Rehellinen mielipide, voiko matalasti koulutettu haaveilla huippukoulutetusta kumppanista?
Ja juuri näin päin, että matalasti koulutettu on siis nainen. Suomessahan on erittäin tavallista, että korkeasti koulutetuilla naisilla on jotkut duunarimiehet, mutta toisinpäin se ei ole ollenkaan tavallista.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi duunarinainen jolla korkeasti koulutettu mies. Melkein parikymmentä vuotta yhdessä oltu.
Miehesi harrastaa kodinulkopuolisia keskusteluita koulutettujen naisten kanssa. Kai sen hänelle sallit? Pitäähän hänelläkin olla purkautumisväylä.
Olin yhdynnässä DI-miehen kanssa ja itkin ilosta. Odotus täyttyi viimeksi 💕 Minä kelpaan laatumiehelle.
Kerroin kaverille, että miesystäväni on DI. Ystäväni naama oli yhtäkkiä punakka kuin porsaalla
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Varakkuudella ja luokkataustalla on parisuhteessa ihan tutkitusti Suomessa todella suuri merkitys. Toki onhan niitäkin, jotka ottaa kumppanin itselleen lähinnä palvelijaksi, kuten moni suomalainen mies ottaa vaikka itäeurooppalaisen vaimon välittämättä pätkääkään tämän tarpeista ja identiteetistä.
Toki. Toki, toki. Toki.
DI miehet ovat älykkäitä ja järkeviä. Heille ei riitä pelkkä pillu vaan tahtovat naisesta enemmän. Arvostavat älykkäitä keskustelutaitoisia naisia. Eivät nussi muita siivouskomerossa kuten keskenkasvuiset pelimiehet tekevät. Siksi DI miehet ovat parhaita miehiä! Ymmärtävät elämää 😊
Vierailija kirjoitti:
Vain hyvin kapeakatseiset ihmiset ajattelevat, että kumppanilla pitää olla sama koulutus kuin itsellä, jotta olisi jotain yhteisiä keskustelun aiheita.
Asia on paljon laajempi. Kyse on tietynlaisesta älystä, tavoitteista, historiasta, kiinnostuksen kohteista, unelmista, taloudesta jne. Korkeakoulutetuillakin on vielä omia eroja miten ajatukset kohtaa esim. humanistit vs. tekniikka. Hyvin harva ihminen on näissä täysin ehdoton ja ihminen kokonaisuutena ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten kumma tämä nykyaika. Olen töissä terveydenhoitoalalla isossa sairaalassa. Tiedän monia naislääkäreitä, joilla on ihan tavallinen duunari puolisona, eräälläkin naisella sähköasentaja. Mieslääkäreillä taas on melkein aina puolisona joko toinen lääkäri tai sitten joku muu korkeasti koulutettu. Ja sitten sanotaan, että naiset ovat nirsoja? Mistäköhän tämä johtuu?
Se johtuuu varmaan tilastoista ja todellisuudesta, ei akkojen lässytyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Olin yhdynnässä DI-miehen kanssa ja itkin ilosta. Odotus täyttyi viimeksi 💕 Minä kelpaan laatumiehelle.
Ethän niellyt laatugeenejä, ethän?
DI-mies tanssi yökerhon korokkeella ja katsoi minua. Olin aivan sulaa vahaa. 2000 luvun alussa DI-mies pani minua takaa autojen välissä kaupungin keskustassa. Siksi minulla on kuva hänen peniksestään mukana, kun ihmiset ihmettelevät mitä saan suhteesta. En ole rahan perään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi duunarinainen jolla korkeasti koulutettu mies. Melkein parikymmentä vuotta yhdessä oltu.
Jos sinä olisit korkeakoulutettu, huolisitko tyhmän miehen?
Lähdet siitä olettamuksesta että kaikki duunarit ovat tyhmiä ?! Hoh hoijaa😁
Rikkaan DI-miehen syli ja sänky on lämmin. Eikä enempää tämä neito pakkasella tarvii
On isotila-auto, 7 paikkainen. Omakotitalo kalliilla turvallisella alueella. Vain suomalaisia. Iso piha ja trampoliini. Oma takka ja pihalla muurattu paikka nuotiolle. Autotallikin on. Makuuhuoneita on seitsemän. Marmorilattiat. Mulla ei ole meikkiä, ja päällä on collegepaita ja miehen collegehousut. Tukka letillä ja lisäksi pipo. En tiedä onko täällä muita, jotka elää vähän perinteisempään malliin, mutta pakko sanoa että mä viihdyn siinä ihan älyttömän hyvin. Oon kotona, hoidan perhettä ja kodin asioita, ja musta se tuntuu oikeasti merkitykselliseltä. DI-mies hoitaa laskut. Monet ihmettelee, miksen halua "tehdä uraa", mut en mä kaipaa sitä. Mulle tää on vapautta, saan elää omien arvojen mukaan, ilman jatkuvaa kiirettä ja stressiä. Koti on rauhallinen, perhe onnellinen ja mä itse tasapainossa. Onko muilla samoja kokemuksia? Musta tuntuu, että tästä puhutaan liian usein negatiiviseen sävyyn, vaikka monelle tää voi olla ihan paras tapa elää.
