Kuinka pikaisesti kykenet käymään suihkussa?
Ja kuinka minimoit tehokkaimmin käytetyn lämpimän veden määrän? Ihan käytännön kokemuksia ja vinkkejä tarvitaan, ei mitään "käyn avannossa pesullla" tyyppisiä irvailuita.
Otetaan esimerkkinä nainen,pitkät hiukset ja mies, lyhyet hiukset sekä näiden erot.
Kommentit (292)
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee lyhimmillään 15 minuuttia.
Niin, koska sormetat suihkussa.
Karavaanarina tulee välillä eteen maksullinen suihku. Usein se on lämmintä vettä esim. 4 minuuttia x eurolla. Tolla 4 minuutilla pesee itseään jo ihan liiankin kanssa. Jos maksaisin vaan tarpeeseen käytetystä lämpimästä vedestä pääsisin vähemmällä. Oikeasti jos peseydyt niin kastelu, pesu ja sitten huuhtelu ei vie edes tuota 4 minuutin lotraamista.
Mulla menee sellainen 2-3 minuuttia, koska inhoan suihkussa käyntiä, tossa ajassa pesen hiukset ja muuten itseni, hoitoaine on hiuksiin jätettävää mallia, juuri osittain siksi että en halua lotrata suihkussa. Nainen, puolipitkät hiukset.
Meillä myös lämmin vesi kallista. Käytä pelkästään ECO asetusta suihkussa, jos teiltä löytyy. Vedenpaine on ECOlla huonompi, mutta kuluu vähemmän vettä. Jos haluaa olla tarkka ja säästää, voi puhelimella laittaa ajastimen. Laskelmieni mukaan jos haluaa joka päivä suihkutella pitää pysyä 5min suihkuissa, maksimissaan 15min. Jos hiukset on todella pitkät niiden pesu kestää pidempään, joten pesen ne nyt harvemmin tai pitää opetella pesemään ne 15 min. 30min suihkuja jos ottaa useasti on hinta tähtitieteellinen kuussa. Vaatteiden pesu kylmemmällä vedellä ja astianpesukonetta käyttämällä myös säästää. Suihku kuluttaa eniten.
Ärsyttävää tuollainen hosuminen ja pihistely kokoajan, joten varmaan ostan vadin ja sen kautta peseyden rauhassa. Kulutus silloin puolittuu huomattavasti. Paljon vettä kuluu, jos ei mieti miten sitä käyttää, jos on tottunut sen kuuluvan vuokraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätän mieluummin käymättä kokonaan kuin alkaisin hosua, saati säästellä vettä.
Ninpö, paskasi haisee tänne asti.
Miksi haisee? Käyn suihkussa kunnolla enkä säästele vettä.
Töissä kävin (mies) joskus viiden minuutin pikasaunassa.
Alle 5 minuuttia.Armeijassa opittu tapa.
Lämminvesitankki oon kooltaan 50L, että pari minuuttia menee ennen kuin kylmenee, vaikka pienellä paineella laskisi.
Joka toinen päivä, jolloin en pese hiuksia, pystyn käymään 2-3 minuutissa. Kun pesen hiukset, 5-10 minsaa menee. Joskus on kiva oikein pitkäksi aikaa jättää hoitoaine vaikuttamaan, silloin ehkä 15min.
Nainen, ekstrapitkät hiukset.
Suihkussa kykenen käymään ihan parissa sekunnissa kun ovelta käännyn takaisin. Mutta jos ajatuksena on pestä itsensä oikeasti puhtaaksi ja huuhdella kunnolla niin kyllä se 10 minuuttia ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta minimoida vedenkäyttöä maassa, jossa on satoja tuhansia järviä.
Eihän suihkuihin käytetyllä vedellä muuta merkitystä itselle ole kuin rahankulutus. Erityisesti veden lämmittäminen maksaa melko paljon energiakuluina.
Toki jos joku muu senkin maksaa, niin ei varmaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Alle 5 minuuttia.Armeijassa opittu tapa.
Minä en tätä tapaa opetellut armeijassa, hosumalla ei saa mitään kunnollista aikaiseksi eikä alle 5 minuutin pesemisellä oikeasti puhtaaksi. Kun keho pestään niin se ei tarkoita saippuointia ja heti huuhtelua, ei sillä tavalla kehoiteta käsiäkään pesemään.
Saippualle pitää antaa aikaa ja sienellä hieroa lika sekä kuollut iho joka paikasta pois. Vasta sitten ihminen on puhdas. On mielestäni parempi vaikka käydä vähän harvemmin suihkussa mutta silloin kun pesee niin pesee puhtaaksi kuin se että käy jatkuvasti mutta ei ikinä tule oikeasti puhtaaksi.
No olen hirveä vedellä lotraaja. Voisin lämmitellä suihkussa vaikka tunnin putkeen. Viimeksi tuli niin iso vesilasku, että hankin nyt munakellon vessaan :D, että tulee jotain tolkkua tähän lotraamiseen.
Annoin itselleni luvan olla 7 min suihkussa, jos en pese hiuksia ja jos pesen, niin 10 min.
Eilen illalla olin ilman hiusten pesua 5 min ja aamulla 7 min, kun pesin hiukset. Kyllä tämä tästä hei lähtee. Pystyn vieläkin lyhempään aikaan ;)
Vierailija kirjoitti:
Alle 10min sisältäen hiusten pesun ja parran ajon. Mäpähän en oo ajanna partaanni noin kymmeneen vuoteen, mutha viiksiä pitää joskus lyhentää
Pelkkä suihku 5 min. Suihku + hiustenpesu + hoitoaine 15 min. Pesen hiukset 5-7 päivän välein. Suihku on tietysti kiinni saippuoinnin sekä shampoon ja hoitoaineen vaikutuksen ajan.
Juosten suihku läpi pitäisi varmaan alkaa käymään, veden tasauslasku tuli taas postiluukusta. En ymmärtä, että lisälaskua tuli vaikka edellisessä laskussa oli palautusta ja sen jälkeen olen alkanut vielä käymään viikottain 2 kertaa suihkussa uimahallissa.
Eh, haettiinko tässä nyt kokonaisaikaa vai sitä aikaa, kun SUIHKU on AUKI? Nehän on kaksi ihan eri asiaa! Ei kaikki käy suihkussa niin että avaa yläsuihkun täysille ja pyörii sen alla. Suihku on auki kun sitä tarvitaan. Sitten totta kai aikaa kuluu nyös kuivaamiseen, kampaamiseen, ehkä kosteusvoiteeseen, pukemiseen. Kysytkö kauanko ihmiset on suihkussa ja vesi juoksemassa, vai että kuinka nopeasti pääsee suihkuun ja pois ja pukeisiin ja valmiiksi?
Alle minuutti. Shamppoo ensiksi hiuksiin ja sen jälkeen suihku auki. Pesuaine valuu alaspäin ja vesi huuhtelee perästä puhtaaksi.
Tunti jotain kun lähden hallille suihkuun, ei kotona suihkua.
Lyhythiuksinen mies täällä, menee joku 3min jos oikein nopea haluan olla.