Miksi te nuoret ette enää perusta perhettä?
Ollaan huolissaan vauvakadosta ja siitä miten suomalaiset tulevat radikaalisti vähenemään tulevina vuosikymmeninä. Tähän ei ole kuin yksi lääke! Teidän nuorten(20-40 vuotiaiden) on perustettava perheitä ja tehtävä lapsia! Me 50-60-luvulla syntyneet olemme jo oman osamme tehneet. Nyt olisi teidän vuoronne.
Miksi perhe-elämä ja lapset eivät enää kiinnosta?
Minun nuoruudessani oli selvää, että tytöistä tulee joskus paitsi naisia myös äitejä ja pojista miehiä ja isiä. Miksi se ei ole teille enää tärkeää?
Mitä ihmettä maailmassa on tapahtunut? Ymmärrän, että maailma on nykyään todella sekavassa vaiheessa mutta niin on ollut aina. Me elimme nuoruutemme kylmän sodan aikaan ydinsodan pelossa mutta silti perustettiin perheet ja saatiin lapsia.
Toistan. Nyt on teidän vuoronne!
Kommentit (443)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naisia ei enää perheen perustaminen kiinnosta, vaan matkustaminen ja viinin lipitys.
Sama taitaa koskea miehiä. Ehkä viini pitää vaihtaa oluen kittaamiseksi.
Huom! Sitä se on ollut aina miehillä. Naiset ovat hokanneet, ettei ole vaan heidän tehtävä olla mitään pullantuoksuisia kodinhengettäriä. Saavat tehdä halutessaan samoin kuin miehet. Hyvä niin!
elatus avun maksajaksi vai yksinhuoltajaksi? saat ihan itte valita!
Vierailija kirjoitti:
Perustaisitko itse wokefemakon kanssa?
Heh, ne "wokefemakot" ei halua perustaa perhettä minkään vanhanaikaisen sovinistiturhakkeen kanssa.
Aloittaja lienee tuhkamuna/maho...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustaisitko itse wokefemakon kanssa?
Heh, ne "wokefemakot" ei halua perustaa perhettä minkään vanhanaikaisen sovinistiturhakkeen kanssa.
Varmasti totta, tosin en ole sovinisti. Ainoastaan en ole vassari, enkä jaksa sellaista leikkiä.
Minä tein lapsen ulkomaalaisen kanssa, joten se geenipooli on kyllä virkistynyt. Silti lapseni sai häiriö diagnoosin, tosin diagnoosi voi tulla ulkomaalaisen kumppaninkin puolelta jos sairaus ei tullut minun geeneistä. Maapallo on kauttaaltaan täynnä sairauksia, juurikin sisäsiittoisuuden vuoksi ja sitä tapahtuu muuallakin vielä pahemmin kuin suomessa, joten valitettavasti ulkomaalainen kumppani ei välttämättä pelasta tilannetta sen suhteen jos käy niin, että sattuu jommalta kummalta periytymään jokin suvun sairaus vaikka ilmeisesti lapsien pitäisi olla sekaliitoissa, joissa toisen geenit tulee kauempaa terveempiä.
Onneksi oma tyttäreni on tehnyt lapsen jo 21 vuotiaana, ja aikoo tehdä vielä ainakin yhden. Nuoria ovat molemmat vanhemmat.
Mummous on paras asia mitä voi olla, elämällä on vielä joku tarkotus. Tietenkin olen myös äiti loppuun asti, mutta kyllä vauva on tuonut elämään iloa ihan hemmetisti koko perheelle, äitiäni myöten. Kiitos tyttärelle, on kyllä niin luonteva äiti että ihailla täytyy, on kuin luotu siihen hommaan ollut alusta asti. Minä olin paljon epävarmempi itse vauvan äitinä. Nyt vauvan mummona on kyllä kivaa, ihmeen paljon sitä energiaa vielä itsestökin löytyy kun mummovaihde on päällä ja on vain tehtävä pikkuisen eteen mitä täytyt. Nukuttaminen on bravuurini ja hauskuttaminen.
Juu tehkää nuoret lapsia, ainakin jos lapselle olisi mummo lähellä, jolla on aikaa ja halua olla rakastava mummo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska maailmassa on liikaa ihmisiä ja suomalaiset on nyt vain uhrattava sukupuuttoon, jotta Afrikassa voidaan lisääntyä!
Eiköhän ne siellä Afrikassa lisäänny riippumatta siitä montako lasta suomalaiset naiset saa. Ei nuo ole mitenkään toisistaan riippuvaisia, vaikka kuinka haluatte niin uskoa.
Tuota narratiivia on tässäkin ketjussa sanottu monta kertaa syyksi, että miksi ei hanki lapsia. Maailmassa on liikaa ihmisiä, joten en lisäänny. Tuntuu siis olevan kovasti toisistaan riippuvaisia.
Todennäköisesti hyvin harvassa ovat he, joilla ainoa syy olla hankkimatta lapsia on maailman ihmismäärä. Ne jotka haluavat lapsia, hankkivat lapsia. Afrikassa ei hankita lapsia siksi, että muualla maailmassa väki vähenee. Vastaavasti täällä "muualla" lasten saamista ohjaavat ihan eri motivaatiot ja elämäntilanteet. Kyllä minustakin maailmassa on tarpeeksi ihmisiä, mutta se ei ole syyni olla lisääntymättä. Syyt on paljon lähempänä omaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Isyyshuijauksen riski on todellinen ja nykyaikana äärimmäisen todennäköinen, naiset pettävät kumppaneitaan yhä enemmän. Kamala ajatus kasvattaa vieraan miehen lasta useamman vuoden ajan, eikä totuuden selvitessä enää pääse isyydestään (elatusvelvollisuudesta) eroon vaikka ex-lapseen ei enää olisikaan missään yhteydessä.
Tämä tulisi korjata lakiin mahdollisimman pian. Isyyden purkamiselle ei tulisi olla esteitä vaikka lapsi olisi minkä ikäinen. Totuuksia kun on selvinnyt miehille, jotka ovat kasvattaneet valheessa toisen miehen lasta KYMMENIÄ vuosia.
Isyystestit ovat olleet mahdollisia kymmeniä vuosia. Ja jos lapsen syntyessä pari ei ole naimisissa, pitää isyys vahvistaa erikseen. Keinoja siis on, mutta eihän vässykät saa mitään aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska maailmassa on liikaa ihmisiä ja suomalaiset on nyt vain uhrattava sukupuuttoon, jotta Afrikassa voidaan lisääntyä!
Eiköhän ne siellä Afrikassa lisäänny riippumatta siitä montako lasta suomalaiset naiset saa. Ei nuo ole mitenkään toisistaan riippuvaisia, vaikka kuinka haluatte niin uskoa.
Tuota narratiivia on tässäkin ketjussa sanottu monta kertaa syyksi, että miksi ei hanki lapsia. Maailmassa on liikaa ihmisiä, joten en lisäänny. Tuntuu siis olevan kovasti toisistaan riippuvaisia.
Todennäköisesti hyvin harvassa ovat he, joilla ainoa syy olla hankkimatta lapsia on maailman ihmismäärä. Ne jotka haluavat lapsia, hankkivat lapsia. Afrikassa ei hankita lapsia siksi, että muualla maailmassa väki vähenee. Vastaavast
No toivottavasti näin on tai muuten maailmassa on ihan helvetisti nihilistejä. Olisivat vain mieluummin rehellisiä syistään kuin koittaa lähettää hyvesignaaleja vauvapalstalla.
Ihmiset ovat niin hulluja. Päivittäin hämmästyy. Ihan näin muuten vain totean.
Mitä tulee lapsiin, niin itse kannustaisin olemaan ajattelematta, että asioiden ja elämän tulee olla jotenkin valmista ennen lapsen hankintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono talous on tekosyy. Ennen oltiin niin köyhiä että oli vähemmän kuin ei mitään. Nälkään kuoltiin eikä siitä ole kovin montaa sukupolvea. Silti joka talossa oli kymmenen lasta. Joku muu tässä mättää. Suurin syy on se että ei osata luoda kestäviä parisuhteita. Miksi ennen osattiin. Pariutumistaidot eivät ole voineet muuttua.
Niinhän täällä on julistettu, että ei ennen tällaisia mietitty! Puskettiin vain lapsia kärsimään ja kuolemaan. Onneksi nykyään mietitään, millainen elämä niille lapsille olisi tarjota.
En ole ikinä kuullut kenenkään aikalaisen valittavan sitä että elämä oli kärsimystä vaikka sitä se oli kun vertaa nykyaikaan, jossa jokainen elää lottovoittajan elämää menneisiin vuosisatoihin verrattuna. Nykyaika on niin kaukana kärsimyksestä kuin olla ja voi. Valheilla näitä perustellaan.
Olemme saaneet kokea läheltä millaista helvettiä se olisi... Enemmin vaikka sinne Tulijärveen.
Lapset ovat kiva.
Tietenkin kun olemme vauvapalstalla on korostettava, että palavasta talosta pelastaisin lapsen sijasta koiran, mutta lapset ovat hieno asia.
Kuka jonkun tärähtäneen woke akan huolis?Kyllähän niitä fiksujakin naisia on saatavilla jotka perheen haluaa.Lesbon tunnistaa ,kannattaa kiertää.
Ysärillä oli paljon pahempi työttömyys ja lama ja kyllä lapsia tehtiin ja perheitä perustettiin ihan yhtä paljon kuin 80-luvun nousukaudellakin.
90 luvulla monella taisi olla vielä kuitenkin jonkinlainen toivo yllä eikä ollut niin pahaa polarisaatiota. Pystyi istumaan samassa pöydässä erimieltä olevan kanssa. Nyt voi istua vain jos on samaa mieltä. Itsekin uskoin vielä lasten tekoon 20 vuotta sitten, mutta sitten mulle valkeni ihmisten kierous ja kilpailullisuus työpakoilla. Tajusin, että lapsilla on hyvin vaikea löytää tulevaisuudessa Suomessa töitä tai pysyvyyttä elämäänsä. Toinen ongelma on tää sijaishuolto bisnes mihin suurin osa rahoista menee. Päiväkodin opettaja yritti sijoittaa lapseni kaverinsa lastenkotiin, lapsellani on siis adhd. Heräsin siinä siihen, että minua käytetään häikäilemättä hyväksi pelkkänä synnyttäjänä ja oltiin vai odotettu koska päästään ottamaan lapsi sijaishuoltoon, kun lapsi oli erityinen. Ei ole tarjolla kunnon palveluita johon voisi luottaa. Vielä 20 vuotta sitten lastenkodeissa oli alkkisten lapset ja muut laiminlyödyt lapset, nyt sinne haalitaan nepsy lapsia hyvistäkin perheistä, vaikka nepsy osaamista ei olisi. Sitten nää narkkienlapset yms. on tuolla kadulla.
En uskalla synnyttää. Läheinen melkein kuoli ja toiselle jäi elinikäiset vammat. Muut ovat katuneet lapsiaan ja valittavat vain kuinka kaikki on raskasta + haisevat aina vauvan eritteille. Ei kiitos!
"Suomessa sossuperhe saa tukia saman verran kuin keskituloinen palkkaa joten rahan puute ei ole mikään syy olla hankkimatta lapsia."
Näin aina väitetään mutta oikeasti en ole koskaan tavannut heikko-osaisesta perheestä kotoisin olevaa ihmistä joka olisi sanonut että heillä olisi ollut rahaa samalla tavalla kuin muillakin. Sen sijaan kerrotaan miten ikinä ei saanut sitä mitä olisi halunut, ruokaa oli välillä liian vähän ja se oli yksipuolista ja harrastuksia ei voinut olla. Ei ainakaan niitä samoja kuin muilla.