Miksi te nuoret ette enää perusta perhettä?
Ollaan huolissaan vauvakadosta ja siitä miten suomalaiset tulevat radikaalisti vähenemään tulevina vuosikymmeninä. Tähän ei ole kuin yksi lääke! Teidän nuorten(20-40 vuotiaiden) on perustettava perheitä ja tehtävä lapsia! Me 50-60-luvulla syntyneet olemme jo oman osamme tehneet. Nyt olisi teidän vuoronne.
Miksi perhe-elämä ja lapset eivät enää kiinnosta?
Minun nuoruudessani oli selvää, että tytöistä tulee joskus paitsi naisia myös äitejä ja pojista miehiä ja isiä. Miksi se ei ole teille enää tärkeää?
Mitä ihmettä maailmassa on tapahtunut? Ymmärrän, että maailma on nykyään todella sekavassa vaiheessa mutta niin on ollut aina. Me elimme nuoruutemme kylmän sodan aikaan ydinsodan pelossa mutta silti perustettiin perheet ja saatiin lapsia.
Toistan. Nyt on teidän vuoronne!
Kommentit (490)
Vierailija kirjoitti:
Koska haistakaa 🖕ja toisekseen, ei kiinnosta oman ainoan elämäni uhraaminen minkään kakaran takia. Ja kaikista isoin asia on, että mieluummin kuolisin kuin lisääntyisin hetero pervo koiraan kanssa.
"Koiras" tässä tarkoittaen "urosta" tai "miessukupuolista", mikäli teidän idiootti koulutus ei ole näitä perusasioita kattanut.
Vierailija kirjoitti:
Te 50-60-luvun naiset kyllä aika tavalla luistelitte niistä synnytyshommista ja toitte maailmaan pikkuiset ikäpolvet.
Ei pidä paikkaansa! 90-luvun alussa syntyivät suuret ikäluokat, eli vanhemmat ovat juuri 50-60-luvuilla syntyneitä.
Ensin vakituinen työpaikka ja talo.
Hei Ap. Meillä on lapsi. Hän on 7-vuotias. Meille vanhemmille tuli juuri peräjälkeen irtisanomislaput käteen. Töitä voi hakea mutta ei niitä hakemisesta huolimatta tunnu saavan. Kulutus on minimissä; silti säästetty puskuri laihtuu nopeasti. Itse elin 90-luvun laman aikana nuoruuttani, enkä todellakaa halua sitä lapselle. En näe muutakaan ratkaisua, kuin muuttaa pois Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Ensin vakituinen työpaikka ja talo.
Ei, vaan ensin katto pään päälle ja sitten työnhakuun. Olet idiootti jos et tuota ymmärrä.
En ole enää ihan nuori vaan olen 35 vuotias mieshenkilö. En perusta perhettä kahdesta syystä.
1. Minä haluan sijoittaa eli haluan vaurastua, lapset vievät rahaa eikä palkkani ole kovin hyvä. Jos palkkani olisi nykyisen 3500e/kk sijaan +5000e/kk niin sitten voisin tehdä lapsia ja sijoittaa.
2. Minulla ei ole kumppania.
Ei löydý kumppania ja 2kymppisenä ei talous salli itsellistä äitiyttä, ellei sitten halua etsiä sukusolujen lahjoittajaa jostain yhden illan jutusta
Feminismi voitti. Parisuhde naisen kanssa ei tuo miehen elämään mitään positiivista, joten miksi pingottaa?
Mitä pahaa on matkustamisessa ja viininlipityksessä.
Jokainen tekee mitä itse haluaa. Tämä on vapaa maa ja elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
En ole enää ihan nuori vaan olen 35 vuotias mieshenkilö. En perusta perhettä kahdesta syystä.
1. Minä haluan sijoittaa eli haluan vaurastua, lapset vievät rahaa eikä palkkani ole kovin hyvä. Jos palkkani olisi nykyisen 3500e/kk sijaan +5000e/kk niin sitten voisin tehdä lapsia ja sijoittaa.
2. Minulla ei ole kumppania.
Siis siinäpähän vaurastut? Ketään ei kiinnosta ellet itse ole huomiohu0raamašsa. Tee pentuja tai ole tekemättä, jätä naimatta taikka mene naimisiin.
Minun sukupolvi on selkeästi idiootteja täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa.
Suomessa sossuperhe saa tukia saman verran kuin keskituloinen palkkaa joten rahan puute ei ole mikään syy olla hankkimatta lapsia.
Sille lapselle haluaisi jättää muutakin, kuin tuulen huuhtoman per seen. Perintöä ei sossumasseilla kerry.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää ensin löytyä vakituinen työsuhde. Siis oikea kokoaikainen työ, josta maksetaan jo jotain, eikä 10 h/viikko tiskarin tai puhelinmyyjän töitä, eikä näitä löysähirsi-työpaikkoja, joissa uusitaan määräaikainen soppari vuoden välein. Ja mielellään myös mies, jolla on samat setit. Ja tämänhän ei pitäisi edes olla paljoa vaadittu
Ja tämä ajattelu lopulta ajaa monet tahattomaan lapsettomuuteen kun ensin pitää olla vakituinen työpaikka ja siinähän vuodet vierii kun sitkuttelee ja hups aika loppui... Miksei ensin tehdä lapsi taikka kaksi ja käydä työttömänä läpi se alku vauvanhoito ruljanssi ja sitten vasta alkaa tavoitteleen vakituista työpaikkaa? Tuillakin voi elää muutaman vuoden ihan hyvin, ei ole moraalisesti väärin varsinkin jos työttömyys johtuu siitä että on tehty vauva ja sitä pitää kotona hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Feminismi voitti. Parisuhde naisen kanssa ei tuo miehen elämään mitään positiivista, joten miksi pingottaa?
Samaa varmaankin naiset ajattelee sinusta, "mate". (You're no a mate, you're a slimeball".
Ei sillä, etteikö kiinnosta. Vaan, on sen verta paskat kortit käytös, ettei auta itku markkinoilla. Naiset eivät meikäläisestä juur kiinnostu, ei Tinnerissä tai muutenkaan. Eikä sitä perhettä voi itse yksin miehenä perustaa, siitä feministit pitävät kyllä huolen.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä, etteikö kiinnosta. Vaan, on sen verta paskat kortit käytös, ettei auta itku markkinoilla. Naiset eivät meikäläisestä juur kiinnostu, ei Tinnerissä tai muutenkaan. Eikä sitä perhettä voi itse yksin miehenä perustaa, siitä feministit pitävät kyllä huolen.
Niin. Naisistahan tuo nykyajan lapsikato enimmäkseen johtuu. Eihän siitä pääse yli eikä ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa varmaankin naiset ajattelee sinusta, "mate". (You're no a mate, you're a slimeball".
Mitä finglishiä oikein väännät? Ei saa erkkikään selvää kun puhut noin vammaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei löydý kumppania ja 2kymppisenä ei talous salli itsellistä äitiyttä, ellei sitten halua etsiä sukusolujen lahjoittajaa jostain yhden illan jutusta
Kakskymppisenä ei vielä löydy kumppania eikä ole raha ja heität nyt jo hanskat tiskiin?
Olisko edellinen sukupolvi niinku esimerkki mitä ei kannata tehdä? Ja eiköhän jokainen saa ja osaa valintansa tehdä..
Esimerkki hieman hankalasta ehdottelusta: Eläkeläiset opetelkaa sitä tietsikan käyttöä. On teidän vuoro helpottaa asiointia ja kaupantekoa. Kun kaikki muut jo osaa, kyllä teidänkin tulee oppia, eikä tulpata kehitystä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeasti voisi vähempää kiinnostaa.
Koska haistakaa 🖕ja toisekseen, ei kiinnosta oman ainoan elämäni uhraaminen minkään kakaran takia. Ja kaikista isoin asia on, että mieluummin kuolisin kuin lisääntyisin hetero pervo koiraan kanssa.