Kuinka pikaisesti kykenet käymään suihkussa?
Ja kuinka minimoit tehokkaimmin käytetyn lämpimän veden määrän? Ihan käytännön kokemuksia ja vinkkejä tarvitaan, ei mitään "käyn avannossa pesullla" tyyppisiä irvailuita.
Otetaan esimerkkinä nainen,pitkät hiukset ja mies, lyhyet hiukset sekä näiden erot.
Kommentit (226)
1-2 min. Ihan helppoa, kun sen osaa.
Suihku kuluttaa vettä keskimäärin 12 litraa/min. Mökkityylillä (malja ja kauha) kuluu 10 litraa eikä ole kiire.
Vierailija kirjoitti:
Noin3-4 min en ymmärrä ihmisiä jotka lotraa 5 min tai enemmän.
:D Siis oma vedenkäyttösi on hyvää ja oikeanlaista vedenkäyttöä, toisten vedenkäyttö taas on lotraamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käyn nopeasti, niin selviän suihkusaippualla alle 3 minuutissa. Tykkään kuitenkin sellaisista 6-8min rauhallisista suihkuista, joissa toki vesi ei valu koko aikaa. On rentouttavaa kun lämmin vesi valuu päälle ja saa kunnolla pois pesuainejäämät. Vesi maksaa täällä n.6€/kuutio jätevesineen ja sen lämmitys jotain sen päälle. Suihkukerta ei maksa siis juuri mitään.
Päivittäinen 10 min lämmin suihku tekee vuodessa yli 600 euroa, ei siis juuri mitään.
Mä käyn joka toinen kerta 20 min. Kesällä laitan hanan kiinni shampoon ja hoitoaineen levittämisen ajaksi, talvella tulee liian kylmä ja tuskanhiki, jos teen niin.
Vierailija kirjoitti:
Niin nopeasti, että työkaveri joskus ihmetteli asiaa. Pidän suihkun päätä kädessä, jotta saan veden suoraan sinne missä sitä tarvitaan. Säästää paljon aikaa.
Mä kyllä mieluummin käytän molempia käsiä shampoon vaahdottamiseen ja huuhteluun. Samoin esim. takapuoli on helpompi huuhdella puhtaaksi, kun levitän poskia kummallakin kädellä.
Itse käyn 1-2 kertaa päivässä suihkussa ja hiukset pesen melkein joka ilta. Miten voitte käydä suihkussa 2 krt/vko???