Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oli hyvä valinta vaihtaa jauheliha soijarouheeseen

Vierailija
25.01.2026 |

Erittäin halpaa, terveellisempää kuin liha, eikä myöskään tarvitse omatunnon kanssa kärvistellä sitä syödessä

Kommentit (357)

Vierailija
321/357 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja puoli sukua on siirtynyt käyttämään soijarouhetta jo vuosia sitten. 

Ja pikkuhiljaa on tullut siiryttyä  muutenkin pois lihan käytöstä kokonaan. 

Olen hyvin eläinrakas ja en vaan voi syödä niitä. On ne sen verran viisaita ja fiksuja otuksia. 

Ja eniten surettaa niiden surkea elämä "tuotantoeläimenä"

Ei ole olemassa tuotantoeläimiä, on vain eläimiä, kaikki tuntevia ja kaikilla halu elää elämänsä. 

Vierailija
322/357 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soija kasvattaa miestissit!

Olen nainen

Aiheuttaa lapsettomuutta

Siksi Aasialaisia on niin vähän? 

Eihän Aasiassa ole veganismia juuri ollenkaan. Enimmilläänkin muutama prosentti väestöstä, esimerkiksi Intiassa. 

Tuossa väitettiin soijan aiheuttavan lapsettomuutta. Mistään veganismista ei puhuttu mitään. Aasiassa on käytetty paljon soijaa jo tuhansia vuosia. 

Yleensä tuollaisten aineiden haitat ovat annosriippuvaisia. On eri asia pirskottaa nuudeleiden päälle hieman kikkoman

Jos kuvittelet, että Aasiassa soijaa käytetään vähän soijajastikkeena, niin vähänpä tiedät. Kiinassa on syöty tofua yli 2000 vuotta jo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/357 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvin eläinrakas ja en vaan voi syödä niitä. On ne sen verran viisaita ja fiksuja otuksia. 

Ei ole olemassa tuotantoeläimiä, on vain eläimiä, kaikki tuntevia ja kaikilla halu elää elämänsä. 

Jos eläimiä ei olisi tarkoitus syödä, miksi ne on tehty ruoasta?

Vierailija
324/357 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää sinun kaltaisia tarvitaan. Kaikkea hyvää sinulle!🙏

Vierailija
325/357 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuvittelet, että Aasiassa soijaa käytetään vähän soijajastikkeena, niin vähänpä tiedät. Kiinassa on syöty tofua yli 2000 vuotta jo. 

Ilmankos ovat paljon lyhytkasvuisempia kuin länsimaiden ihmiset. Jos söisivät kunnolla lihaa, Kiina voisi olla koripalloilijoiden ja kolmiloikkareiden maa. 

Vierailija
326/357 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja soija tuodaan?

Vierailija
327/357 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh heh. Soijarouhe on kaloritonta, siinä on vain proteiinia. Korvasin jauhelihan soijalla, mutta huomasin, että kuolee nälkään metsätöissä. Nykyään jatkan jauhelihaa soijarouheella. 400g jauhlihaa ja 2d soijaa, jonka turvotan ensin ja sitten paistan jauhelihan kanssa.

Sadassa grammassa soijarouhetta on noin 1 400 kilojoulea energiaa. Kaloreina se on noin 330 kcal. Ei siis ole kaloritonta. 

100g soijarouhetta on 3dl ja turvotettuna 8dl. Ei sellaista määrää mihinkään laiteta. Siis kalorimäärä ei ole sinnepäinkään kuin lihassa.

Vierailija
328/357 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät siksi yksipuolisesti. Ihmisten aivot ovat eläinrasvasta muodostuneet. Ne eivät kehity kasvisten avulla. Sääliksi käyvät kasvissyöjien aivot, jotka näkevät nälkää ja ravinnon puutetta. 

Huomaahan sen näistäkin jutuista, että kasvissyöjillä ja muillakaan vegaaneilla ei oikein sytytä. 

Käyvät heikkolaatuisten proteiinien vuoksi hitaalla. Suosittelen ainakin kuuden kuukauden mittaista lihadieettiä ja sitten uutta älykkyysosamäärämittausta. 

Ihmiskunnan älykkyys kasvoi lihansyönnin vuoksi. Asia on tieteellinen fakta.

Lihan ansiosta me

Osasta ihmisiä sen jo huomaa...

Vierailija
329/357 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että nää luhansyöjien muka hauskat sutkautukset 🤦 nauraako kukaan muuten kuin myötähäpeästä?

Vierailija
330/357 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sniif, liikuttavaa uhrautumista koko suvulta. Vatsani kiittää, kun kaupassa on enemmän lihaa.

Vierailija
331/357 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh heh. Soijarouhe on kaloritonta, siinä on vain proteiinia. Korvasin jauhelihan soijalla, mutta huomasin, että kuolee nälkään metsätöissä. Nykyään jatkan jauhelihaa soijarouheella. 400g jauhlihaa ja 2d soijaa, jonka turvotan ensin ja sitten paistan jauhelihan kanssa.

Sadassa grammassa soijarouhetta on noin 1 400 kilojoulea energiaa. Kaloreina se on noin 330 kcal. Ei siis ole kaloritonta. 

100g soijarouhetta on 3dl ja turvotettuna 8dl. Ei sellaista määrää mihinkään laiteta. Siis kalorimäärä ei ole sinnepäinkään kuin lihassa.

Nyt valoja päälle. Vaikka sitä soijarouhetta olisi vain kymmenen grammaa, siinä on silti kolmisenkymmentä kilokaloria eli se ei ole kaloritonta.

Vierailija
332/357 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena olen sitä mieltä, että miehet tarvitdäsevat lihaa jaksaakseen tehdä töitä ym voimaa vastivaa. Etenkin he jotka tekevät raskasta fyysistä työtä. Jos olet mies joka istut päivät toimistossa ja raskain asia mitä nostat on tyyliin paperiliitin niin pärjäät noilla humpuukilihakorvikkeillakin. Miehillä ei lähde nälkä syömällä kasviksia ja soijahumpuukirouhetta. Näin se on. Liha miehen tiellä pitää. Ja naisenkin.

Vierailija
333/357 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soija kasvattaa miestissit!

Olen nainen

Aiheuttaa rintasyövän!

Soija on yhdistetty pienempään rintasyövän riskiin. 

Vierailija
334/357 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja soija tuodaan?

Euroopasta. Serbiasta näköjään tuon mun kaapissa olevan soijarouheen kohdalla. 

Vierailija
335/357 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos ovat paljon lyhytkasvuisempia kuin länsimaiden ihmiset. Jos söisivät kunnolla lihaa, Kiina voisi olla koripalloilijoiden ja kolmiloikkareiden maa. 

Syödäänhän Kiinassa lihaa. 

Nyt oli kyse väitteestä, että soija aiheuttaa lapsettomuutta. Luulisi Aasian väkimäärän olevan pienempi, jos näin olisi. 

Vierailija
336/357 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä oman elämänsä ravitsemustieteilijät taas! Mistä, ap, olet saanut päähäsi että soijarouhe on terveellisempää kuin liha? Ja miksi levität faktana moista väitettä?

En ole AP mutta veikkaan, että kuitu- ja proteiinipitoisuus. Toki kohtuullisuus tässäkin.

-selasyöjä

Kasvikset allergisoi pierettää ja turvottaa. Kuitu ei sula ihmisten ruuansulatuselimistössä. Siksi kuidut repivät suolinukan rikki. 

Sen ei kuulukaan sulaa, se ei ole tarkoitettu sinulle vaan suolistossa eläville ystävillesi. Saat niiltä sitten terveyshyötyjä, kun jaksat ruokkia niitä.

Vierailija
337/357 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kissaakaan saa ruokkia kasviksilla, miksi sitten muka ihmislapsia?

Ihminen ei ole kissa. Kissa on täysin erityyppinen otus. 

Uskomatonta että tuotakin on alapeukutettu. Täällä on ihmisillä ihan perusasiat hukassa.

Vierailija
338/357 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vihannesten, hedelmien ja juuresten syöminen on todella terveellistä, mutta jos oikeasti haluaa pysyä kunnossa, niin ilman lihaa menee hankalaksi.

Sitten on semmoinen juttu, että iän myötä naama rupeaa valahtamaan ja ilman lihaa se tapahtuu nopeammin.

Tää ei perustu mihinkään todellisuuteen

Mitä tarkoitat "kunnossa pysymisellä"? Kasvikunnan tuotteissa on kyllä kaikki tavittavat ravintoaineet, usein lihaa enemmänkin

Tietty elämänmuutos aina vaatii jonkinlaisen vaivan ja uuden opettelun/uuteen totuttelun

Ei ole. Kasveissa on paljon antiravinteita, jotka estävät ravinteiden imeytymisen kasveista. Siksi kasvissyöjät kärsivät monista puutosksista, raudasta, kalsiumista, mangneesiumista ym. ym.

On se silti mielenkiintoista, että runsaammin kasviksia syövät ovat tutkimuksissa terveempiä. Eikö sen pitäisi mennä päinvastoin, kun ei ravintoaineetkaan imeydy? 

Vierailija
339/357 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö ihmisiäkin? 

Vierailija
340/357 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö ihmisiäkin? 

En syö ihmisiä enkä toisaalta myöskään noita viherpipertäjien pahvirouheita. Syön pääasiassa nautaa, kanaa, lammasta, ankkaa ja lohta. Lisukkeena usein perunaa tai salaattia, eli siinä mielessä olen osittain vegaani. Jos ruokatottumukseni harmittavat, voit itkeä turauttaa tähän: ________

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme