Oli hyvä valinta vaihtaa jauheliha soijarouheeseen
Erittäin halpaa, terveellisempää kuin liha, eikä myöskään tarvitse omatunnon kanssa kärvistellä sitä syödessä
Kommentit (366)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on huvittavaa, kuinka vihaiseksi lihan mussuttajat tulevat, kun joku muu ei syö lihaa :)
Se on huvittavaa ku kasvissyöjät toitoottaa mitä syövät.
Lihaa syövät Ihmisethän ei teekään sellaista ikinä 😊. Varsinkaan kasvisruokaa käsittelevissä ketjuissa.
Kasvisruuvasta ei kyllä edes tarttis olla mitään ketjuja. Niin turhanpäivänen aihe.
'Ruuvasta'? Mahtavaa, sinä hengen jättiläinen. Tuota se liharuoka teettää.
Mikset vielä käyttänyt monikkomuotoa, olisi mennyt rautakaupan puolelle.
Tuostakin kommentista näkee, miten autistisia vegaanit ovat. Internetissä on
Ei täällä mitään kunnon keskustelua terveellisestä syömisestä voi käydä. Pitäisi olla lähteitä, näyttöä, mutta ei niitä kukaan lue. Kaikki on vain mutua. Jos joku laittaa kasvissyönnin hyödyistä jotain tutkimuksia, niissä on alapeukut jo ennen kuin niitä on edes vilkaistu.
Kyllä jauhelihasta ja sianlihasta saa hyvääkin, vitamiineja ja kollageenia yms. Ei niitä tarvitse puputtaa kymmeniä kiloja viikossa.
Suomalaisten ongelma on että ruokavalio ei ole monella tarpeeksi monipuolinen. Pitäisi syödä enemmän vihanneksia, marjoja ja hedelmiä lihan ja viljan lisäksi. Minä olen terve ja normaalipainoinen ja syön näitä kaikkia. Syön kyllä papujakin toisinaan, linssejäkin ajattelin kokeilla kun linssikeitto houkuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se soijarouhe terveellisempää. Se vaaleampi on parempaa.
Tummarouhe on värjätty sokerikulöörillä, muuten samaa tavaraa kuin vaalearouhe
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se soijarouhe terveellisempää. Se vaaleampi on parempaa.
Tummarouhe on värjätty sokerikulöörillä, muuten samaa tavaraa kuin vaalearouhe
Vegaaniruoka on tuollaista tehdasprosessoitua moskaa. Liha on puhdas luonnontuote.
Itse olen vaihtanut soijarouheen lihaan. Nuorena olin vegaani. Nyt syön silloin tällöin lihaa, ja silloin sen täytyy olla laadukasta. Myös rasvattomia maitotuotteita käytän. Pelkästä vegaaniruuasta ei helposti saa riittävästi (50g/vrk) proteiinia, vaikka linssejä syönkin lähes päivittäin.
Tuo fytiinihapon vaikutus ei käytännössä näy, kunhan ruokavalio on monipuolinen. Lisäksi fytiinihapolla itsellään on tutkimuksissa osoitettu olevan terveyshyötyjä, koska se toimii antioksidantin tavoin. Kasviproteiinin hyödyt ylittävät mahdolliset ravinteiden imeytymiseen liittyvät haitat.