Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun isompituloinen ja pienempituloinen seurustelee, niin onko ok, että oletus on että se isompituloinen maksaa kaiken extran?

Vierailija
20.01.2026 |

Minulla ja miesytävälläni on tilanne, että tienataan suurinpiirtein saman verran, mutta koska hänellä on vielä asuntolainaa ja elätettäviä lapsia, niin hänelle jää paljon vähemmän ylimääräistä.

Minulle on ihan ok, että maksan kylpylät, festarit, ravintolat, elokuvat jos niihin haluan mennä. Mutta jotenkin ei tunnu kivalta, että toinen ehdottaa jotain tekemistä ja automaattisesti olettaa, että minä maksan. Tai että mennään hänen autolla jonnekin pidemmälle, ja hän pyytää minulta bensarahaa.

Ja siis seurustellaan, kumpikin asuu omissa asunnoissa. Ne jotka olleet naimisissa 30 vuotta samassa taloudessa, ei liity tähän.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi nainen, jolla olisi isompi palkka, niin tottakai odottaisin, että nainen maksaisi ja nostaisi mun elintasoa. En mä ainakaan rupea törsäämään säästöjäni naiseen. Nainen maksaa kaiken extran, ja jos muuttaa yhteen, niin nainen maksaa vuokran. M28

Vierailija
82/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tidät siis tasan tarkkaan miltä miljoonista miehistä tuntuu kun nainen haluaa johonkin mutta nainen ei hakua itse maksaa mitään niin olettaa että mies maksaa ja järjestää sen mitä nainen haluaa.

Kaikki naiset ovat lokkeja ja lompakkoloisia. Sen tietää jokainen mies.

Jokainen nainen on sosialisti. Ovat aina miehen kukkarolla.

No mitäs läksit jonkun lokin matkaan. Sitä se on kun ei voi ajatella kuin munallaan.

Samat terveiset kaikille naisille jotka lähtee väkivaltaisten miesten matkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala sijoittamaan ja sano ettei sullakaan ole yhtään ylimääräistä rahaa.

Sijoitan kyllä. Ja olisi todella tylsää sitten olla tekemättä mitään kivaa, jos laitan kaikki rahahanat kiinni. Ei mulle riitä joku Netflix. Kerran kuulla teatteriin, kylpylään, ravintolaan, johonkin. Varsinkin nyt kun lainat maksettu ja lapset aikuisia. 

ap

Olet kyllä hallituksen unelmakansalainen. 

Vierailija
84/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta sen tiedän että erota kannattaa! Etteosaa sopia asoista, eli pelkkää riitaa ja kiukkua tiedossa loputtomasti.

Vierailija
85/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla olisi nainen, jolla olisi isompi palkka, niin tottakai odottaisin, että nainen maksaisi ja nostaisi mun elintasoa. En mä ainakaan rupea törsäämään säästöjäni naiseen. Nainen maksaa kaiken extran, ja jos muuttaa yhteen, niin nainen maksaa vuokran. M28

Naiset alapeukuttaa.

Vierailija
86/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo teidän tilanne on mennyt siihen että mies automaattisesti olettaa jotain? 

Varmaan siksi, että sitten ei mennä mihinkään jos minä en maksa

ap

Olisiko se niin kauheaa? Voittehan keksiä vaikka lähiluonnosta tekemistä.

Vierailija
87/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo teidän tilanne on mennyt siihen että mies automaattisesti olettaa jotain? 

ap

No sittenhän se on sinun oma valintasi, jos haluat mennä ja haluat miehen mukaasi, eikä hänellä ole varaa kustantaa itse itseään paikkoihin joihin sinä haluat. Voisitko mennä välillä yksin tai ystävän kanssa? Vastaavanlainen aloitus täällä oli aikaisemminkin, joku murehti, ettei pääse haluamilleen keikoille tai hotelli viikonloppuja viettämään, jollei itse maksa, kun miehellä ei ole varaa. Häntäkin kannustettiin menemään yksin tai kaverin kanssa. 

Vierailija
88/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50/50 pätee aina kuten esim. pariskunnilla kotitöissä. 

Jos tästä poiketaan, on pienempituloisen kompensoitava erotus ei-rahallisilla palveluilla. 

Jokainen pariskunta saa sopia aivan itse kuinka haluaa toimia. Et sinä voi määrätä tuota. Meille esim kaikkein tärkeintä on, että molemmille jää yhtä paljon vapaa-aikaa. 

Vierailija
89/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Olisiko se niin kauheaa? Voittehan keksiä vaikka lähiluonnosta tekemistä.

Miten teatterissa ja festareilla käyminen sulkee lähiluonnon pois? Hyvin ehtii molempia

Vierailija
90/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävä on tällä hetkellä työtön ja minä maksan huvitukset. Mies rakensi mulle viime kesänä terassin ja saadaan käyttää hänen perheensä lomaosaketta

Vierailija
91/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole ok, jos A määrää, että B:n tai A:n ja B:n on käytettävä rahaa johonkin extraan, koska A haluaa. Jos aloite lähtee B:stä ja B aidosti haluaa extraa, osallistuminen on reilua. Mutta ei ole reilua vaatia B:tä maksamaan, jos A vaatii extraa ja B:n pitää mukautua A:n tahtoon.

Vierailija
92/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tietää sisimmässään että mies vain ottaa hyödyn irti, tuohan on tosi hyvä järjestely hänelle kun naiselta saa seksiä ja tarjoaa sirkushuvitkin vielä. Onko teillä joku vinouma, olet miestä huomattavasti vanhempi tai rumempi tms, minkä takia pidät tästä kiinni ja puolustelet?

Vierailija
93/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kerryttää omaisuuttaan ja maksattaa yhteiset menot nyt sinulla. 

Älkää ainakaan muuttako saman katon alle.

Minäkin kerrytän. Mun asuntolaina loppui pari vuotta sitten ja 700e/kk maksuerä jäi pois. Siitä riittää huvituksiin ja säästöön hyvinkin.

Ap

Vierailija
94/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten teatterissa ja festareilla käyminen sulkee lähiluonnon pois? Hyvin ehtii molempia"

Kyse ei ollut ehtimisestä vaan rahasta ja maksuista. Luonto on edullisempi kuin festarit.

Vierailija
95/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä näkisi tulevaisuutta suhteessa joka jo seurustelun aikana menee tuohon suuntaan. Vakiintuneessa parisuhteessa sitten tietysti on eri asia. Silloin mielestäni tärkeintä on, että molemmille jää säästöön joko saman verran tai sitten tulojen mukaan. 

Vapaa-aikaa pitää molemmilla olla yhtä paljon. 

Vierailija
96/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miten teatterissa ja festareilla käyminen sulkee lähiluonnon pois? Hyvin ehtii molempia"

Kyse ei ollut ehtimisestä vaan rahasta ja maksuista. Luonto on edullisempi kuin festarit.

Silti voi harrastaa molempia

Vierailija
97/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse koskaan ottaisi eroisää. Kaikki rahat kuluu kersoihin! 

Nyt ap käsket miehen neuvottelemaan elarit uusiks. Rahan syytäminen pelkkiin kersoihin saa nyt loppua. 

Vierailija
98/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse koskaan ottaisi eroisää. Kaikki rahat kuluu kersoihin! 

Nyt ap käsket miehen neuvottelemaan elarit uusiks. Rahan syytäminen pelkkiin kersoihin saa nyt loppua. 

Ei autokouluikäisistä makseta elareita

Vierailija
99/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti voi harrastaa molempia

Jos on varaa tai haluja maksaa siitä. Jos toinen ei halua, niin sitte ei. Sehän tämän koko keskustelun pointti oli. 

Sekin on hirveää, jos toinen puoliso vaatii aina lähtemään sinne ja tänne ja maksamaan puolet. Ja se toinen puoliso ei oikeasti haluaisi lähteä, mutta kun toinen määrää. Sivusta seurannut aikoinaan...

Vierailija
100/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joudun maksamaan miehen töihin menonkin, koska hänen palkka on 600-1200e kk. Niin ei hänellä vuokran maksun jälkeen jää rahaa julkisen liikenteen kortin lataukseen tai ruokaan yhtään latinkia.

Hän ei edes enää käy pankkitilillään tai hallinnoi sitä vaan tunnarit on minulla ja on sanonut että kun tulee työttömyysjaksoja, niin ota sinä kaikki tuet mitä saat, minä olen muutenkin auki. 

Hän ei ikinä osta mitään, koska tulo on niin pienet. Syö kuin kotihiiri luonani.

Jotenkin käy sääliksi, kun työnteko ei kannata ihan kaikilla aloilla ja mies on kuitenkin alansa mestari.

Se on meidän tehtävänä elättää niitä jotka ei työllään toimeen tule elämässä. 

Hän on ihan langanlaihakin.  Ruokahävikkiä ei tule meidän suhteessa yhtään. Hän syö leivistä reunatkin, kun minä jätän lautaselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä