Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellinen mielipide, voiko matalasti koulutettu haaveilla huippukoulutetusta kumppanista?

Vierailija
25.01.2026 |

Ja juuri näin päin, että matalasti koulutettu on siis nainen. Suomessahan on erittäin tavallista, että korkeasti koulutetuilla naisilla on jotkut duunarimiehet, mutta toisinpäin se ei ole ollenkaan tavallista. 

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pystyisi olemaan korkeasti koulutetun miehen kanssa, vaikka kukaan sellainen ei minusta edes kiinnostuisi. Tuntisin alemmuudentunnetta ja minulla olisi huono itsetunto asiasta. Melkein kaikki yliopistonaiset ovat myös sellaisia ylimielisiä nirppa.nokkia, niin kuvittelen jo ne katseet... Miehen perhe varmaan myös pitäisi minua jonakin gold.diggeri ros.kasakkina, vaikka minulla on oma omistusasunto, auto ja vakituinen työpaikka ja tulen hyvästä perheestä. Joten ei kiitos. 

Vierailija
82/125 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin mieheni nuorena. Olin nätti ja hyväkroppainen. Ollaan edelleen yhdessä yli 20 vuoden jälkeen. Olen itse kouluttautunut näinä vuosina mutta en edelleenkään ole akateeminen. Mies valmistui aikanaan yliopistosta.  Hän on selvästi enemmän teoreettinen ja minä primus motor käytännön asioissa. Perhedynamiikka toimii hyvin näin. Muuten ei toimisikaan.

Mieti ap mitä tuot pöytään tohtorismiehelle? Tuskin hän hakee pelkkiä älyllisiä keskusteluita. Ehkä haluaa iloa ja hulluutta välillä, sitä voi  kotiarki tuoda. Tosin vakautta  ja jatkuvuutta pitää löytyä myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DI miehet ovat älykkäitä ja järkeviä. Heille ei riitä pelkkä pillu vaan tahtovat naisesta enemmän. Arvostavat älykkäitä keskustelutaitoisia naisia. Eivät nussi muita siivouskomerossa kuten keskenkasvuiset pelimiehet tekevät. Siksi DI miehet ovat parhaita miehiä! Ymmärtävät elämää 😊

Haavekuvia

Vierailija
84/125 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DI miehet ovat älykkäitä ja järkeviä. Heille ei riitä pelkkä pillu vaan tahtovat naisesta enemmän. Arvostavat älykkäitä keskustelutaitoisia naisia. Eivät nussi muita siivouskomerossa kuten keskenkasvuiset pelimiehet tekevät. Siksi DI miehet ovat parhaita miehiä! Ymmärtävät elämää 😊

Olen harrastanut seksiä siivouskomerossa varatun DI-miehen kanssa :) Et vaan tiedä mitä sun kollegat tekee.

Vierailija
85/125 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti, kyllä.

Tuttavapiirissä on toistakymmentä rasvamonttu + akateeminen ja siivooja + akateeminen paria. Näyttää heidän parisuhteensa itseasiassa voivan paremmin kuin mitä akateeminen + akateeminen kombinaatiot.

Vierailija
86/125 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on näin mutta oltu kauan yhdessä. Eikä siitä sen enempää.

Vierailija
87/125 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tälläistä?

Mä olin yhteensä 19 vuotta kotiäitinä. Elämäni parasta aikaa. Mies on DI. Ei varmaan kaikille sovi, mutta mä olin ihan elementissäni kun sain olla vaan lasten kanssa, kun ei tarvinnut elää kellon mukaan. Itsestäkin löytyi paljon leikkisyyttä, kun lasten kanssa seikkailtiin metsiköissä ja puistoissa, askarreltiin, keksittiin leikkejä sisällä ja ulkona. Nyt taas sitten rikas kouluttamaton kotirouva, ja voi että tämä syö sielua :(

Vierailija
88/125 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisuus ei automaattisesti tarkoita esim hyvää tulotasoa. Tai mitään muutakaan.

Akateemisen ei-akateemisena puolisona en tunne tippaakaan huono omatuntoa yliopiston käyneitä kohtaan. On sielläkin aika sekoa porukkaa.

Vierailija
89/125 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti eleli kotirouvana, ja heille se sopi mainiosti molemmille. Mutta en mä kyllä uskaltaisi näiden nykymiesten varaan jättäytyä, niissä on hyvin harvat sellaisia kuin mun isä, joka on (ihan perus kirkko-)uskovainen, vakavamielinen mies, joka on sitä mieltä että avioliitto on kuolemaan asti, myötä- ja vastoinkäymisissä. Äiti esim. keski-ikään mennessä tuplasi painonsa nuoruuden painosta, eikä varmasti ollut enää seksuaalisessa mielessä viehättävä. Isä ei koskaan harkinnutkaan eroa. Juhlivat 50-vuotishääpäiväänsä viime joulukuussa. Mutta nämä nykymiehet, jotka voivat vaan jossain vaiheessa päättää että on kasvettu erilleen tai akka on rupsahtanut eikä enää kiihota tms, niin en mä kyllä näiden varaan jättäisi toimeentuloani. Kivahan sitä olisi varmaan 20-30 veenä olla kotirouva, mutta mitä jos sitten kun olet 40-50, se mies jättää eikä sulla ole koulutusta, työkokemusta, omaa rahaa, eikä mitään. Ei, en uskaltaisi. Täytyy miehen maksaa mulle ns. palkkaa kotona olosta niin suostun. Ja luulen, että tämä onnistuu kun nykyinen DI.

Vierailija
90/125 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain hyvin kapeakatseiset ihmiset ajattelevat, että kumppanilla pitää olla sama koulutus kuin itsellä, jotta olisi jotain yhteisiä keskustelun aiheita.

Asia on paljon laajempi. Kyse on tietynlaisesta älystä, tavoitteista, historiasta, kiinnostuksen kohteista, unelmista, taloudesta jne. Korkeakoulutetuillakin on vielä omia eroja miten ajatukset kohtaa esim. humanistit vs. tekniikka. Hyvin harva ihminen on näissä täysin ehdoton ja ihminen kokonaisuutena ratkaisee. 

Nasevasti sanottu 👍

Vierailija
91/125 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urani on valmis kynnettävöksi

Sanoi kotirouva kun aviomies kotiin saapui

Vierailija
92/125 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirouvan

URAA on kunnolla kynnetty

ja kynnetään

* tästä muut kateellisia ja ei kestä

Vierailija
93/125 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kahdeksan vuotta kotirouvana. Silloin sai vielä työmarkkinatukeen lapsikorotukset. Lyhensin työmarkkinatuella asuntolainaa. Meillä lapsia kolme. Palasin töihin -21 nuorimman ollessa 2,5v. Nyt on asuntolaina jo maksettu. Asumme Helsingissä.

Vierailija
94/125 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ajattelumalli on este tuollaiselle parisuhteelle. Terveessä, tasapainoisessa parisuhteessa kumpikin pitää itseään arvossa ja kokee olevansa arvokas puoliso. Arvo parisuhteessa ei riipu koulutuksesta.

Jos puoliso valitaan koulutuksen, varallisuuden tai muun vastaavan tekijän perusteella, niin on suuri riski, että valitsija kokee itsensä alempiarvoiseksi. Tämä väistämättä vaikuttaa parisuhteeseen. Parisuhteen karikoissa on vaikea selviytyä, kun perusasetelma on epätasapainossa oman arvostuksen puutteen vuoksi.

Vierailija
95/125 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirouvailu edellyttää niin kovatuloista DI-miestä ettei rouvan tarvitse köyhäillä ruokakaupassa ja paikkailla vaatteita.

Vierailija
96/125 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Varakkuudella ja luokkataustalla on parisuhteessa ihan tutkitusti Suomessa todella suuri merkitys. Toki onhan niitäkin, jotka ottaa kumppanin itselleen lähinnä palvelijaksi, kuten moni suomalainen mies ottaa vaikka itäeurooppalaisen vaimon välittämättä pätkääkään tämän tarpeista ja identiteetistä.

Hei, voisitko jo ystävällisesti lopettaa sen kuluneen "itäeurooppalainen nainen on palvelija" fraasin hokemisen. Alkaa olemaan jo aika väsynyttä .Tule myös jo pois sieltä 80-luvulta. T. ulkomaalainen  nainen 

Vierailija
97/125 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotirouvailu edellyttää niin kovatuloista DI-miestä ettei rouvan tarvitse köyhäillä ruokakaupassa ja paikkailla vaatteita.

Parilla työkaverillani on vaimo kotona hoitamassa lapsia ja tekemässä kotityöt. Yhdellä niistä vaimokkeista on harrastusluonteinen työ, josta ei saa tuloja, mutta saa kuitenkin omaa sisältöä elämään, mies sitten elättää.

Vierailija
98/125 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ns. matalasti koulutettu nainen. Olen kuitenkin ihan fiksu ja älykäs ihminen, vaikka minulla ei olekaan korkeakoulutusta. Minusta on aina ollut surullista, miten ihmiset arvioidaan koulutuksen mukaan, varsinkin miehet tekee sitä usein. Itse luen paljon, esim. olen lukenut kaikki klassikot, kotonani on iso kirjahylly, olen kiinnostunut filosofiasta ja historiasta jne.  En juo alkoholia, en polta, en katso tosi-tv:tä vaan YleTeeman dokumentteja.  En ole vaan päässyt niihin kouluihin johon olen halunnut ja olen kyllä yrittänyt päästä yliopistoonkiin. Tämä ilmeisesti tekee minusta jonkun mielestä ali-ihmisen. Nyt 52-vuotiaana en enää hirveästi välitä asiasta, mutta nuorempana olin hyvin surullinen asiasta. Koko elämäni olen ollut sinkku, mutta en kuitenkaan millään tavalla pystyisi olemaan ihmisen kanssa joka halveksuisi ja häpeäisi minua ja koulutustani ja jonka mahdolliset kaverit nauraisivat minulle. 

Vaikutat mukavalta ja kirjoittaa hyvin. Toivon kaikkea hyvää sulle!

Vierailija
99/125 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmana kotirouvuus. Opettele leipomaan ja laittamaan kotiruokaa halvalla. Tee reseptikirja onnistuneista kokkauksistasi ja perehdy niiden  kustannuksiin.

Voit alkaa ommella ties mitä

Vierailija
100/125 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin olen kelvannut,  kaunis amispohjainen yrittäjä, massia enemmän kuin yliopistossa opiskelleella kumppanilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme