Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole varaa ostaa verenohennuslääkettä... mitä nyt?

Vierailija
20.01.2026 |

Apaksibaania käytän ja sen hinta näyttää olevan 12 e - 72 e. Toki edullisinta vaihtoehtoa ostaisin, mutta sitten tulee vielä se omavastuu osuus 70€.

Miten mä voin tietää paljon kuukauden lääke maksaisi? edes vitosen heitolla. Täytyykö se vaan mennä apteekkiin kysymään, että paljonko maksais ja sitten miettiä onko siihen varaa ja jättää ostamatta? Sehän on ihan hiton noloa.

Etsin asiasta ensin googlella ja se vasta tyly olikin.  Jos joku pystys auttaa tyhmää ymmärtämään näitä asioita? Voiko tuota lääkkeen hintaa laskea etukäteen mitenkään?`

En nyt jaksais ilkkuvia viestejä... 

Kiitos. 

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.apteekki.fi/laakehaku.html?ehto=APIXABAN+ORION

Tuolta voi hakea reseptilääkkeiden hinnat. 

Vierailija
22/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun kommentoijat ovat paria lukuun ottamatta kyllä ap:n kuva: kengännumero suurempi kuin äo. Yritä nyt vaan mennä siihen apteekkiin ja kysyä tai sitten olet ilman lääkkeitäsi ja kuolet. Miten voi aikuista ihmistä nolottaa ihan joka asia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin asiallisesti ja heti joku persenaama alapeukutti. Kiinnostaapa vastata enää mihinkään. 

Jätä vastaamatta sitten, kun psyyke ei kestä. Kylläpä kiinnostaa taas.

Vierailija
24/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sekoilet ? Jos ostat sen 12 euroa maksavan lääkkeen, se maksaa 12 euroa. Seuraavalla kerralla maksaa myös 12 euroa jne. Sitten saat halvemmalla kun omavastuu on täynnä. 

Näinkö se meneekin? mä olen tätä nyt tässä miettinyt vääntänyt ja kääntänyt. Katsellut viime vuoden ostoksia omakannasta, googlaillut ja pähkäillyt. Seuraavaksi ajattlein soittaa johonkin apteekkiin... varmaan soitankin ja huomenna ainakin lääkärille..

Kelasta en saa apuja, kun miehellä on hyvä palkka. Tässä on nyt vähän kaikenlaista, enkä halua yksityskohtiin mennä. 

ap tai tulppa tulla jo, kun ei päässä liiku . 

Vierailija
25/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diapeetikkona sain diapetes lääkkeet 5€/3kk ja verenpaine lääkkeet myös 5€/3kk.

Nyt en tarvitse toistaiseksi kumpaakaan, mutta hämärä muistikuva on, että myöskään pelkät verenpaine lääkkeet olisivat niin sanotusti erikoiskorvattavia. Mulla ainakin kelakorttiin jotain merkintöjä, jotka lääkäri ja kela pitäisi hoitaa. Jotenkin. En minä enää muista.

Ne eivät ole. Perce taas näitä mutuilijoita.

Ei vtu ollut mitään mutua. Sain sitten diapeteksen takia nekin 5€/3kk. Kyllä nyt vtu stn tiedän itse paremmin, kuin joku randon nettikirjoittaja.

Vierailija
26/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en tarvitse toistaiseksi kumpaakaan, mutta hämärä muistikuva on, että myöskään pelkät verenpaine lääkkeet olisivat niin sanotusti erikoiskorvattavia. Mulla ainakin kelakorttiin jotain merkintöjä, jotka lääkäri ja kela pitäisi hoitaa. Jotenkin. En minä enää muista.

Jaa. Tää nyt sit vissiin auttoi ap:ta.

Vierailija
27/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurta osaa apiksabaanivalmisteista ei enää ole edes olemassa. https://fimea.fi/-/antikoagulanttina-kaytettavia-apiksabaanivalmisteita… Aika vaikea ap:ta muutenkin auttaa, kun ei näköjään edes tiedä, minkä vahvuista lääkettä tarvitsee. Lisäksi tämä palsta ei ole mikään apteekki, joten yritäpä reipastua vähän ja mennä ihan omilla jaloilla apteekkiin kysymään. Ajat vaikka 100 km päähän apteekkiin, jossa sinua ei tunneta, niin sitten ei tarvitse nolottaa.

Vierailija
28/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olettaako ap etä vuoden alussa peritään joku 70 euroa vaikka tuo oma vastuu on ollut jo monta vuotta?

Sitten rupeaa saamaan kelakorvausta kun on 70 euroa ostettu lääkkeitä.  Laskin että itelle menee huhtikuulle,  kun  ostan 10- 20 euron lääkkeitä alkuvuodesta joista ei siis tule kelakorvausta.

Vierailija
29/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

antikoagulantteja voisi löytä halvemmalla hiirien myrkyttämiseen tarkoitetuista tuotteista.

Vierailija
30/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun kommentoijat ovat paria lukuun ottamatta kyllä ap:n kuva: kengännumero suurempi kuin äo. Yritä nyt vaan mennä siihen apteekkiin ja kysyä tai sitten olet ilman lääkkeitäsi ja kuolet. Miten voi aikuista ihmistä nolottaa ihan joka asia?

Ap tässä hei, mä en itse pääse kuin taksilla apteekkiin. Sen takia nolottaa jatkuvasti vaivata muita. Olen tuore invalidi ja kaikki on niin pirun vaikeeta. Pahoittelut. 

Onneksi sulla on terve pää ja asiat hyvin. Nauti, huomenna voi olla toisin.

Vierailija
31/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston apteekin sivuilla on laskuri jolla voi laskea paljonko jää maksettavaa https://www.yliopistonapteekki.fi/sivustohaku?q=Apixaban

Vierailija
32/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.apteekki.fi/laakehaku.html?ehto=APIXABAN+ORION

Tuolta voi hakea reseptilääkkeiden hinnat. 

Huomioi ap se, että lääkkeen hinta voi muuttua kahden viikon välein. Eli tarkasta aina juuri ennen kun asioit, jos on tärkeää tietää tarkka hinta. 

Vierailija
33/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne eivät ole. Perce taas näitä mutuilijoita.

Ei vtu ollut mitään mutua. Sain sitten diapeteksen takia nekin 5€/3kk. Kyllä nyt vtu stn tiedän itse paremmin, kuin joku randon nettikirjoittaja.

Se on diabetes stnan ääliö. B eikä p!

Vierailija
34/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään noloa mennä apteekkiin kysymään, mitä jokin lääke maksaa. Kivempi se on heille niinpäin kuin että hakevat lääkkeen ja laittavat tarrat päälle ja sitten asiakas ei pystykään maksamaan.

Vierailija
35/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten edelleen jotkut takkuaa tuon omavastuun kanssa? Miten voi olla jotkut noin tyhmiä, että luulevat joutuvansa maksamaan 70€ ja vielä lääkkeen hinnan? 

Mä hain eilen astmalääkkeen ja maksoin siitä 39€ ja risat. Tuo summa vähensi sitä 70 euroa. Sitten kun on 70€ täynnä niin saan Kela-korvaukset.

Vierailija
36/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä hei, mä en itse pääse kuin taksilla apteekkiin. Sen takia nolottaa jatkuvasti vaivata muita. Olen tuore invalidi ja kaikki on niin pirun vaikeeta. Pahoittelut. 

Onneksi sulla on terve pää ja asiat hyvin. Nauti, huomenna voi olla toisin.

Etkö sä voi tilata lääkkeitä kotiisi? Tulee halvemmaksi kuin taksilla käynti.

Vierailija
37/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olettaako ap etä vuoden alussa peritään joku 70 euroa vaikka tuo oma vastuu on ollut jo monta vuotta?

Sitten rupeaa saamaan kelakorvausta kun on 70 euroa ostettu lääkkeitä.  Laskin että itelle menee huhtikuulle,  kun  ostan 10- 20 euron lääkkeitä alkuvuodesta joista ei siis tule kelakorvausta.

Ilmeisesti todella uskoo, että sen varsinaisen lääkkeen hinnan lisäksi peritään 70 euron lisämaksu. Suomessa ollut lääkkeiden omavastuu 10 vuotta (aloitettiin 2016 alussa), eikä tämä aikuinen silti tiedä, mitä tarkoittaa omavastuu eikä edes 10 vuoden kokemuksella ole kyennyt päättelemään asiaa. Lujaa menee. 

Vierailija
38/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti todella uskoo, että sen varsinaisen lääkkeen hinnan lisäksi peritään 70 euron lisämaksu. Suomessa ollut lääkkeiden omavastuu 10 vuotta (aloitettiin 2016 alussa), eikä tämä aikuinen silti tiedä, mitä tarkoittaa omavastuu eikä edes 10 vuoden kokemuksella ole kyennyt päättelemään asiaa. Lujaa menee. 

Oiskin raakaa touhua, jos tarvitsisi hakea koko vuoden aikana yksi 10e antibiootti, mutta joutuisi maksamaan 70e lisämaksun päälle. 

Vierailija
39/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä  omavastuuta yhdellä kertaa oteta, vaan siinä lääkkeen hinnassa on sitä vain vähän kerrallaan.

itsekin kävin hakemassa verenohennuslääkkeen ja maksoin siitä 18e, kun se ilman omavastuuta maksaa jonkun 12e/100 kappaletta, eli 3kk.

Kyllä sullakin on vara se lääke ostaa, eihän tuo tee kuin  6 euroa /kk tuollakaan hinnalla, missä on omavastuu mukana. loppuvuodesta lääkkeen saa 12e/100kpl eli 4e/kk.

Jättää vaikka yhden tupakkiaskin ostamatta tai kaljan kauppaan.

Vierailija
40/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verta voi ohentaa juomalla inkivääri teetä / syömällä inkivääriä. Myös metsämarjojen syöminen ohentaa verta. Olisiko näistä vaihtoehdoiksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi