Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun isompituloinen ja pienempituloinen seurustelee, niin onko ok, että oletus on että se isompituloinen maksaa kaiken extran?

Vierailija
20.01.2026 |

Minulla ja miesytävälläni on tilanne, että tienataan suurinpiirtein saman verran, mutta koska hänellä on vielä asuntolainaa ja elätettäviä lapsia, niin hänelle jää paljon vähemmän ylimääräistä.

Minulle on ihan ok, että maksan kylpylät, festarit, ravintolat, elokuvat jos niihin haluan mennä. Mutta jotenkin ei tunnu kivalta, että toinen ehdottaa jotain tekemistä ja automaattisesti olettaa, että minä maksan. Tai että mennään hänen autolla jonnekin pidemmälle, ja hän pyytää minulta bensarahaa.

Ja siis seurustellaan, kumpikin asuu omissa asunnoissa. Ne jotka olleet naimisissa 30 vuotta samassa taloudessa, ei liity tähän.

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla olisi nainen, jolla olisi isompi palkka, niin tottakai odottaisin, että nainen maksaisi ja nostaisi mun elintasoa. En mä ainakaan rupea törsäämään säästöjäni naiseen. Nainen maksaa kaiken extran, ja jos muuttaa yhteen, niin nainen maksaa vuokran. M28

No ei. Sinä maksat puolet tulollasi vuokrasta ja jo siinä menee koko palkka, niin nainen ruokkii sitten ja pukee sinut. Niin meillä tehdään. Palkka menee kokonaan vuokraan. 

Vaimo tienaa kuusi kertaa enemmän kuin minä. Kahden tonnin vuokra. Minulla on tonnin tulot tai oikeastaan nyt on työpäiviä vähentynyt, joten tienaan kuukaudessa noin 800e. Sellainen puolalaisen työmiehen palkka. 

Venäjällä taitaa olla noin 600e kk. Suomessa nykyään duunarin kovat tulot.

Vierailija
102/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies maksaa välillä jotakin minulle ja maksaa kaupasta ostetut ruuat. Minä sitten siivoan enemmän ja laitan ruokaa enemmän. Maksan minäkin hänelle. Luulen, että nyt on mennyt tasan. Ennen maksoin ruuat, tein ne ja matkasin hänen luo. Käytiin keskustelu ja päästin molempien mielestä reiluun ratkaisuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mieti nyt vähän. Miehellä on varaa maksaa lasten ajokortteja ja autoja, mutta kerjää sinulta bensarahaa. Jos suhtautuminen on nyt tämä, niin ei se muutu tulevaisuudessa. Lasten menot vain kasvavat, pitää maksaa asuntoa ja ehkä tulee lapsenlapsia. Lapset ovat oppineet lypsämään isältään kaiken irtilähtevän. Jos sinulle on ok, että maksat loppuelämäsi kaiken, niin anna tilanteen jatkua. Muuten suosittelen, että opettelet käymään tapahtumissa ja matkoilla yksin tai ystäviesi kanssa. Ja oliko sinulla omia lapsia, voit käyttää heihinkin rahaa.

Vierailija
104/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mieti nyt vähän. Miehellä on varaa maksaa lasten ajokortteja ja autoja, mutta kerjää sinulta bensarahaa. Jos suhtautuminen on nyt tämä, niin ei se muutu tulevaisuudessa. Lasten menot vain kasvavat, pitää maksaa asuntoa ja ehkä tulee lapsenlapsia. Lapset ovat oppineet lypsämään isältään kaiken irtilähtevän. Jos sinulle on ok, että maksat loppuelämäsi kaiken, niin anna tilanteen jatkua. Muuten suosittelen, että opettelet käymään tapahtumissa ja matkoilla yksin tai ystäviesi kanssa. Ja oliko sinulla omia lapsia, voit käyttää heihinkin rahaa.

Voin kertoa omasta kokemuksesta, että menot lasten kohdalla eivät lopu, kun he muuttavat pois kotoa. On opiskelua, auton ostoa, asunnon ostoa, keittiöremppaa. Sitten tulee lapsenlapsia ja tarvitaan isompi koti, isompi ja parempi auto, matkustellakin pitäisi. Pappa maksaa, koska pystyy.

Vierailija
105/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa omasta kokemuksesta, että menot lasten kohdalla eivät lopu, kun he muuttavat pois kotoa. On opiskelua, auton ostoa, asunnon ostoa, keittiöremppaa. Sitten tulee lapsenlapsia ja tarvitaan isompi koti, isompi ja parempi auto, matkustellakin pitäisi. Pappa maksaa, koska pystyy.

Tässä tapauksessa ap maksaa sen tyypin lasten kuluja. 

Vierailija
106/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa luki iso- ja pienituloinen, mutta tehän tienaatte saman verran? Hän on itse ottanut lainaa ja tehnyt lapsia. Ne on menoja niinkuin muutkin menot, ei sinun pidä elättää miestä hänen valintojen takia. Toki saat elättää jos haluat tai maksaa välillä hänen puolestaan kylpylöitä ja matkoja. 

Itse on tuollaiseen suostuisi.

Kannattaa myös miettiä (ja keskustella) jos asiat olisi toisinpäin. Haluaisiko mies maksaa sinun matkoja, jos sinulla palkka menisi lainoihin ja velkoihin?

Vierailija
107/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pappa maksaa koska on tyhmää maksaa liikaa. teit karhunpalveluksen lapsilleskin, miten ne toimeen tulee kun susta aika jättää

Vierailija
108/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa aina, koska tyttö on uhri.

Vierailija
109/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

isompituloinen maksaa kaiken extran?

Eikö nuo extra-tuotteet oli aika halpoja, että paremmin tienaava voisi maksaa ihan niitä brändi-tuotteita?

Vierailija
110/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raha-asioista syntyy jännitteitä ja skismaa jo seurusteluvaiheessa, kannattaa miettiä, jatkaako tuota suhdetta.

Vierailija
111/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo nyt ihan hyväksikäytöltä ja pihiltä jätkältä vaikuttaa, kun sitten bensarahojen perään kyselee, vaikka sä olet jo paljon muuta maksanut. Hänkö ei siis maksa yhtään mitään missään vaiheessa?

Soronoot hänelle.

Vierailija
112/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein koska se isompi tuloinen on poikkeuksetta mies,  kyllä nämä femakkoämmät voivat maksaa oman osuutensa ihan itse.

Vierailija
113/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet käyttää kaikki rahansa lapsiinsa. Siskot, ei oteta eroisiä, jätetään ne vaan lastensa kanssa. Parempi yksin kuin että ottais eronneen isukkipapan nurkkiin lokkeilemaan. 

Vierailija
114/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tilanteeni on eri, kyse ei ole tuloeroista. Mutta käytännössä sama asia, rahaa käytettävissä eri verran. Mutta miten teillä muilla seurustelevilla pareilla maksut menee jos on eroa tuloissa/menoissa/käytettävissä olevissa rahoissa?

ap

No sanoisin että sen pitäisi mennä niin että sinä tarjoat miehelle vaikka elokuvaliput tai kylpyläkäynnin silloin, ja vain silloin, kun itse haluat sinne mennä ja tarjota miehellekin. Ei siis niin että mies esittelee mitä kaikkea kivaa hän haluaa tehdä ja olettaa automaattisesti että sinä maksat lystin. On ihan eri asia hemmotella jotakuta omasta halustaan kuin joutua tilauksesta maksajaksi toisen havittelemille huvituksille. 

Samaa mieltä kuin muut vastaajat: tuollainen itse ehdotettujen kulujen maksatus toisella on hyväksikäyttöä. Sitä harrastavat niin miehet kuin naisetkin.

Vierailija
115/115 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala sijoittamaan ja sano ettei sullakaan ole yhtään ylimääräistä rahaa.

Minä. Olen aina persaukinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi