Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole varaa ostaa verenohennuslääkettä... mitä nyt?

Vierailija
20.01.2026 |

Apaksibaania käytän ja sen hinta näyttää olevan 12 e - 72 e. Toki edullisinta vaihtoehtoa ostaisin, mutta sitten tulee vielä se omavastuu osuus 70€.

Miten mä voin tietää paljon kuukauden lääke maksaisi? edes vitosen heitolla. Täytyykö se vaan mennä apteekkiin kysymään, että paljonko maksais ja sitten miettiä onko siihen varaa ja jättää ostamatta? Sehän on ihan hiton noloa.

Etsin asiasta ensin googlella ja se vasta tyly olikin.  Jos joku pystys auttaa tyhmää ymmärtämään näitä asioita? Voiko tuota lääkkeen hintaa laskea etukäteen mitenkään?`

En nyt jaksais ilkkuvia viestejä... 

Kiitos. 

Kommentit (171)

Vierailija
161/171 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös rotanmyrkyksi kyseistä veren ohennus lääkettä sanotaan.

se taas oli marevanin, liekö enää käytössäkää

On ihan yleisessä käytössä, mutta paljon kalliimpi kuin nuo muut verenohennuslääkkeet 

Marevan on todella halpa. Eliquis yms. ovat paljon kalliimpia.

Vierailija
162/171 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalitoimelta harkinnanvarainen toimeentulotuki päätös lääkkeisiin jos Kela ei myönnä apteekkiin maksusitoumusta.

Kannattaa hakea ennenkuin lääkkeet loppuu kesken.

Itse tässä just mietin että millä vtulla tulen maksamaan omat lääkkeeni, jos jään vaikkapa työttömäksi tai lääkkeiden hinnat maksaa enemmän kuin 20e/kk, kun en saa toimeentulotukea omistusasumisen vuoksi enkä siksi, että lapsien tileillä on rahaa. Jo nyt pitäisi syödä erästä estolääkettä joka maksaa 1e/pvä, eikä siihenkään ole varaa. Mun bruttopalkka on 2066e kokoaikatyöstä ja jos ei lapset olisi isänsä luona puolet kuusta niin lirissä oltais. Asunnon myynti ja vuokralle muutto ei ole mikään oikea ratkaisu, mutta vaikka tekisi sen, niin lapsien säästötilit estää ttt:n saannin.

Omistusasunto (jos siinä asuu itse) e

Kyllä vaan vaikuttaa. Lapsilla 10te säästötileillä, mulla tilit huutaa nollaa. Ei saada mitään, koska "lapsilla on varaa elättää itsensä säästöillä" , joten katsotaan vain minun tulot ja kulut = jäädään plussan puolelle. Koittakaa ny ymmärtää, että kaikki ei vaan saa toimeentulotukea!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/171 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan vaikuttaa. Lapsilla 10te säästötileillä, mulla tilit huutaa nollaa. Ei saada mitään, koska "lapsilla on varaa elättää itsensä säästöillä" , joten katsotaan vain minun tulot ja kulut = jäädään plussan puolelle. Koittakaa ny ymmärtää, että kaikki ei vaan saa toimeentulotukea!!!

Sitten, jos menee ottamaan lasten tileiltä rahaa niin se on petos. Ristiriitaista kyllä.

Vierailija
164/171 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä vaan vaikuttaa. Lapsilla 10te säästötileillä, mulla tilit huutaa nollaa. Ei saada mitään, koska "lapsilla on varaa elättää itsensä säästöillä" , joten katsotaan vain minun tulot ja kulut = jäädään plussan puolelle. Koittakaa ny ymmärtää, että kaikki ei vaan saa toimeentulotukea!!!"

Laskelmaan kyllä otetaan mukaan kaikki teidän talouden pakolliset kulut, ei ainoastaan sinun kulujasi.

Vierailija
165/171 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä vaan vaikuttaa. Lapsilla 10te säästötileillä, mulla tilit huutaa nollaa. Ei saada mitään, koska "lapsilla on varaa elättää itsensä säästöillä" , joten katsotaan vain minun tulot ja kulut = jäädään plussan puolelle. Koittakaa ny ymmärtää, että kaikki ei vaan saa toimeentulotukea!!!"

Laskelmaan kyllä otetaan mukaan kaikki teidän talouden pakolliset kulut, ei ainoastaan sinun kulujasi.

LASTEN SÄÄSTÖT VAIKUTTAA. Jos lapsilla on 10ke, niin ei tule apuja vanhemmalle.

Vierailija
166/171 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki lapsen säästöjen vaikutuksesta toimeentulotukeen

Sanna on työtön ja kahden yli 10-vuotiaan lapsen yksinhuoltaja Sipoosta. Sannalla ei ole säästöjä tai muita varoja.

Sisarussarjan 1. lapsella on 1000 euron talletus.

Sanna hakee Kelasta perustoimeentulotukea tiukan taloudellisen tilanteensa vuoksi.

Perheen tuloja ovat:

Työmarkkinatuki ilman lapsikorotusta 595,36 euroa netto/kk (oletus ennakonpidätysprosentti 20 %)

lapsilisä ja yksinhuoltajakorotus 346,32 euroa kuukaudessa

asumistuki 662,40 euroa kuukaudessa

elatustuki 392,04 euroa kuukaudessa

Tulot yhteensä: 1 996,12 euroa kuukaudessa

Perheen varoja ovat:

Lapsen talletus 411,40 euroa. (Vaikka talletus on 1000 euroa, lapsen varoina huomioidaan vain se summa, joka vastaa hänen perusosansa määrää)

Tulot ja varat yhteensä: 2 407,52 euroa

Perheen menoja ovat:

vuokra 810 euroa kuukaudessa

vesimaksu 45 euroa kuukaudessa

perhekoon mukainen perusosa yhteensä 1 463,40 euroa kuukaudessa:

yksinhuoltaja 669,99 euroa kuukaudessa

ensimmäinen yli 10-vuotias lapsi 411,40 euroa kuukaudessa

toinen yli 10-vuotias lapsi 382,01 euroa kuukaudessa

Menot yhteensä: 2 318,40 euroa kuukaudessa

-> Tuloista ja varoista vähennetään menot:

2 407,52 2 318,40 euroa = + 89,12 euroa

Sannan perheelle ei synny oikeutta perustoimeentulotukeen.

Esimerkkiperheelle syntyy oikeus perustoimeentulotukeen, jos perheen yhteenlasketut tulot/varat pienentyvät 89,12 euroa tai perheen huomioitavat menot kasvavat 89,12 eurolla.
Lapsen tilillä olevat varat huomioidaan niin kauan kuin ne ovat vähäistä suurempia. Asiassa käytetään tapauskohtaista harkintaa, joten Kela ei ilmoita tarkkaa summaa, joka lapsen tilillä saa olla.

Esimerkin luvut on laskettu 1.4.2024 jälkeen olevalla tasolla, kun lapsikorotus on poistunut työmarkkinatuesta.

Lähde: Kela

Vierailija
167/171 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajan perusosa on jo lähemmäs 700 euroa, tuo summa on jäätävä käteen kohtalaisten asumiskulujen jne. jälkeen vaikka lasten tileillä olisi miljoona. En tiedä mistä rautalangasta tämä pitäisi vääntää.

Vierailija
168/171 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan yleisessä käytössä, mutta paljon kalliimpi kuin nuo muut verenohennuslääkkeet 

Marevan on todella halpa. Eliquis yms. ovat paljon kalliimpia.

Eliquis on todella kallista ja vielä kalliimpaa sen jälkeen kun sen Kela-korvausta laskettiin sen jälkeen kun markkinoille saapui vihdoin tuon halpa rinnakkaislääke, joka ei ilmeisesti edes aiheuta niin pahoja ihovaurioita. 

Vierailija
169/171 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan huomattavasti halvempi kuin uuden polven verenohennuslääkkeet.

Vierailija
170/171 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosta Suomen hallituksen jäseniä ja heitä tukeneita kansanedustajia vastaan rikossyyte terveyden vaarantamisesta.

Hallitus ei päätä lääkkeiden hintoja. 

Vierailija
171/171 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajan perusosa on jo lähemmäs 700 euroa, tuo summa on jäätävä käteen kohtalaisten asumiskulujen jne. jälkeen vaikka lasten tileillä olisi miljoona. En tiedä mistä rautalangasta tämä pitäisi vääntää.

Aha. Minäpä en ole yksinhuoltaja, vaan työssä käyvä ja yhteishuoltajuus. Mutta eipä se elämä  tai Kelan päätökset ole mustavalkoisia. Missään laissa ei lue, että pitää jäädä käteen x summa,oli sitten työtön tai sinkku ja sen perusteella saa tukia jos saa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi