Kuinka pikaisesti kykenet käymään suihkussa?
Ja kuinka minimoit tehokkaimmin käytetyn lämpimän veden määrän? Ihan käytännön kokemuksia ja vinkkejä tarvitaan, ei mitään "käyn avannossa pesullla" tyyppisiä irvailuita.
Otetaan esimerkkinä nainen,pitkät hiukset ja mies, lyhyet hiukset sekä näiden erot.
Kommentit (292)
Ei kyllä millään mene enempää kuin 2 minuuttia. Kehon kastelu, nestesaippuaa ja shampoota. Huuhtelu. T. mies.
Sellainen 25 -35 minuuttia on nopein suihkussa käynti. Tällöin on tukka pesty kahteen kertaan, shamppoo ollut päässä 10 min. Hoitoaine samoin.
Kesällä, helteellä tulee käytyä monta kertaa päivässä, silloin noin 1 minuutti per kerta.
Helteellä saatan tehdä isosta ammeesta uima altaa. Samassa viileässä vedessä tulee rentouduttua , monta päivää,
Mitä ajalla on väliä, kuinka usein on merkittävämpi.
30 sekuntia. Pesen vain peräaukon, pallit, kalun ja kainalot. Naaman ja hiukset voi pestä lavuaarissa.
Vähintään 10 minuuttia menee lähes aina. Meillä on kiinteä vesimaksu ja 40 vuotta vanha taloyhtiö. Putkirempan aikana vaihdettiin wc-pytyt (uusi malli on vesipihi) ja vaihdettiin kaikki hanat (uudet mallit vesipihejä). Tästä seurauksena se, että viemäriputkistossa kulkee nyt vähemmän vettä kuin ennen. Vakavan tukoksen riski on huomattavasti. Itse käytän aina runsaasti vettä. Edellisessä kämpässä kävi niin, että alakerran naapuri tukki oman viemärinsä ja paskavedet tuli meille. Vakuutusyhtiö maksoi korvausta NOLLA EUROA vaikka minulla oli kotivakuutus.
Vierailija kirjoitti:
7 minuuttia on aika vakio. Olen pitkähiuksinen nainen. Vesilaskuennakko on 20 €/kk, mutta saan aina rahaa takaisin. Edellisessä kolmen kk:n tasauksessa sain 17,36 €.
En säästele vettä millään tavalla.
Tuo ei kerro yhtään mitään vedenkulutuksesta. Siellä kerrostalossa tuskin pestään autoja, pihasaunoja, kastellaan pihakukkia, pestään mattoja, polkupyöriä, pihalaattoja ulkokalusteita, jne.
Jos en pese hiuksia, 2-3 minuuttia, hiusten pesun kanssa 10 minuuttia (shampoopesu x2 ja hiusnaamio 5 minuuttia).
t. Nainen pitkillä hiuksilla
Vierailija kirjoitti:
Palasaippoasta joillakin on virheellinen käsitys, että se ei lähde huuhtelemalla iholta. Itse käytän palaa usein karkean sienen avulla, joten saippoa ei ei jää kelmuksi iholle. Palasaippoassa on se hyvä puoli, että se ei vaahtoa samoin kuin nestemäinen ja palasaippoalla saa vaahdon pois pesusienestä silloinkin kun on käyttänyt nestemäistä saippoaa. Palasaippoassa on jotain ainetta (kalkkia?) joka vähentää vaahtoamista.
Se on saippUa eikä mikään hiton saippOa
Nainen, pitkät hiukset. 10 min. Harvoin menee noin vähän, mutta on mahdollista, jos kiire. Yleensä suihkussa pistän veden pois aina kun laitan shampoot hiuksiin ja pesen kropan, eli vesi lorottaa vain sen huuhtelun ajan. Rehellisesti olen yleensä pidempään suihkussa, koska nautin siitä kuumasta vedestä, kun kämpässä on muuten kylmä. Kesällä suihkut nopeampia, tosin useammin, kun en jää sinne fiilistelemään ja sulattelemaan jäisiä varpaita. Tähän auttaisi toki paljon asunnon lämmityksen nostaminen, mutta siihenhän ei vuokralaisena sinänsä oikein voi vaikutta... Mieluummin maksaisin lämpimästä kodista kuin vedellä lotraamisesta.
Ei taida onnistua alle 15 minsan