ei tarjoaisi kaikkea naiselleen.

Te ammattilaiset asiakkaineen olette hyvin pieni marginaali naisia. Enemmistö naisista on seurustelusuhteissa, koska he tykkäävät siitä miehestä. Ylivoimaisesti valtaosa keskustelee tällaisista matkoista ennakkoon ja sopii kulujen jaosta, jossa normaalisti kumpikin maksaa oman osuutensa.

Mistä tähän ketjuun löytynytkin tuollainen palveluja myyvä ammattilainen, teitä on nimittäin hyvin vähän ja suurin osa palstailee jossain sihteeriopistossa.

Vierailija
80/213 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön vinkuu itsemurhayksiössään. Käykö tiukille tajuta että alfat voi tosielämässä kutsua kauniita naisia lomalle ja jopa tarjota ne?

Noh, jotkut tosiaan tykkää olla maksullisia naisia, toiset arvostaa itseään vähän enemmän ja on ihan kykeneviä hankkimaan itse rehellisellä työllä omat rahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä