Kuinka pikaisesti kykenet käymään suihkussa?
Ja kuinka minimoit tehokkaimmin käytetyn lämpimän veden määrän? Ihan käytännön kokemuksia ja vinkkejä tarvitaan, ei mitään "käyn avannossa pesullla" tyyppisiä irvailuita.
Otetaan esimerkkinä nainen,pitkät hiukset ja mies, lyhyet hiukset sekä näiden erot.
Kommentit (292)
Polvileikkauksen jälkeen 40 min, kun siirtyminen oli vaikeeta ja piti suojata tuoli. Nyt 22 min. En usko, että siitä nopeutuu, kun huuhtelen rasvaista hoitoainetta aika kauan pois. Ja alussa hetki menee, että saan itseni lämpimäksi kylmässä kylppärissä.
Miksi tämmöselläkin pitää kilpailla. Eikö riitä, että töissä suoritetaan.
Olen niin kuivaihoinen ja -hiuksinen, etten käytä saippuaa enkä shampoota. Huuhdon hiet pois ja jalkovälin, 2 minuuttia. Eikä vesi ole kovin kuumaa (kuuma kuivattaa enemmän).
Mulla on varaa käydä vaikka joka viikko suihkussa.
Mulla on Arimax25 puukattila ja 2m3 varaaja pannuhuoneessa, omaa mehtää 18ha, polttopuut ei lopu, eikä lämmin vesi.
Puilla lämmitän veden muttei sitä silti määräänsä enempää kulu ja välillä hana kiinni kun saippuoi, vartti kun rauhassa käy tai noin 7 minuuttia jos pikaiset suorittaa.
Armeijassa oli suihkuun aikaa 15 sementtiä...
Siinä ajassa piti pestä kaikki tarpeellinen
5 min, koska lähes kalju enkä jaksa sen kauempaa lutata.
Enpä ole koskaan kellottanut, enkä ikinä aio myöskään kellottaa. Tiedän kuitenkin, että mulla menee suihkussa aika kauan. Sammutan joka välissä vesihanan, eli shampoon, hoitoaineen ja vartalonpesun välissä. Lopuksi saatan kyllä muutaman minuutin vain nauttia suihkusta ja kääntää aina pikkuhiljaa kylmemmälle vettä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on varaa käydä vaikka joka viikko suihkussa.
Mulla on Arimax25 puukattila ja 2m3 varaaja pannuhuoneessa, omaa mehtää 18ha, polttopuut ei lopu, eikä lämmin vesi.
Joka viikko? Suihkussa käydään joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
En tarkoita olla epäkunnioittava, kiinnostaa ihan aidosti: eikö tule kauhean tylsää jos on suihkussa vartin? Mitä siellä tulee funtsineeksi vai miten sen ajan kuluttaa?
Kyllä se siinä vaiheessa ymmärtää kun on kylmä. Joskus unen päästä kiinni saaminenkin kestää vartin. Onhan se tylsää, otatko silloin aina heti puhelimen käteen ja selaiset tittottia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 minuuttia, vaikka pesen puolipitkät rasvoittuvat hiukset kahteen kertaan.
Opettelin nopeuden siihen aikaan, kun piti nousta aikaisin suihkuun ja lähteä saman tien bussille.
Valitettavasti pesutulos kärsii nopeuden kustannuksella. Shampootakin pitää hieroa päänahkaan ainakin minuutin verran eikä riitä, että länttää vaan aineet päähänsä ja huuhtelee heti pois.
Onpa kiva, että tiedät näkemättä, että en osaa käydä suihkussa 😄
Se kuollut iho, jota jokaisella on joka paikassa, vaatii jonkin aikaa vettä ja lämpöä ennen kuin se kunnolla irtoaa. Kovin nopeassa suihkussa sitä ei irti saa.
Sitä varten on sauna
Jos pitäsi erityisesti säästää lämmintä vettä niin pesisin hiukset erikseen pää alaspäin jolloin koko kroppa ei kastu eikä täten tule kylmäkään. Pesisin myös kasvot erikseen, oikeastaan kaulasta ylöspäin ensin erikseen. Sitten pyyheturbaani päähän ja muun kropan pesu. Hiukset voi pestä viileämmälläkin vedellä kun se viileä vesi ei valu pitkin vartaloa🥶
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämmöselläkin pitää kilpailla. Eikö riitä, että töissä suoritetaan.
Mä käsitin että aloittajalla jostain syystä on tarvetta peseytyä tällä hetkellä pienellä määrällä lämmintä vettä. Eli hänellä on itsensä pesemiseen nyt vain vähän lämmintä vettä käytössään ja siksi kyselee neuvoja ja vinkkejä.
Runqw ja sheiv vie aikaa.
Peseminen ja suihkuttelu noin 5 min.
Hiukset 15 min lisää.
Kastaudutaan suihkussa ja siihen menee 10 sekuntia. Sitten hana kiinni ja saippuat ja shampoot oikeaan paikkaan. Sitten huuhdellaan ja pestään lyhyt tukka. Aikaan tuohon menee minuutti. Eli kokonaisaika 1min 10s. En ymmärrä yhtään jotain 5min suhkussa veden kanssa lontraamista.
Nopeimmillaan ei mene kuin 5 min. Normaalisti menee 10-15 min.
Nyt menee taas pari päivää, kun kävin just eilen ehtoolla.
Vierailija kirjoitti:
Jos pitäsi erityisesti säästää lämmintä vettä niin pesisin hiukset erikseen pää alaspäin jolloin koko kroppa ei kastu eikä täten tule kylmäkään. Pesisin myös kasvot erikseen, oikeastaan kaulasta ylöspäin ensin erikseen. Sitten pyyheturbaani päähän ja muun kropan pesu. Hiukset voi pestä viileämmälläkin vedellä kun se viileä vesi ei valu pitkin vartaloa🥶
Juuri näin. Tämä on ainoa mahdollinen vaihtoehto ihmiselle, joka palelee herkästi.
Pari tuntia