Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Empatiataulu on rasistinen tavallisia suomalaisia kohtaan.

Vierailija
21.01.2026 |

Olisiko tehtävä rikosilmoitus Illusta ja SUOMALAISTEN syrjimisestä?

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas: Asun kerrostalovaltaisessa lähiössä.

Työntekijä (katsoo taulukkoa): Ai että, voi että. Olen tosi pahoillani, että sulle on käynyt noin, on varmaan rankkaa.

Asiakas: Mieheni jäi eilen auton alle ja kuoli.

Työntekijä (katsoo taulukkoa): Aha okei.

Asiakas varaa aikaa lääkärille pari viikkoa jatkuneen närästyksen vuoksi. 

Hoitaja: Mitä puoluetta äänestätte?

Asiakas: En käy äänestämässä.

Hoitaja: Selvä,  aika on huomenna klo 12:15.

Hoitaja: Mitä puoluetta äänestätte?

Asiakas: SDP:tä.

Hoitaja: Nyt kuulkaa ei ole vapaita aikoja seuraavaan kahdeksaan viikkoon.  Jospa soittaisitte kuukauden päästä uudestaan. 

Vierailija
82/87 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin nopeasti taulukosta, 22 kohtaa. 21 kertaa olin oikeassa laidassa ja kerran keskellä tuloissa. Eli taidan saada minimimäärän sympatiaa ja palveluja Tampereella. En siis ole syrjitty ilmeisesti, vaikka minut työnnetään palveluista ulos, Ilmari?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pormestarilta nyt anteeksi pyyntö rasismista,missä ihmiset nyt on huutamassa sitä ai jaa ei missään tietenkin.Perussuomalaisten tekemänä olisi jo valtion rikos ja sakot.

84/87 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö hyviä käytöstapoja voi noudattaa ilman lapsellista empatiatauluhömppää? 

Kyse lienee todellisuudessa resursseista, ei empatiasta.

Näin minäkin luulen. Luin äsken Ilmarin kommentin aiheutuneesta kohusta ja hän sanoi, että tarkoitus ei ole päästää ketään jonon ohi vaan että kaikki pääsisivät jonoon. En ole ihan samaa mieltä hänen kanssaan. Esimerkiksi terveydenhuollossa kyllä pitäisi kiireellisyyden perustua ihan lääketieteellisiin seikkoihin eikä mihinkään empatiatauluun. Ts se sydänkohtauksen saanut tietenkin menee nilkkansa murtaneen ohi jonossa. Samoin mietin, jos on kyse vaikka kaupungin vuokra-asuntojen jonosta, niin ainakin mun mielestä asunnottomaksi jäänyt on kiireellisempi tapaus kuin sellainen, joka vain haluaisi vaihtaa isompaan/pienempään asuntoon. 

Olen ollut aikoinaan julkisella sektorilla töissä ja mua tässä empatitaulussa vähän huolestuttaa se, että sitä aletaan lukea kuin piru Raamattua. Ts työntekijä voi perustella tekemiään päätöksiä sanomalla: "No kun meillä on nyt tällainen määräys empatiataulukossa, niin....." Julkisella kun yleensä kaikki ohjeistukset otetaan kirjaimellisesti ja omaa harkintaa käytetään vähemmän jos lainkaan. On helppoa vetäytyä jonkun ylemmältä taholta tulleen ohjeen taakse. Sen sijaan ymmärrän jossain määrin tuon taulukon arvon siinä, kun suunnitellaan uusia kunnallisia palveluita tai tehdään niihin muutoksia. Esimerkkinä vaikka se, kannattaako raitiovanulinjaa vetää uudelle pientaloalueelle, jossa asuvat todennäköisesti liikkuvat pääasiassa omilla autoillaan. Tai rakentaa sinne uimahallia, terveyskeskusta tms. Yksilötasolla taas voit kuulua useammassakin kohtaa taulukkoa vasempaan laitaan eli niihin, jotka positiivista erityiskohtelua tuon mukaan tarvitsisivat, mutta olla silti hyväosainen ja  etuoikeutettu. Ja vastaavasti myös taulukon oikeaan laitaan ja silti olisit joidenkin palveluiden tarpeessa. 

Vierailija
85/87 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illu voisi palata juurilleen kaupankassalle vikittelemään vanhuksia sen se osaa parhaiten. 

Vierailija
86/87 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

äärioikeistolaiset eivät voi kuin ihmetellä, kun demarit lanseeraavat ihon väriin perustuvan erottelun viralliseksi osaksi julkisia järjestelmiä. Ja kuulemma tätä työkalua kaikki ovat odottaneet!

Vierailija
87/87 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan hävytön käänteinen adolf-taulu jossa suositaan kaikkia epäarjalaisia.

Kohta liikkeiden edustalla kyltit "ei valkoisia" ja bussissakin istumapaikat värien perusteella. Historia toistaa itseään paitsi käänteisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi