Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole varaa ostaa verenohennuslääkettä... mitä nyt?

Vierailija
20.01.2026 |

Apaksibaania käytän ja sen hinta näyttää olevan 12 e - 72 e. Toki edullisinta vaihtoehtoa ostaisin, mutta sitten tulee vielä se omavastuu osuus 70€.

Miten mä voin tietää paljon kuukauden lääke maksaisi? edes vitosen heitolla. Täytyykö se vaan mennä apteekkiin kysymään, että paljonko maksais ja sitten miettiä onko siihen varaa ja jättää ostamatta? Sehän on ihan hiton noloa.

Etsin asiasta ensin googlella ja se vasta tyly olikin.  Jos joku pystys auttaa tyhmää ymmärtämään näitä asioita? Voiko tuota lääkkeen hintaa laskea etukäteen mitenkään?`

En nyt jaksais ilkkuvia viestejä... 

Kiitos. 

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verta voi ohentaa juomalla inkivääri teetä / syömällä inkivääriä. Myös metsämarjojen syöminen ohentaa verta. Olisiko näistä vaihtoehdoiksi?

Siinä pahin kommentti!

Vierailija
82/89 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdutuskuuri ja omega 3 -vitamìinia. 

Ei ohenna verta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema sitten kolkuttelee   Noh päästäämpä sitten sinusa eron

Vierailija
84/89 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun ostat lääkkeet, saat kuitin. Kuitissa lukee, miten paljolla vielä pitää ostaa, että alat saamaan kelakorvausta eli käytännössä kuitissa lukee 70r-lääkkeen hinta vaikka 20e=50e ja tällä summalla   lääkkeitä ostettuasi alat saada kelakorvausta. Säilytä kuitti, niin pääset seuraavalla lääkkeen ostokerralla helpommalla. 

Aiempana mainitut halvemmat korvaava lääke kannattanee ostaa, jos on rahat vähissä. Siinä on sama vaikuttava aine eli käytännössä sama lääke 

Ei ole. Itse ostan kaikki alkuperäisinä. Maksaa toki enemmän, mutta löytyy vaste.

Vierailija
85/89 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se oikein menee kun normaalisti minun kuukauden lääkkeet maksaa 40€ ja nyt kun kävin apteekissa maksoin 100€? Ihan teille mietittäväksi...

Siinä ei ole miettimistä. Annas kun minä 80 v  yritän selittää.  

Lääkkeesi ilman kelakorvausta maksaa päälle 100 euroa.   Nyt maksoit lääkkeestä omavastuun 70 euroa ja sait ylimenevältä osalta kelakorvauksen.   

Ei tämä voi olla niin vaikea asia vai onko?

Vierailija
86/89 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalitoimelta harkinnanvarainen toimeentulotuki päätös lääkkeisiin jos Kela ei myönnä apteekkiin maksusitoumusta.

Kannattaa hakea ennenkuin lääkkeet loppuu kesken.

Itse tässä just mietin että millä vtulla tulen maksamaan omat lääkkeeni, jos jään vaikkapa työttömäksi tai lääkkeiden hinnat maksaa enemmän kuin 20e/kk, kun en saa toimeentulotukea omistusasumisen vuoksi enkä siksi, että lapsien tileillä on rahaa. Jo nyt pitäisi syödä erästä estolääkettä joka maksaa 1e/pvä, eikä siihenkään ole varaa. Mun bruttopalkka on 2066e kokoaikatyöstä ja jos ei lapset olisi isänsä luona puolet kuusta niin lirissä oltais. Asunnon myynti ja vuokralle muutto ei ole mikään oikea ratkaisu, mutta vaikka tekisi sen, niin lapsien säästötilit estää ttt:n saannin.

Mun estolääke 2,5€/pv. Tulee koko vuoden katto äkkiä täyteen ja kk:n satsi on tuon 2,5€.

Vierailija
87/89 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalitoimelta harkinnanvarainen toimeentulotuki päätös lääkkeisiin jos Kela ei myönnä apteekkiin maksusitoumusta.

Kannattaa hakea ennenkuin lääkkeet loppuu kesken.

Itse tässä just mietin että millä vtulla tulen maksamaan omat lääkkeeni, jos jään vaikkapa työttömäksi tai lääkkeiden hinnat maksaa enemmän kuin 20e/kk, kun en saa toimeentulotukea omistusasumisen vuoksi enkä siksi, että lapsien tileillä on rahaa. Jo nyt pitäisi syödä erästä estolääkettä joka maksaa 1e/pvä, eikä siihenkään ole varaa. Mun bruttopalkka on 2066e kokoaikatyöstä ja jos ei lapset olisi isänsä luona puolet kuusta niin lirissä oltais. Asunnon myynti ja vuokralle muutto ei ole mikään oikea ratkaisu, mutta vaikka tekisi sen, niin lapsien säästötilit estää ttt:n saannin.

Omistusasunto (jos siinä asuu itse) ei estä toimeentulotuen saamista. Tosin asumiskuluiksi lasketaan omistusasunnosta vain hoitovastike ja asuntolainan korot, ei lainan lyhennyksiä. Lasten tileillä olevat säästöt vähennetään lasten osuudesta toimeentulotuessa, mutta ne eivät vaikuta aikuisen perusosaan.

Vierailija
88/89 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä 70e tarvi heti maksaa, se on sen verran mitä lääkekin..   Voithan käydä apteekissa kysymässä, mielellään neuvovat.. 

Vierailija
89/89 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten edelleen jotkut takkuaa tuon omavastuun kanssa? Miten voi olla jotkut noin tyhmiä, että luulevat joutuvansa maksamaan 70€ ja vielä lääkkeen hinnan? 

Mä hain eilen astmalääkkeen ja maksoin siitä 39€ ja risat. Tuo summa vähensi sitä 70 euroa. Sitten kun on 70€ täynnä niin saan Kela-korvaukset.

Niin, onhan se 39 e iso summa verrattuna 15 euroon. Ei ole kyse siitä, että luulee joutuvansa ekana maksamaan 70 euroa, vaan yleensäkin toisille tuo erotus on valtava. Pääasia, että sulla on nyt kivasti asiat, kun pääsit haukkumaan. Kai sulla on nyt iso ja tarpeellinen olo.

Et sitten ääliö tajunnut mitä kirjoitin. Onnea ja menestystä elämään tuolla aivotoiminnalla. En mäkään rahassa pyöri, mutta en ole niin tyhmä, että kuvittelen joutuvani maksamaan 70€ vaikka lääke maksaisi ilman Kela-korvausta esim. 21€. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän