Pitkästä salasuhteesta selvinneitä?
Löytyykö täältä pitkästä salasuhteesta selvinneitä? Haluaisin kuulla teidän tarinoita. Netistä kun etsii, niin pääasiassa pettämiset ovat olleet muutamasta kerrasta muutamaan vuoteen. Miehelläni oli 8 vuoden salasuhde ja päätimme jatkaa yhdessä. Kaipaisin muiden samassa tilanteessa olevien/olleiden kokemuksia ja vertaistukea.
Kommentit (588)
Tuttavapiiristä on paljon esimerkkejä siitä, että on ollut pitkä suhde jonkun kanssa ja sitten joku on ihastunut ulkopuoliseen henkilöön. Ihastuminen on muuttunut rakastumiseksi ja lopulta se ensimmäinen liitto on kariutunut ja on muodostunut uusi liitto. Sitten se uusi liitto on kestänyt jopa loppuelämän. Sellaisia esimerkkejä ei ole minun tiedossa yhtään, että olisi ollut pitkä liitto, toisella sivusuhde, ja että tuo pitkä liitto olisi jatkunut hyvänä sivusuhteen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus ei ole aina kaunista kuultavaa.
Jos yhden miehen kanssa seksin harrastaminen tekee jakotuheroksi, niin sitten sitä on myös jokainen parisuhteessa oleva nainen.
Ei ole. Sinä jaat tuheroasi toisen naisen (tai naisten) miehelle.
Ei se mies ole kenenkään, eikä mihinkään kahlittu. Hän on aikuinen ihminen, joka tekee omia valintojaan.Ihanko todella olet tätä mieltä? Että hänen parisuhteensa ei velvoita häntä kertomaan pettämisestä, ja luottamuksen rikkominen on ok, koska aikuinen ihminen ja omat valinnat? Sano vielä se narsismikirjoissakin varoitettu lause: Ei ketään voi omistaa?
Moraalipoikkeaman malliesimerkki.
Ehkä tarkoitan nyt enemmän sitä, että huonosta liitosta saa lähteä. Tyylikästä olisi jos ei olisi mitään päällekkäisyyksiä. Ei nämä jutut aina mene tyylikkäästi.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi edelleen jotkut kuvittelee, että toinen nainen aina haluaa sen miehen itselleen? Miksi ei ymmärretä, että se voi olla ihan vain pelkkää seksiä sille toisellekin naiselle? Ei ole mitään kilpailua tai vallantunnetta. Ihan vain seksiä."
Koska jos kyse olisi puhtaasti pelkästä seksistä, et tarvitsisi siihen ukkomiehiä.
Ukkomiehet ovat turvallisempia, koska pitävät asiat omana tietonaan eivätkä jää roikkumaan. Riski taudeistakin on pienempi, koska todennäköisesti on vähemmän partnereita kuin sinkuilla.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä oli puoli vuotta kestänyt salasuhde n. 15 vuotta sitten. Sovittiin ja päätettiin jatkaa yhdessä. Asia on mielessä lähes päivittäin, välillä tulee itkukin sen takia, mies ei enää halua siitä puhua. Olisi pitänyt erota tuolloin, mutta olin niin voimaton ja rikki, sairastuinkin fyysisesti enkä olisi yksin jaksanut lasten kanssa. Ei se suhde tuollaisen pettämisen jälkeen ennalleen tule, eikä luottamus palaa. Elämäni suurin virhe oli se, etten eronnut.
mikä estää eroamasta nyt? ei kai kukaan väkisin sinua tossa suhteessa pidä. miksi annat kohdella itseäsi kuin kynnymattoa?
Vierailija kirjoitti:
Ok, et ole kakkonen. Kaikki muu kuitenkin on aivan puhdasta peruslogiikkaa, vaikket sinä sitä oikein tajuakaan. Mitä järkeä kakkosella on kuvitella olevansa ainoa lajissaan puolisonsa pettäjälle?
Voi luoja tätä yksinkertaisuutta. Se nyt on vain fakta, että ei voi väittää jokainen pettävän miehen pitävän yllä useita sivusuhteita. Pitäisi jo järkikin sanoa, että ei ole jokaisen kohdalla noin. Erittäin selkeästi kirjoitin jo heti alkuunsa, että joku mies voi rakastua toiseen naiseen ja tämä toinen nainen on se ainoa sivusuhde. Lopulta eroaa vaimostaan ja siitä toisesta naisesta tulee ainoa nainen.
Miten tyhmä oikeasti on ihminen joka kuvittelee JOKAISEN pettävän miehen pettävän useiden naisten kanssa. Mikä ihmeen logiikka on tuollaisessa lapsellisessa yleistämisessä? Yleistäminen ei oikeasti toimi suurimmassa osassa asioista ja aikuiset ihmiset ymmärtää tämän.
Kyllä kirjoitan jo vähän rumasti
Minä olen koko ajan puhunut siitä loogisesta mahdollisuudesta. Se, ettet ole toistaiseksi sitä huomannut, on sinun asiasi. Tunneryöppysi on muutoin aika erikoinen: miksi sinä eronnut, sinkku nainen suhtaudut teksteihini niin suurella draamalla kerta toisensa jälkeen? Entä etkö osaa keskustella ilman nimittelyä? Vaikutat aika huvittavalta tapaukselta.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n puoliso on "poliitikkoainesta". Siihen on oma syynsä, miksi kaksoiselämä ja salasuhteet kestää vain muutamia vuosia ja miksi esim. poliisien kertoman mukaan, selvittämättömät henkirikokset selviää itsestään parin vuoden sisällä koska jos henkisesti suht normi-ihminen riistää joko vahingossa tai tietoisesti toisen ihmisen hengen, hän ei yleensä voi elää kauempaa tekonsa kanssa ja tulee tunnustamaan.
Normi tunne-elämällä varustettu ihminen ei psyykkisesti jaksa salasuhteita kovin pitkään. valheiden verkko on kudottu kahleista ja ne käyvät lopulta uskomattoman raskaiksi kantaa ja kutoa. Lopulta sekä varsinainen puoliso ja "sivupuoliso" alkavat tuntua taakoilta vaatimuksineen. Olet päästänyt "ihonalle" kaksi ihanaa rasittavaa ihmistä omine tarpeineen. kummallekin joudut sepittämään omat valheet ja kokemaan huonoa omatuntoa.
8 v salasuhteet kuuluvat "menneiseen maailmaan" kun avioliitot olivat sukujen välisiä liikesopimuksia ilman ra
Tuollaiset miehet pitäisi sulkea linnaan elinkautiseksi. Murhaavat puolisonsa kylmäverisesti sisältä, tappavat lähes kokonaan henkisesti, nuo saa tanan sieluttomat, tunteettomat, opportunistiset kokovartalokrvät. Ei sitä ruhjottua pahoin petettyä ihmistä tee enää ikinä mikään riittävän ehjäksi, jos on intiimeimmällä mahdollisella tavalla tullut niin rikotuksi, luottamus petetty, kaikki kaunis tuhottu, rakkaudelle ja uskollisuudelle vain naurettu pahoin teoin irstaillen. Miehet ovat enimmäkseen pelkkää pas haa, niin se vaan on. Niin on kyllä moni nainenkin. Erakkous tai lähes erakkous ja ilo ihan muista asioista, mielenrauhassa ammennettuna on avain aitoon onneen. Sitä päivää odotellessa. Sanoudun niin irti kaikesta ihmispaskasta vielä jonakin päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus ei ole aina kaunista kuultavaa.
Jos yhden miehen kanssa seksin harrastaminen tekee jakotuheroksi, niin sitten sitä on myös jokainen parisuhteessa oleva nainen.
Ei ole. Sinä jaat tuheroasi toisen naisen (tai naisten) miehelle.
Ei se mies ole kenenkään, eikä mihinkään kahlittu. Hän on aikuinen ihminen, joka tekee omia valintojaan.Ihanko todella olet tätä mieltä? Että hänen parisuhteensa ei velvoita häntä kertomaan pettämisestä, ja luottamuksen rikkominen on ok, koska aikuinen ihminen ja omat valinnat? Sano vielä se narsismikirjoissakin varoitettu lause: Ei ketään voi omistaa?
Moraalipoikkeaman malliesimerkki.
Tässä esimerkiksi yksi mieskeskustelija on rakastunut toiseen naiseen. Aloitti sitten suhteen tuon naisen kanssa. Omassa moraalikoodistossani tällainen ei ole väärin. Ei olisi rakkaudellista kenellekään jatkaa sitä huonoa liittoa. Uudellekin rakkaudelle saa antaa mahdollisuuden. Jonkinlainen anteeksianto ja armo kuuluu myös ihmisyyteen. Siinä sinulle moraalikoodistoa.
Minä olen koko ajan puhunut siitä loogisesta mahdollisuudesta. Se, ettet ole toistaiseksi sitä huomannut, on sinun asiasi. Tunneryöppysi on muutoin aika erikoinen: miksi sinä eronnut, sinkku nainen suhtaudut teksteihini niin suurella draamalla kerta toisensa jälkeen? Entä etkö osaa keskustella ilman nimittelyä? Vaikutat aika huvittavalta tapaukselta.
Mä huomautin asiallisesti tuosta typerästä ajattelusta ja sä aloit syyttää mua toiseksi naiseksi etkä edes uskonut etten ole toinen nainen. Nyt sitten vielä haluat rajoittaa sitä mihin keskusteluihin eronneet ja sinkut saa osallistua. Et ole oikeasti täysillä matkassa.
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta jää sellainen mielikuva, että nämä kaikki vaimokullat on tulleet petetyksi ja saaneet kauheat traumat, jotka nyt purkautuvat törkeänä kielenkäyttönä.
Tämä on se kaunis versio heidän käytöksestään. Jos he ovat aina olleet tuollaisia, en ihmettele, miksi heidän suhteensa on vaikeuksissa.
Naulan kantaan. Pettäjämiehet ja ukkomiesten kanssa touhuavat ovat heidän mielestään arvottomia ihmisiä. Ja kaikki tapaukset ovat samanlaisia kuin heidän omansa oli joskus. He purkavat katkeruuttaa täällä.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkääpä pysyä ketjun aloittajan aiheessa. Ja vähän tasokkaampaa keskustelua odottaisin aiheesta.
Myös sivusuhteissa olevien miesten kommentit olisivat tervetulleita, miten jatkettiin, kun petos paljastui?
Aloittaja pyysi vertaistukea.
Voin kertoa, että pitkäaikaisen pettämisen paljastuminen on iso kriisi ja siitä selviytyminen pitkä prosessi, jossa on erilaisia vaiheita kuten muissakin traumoissa.
Ensin järkytys, sitten anteeksipyytelyt, hyvittely, käyttäydytään kuin vastarakastuneet, läheisyyttä ja seksiä on paljon, tartutaan toiseen kuin hukkuva oljenkorteen.
Sen jälkeen tulee viha ja vihan jälkeen halveksunta, välinpitämättömyys ja ällötys, toiseen ei halua koskea pitkällä tikullakaan.
Jos suhteessa on kuitenkin pohjimmiltaan toisen kunnioitusta, luottamusta, hyvä puheyhteys, pitkä yhteinen hyvä historia, paljon hyviä aikoja, yhteisiä lapsia, jopa lapsenlapsia, yhteisiä taloudellisia ja muita intressejä, niin on paljon sellaista hyvää, jonka varaan voi vielä yrittää alkaa rakentaa uutta suhdetta. Nimenomaan uutta suhdetta sen petoksesta paljastuneen nyt ikään kuin täysin vieraan tyypin kanssa. Entinen kun ei koskaan enää palaa, se täytyy hyväksyä ja surra, jos mielii jatkaa.
Aloitetaan ikään kuin alusta uusin säännöin uusi yhteinen elämä.
Voi olla, ettei se onnistu, mutta jos tahtotila molemmilla on kova ja on pitkäjänteisyyttä, sinnikkyyttä niin voi onnistuakin.
Voin kokemuksesta kertoa, että voi onnistua ja suhteesta voi tulla entistä parempi. Se vaatii työtä ja nimenomaan molemmilta. Harvoin on niin, että kaikki on ollut hyvin ja pettäjä on pettänyt silkkaa pahuuttaan. Pitää käydä rakentava keskustelu, puhdistaa pöytä ja aloittaa alusta. Jos petetty vain syyttää pettäjää eikä näe itsessään mitään vikaa, ei ole mitään toivoa.
Seurasin sivusta kun ystävä oli vuosia itseään vanhemman miehen rakastajatar. Tosin ei ehkä ollut salasuhde, koska koko paikkakunta tiesi asiasta, eli vaimokin taatusti. Mies oli paikkakunnan iso kiho, varakas jne, joten ehkä vaimo halusi pitää asemansa. Suhde päättyi vasta ystäväni kuolemaan.
No niin JAKOTUHEROHUORAPERSEET, on vaikea hahmottaa ketkä tässä nyt riitelee keskenään
ap on aivan varmasti eri kuin tämä muita haukkuva N46 jolla on suhde varattuun mieheen
N46 tulee ap:n ketjuun kertomaan, miten kivaa hänellä on salasuhteessa kun ap taas vaimo jonka mies on jäänyt kiinni salasuhteesta -> ei mitään kivaa N46:lle tiedossa
joku random Minulla on oikeus naimisissa olevaan mieheen koska näin hänet ensin tulee myös jankkaamaan
aika moni haukkuu kummankin moraalittomaksi
Joku keksii jakotuheron
Joku Veeti haukkuu kaikkia jakotuheroiksi
N46 haukkuu kaikkia naisia epäsolidaarisiksi ja tulee päivä toisensa perään vaatimaan arvostusta salasuhteelleen ja seksilleen
suurin osa kommentoijista on taas eri mieltä N46:n kanssa
Joku Veeti haukkuu kaikkia huoraksi
Joku haukkuu kaikkia JAKOTUHEROHUORAPERSEIKSI tai jotain siihen suuntaan
Lisää random-ihmisiä tulee kommentoimaan keskustelua
Kaikki alkaa alusta
Vierailija kirjoitti:
No niin JAKOTUHEROHUORAPERSEET, on vaikea hahmottaa ketkä tässä nyt riitelee keskenään
ap on aivan varmasti eri kuin tämä muita haukkuva N46 jolla on suhde varattuun mieheen
N46 tulee ap:n ketjuun kertomaan, miten kivaa hänellä on salasuhteessa kun ap taas vaimo jonka mies on jäänyt kiinni salasuhteesta -> ei mitään kivaa N46:lle tiedossa
joku random Minulla on oikeus naimisissa olevaan mieheen koska näin hänet ensin tulee myös jankkaamaan
aika moni haukkuu kummankin moraalittomaksi
Joku keksii jakotuheron
Joku Veeti haukkuu kaikkia jakotuheroiksi
N46 haukkuu kaikkia naisia epäsolidaarisiksi ja tulee päivä toisensa perään vaatimaan arvostusta salasuhteelleen ja seksilleen
suurin osa kommentoijista on taas eri mieltä N46:n kanssa
Joku Veeti haukkuu kaikkia huoraksi
Joku haukkuu kaikkia JAKOTUHEROHUORAPERSEIKSI tai jotain siihen suuntaan
Lisää random-ihmisiä tulee ko
Mitä sä mua tuollaisesta syyttelet? Kirjoitin eilen ensimmäistä kertaa tähän ketjuun enkä mitään tuollaisia mistä sä mua syytät. Nytkin olen seurannut tätä ketjua, mutta en ole kommentoinut mitään kuin nyt vasta uudestaan kun näin sun kommentit ja syytökset mua kohtaan.
N46
533: Arvaa mitä. Niin kauan kuin uskot, että lähes kaikki miehet ovat tuollaisia sieluttomia hyväksikäyttäjiä, niin tapaat juuri heitä. Jos uskot, että olet sisältä rikki, niin tapaat ihmisiä, jotka rikkovat sinua lisää. Ainoa tie ulos tuosta on todeta, että sattui jotain todella ikävää, mutta se ei määritä koko elämääsi. On olemassa parempiakin miehiä ja ihmisiä. On mahdollisuus löytää hyvä ja kunnioittava suhde. Vähintään itsensä kanssa.
Ja veikkaan, että nuo kaksi eriä on sama, koska vauvalla ei juuri koskaan näe ketään kirjoittamassa eri, ilman että siinä on pian toinen sanomassa olevansa myös eri, ja aihe sellainen, josta käydään kauheilla kierroksilla keskustelua.
Eli veikkaan, että N46 on sama kuin eri ja eri, joka oli myös sama toisessa kommentissa. N46 on ainakin kertaalleen kirjoitellut toisena kommentoijana tsemppausta itselleen.
Itse en voisi olla varatun miehen kanssa vaikka olisin sinkku. Koska mielestäni pettäminen on per.seestä enkä voisi mitenkään kunnioittaa sellaista miestä, edes panona. Saati sitten, että suostuisin olemaan joku salasuhde, jota käydään panemassa kun vaimo on lasten kanssa mummolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sun pitää oikeasti alkaa nauttia seksistä ja käsitellä jotkut patoumasi. Ei seksi ole hävettävä asia. Sitä paitsi vaikka joku nainen olisi jollekin miehelle numero 100, ja se nainen silti viettäisi joskus sen miehen kanssa aikaa, niin jollekin toiselle miehelle se nainen on kuitenkin se sinun jankkaamasi ykkönen. Tai ehkäpä hän on sitä monille. Itselleni yksikään mies ei ole numero. Heillä kaikilla on ollut oma paikkansa."
Nautin seksistä oman mieheni kanssa. Muiden miehiin en koske, sillä en ole jakotuhero.
Et tasan tarkkaan nauti. Olet täynnä katkeruutta ja vihaa. Ehkä mies ei koske sinuun ollenkaan, ja se on ongelmasi. En vaan tiedä. Jotain suuria ongelmia sinulla on tämän aiheen ympärillä. Käyttämien sanojesi perusteella aavistelen, että edustat hieman varttuneempaa ikäluokkaa. Ehkä ns. b
Olen 30, menin naimisiin viime vuonna.
Intiimiasioissa ei ole mitään hävettävää, seksi on ihanaa.
Muiden miesten panemisessa on paljon hävettävää, se on kuvottavan ihm is sa astan puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja veikkaan, että nuo kaksi eriä on sama, koska vauvalla ei juuri koskaan näe ketään kirjoittamassa eri, ilman että siinä on pian toinen sanomassa olevansa myös eri, ja aihe sellainen, josta käydään kauheilla kierroksilla keskustelua.
Eli veikkaan, että N46 on sama kuin eri ja eri, joka oli myös sama toisessa kommentissa. N46 on ainakin kertaalleen kirjoitellut toisena kommentoijana tsemppausta itselleen.
Olet muuten väärässä. Täällä on varmuudella eri kommentoijia samalta laidalta, mutta eri näkökulmista.
Vierailija kirjoitti:
Mua hämmästyttää ihmisten tyhmyys, kun kuvitellaan tietävänsä ketkä ovat samoja kirjoittajia. Mä olen N46 enkä mikään eri. En ole itselleni kirjoittanut mitään tsemppausta. En myöskään kirjoittanut olevani toinen nainen kuten tuossa aiemmassa viestissä väitettiin. Mä kirjoitin sille yhdelle tyhmälle hänen äälimäisestä kommentista ja vittuilin hänen tyhmyydestään.
N46
Toimit aivan oikein ja tämä on miehen mielipide. Petturi on aina petturi.