Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te nuoret ette enää perusta perhettä?

Vierailija
18.01.2026 |

Ollaan huolissaan vauvakadosta ja siitä miten suomalaiset tulevat radikaalisti vähenemään tulevina vuosikymmeninä. Tähän ei ole kuin yksi lääke! Teidän nuorten(20-40 vuotiaiden) on perustettava perheitä ja tehtävä lapsia! Me 50-60-luvulla syntyneet olemme jo oman osamme tehneet. Nyt olisi teidän vuoronne. 

Miksi perhe-elämä ja lapset eivät enää kiinnosta? 

Minun nuoruudessani oli selvää, että tytöistä tulee joskus paitsi naisia myös äitejä ja pojista miehiä ja isiä. Miksi se ei ole teille enää tärkeää?

Mitä ihmettä maailmassa on tapahtunut? Ymmärrän, että maailma on nykyään todella sekavassa vaiheessa mutta niin on ollut aina. Me elimme nuoruutemme kylmän sodan aikaan ydinsodan pelossa mutta silti perustettiin perheet ja saatiin lapsia. 

Toistan. Nyt on teidän vuoronne!

Kommentit (491)

Vierailija
441/491 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin sama eli ei kiitos, en halua synnyttää, en halua imettää, en halua mitään puklaavaa lasta haisemaan kotiini. Talous kunnossa ja upea puoliso, joka onneksi samaa mieltä.

Vierailija
442/491 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavinta on, että osa 50-60 -luvuilla syntyneistä (ja vanhemmista) ajattelee näin vailla ironian häivääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/491 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te saatanan kusipäät tuhositte suomen.

Vierailija
444/491 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettava mielipide. En ole olemassa tehdäkseni lapsia, koska edeltävä sukupolvi teki. Enkä varsinkaan ole mitään, penniäkään, velkaa siitä.

Elän elämäni. Nautin siitä ja kuolen. 

Vierailija
445/491 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen ruikutat, kuinka jonkun muun pitäisi tehdä jotain. Jottei itse tarvi tehdä mitään. No laiska mikä laiska

Vierailija
446/491 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla ei ole kumppania, ei se sen kummempaa ole.

Vierailija
447/491 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen ei ole hyvä liikaa tukeutua mieheen. Lasten kanssa joutuu vähän tekemään niin. Lapset on pallo jalassa ja parikymmentä vuotta menee nopeasti ja sitten parhaimmat matkustelu vuodet ohi. Nainen altistaa kehonsa koetukselle ja riskeerata työuran jne. 

Voitte alapeukuttaa niin paljon kuin lystää.

Ap varmaan hoitaa  kaikken muiden lapset tarvittaessa.

Vierailija
448/491 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kyllä varmaan perustaa perheen mutta en yksin. Puoliso puuttuu.

Vierailija
449/491 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavinta on, että osa 50-60 -luvuilla syntyneistä (ja vanhemmista) ajattelee näin vailla ironian häivääkään.

Tämä on ehkä jo käsitelty ketjussa mutta juuri nuo 50- ja 60- luvulla syntyneet lopettivat vauvojen teon. 

70-80- luvuilla isot perheet hävisivät ja yksilapsiset yleistyivät. Lapsettomuuskin yleistyi koska tuli kunnon ehkäisyt.

Ainoa ero nykyiseen on se, että silloin nuoria ihmisiä oli todella paljon koska se edellinen sukupolvi teki vielä paljon lapsia. Nyt synnytysikäisiä on paljon vähemmän. 

Ihan sama mitä nykyinen nuoriso tekee, heitä on liian vähän pelastamaan meidät omilta virheiltämme.

Vierailija
450/491 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoilu on hauskempaa.

Vierailija
451/491 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä naisille kelpaa kukaan

Vierailija
452/491 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkous ja pelkuruus suurimmat syyt.

