Kuinka pikaisesti kykenet käymään suihkussa?
Ja kuinka minimoit tehokkaimmin käytetyn lämpimän veden määrän? Ihan käytännön kokemuksia ja vinkkejä tarvitaan, ei mitään "käyn avannossa pesullla" tyyppisiä irvailuita.
Otetaan esimerkkinä nainen,pitkät hiukset ja mies, lyhyet hiukset sekä näiden erot.
Kommentit (411)
Vierailija kirjoitti:
10-15 minuuttia.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Lämpimän veden minimointi on helppoa jos on halua sellaseen. Pikainen kastelu suihkun alla. Hana kiinni ja saippuointi yhdella saippualla. Tämän jälkeen pikainen huuhtelu ja pois.
Itsellä vesi maksaa 20 eur/kk riippumatta kulutuksesta, niin veden kulutuksen minimointi ei kiinnostele.
20eur aika vähän kuukautta kohti
Onpa täällä pitkiä suihkuttelijoita. Minulla menee nopeasti, ensin nestemäistä saippuu kuiviin hiuksiin, kainaloihin, nivuksiin ja peffaan, sitten hana auki ja nopea huutelu aloittaen hiuksista edeteen kainaloihin ja nivuksiin ja peffaan.ja hana kiinni. Hana on auki noin noin 45 sek eli reippaasti alle minuutin. Nopeaa ja kätevää, on parempaakin tekemistä kuin viettää aikaa suihkussa.
No siis puhutaanko nyt nopeasta käynnistä vai normaalista käynnistä? Itse olen mennyt suihkuun klo 6.30, pessyt hiukset + hoitoaine, pessyt itseni ja ollut työpaikalla klo 7.00. työpaikka oli toki kävelymatkan päässä. Ja oli pitkät hiukset ja kyllä kuivasin ne föönillä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee lyhimmillään 15 minuuttia.
Huh mitä lämpimänveden tuhlausta !
5 min, sis hiusten pesun ja kuivaamisen (pyyhkeellä)
Minulla on niin paksut hiukset, että reuhkaa pestessäni suihkussa menee helposti 20 minuuttia, josta huomattava osa on shampoon ja hoitoaineen huuhtelua. Lisäksi minun pitää tehdä tuplapesu, että tulee varmasti puhdasta.
Jos en pese hiuksia, niin selviän kolmessa minuutissa.
Viittä minuuttia pitempään en saa suihkuun ja peseytymiseen tuhlattua aikaa
pörssisähkö niin en käy ollenkaan pesulla, saa riittää kerran viikossa lenkkisauna ja kerran viikossa uimahalli, käsisuihku tarvittaessa kun pöntöllä istuu, tietenkin hampaat aamuin illoin, kasvot aamuin illoin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos en pese hiuksia, 2-3 minuuttia, hiusten pesun kanssa 10 minuuttia (shampoopesu x2 ja hiusnaamio 5 minuuttia).
t. Nainen pitkillä hiuksilla
Miksi ihmiset pesee suihkussa hiukset
..en ymmärrä
.
Minä en pese suihkussa koskaan hiuksia..käyn suihkussa yleensä vain nopeasti huutomassa pesuaineet pois ja vietän suihkussa ehkä 1-2 minuuttia..
En ole mitannut aikaa ja yleensä käytän myös hyvin viileää suohkuvettä
missä peset hiukset??? Lavuaarissa vai :)))
Eihän minuutit maksa vaan vesi-litrat ; kylmät ja / tai kuumat . Katso mittarista kulutetut litrat . Itselläni vaihtelee 29 - 39 L / suihku . Uusimmasta "ETÄ"-mittarista pannuhuoneestani tarkastettu n. vuoden ajan , joka kerta . Kaikki pestynä hiuksista varpaisiin .
Pesen pillun sekunnissa. Koira nuolee loput. T. Miäs
Käyn tällä hetkellä lumihangessa pesulla, välillä töissä suihkussa. Hetken istuu on raikas olo. Evakossa nyt kun olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos en pese hiuksia, 2-3 minuuttia, hiusten pesun kanssa 10 minuuttia (shampoopesu x2 ja hiusnaamio 5 minuuttia).
t. Nainen pitkillä hiuksilla
..en ymmärrä
.
Minä en pese suihkussa koskaan hiuksia..käyn suihkussa yleensä vain nopeasti huutomassa pesuaineet pois ja vietän suihkussa ehkä 1-2 minuuttia..
missä peset hiukset??? Lavuaarissa vai :)))
Kastele hiukset ja shampoo päähän hiero ja suihkuun. Järkevä säästää pitkän sentin.
2-3 minuuttia, harvoin menee 5 kauempaa. Suihku on kiinni noin puolet ajasta (saippuointi)
En ole koskaan katsonut aikaa, mutta vedenkulutusta olen katsonut kymmeniä kertoja ja sitä kuluu 25-30 litraan per suihkukerta. Kastelu. Suihku kiinni. Sen jälkeen saippuointi ja pesu. Kunnollinen huuhtelu. Arvioisin että aikaa kuluu noin 5-10 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarkoita olla epäkunnioittava, kiinnostaa ihan aidosti: eikö tule kauhean tylsää jos on suihkussa vartin? Mitä siellä tulee funtsineeksi vai miten sen ajan kuluttaa?
ADHD-ihmisellä ei ole koskaan tylsää. Pää tuottaa koko ajan viihdettä.
Itselläni on nimenomaan myös adhd, ja suihkussa olo on tylsintä mitä tiedän.
Kokeilepa joskus vaatteitten silitystä, olisiko suihkussaoloa tylsempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 5 minuuttia.Armeijassa opittu tapa.
Minä en tätä tapaa opetellut armeijassa, hosumalla ei saa mitään kunnollista aikaiseksi eikä alle 5 minuutin pesemisellä oikeasti puhtaaksi. Kun keho pestään niin se ei tarkoita saippuointia ja heti huuhtelua, ei sillä tavalla kehoiteta käsiäkään pesemään.
Saippualle pitää antaa aikaa ja sienellä hieroa lika sekä kuollut iho joka paikasta pois. Vasta sitten ihminen on puhdas. On mielestäni parempi vaikka käydä vähän harvemmin suihkussa mutta silloin kun pesee niin pesee puhtaaksi kuin se että käy jatkuvasti mutta ei ikinä tule oikeasti puhtaaksi.
Tuollaista tehopesua ei ihminen tarvitse kovinkaan usein. Max kerta viikkoon noin tehokas kuuraus, muuten riittää vesipesu + kainalot vaikka shampoolla kun sitä on valmiiksi käsissä.
..en ymmärrä
.