Olen myyjä ja vaimoni on proffa. Hyvin toimii, yllättävän useassa asiassa on vaimoani älykkäämpi. Lapset vitsailevat ett ottaisivat faijan parikseen tietokilpailuun ennen mutsia😀
No huh, huh. Olen oikeasti kotirouva ja mieheni on DI. Meillä kyllä on kotiapu, joka hoitaa siivoilut ja pyykit. Jouluksi on varattu päivälliset pariin hyvään ravintolaan eri päiville ja tavataan myös sukua. Ajattelin valmistautua itse käymällä vielä kynsihoidossa ja hieronnassa. Mietin kampaajaakin. Voin minä kyllä ihan mielelläni kotona jättää pikkuhousut pois, mutta realitetti on kyllä, että ei DI-mies mikään pukki ole, vaan haluaa yleensä levätä pyhinä. Enemmän hän arvostaa, jos jääkaapista löytyy kylmä olut.
yleensä me kotiäidit/vaimot saadaan kovasti ulinaa kateellisilta, itsenäisiltä ja voimaantuneilta, yksin asuvilta feministeiltä. niitä ottaa päähän, kun joutuvat itse tekemään kaiken ja maksamaan kaiken. omat valinnat on aina jonkun muun vika. jos ei muuta keksitä, niin ne "kotityöt" kuuluu miehelle suurimmaksi osaksi. meillä miehellä ei ole lupaa puuttua talon sisäisiin tehtäviin. ukkotuo rahan taloon, jonka minä pidän siistinä.
Iso osa naisista kaipaa äitiyttä - eikä uraa. He haluavat oman pikku vauvan 💕
DI:tä ei lasketa miehiksi. Kapeaharteisia nelisilmäjännittäjäolmeja ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi harrastaa kodinulkopuolisia keskusteluita koulutettujen naisten kanssa. Kai sen hänelle sallit? Pitäähän hänelläkin olla purkautumisväylä.
Vaimon kanssako ei voi keskustella ? ?
Eikö kotona rentouduta ja eletä arkielämää, eikä puhuta työasioita
Kysy ennen voiko koulutus vaikuttaa kumppanin valintaan niin helpompi vastata että harvoin vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä haaveilla saa mistä tahansa, haaveitahan ne on. Tuskin kukaan matalasti koulutettu kuitenkaan oikeasti haluaa kumppanikseen edes akateemista, koska heillä on ikävä tapa katsoa muita kuin toisia akateemisia nokkavarttaan pitkin.
Minä olen akateemisesti koulutettu nainen, enkä kyllä katso ketään "nokkavartta pitkin". Arvostan jokaista siivoojaa, joka työskentelee toimiston siisteyden eteen. Arvostan jokaista bussikuskia, joka ajaa minut päivittäin töihin. Ja lista jatkuu. Meitä kaikkia tarvitaan. Ei kaikki voi olla eikä pidäkään olla "huippukoulutettuja". Yhteiskunta tarvitsee näitä matalammin koulutettuja ihmisiä ja he ovat tärkeä ja arvokas osa tätä yhteiskuntaa.
Suomessa, jossa koulutus on inflatoitu tuo siivoja tai bussikuski saattaa olla myös akateeminen. - Häntä ei "vain" arvosteta, joidenkin toimesta, koska koulutusta ja oppineisuutta osa ei kykene arvostamaan, ellei koulutustaan ole pystynyt hyödyntämään saamalla joko mielenkiintoisen ja kiinnostavan työtehtävän tai saanaan parempaa palkkaa, vaikkav jokainen luultavasti Suomessa tietää, että vaikka keskimäärin koulutetuilla on parempi palkka, niin ero ei ole kovin suyri ja jos vain koulutuksen perusteella uskoo saavansa parempaa palkkaa kannattaa varautua pettymykseen. - Monella vähemmänn koulutetulla merkittävästi paksumpi tilipussi
Ja, jos tästä asiasta mainitset, niin ymmärrä, että jiotkut pitävät sinua ihmisenä, jolla on kusi noussut päähän tai muutoin irti todellisuudesta.
Mitenkään tavatonta ei ole myöskään se, että osaa perinteisesti korkeakouluissa ja yliopistoiissa harjoitetuista koulutuksesta/ opetuksesta ja tutkimuksesta leimataan esim paskanpouhumiseksi tai käsienheilutteluksi., jista eibedes kuuluisi maksaa joidenkin mielestä centtiäkään- Leimaajana tosin aina ei ole aina matalasti koulutettu vaan toisinaan myös 2. Akateeminen;. Tekniikan akateeminen dipompi-insinööri haukkuu humanistsia tai yhteiskuntatieteitä opiskelleita käsienheiluttelijoiksi: esim tuskin kukaan sukupuolentutkimusta tai uskonnon tutkimusta opiskellut on voinut välttyä vähätrelyä ja moni suoranaista halveksintaa.
Oma lukunsa on myös, miten viime vuosikymnenet Suomen poliittiset päättäjät ovat halunneet ylenkatsoa ja inflatoida koulutusta lisää. - Pitäisikö olla yllättynyt. En tiedä samaahan esim Trump joukkoineen tekee Jenkeissä iskulauseenaan tehdään Amerikka taas suureksi. Toivottavasti Suomessa ei tousteta samaa vaikka pahaa pelkään, että niin ollaan jo tekemässä.
Joku hömppähumanisti ja ei kelpaa käytännön ihminen 😁