Vierailija
453/491 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin että ihmisillä ei ole rahaa lisääntyä. Puhun nyt valkoisista työssäkäyvistä. Itse olen onnekas. Ollaan molemmat hyvissä töissä. Ei ole autoja (työnantajat hoitaa) ja ainoa velka vanha okt talo. Ei matkustella eikä tuhlata mihinkään. Perheen menot kuukaudessa pyörii 4000 eurossa. Eli mikäli jälkikasvua haluaa pitää olla rahaa. 

Vierailija
454/491 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää ensin löytyä vakituinen työsuhde. Siis oikea kokoaikainen työ, josta maksetaan jo jotain, eikä 10 h/viikko tiskarin tai puhelinmyyjän töitä, eikä näitä löysähirsi-työpaikkoja, joissa uusitaan määräaikainen soppari vuoden välein. Ja mielellään myös mies, jolla on samat setit. Ja tämänhän ei pitäisi edes olla paljoa vaadittu

Vierailija
455/491 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos halutaan että opiskellaan, tehdään töitä, tehdään lapsia, niin se maksaa kapitalismissa. Asioista pitää maksaa selvää rahaa, että asioita tapahtuu. Muuten ei tapahdu mitään. 

Vierailija
456/491 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun te vanhemmat pelottelitte meitä lapsena ja julistitte että oma elämä menee pilalle lasten vuoksi :/

Vierailija
457/491 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska naisia ei enää perheen perustaminen kiinnosta, vaan matkustaminen ja viinin lipitys.

Ja miehiä nettip'rnon runkkailu ja käteenveto sekä AI-luotojen hahmojen tuijottaminen niin ei voi mitää. Mieluummin hankin hybän vibran ja dildon jotka aina antaa matiorkun toisin kun mies jonka päällä pitää äheltää siihen asti että se tulee

Vierailija
458/491 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan olla vaimo ja äiti enemmän kuin mitään. Mutta minä EN suostu sen lisäksi vielä olemaan mies ja isä, joka käy töissä ja elättää perheensä ja sitten vielä kotona hoitaa äidin ja naisen työt. 

Odotan, kunnes löydän miehen joka haluaa astua siihen miehiseen rooliinsa perheen elättäjänä. Eli miehellä on oltava tarpeeksi rahaa, sillä tässä maailmassa rahalla on todellakin väliä.

Elinkustannukset ovat korkealla, joten miehellä tulee olla hyvä palkka ja vakaa työpaikka, sekä säästöjä pahan päivän varalle. Hänen tulee myös olla aktiivinen, kyvykäs, ahkera ja vastuuntuntoinen mies työssään, jolla on kyky selviytyä haasteista, eikä hämmenny pienistä vastoinkäymisistä. Sillä jos mies vaikka menettää työpaikkansa, voin luottaa miehen kyvykkyyteen uuden työn hankkimisessa, ja siihen asti selviämme hänen säästöillä.

Kaikki, mitä naiseus pitää sisällään. 

Oon eri enkä ees halua lapsia tai naimisiin mut jos menisin nii kans ehdottomasti noin, koska fakta se nyt vaan on että äidin on biologisesti paljon enemmän uhrauduttava lapsen eteen sekä kropan, mielen ja synnytyksen jälkeenkin äiti yleensä hoitaa aina enemmän. Että vastaus ainaki multa olis tohon että mulla olis annettavaa se lapsi., jos ei kelpaa nii tehööt yksinään ja hoitakoot molemmat roolit :p toki jos sattuis sellainen harvinaisuus joka aidosti osaa puolittaa koti (siivous ja ruoanlaitto)- ja lapsenhoitotyöt nii sitten mutta...

Vierailija
459/491 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus perheestä olisi hieno ja lämmin. Sitten kun alkaa ajattelemaan mitä kaikkea siihen kuuluu ja kääntöpuolet. Odotukset, vastuut, velvollisuudet ja huolehtimiset. Mitä jos jollekin läheiselle tapahtuu jotain ikävää? Lapselle tapahtuu jotain, en osaa itse jotain tai jotain muuta. 

Vierailija
460/491 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe (minä, puoliso ja lemmikit) on jo kokonainen. Joten ei kiitos. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi