Rehellinen mielipide, voiko matalasti koulutettu haaveilla huippukoulutetusta kumppanista?
Ja juuri näin päin, että matalasti koulutettu on siis nainen. Suomessahan on erittäin tavallista, että korkeasti koulutetuilla naisilla on jotkut duunarimiehet, mutta toisinpäin se ei ole ollenkaan tavallista.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole ollenkaan tavallista, että korkeakoulutetulla naisella on duunarimies. Suurin osa pariutuu jo opiskeluaikana saman yliopiston miesopiskelijan kanssa. Myös tohtoreissa on hyvin paljon pariskuntia. Miehet ne näissä joustaa paremmin.
Monet opiskeluajan suhteet ovat loppuneet ja uudet tuulet puhaltaneet
Aika monella se kestää, kun ei puhuta enää ihan teini-iän suhteista. Toki nykyisen lähes puolet eroaa jossain vaiheessa ja koulutetuilla uusi löytyy esim. töiden kautta. Mutta jos te haluatte olla sitä mieltä, että koulutettu, älykäs ihminen, hakee vain ensisijaisesti geenilotossa voittanutta ihmistä niin antaa palaa vaan 😄
No ainakin meillä vaimoni on ylioppilas, kun taas itselläni on tohtorin tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi duunarinainen jolla korkeasti koulutettu mies. Melkein parikymmentä vuotta yhdessä oltu.
Jos sinä olisit korkeakoulutettu, huolisitko tyhmän miehen?
Itse olen ns. matalasti koulutettu nainen. Olen kuitenkin ihan fiksu ja älykäs ihminen, vaikka minulla ei olekaan korkeakoulutusta. Minusta on aina ollut surullista, miten ihmiset arvioidaan koulutuksen mukaan, varsinkin miehet tekee sitä usein. Itse luen paljon, esim. olen lukenut kaikki klassikot, kotonani on iso kirjahylly, olen kiinnostunut filosofiasta ja historiasta jne. En juo alkoholia, en polta, en katso tosi-tv:tä vaan YleTeeman dokumentteja. En ole vaan päässyt niihin kouluihin johon olen halunnut ja olen kyllä yrittänyt päästä yliopistoonkiin. Tämä ilmeisesti tekee minusta jonkun mielestä ali-ihmisen. Nyt 52-vuotiaana en enää hirveästi välitä asiasta, mutta nuorempana olin hyvin surullinen asiasta. Koko elämäni olen ollut sinkku, mutta en kuitenkaan millään tavalla pystyisi olemaan ihmisen kanssa joka halveksuisi ja häpeäisi minua ja koulutustani ja jonka mahdolliset kaverit nauraisivat minulle.
Kyllä voi ja onnistuukin. Samanlaisia kaikki ollaan; syödään, naidaan, paskotaan jne ja loppuviimeks saman mullan alle mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi duunarinainen jolla korkeasti koulutettu mies. Melkein parikymmentä vuotta yhdessä oltu.
En huolisi tyhmää miestä missään tilanteessa.
Voi. Tietenkin.
Kamalat vanhat tursakemiehet haluavat kauniin, nuoren naisen.
Tyhmän kanssa keskustelu käypi raskaaksi. Hän ei sitä itse ymmärrä välttämättä ollenkaan.
Vain hyvin kapeakatseiset ihmiset ajattelevat, että kumppanilla pitää olla sama koulutus kuin itsellä, jotta olisi jotain yhteisiä keskustelun aiheita.
koulutuksella ei enää ole väliä eikä CV:llä vaan sillä on väliä onko töitä, ja töitä saa enää kuulumalla eliittii / hyvä-veli-sisko-kerhoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En huolisi tyhmää miestä missään tilanteessa.
Niinpä. Näin päin se on eri asia. Ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vain hyvin kapeakatseiset ihmiset ajattelevat, että kumppanilla pitää olla sama koulutus kuin itsellä, jotta olisi jotain yhteisiä keskustelun aiheita.
Ei tarvitse olla sama koulutus, nainen saa olla koulutetumpi.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmän kanssa keskustelu käypi raskaaksi. Hän ei sitä itse ymmärrä välttämättä ollenkaan.
Ahdistaa. Eikö ole noloa pyytää miestä työpaikan juhliin, jos hänellä ei ole hienoa titteliä, kuten DI. Meillä on töissä kaikilla korkeakoulututkinto ja puvut päällä miehilläkin. Konsultteja. Hävettää esitellä johtoryhmälle oma mies joka on roskakuski.
Ei voi. Varakkuudella ja luokkataustalla on parisuhteessa ihan tutkitusti Suomessa todella suuri merkitys. Toki onhan niitäkin, jotka ottaa kumppanin itselleen lähinnä palvelijaksi, kuten moni suomalainen mies ottaa vaikka itäeurooppalaisen vaimon välittämättä pätkääkään tämän tarpeista ja identiteetistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ns. matalasti koulutettu nainen. Olen kuitenkin ihan fiksu ja älykäs ihminen, vaikka minulla ei olekaan korkeakoulutusta. Minusta on aina ollut surullista, miten ihmiset arvioidaan koulutuksen mukaan, varsinkin miehet tekee sitä usein. Itse luen paljon, esim. olen lukenut kaikki klassikot, kotonani on iso kirjahylly, olen kiinnostunut filosofiasta ja historiasta jne. En juo alkoholia, en polta, en katso tosi-tv:tä vaan YleTeeman dokumentteja. En ole vaan päässyt niihin kouluihin johon olen halunnut ja olen kyllä yrittänyt päästä yliopistoonkiin. Tämä ilmeisesti tekee minusta jonkun mielestä ali-ihmisen. Nyt 52-vuotiaana en enää hirveästi välitä asiasta, mutta nuorempana olin hyvin surullinen asiasta. Koko elämäni olen ollut sinkku, mutta en kuitenkaan millään tavalla pystyisi olemaan ihmisen kanssa joka halveksuisi ja häpeäisi minua ja koulutustani ja jonka mahdolliset kaverit nauraisivat minulle.
Eihän oikeasti tässä maailmassa, nykyhetkessä elävä fiksu ihminen tee niin. Siis arvota ihmisiä niinkin ulkokultaisen seikan, kuten koulutuksen takia. Tai jos tekee niin, eihän sellaisen kanssa tarvitse olla tekemisissä. Pätee kumpaankin suuntaan.
Mieheni on Mensan jäsen ja diplomi-insinööri. Aivan 😻
mMting > Mating