Ei ole varaa ostaa verenohennuslääkettä... mitä nyt?
Apaksibaania käytän ja sen hinta näyttää olevan 12 e - 72 e. Toki edullisinta vaihtoehtoa ostaisin, mutta sitten tulee vielä se omavastuu osuus 70€.
Miten mä voin tietää paljon kuukauden lääke maksaisi? edes vitosen heitolla. Täytyykö se vaan mennä apteekkiin kysymään, että paljonko maksais ja sitten miettiä onko siihen varaa ja jättää ostamatta? Sehän on ihan hiton noloa.
Etsin asiasta ensin googlella ja se vasta tyly olikin. Jos joku pystys auttaa tyhmää ymmärtämään näitä asioita? Voiko tuota lääkkeen hintaa laskea etukäteen mitenkään?`
En nyt jaksais ilkkuvia viestejä...
Kiitos.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä, onko ap:n ongelma se, että on nolo, tyhmä vai invalidi. Joka tapauksessa loppuun asti pureskeltu vastaus on esitetty ketjussa, pärjätköön.
Mut eihän sun tarvii tietääkään, että osaisit olla kohtelias.
Sitten kun ostat lääkkeet, saat kuitin. Kuitissa lukee, miten paljolla vielä pitää ostaa, että alat saamaan kelakorvausta eli käytännössä kuitissa lukee 70r-lääkkeen hinta vaikka 20e=50e ja tällä summalla lääkkeitä ostettuasi alat saada kelakorvausta. Säilytä kuitti, niin pääset seuraavalla lääkkeen ostokerralla helpommalla.
Aiempana mainitut halvemmat korvaava lääke kannattanee ostaa, jos on rahat vähissä. Siinä on sama vaikuttava aine eli käytännössä sama lääke
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ottavat vuoden alussa 70€.
Eivät ota, se kerrytetään eikä lisätä lääkkeen hintaan
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalitoimelta harkinnanvarainen toimeentulotuki päätös lääkkeisiin jos Kela ei myönnä apteekkiin maksusitoumusta.
Kannattaa hakea ennenkuin lääkkeet loppuu kesken.
Itse tässä just mietin että millä vtulla tulen maksamaan omat lääkkeeni, jos jään vaikkapa työttömäksi tai lääkkeiden hinnat maksaa enemmän kuin 20e/kk, kun en saa toimeentulotukea omistusasumisen vuoksi enkä siksi, että lapsien tileillä on rahaa. Jo nyt pitäisi syödä erästä estolääkettä joka maksaa 1e/pvä, eikä siihenkään ole varaa. Mun bruttopalkka on 2066e kokoaikatyöstä ja jos ei lapset olisi isänsä luona puolet kuusta niin lirissä oltais. Asunnon myynti ja vuokralle muutto ei ole mikään oikea ratkaisu, mutta vaikka tekisi sen, niin lapsien säästötilit estää ttt:n saannin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sekoilet ? Jos ostat sen 12 euroa maksavan lääkkeen, se maksaa 12 euroa. Seuraavalla kerralla maksaa myös 12 euroa jne. Sitten saat halvemmalla kun omavastuu on täynnä.
Näinkö se meneekin? mä olen tätä nyt tässä miettinyt vääntänyt ja kääntänyt. Katsellut viime vuoden ostoksia omakannasta, googlaillut ja pähkäillyt. Seuraavaksi ajattlein soittaa johonkin apteekkiin... varmaan soitankin ja huomenna ainakin lääkärille..
Kelasta en saa apuja, kun miehellä on hyvä palkka. Tässä on nyt vähän kaikenlaista, enkä halua yksityskohtiin mennä.
ap tai tulppa tulla jo, kun ei päässä liiku .
Niin se menee, ostin viime vuonna vain yhden 24 euron lääkkeen, se maksoi 24 euroa
Vierailija kirjoitti:
Kelalla on lääkeluotto, käytä sitä.
En ole ap, mutta kävin katsomassa, kun en ole aiemmin kuullut. Eihän se auta, kun käsittelyaika voi olla parikin kuukautta. Siis jos tarve on nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun kommentoijat ovat paria lukuun ottamatta kyllä ap:n kuva: kengännumero suurempi kuin äo. Yritä nyt vaan mennä siihen apteekkiin ja kysyä tai sitten olet ilman lääkkeitäsi ja kuolet. Miten voi aikuista ihmistä nolottaa ihan joka asia?
Ap tässä hei, mä en itse pääse kuin taksilla apteekkiin. Sen takia nolottaa jatkuvasti vaivata muita. Olen tuore invalidi ja kaikki on niin pirun vaikeeta. Pahoittelut.
Onneksi sulla on terve pää ja asiat hyvin. Nauti, huomenna voi olla toisin.
Soita apteekkiin.Voit soittaa myös toisen paikkakunnan apteekkiin. Lääkkeet on kaikissa apteekeissa samanhintaisia. Voit myös tilata lääkkeet yliopiston apteekista kotiinkuljetuksella., maksaa alle kympin, jos se tulee taksilla kulkemista halvemmaksi. Lääkkeen vahvuuden näet www.k
Minä olen tilannut sydänlääkkeeni lähiapteekkiin. Tilaavat ne sinne nykyään ihan automaattisesti. Pikkuinen apteekki, jonka valikoimissa ei ihan kaikkea valmiiksi ole, mutta näköjään palvelu toimii ja miksi ei toimisi muissakin apteekeissa
No eikö nyt joku äiti, isä, sisko, mies tmv. voi sua sen verran avustaa että saat lääkkeet? Ei kukaan täällä yksin ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yhtään noloa mennä apteekkiin kysymään, mitä jokin lääke maksaa. Kivempi se on heille niinpäin kuin että hakevat lääkkeen ja laittavat tarrat päälle ja sitten asiakas ei pystykään maksamaan.
Miksei, olen mennyt reseptin kanssa apteekkiin kysymään hinnan, eivät ole liimailleet tarroja päälle vaan suoraan katsoneet koneelta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ottavat vuoden alussa 70€.
Eivät tietenkään ota, jos se lääke on halvempi kuin 70 e. Onko näin tyhmiä ihmisiä olemassa?
Ketkä "ne" muka sinulta 70 € ottaa? Maksat lääkkeestä sen todellisen hinnan ennen kuin omavastuuosuus 70 € tulee täyteen.
Käytän lääkettä joka maksaa 120 euroa /3 kuukautta ilman kelakorvausta.
Tammikuussa 2025 jouduin sen ostamaan tammikuun lopulla. Eli siitä yli 70 euron osuudesta tuli kelakorvaus. Eli ei tarvinnut maksaa 120 euroa vaan jotain alle 100 eron, oisko ollut 80-90 euroa.
Olisin tietysti voinut ostaa kuukauden annoksen mutta se on suhteessa kalliimpi ja se 70 euroa kuitenkin on käytettävä ennen kelakorvauksen saamista
Vierailija kirjoitti:
Koroton lääkeluotto
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/odotettu-uudistus-laakkeisiin-saa-n…
Tuo on niille joiden lääkkeet maksaa heti kättelyssä esimerkiksi tonnin ja sen saa ns lääkekattoa vastaan, tulot pitää olla vähintään 1800/kk
Vierailija kirjoitti:
28 tabl maksaa kympin (5mg)
Eikö niitä ole vahvempia ja puolitat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalitoimelta harkinnanvarainen toimeentulotuki päätös lääkkeisiin jos Kela ei myönnä apteekkiin maksusitoumusta.
Kannattaa hakea ennenkuin lääkkeet loppuu kesken.
Itse tässä just mietin että millä vtulla tulen maksamaan omat lääkkeeni, jos jään vaikkapa työttömäksi tai lääkkeiden hinnat maksaa enemmän kuin 20e/kk, kun en saa toimeentulotukea omistusasumisen vuoksi enkä siksi, että lapsien tileillä on rahaa. Jo nyt pitäisi syödä erästä estolääkettä joka maksaa 1e/pvä, eikä siihenkään ole varaa. Mun bruttopalkka on 2066e kokoaikatyöstä ja jos ei lapset olisi isänsä luona puolet kuusta niin lirissä oltais. Asunnon myynti ja vuokralle muutto ei ole mikään oikea ratkaisu, mutta vaikka tekisi sen, niin lapsien säästötilit estää ttt:n saannin.
Ei tietääkseni omistusasunto ole este toimeentulotuelle. Mutta tietenkän lainoja ei oteta huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olettaako ap etä vuoden alussa peritään joku 70 euroa vaikka tuo oma vastuu on ollut jo monta vuotta?
Sitten rupeaa saamaan kelakorvausta kun on 70 euroa ostettu lääkkeitä. Laskin että itelle menee huhtikuulle, kun ostan 10- 20 euron lääkkeitä alkuvuodesta joista ei siis tule kelakorvausta.
Ilmeisesti todella uskoo, että sen varsinaisen lääkkeen hinnan lisäksi peritään 70 euron lisämaksu. Suomessa ollut lääkkeiden omavastuu 10 vuotta (aloitettiin 2016 alussa), eikä tämä aikuinen silti tiedä, mitä tarkoittaa omavastuu eikä edes 10 vuoden kokemuksella ole kyennyt päättelemään asiaa. Lujaa menee.
Mä ymmärrän kyllä omavastuun, mutta en oo varmaan 10 vuoteen hakenu mitään reseptilääkkeitä enkä ikänäni syönyt kuin jonkun kuur
Johan jokaisella pitäisi järki pelata, jopa vuosia ilman lääkkeitä olleilla, jos se v-pen kuurin angiinaan haet ja lääke maksaa sen vitosen (en tiedä paljo nykyisin, mutta viimeksi oli tuon verran) ei siitä makseta 75 euroa, eli 70 omavastuuta kun ei kukaan tiedä tarvitseeko enää mitään lääkkeitä loppu vuonna
Vierailija kirjoitti:
Marevan on edullista.
Ja ramppaa verikokeissa. Rotanmyrkkyä on.
Miten se oikein menee kun normaalisti minun kuukauden lääkkeet maksaa 40€ ja nyt kun kävin apteekissa maksoin 100€? Ihan teille mietittäväksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diapeetikkona sain diapetes lääkkeet 5€/3kk ja verenpaine lääkkeet myös 5€/3kk.
Nyt en tarvitse toistaiseksi kumpaakaan, mutta hämärä muistikuva on, että myöskään pelkät verenpaine lääkkeet olisivat niin sanotusti erikoiskorvattavia. Mulla ainakin kelakorttiin jotain merkintöjä, jotka lääkäri ja kela pitäisi hoitaa. Jotenkin. En minä enää muista.
Ne eivät ole. Perce taas näitä mutuilijoita.
Ei vtu ollut mitään mutua. Sain sitten diapeteksen takia nekin 5€/3kk. Kyllä nyt vtu stn tiedän itse paremmin, kuin joku randon nettikirjoittaja.
Elä hihoja polta! Kettuili sun kirjoitusvirheitä. Täydelliset ei kestä niitä! Sait tuolle ihmiselle rr:n kattoon 😂
Ei hallitus apteekkihintoja määrää. Apteekista saa myös lainaa.
Vain, jos yksi lääkeannos maksaa yli 70 euroa.