Osaamattomat työpaikalla
Työpaikallani on useita henkilöitä jotka eivät osaa omaa työtään tehdä vaan tarvitsevat jatkuvasti toisten apua. Nämä sitten sijoitetaan tiimeihin niin että heille on aina tuki saatavilla. Palkka on sama ja käytännössä jotku joutuvat oman työn lisäksi jatkuvasti tekemään toistenkin töitä ja auttamaan ja neuvomaan.
Osaajilta vaaditaan paljon enemmän vaikka palkka on sama. Valitukset tulee heille ja osa porukasta saa ihan rauhassa lusmuta. Tämä on todella kuormittavaa osaajille. Onko tällainen ihan normaalikäytäntö työpaikoilla? Tuntuu epäreilulta mutta pomolle valittaminen ei auta mitään.
Kommentit (7)
Uusille työntekijöille pitää olla kunnon perehdytys, joka on melkoisen harvinaista.
Ja kielitaidottomat, on se kumma kun ei ole vaatimusta Suomenkielen osaaminen edes alkeet samat tyypit saa vuodesta toiseen puhua englantia ja kaikki vaan myötäilee hymy suussa sitkun asiasta sanoo että eikö pitäis edes alkeita osata saa kuulla olevansa mikäs muu kuin rasse, suvaitsematon yms. Suomi taitaa olla yks harvoja maita jossa ei mitään vaatimuksia maahanmuuttajille jossain muissa maissa ei edes välttämättä suostuta puhumaan Englantia vaan vaatimuksena että opiskelee maan äidinkieltä.
Vierailija kirjoitti:
Uusille työntekijöille pitää olla kunnon perehdytys, joka on melkoisen harvinaista.
Jep siivousalalla varsinkin oletetaan että osaa heti ekan päivän jälkeen samat käytännöt kuin vakkarit jotka vuosia tehneet samat asiat just sillain kun ne sen tekee. Mutta vaikka olenkin vanha tekijä ja kyselin uudessa työpaikassa asioita sain kuulla että pitäis mun tietää koska esimies palkkasi sen perusteella että olen tehnyt siivousalan töitä:D olin että ööö onpa kumma työpaikka jossa ei saa kysellä asioista? Sen jälkeen mun työtä yritettiin tahallaan sabotoida ja mustamaalata mua ja ihan sen takia että kyselin asioista?
Vierailija kirjoitti:
Ja kielitaidottomat, on se kumma kun ei ole vaatimusta Suomenkielen osaaminen edes alkeet samat tyypit saa vuodesta toiseen puhua englantia ja kaikki vaan myötäilee hymy suussa sitkun asiasta sanoo että eikö pitäis edes alkeita osata saa kuulla olevansa mikäs muu kuin rasse, suvaitsematon yms. Suomi taitaa olla yks harvoja maita jossa ei mitään vaatimuksia maahanmuuttajille jossain muissa maissa ei edes välttämättä suostuta puhumaan Englantia vaan vaatimuksena että opiskelee maan äidinkieltä.
Et sinäkään osaa ilmaista itseäsi omalla kielelläsi kirjoittaen, kaikkea muuta tuo sepustuksesi on. Kielet kirjoitetaan kesken lausetta pienellä kirjaimella, jos nyt aloitettaisiin siitä noin niinkuin esimerkkinä. Lyhyemmät lauseetkin olisivat hyvä juttu.
Kyseessä ei ole uudet työntekijät. Vaan vuosikausia jo samaa työtä tehneet jotka eivät opi eivätkä halua oppia. Moni uusi osaa paremmin ja on motivoituneempi.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei ole uudet työntekijät. Vaan vuosikausia jo samaa työtä tehneet jotka eivät opi eivätkä halua oppia. Moni uusi osaa paremmin ja on motivoituneempi.
Tuo on rasittavaa. Ihmettelen joskus, miksi eivät kirjoita muistiin asioita, niin ei tartte samaa asiaa aina kysyä uudelleen.
Työnjohdollinen ja yleinen ongelma. Työnjohto välittää vain siitä, että tulokset saavutetaan, minkä osaajat varmistavat. Lusmut pidetään mukana paikkaamassa poissaoloja.