Ei ole varaa ostaa verenohennuslääkettä... mitä nyt?
Apaksibaania käytän ja sen hinta näyttää olevan 12 e - 72 e. Toki edullisinta vaihtoehtoa ostaisin, mutta sitten tulee vielä se omavastuu osuus 70€.
Miten mä voin tietää paljon kuukauden lääke maksaisi? edes vitosen heitolla. Täytyykö se vaan mennä apteekkiin kysymään, että paljonko maksais ja sitten miettiä onko siihen varaa ja jättää ostamatta? Sehän on ihan hiton noloa.
Etsin asiasta ensin googlella ja se vasta tyly olikin. Jos joku pystys auttaa tyhmää ymmärtämään näitä asioita? Voiko tuota lääkkeen hintaa laskea etukäteen mitenkään?`
En nyt jaksais ilkkuvia viestejä...
Kiitos.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Verta voi ohentaa juomalla inkivääri teetä / syömällä inkivääriä. Myös metsämarjojen syöminen ohentaa verta. Olisiko näistä vaihtoehdoiksi?
Sä voisit tukehtua inkivääriteehen niin loppuu tuollaisten vaarallisten neuvojen jakaminen.
Eliquis:n halvempi vaihtoehto näyttää maksavan 12,71. 5mg 60 kpl: n pakkaus. Ehkä soitat apteekkiin ja kysyt,onko vaihtolääkettä saatavilla ja mitä maksaa? En mä mistään näe,et sun pitäis maksaa alkuomavastuu 70 samalla.
Kymppi kaksi kai sen olet ymmärtänyt säästää lääkkeisiin Ja joi kerää pulloja tai kerjää tai mitä vaan niin saat lääkkeet
Laihdutuskuuri ja omega 3 -vitamìinia.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten edelleen jotkut takkuaa tuon omavastuun kanssa? Miten voi olla jotkut noin tyhmiä, että luulevat joutuvansa maksamaan 70€ ja vielä lääkkeen hinnan?
Mä hain eilen astmalääkkeen ja maksoin siitä 39€ ja risat. Tuo summa vähensi sitä 70 euroa. Sitten kun on 70€ täynnä niin saan Kela-korvaukset.
Niin, onhan se 39 e iso summa verrattuna 15 euroon. Ei ole kyse siitä, että luulee joutuvansa ekana maksamaan 70 euroa, vaan yleensäkin toisille tuo erotus on valtava. Pääasia, että sulla on nyt kivasti asiat, kun pääsit haukkumaan. Kai sulla on nyt iso ja tarpeellinen olo.
Katso se hinta täältä:
https://www.apteekki.fi/laakehaku.html
Syötä kenttään sana Apixaban (Abixaban Orion) ja sitten katsot sen vahvuuden ja pakettikoon, minkä haluat. Sen jälkeen katsot, onko apteekissasi sitä valmistetta (ihan seuraat ruudulla näkyviä tekstejä, kun ensin klikkaat oikeaan lääkkeeseen). Apiksabaanivalmisteita on enää kahta jäljellä, ja Eliquis on paljon kalliimpi.
Kaikki ovat alle 70 euroa eli hinta on jokaisessa Suomen apteekissa täsmälleen se se, joka tuolla sanotaan "Hinta ilman Kela-korvausta". Pienin paketti on 20 kappaletta (vahvuus 2,5 mg) tai 28 kappaletta (vahvuus 5,0 mg), seuraava koko 100 kappaletta, joten tasan yhden kuukauden satsia et saa. Jos voit hakea vain yhdestä apteekista, soita sinne etukäteen, niin yrittävät hankkia sinulle oikean paketin valmiiksi. (Soitto maksaa huonossa tapauksessa noin euron.)
Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olettaako ap etä vuoden alussa peritään joku 70 euroa vaikka tuo oma vastuu on ollut jo monta vuotta?
Sitten rupeaa saamaan kelakorvausta kun on 70 euroa ostettu lääkkeitä. Laskin että itelle menee huhtikuulle, kun ostan 10- 20 euron lääkkeitä alkuvuodesta joista ei siis tule kelakorvausta.
Ilmeisesti todella uskoo, että sen varsinaisen lääkkeen hinnan lisäksi peritään 70 euron lisämaksu. Suomessa ollut lääkkeiden omavastuu 10 vuotta (aloitettiin 2016 alussa), eikä tämä aikuinen silti tiedä, mitä tarkoittaa omavastuu eikä edes 10 vuoden kokemuksella ole kyennyt päättelemään asiaa. Lujaa menee.
Muistan joku vuosi sitten apteekissa kun vireisen tuolin asiskas jankkasi kovalla äänellä silloin 50 euron omavastuusta
v. 2026
"Voit saada korvausta lääkekuluista sen jälkeen, kun 70,33 euron alkuomavastuu on täyttynyt.
Ennen alkuomavastuun täyttymistä maksat lääkkeesi kokonaan itse.
Alkuomavastuu on kalenterivuosikohtainen, eli sen pitää täyttyä joka vuosi. "
Maksat lääkkeesi kokonaan itse, etkä saa siitä Kela korvausta ja se tuntuu, jos kallis lääke.
Vierailija kirjoitti:
Oletko yrittänyt kysyä Kelalta ym. auttavilta tahoilta, voisivatko he auttaa noinkin tärkeän lääkkeen kustannusten kanssa?
Miksi tuota vilpillisesti toimivaa kilpahiihtäjää pitää auttaa?
En nyt tiedä, onko ap:n ongelma se, että on nolo, tyhmä vai invalidi. Joka tapauksessa loppuun asti pureskeltu vastaus on esitetty ketjussa, pärjätköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun kommentoijat ovat paria lukuun ottamatta kyllä ap:n kuva: kengännumero suurempi kuin äo. Yritä nyt vaan mennä siihen apteekkiin ja kysyä tai sitten olet ilman lääkkeitäsi ja kuolet. Miten voi aikuista ihmistä nolottaa ihan joka asia?
Ap tässä hei, mä en itse pääse kuin taksilla apteekkiin. Sen takia nolottaa jatkuvasti vaivata muita. Olen tuore invalidi ja kaikki on niin pirun vaikeeta. Pahoittelut.
Onneksi sulla on terve pää ja asiat hyvin. Nauti, huomenna voi olla toisin.
Soita apteekkiin.Voit soittaa myös toisen paikkakunnan apteekkiin. Lääkkeet on kaikissa apteekeissa samanhintaisia. Voit myös tilata lääkkeet yliopiston apteekista kotiinkuljetuksella., maksaa alle kympin, jos se tulee taksilla kulkemista halvemmaksi. Lääkkeen vahvuuden näet www.kanta.fi tai voit kysyä apteekista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olettaako ap etä vuoden alussa peritään joku 70 euroa vaikka tuo oma vastuu on ollut jo monta vuotta?
Sitten rupeaa saamaan kelakorvausta kun on 70 euroa ostettu lääkkeitä. Laskin että itelle menee huhtikuulle, kun ostan 10- 20 euron lääkkeitä alkuvuodesta joista ei siis tule kelakorvausta.
Ilmeisesti todella uskoo, että sen varsinaisen lääkkeen hinnan lisäksi peritään 70 euron lisämaksu. Suomessa ollut lääkkeiden omavastuu 10 vuotta (aloitettiin 2016 alussa), eikä tämä aikuinen silti tiedä, mitä tarkoittaa omavastuu eikä edes 10 vuoden kokemuksella ole kyennyt päättelemään asiaa. Lujaa menee.
Mä ymmärrän kyllä omavastuun, mutta en oo varmaan 10 vuoteen hakenu mitään reseptilääkkeitä enkä ikänäni syönyt kuin jonkun kuurin, ei mitään pitkäaikasta. Jos nyt tulis tilanne eteen, niin ooetellahan nää jutut joutuis.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vastasin asiallisesti ja heti joku persenaama alapeukutti. Kiinnostaapa vastata enää mihinkään.
Ole sinä Ripuli-Riina hiljaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verta voi ohentaa juomalla inkivääri teetä / syömällä inkivääriä. Myös metsämarjojen syöminen ohentaa verta. Olisiko näistä vaihtoehdoiksi?
Sä voisit tukehtua inkivääriteehen niin loppuu tuollaisten vaarallisten neuvojen jakaminen.
Mä join kerran kilosta vehnänoraista puristettua mehua ja mun trombosyytit laski 480:sta lähes normaaliksi eli lähes viitteisiin, varmaan hetkellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutuskuuri ja omega 3 -vitamìinia.
Kaksi toimivaa jalkaa ja kävelytaito auttaisivat enemmän. Tai edes auttava pyörätuolin käsittelytaito..
Tilanne on mulle uusi ja sen takia nää raha-asiatkin on nyt persiillään.
No, oli täällä sentään yllättävän moni kivakin tapaus, Kiitos heille. <3 Lääkehaku tuollaisenaan olikin uusi juttu, olen vaan tuttujen apteekkien sivuilla käynyt katsomassa saatavuudet ja hinnat.
Kelan lääkeluotto ei tässä tilanteessa auta, mutta nytpä tiedän ja levitän sanomaa. Se kun en ole ennen lääkkeiden ja apteekkien yms kanssa joutunut pulaamaan ja nyt sitten kasaantuu kaikenlaista. Kipujen takia tokkurassa asioiden sisäistäminenkään ei ole iiseintä.
Kiitos tosiaan over and out! Varovasti liikenteessä!
ap
Vierailija kirjoitti:
Katso se hinta täältä:
https://www.apteekki.fi/laakehaku.html
Syötä kenttään sana Apixaban (Abixaban Orion) ja sitten katsot sen vahvuuden ja pakettikoon, minkä haluat. Sen jälkeen katsot, onko apteekissasi sitä valmistetta (ihan seuraat ruudulla näkyviä tekstejä, kun ensin klikkaat oikeaan lääkkeeseen). Apiksabaanivalmisteita on enää kahta jäljellä, ja Eliquis on paljon kalliimpi.
Kaikki ovat alle 70 euroa eli hinta on jokaisessa Suomen apteekissa täsmälleen se se, joka tuolla sanotaan "Hinta ilman Kela-korvausta". Pienin paketti on 20 kappaletta (vahvuus 2,5 mg) tai 28 kappaletta (vahvuus 5,0 mg), seuraava koko 100 kappaletta, joten tasan yhden kuukauden satsia et saa. Jos voit hakea vain yhdestä apteekista, soita sinne etukäteen, niin yrittävät hankkia sinulle oikean paketin valmiiksi. (Soitto maksaa huonossa tapauksessa noin euron.)
Ole hyvä.
Ja et pysty ostamaan kuin sitä vahvuutta kuin reseptissä lukee eli esim jos lukee 5mg et voi ostaa 10mg:n tablettia.
Kelalla on lääkeluotto, käytä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun kommentoijat ovat paria lukuun ottamatta kyllä ap:n kuva: kengännumero suurempi kuin äo. Yritä nyt vaan mennä siihen apteekkiin ja kysyä tai sitten olet ilman lääkkeitäsi ja kuolet. Miten voi aikuista ihmistä nolottaa ihan joka asia?
Ap tässä hei, mä en itse pääse kuin taksilla apteekkiin. Sen takia nolottaa jatkuvasti vaivata muita. Olen tuore invalidi ja kaikki on niin pirun vaikeeta. Pahoittelut.
Onneksi sulla on terve pää ja asiat hyvin. Nauti, huomenna voi olla toisin.
Soita apteekkiin.Voit soittaa myös toisen paikkakunnan apteekkiin. Lääkkeet on kaikissa apteekeissa samanhintaisia. Voit myös tilata lääkkeet yliopiston apteekista kotiinkuljetuksella., maksaa alle kympin, jos se tulee taksilla kulkemista halvemmaksi. Lääkkeen vahvuuden näet www.k
Lääkkeet eivät ole kaikissa apteekeissa samanhintaisia. Ostin Yliopiston apteekista verenpainelääkkeet 32 euroa ja seuraavalla kerralla ostin Pasilan apteekista saman 3 kk:n satsin. Hinta oli silloin 18 euroa. Ihan yleinen käytäntö pkseudulla kuulemma, että apteekkien välillä voi olla reilustikin hintaeroja. Sanoi jututtamani farmaseutti.
ohis
Muistan joku vuosi sitten apteekissa kun vireisen tuolin asiskas jankkasi kovalla äänellä silloin 50 euron omavastuusta. Ei millään tajunnut ettei se ole mikään ylimääräinen maksu vaan sillä rahalla saa lääkkeitä.
Sanoin hiljaisesti farmaseutille miten tuo on niin vaikea asia. Sanoi että päivittäin saa yrittää selittää asiaa ja jotkut ei millään tajua sitä. Miten nuo ihmiset pärjäävät missään asioissa, oon 80 ja vielä on arki ja käutännöt ya ymmärrys tallella.