Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi oli satuttanut kättä koulussa, mutta terveydenhoitaja ei ottanut vastaan.

Vierailija
18.01.2026 |

Terveydenhoitaja oli perustellut, että on menossa terveystarkastus. Eikö näissä akuuteissa ja kiireellistä tilanteissa terveystarkastus päätetä siihen ja otetaan vastaan kiireellinen tapaus? 

Sitten oli vielä sanonut, että hänellä on joku avovastaanotto klo 11-12 päivittäin, eikä sen ulkopuolella tee muuta kuin terveystarkastuksia.

Eihän vahingot ja tapaturmat koulussa voi sattua tiettyinä kellonlyömillä esim klo 11-12.

Minä teen kantelun tästä. Opettajatkin koulussa järkyttyneitä, kun lasta ei otettu vastaan kouluterveydenhoitajalle.

Mitä varten nämä terveydenhoitajat sitten ovat kouluilla ellei juuri näitä hätätilanteita varten?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta.

Vierailija
2/74 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama provo taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt. Oma lapsi tuntui kuumeiselta mutta terkka ei voinut kuumetta mitata ja opettajan piti vain luottaa siihen,että lapsi osasi itse arvoida onko miten sairas. 

Papereitako ne TERVEYDENhoitajat siellä pyörittelee ja kahvia juo?

Vierailija
4/74 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei terveydenhoitaja ole mikään ensihoitaja. Miksi sitä lastasi ei viety terveyskeskukseen?

Vierailija
5/74 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Vain hengenvaarassa olevalle antavat ensiapua, muut sitten vaikka taksilla lähimmälle terveysasemalle. 

Vierailija
6/74 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei terveydenhoitaja ole mikään ensihoitaja. Miksi sitä lastasi ei viety terveyskeskukseen?

Minä olen päivät töissä. Koululla on päivittäin terveydenhoitaja. Mihin minua tarvitaan siinä?

Vierailija
7/74 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on ollut ruotsin opettajan kanssa teehetki ja lehdistökatsaus.

Vierailija
8/74 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän se on nykyään.

-ope

Vierailija
9/74 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen kättä satutti?

Vierailija
10/74 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät vanhemmat, tapaturmissa mennään tapaturmapäivystykseen,  sairauksissa muuhun päivystykseen.

Vierailija
11/74 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitajat ovat koululla tekemässä lakisääteisiä tarkastuksia. Akuutit sairaudet tai tapaturmat eivät kuulu heille. Opettaja ottaa yhteyden huoltajaan, ja huoltaja toimittaa hoitoon. Näin se vaan nykyään menee.

Vierailija
12/74 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa miettinyt. Oma lapsi tuntui kuumeiselta mutta terkka ei voinut kuumetta mitata ja opettajan piti vain luottaa siihen,että lapsi osasi itse arvoida onko miten sairas. 

Papereitako ne TERVEYDENhoitajat siellä pyörittelee ja kahvia juo?

Teki terveystarkastusta. Etkö osaa mitata pentusi lämpöä aamulla, jos se vaikuttaa kuumeiselta? Vinkki vitonen: jos lapsesi haluaa mennä kouluun, se on terve ja älykkäämpi kuin vanhempansa.

Vierailija
13/74 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se terveydenhoitaja olis voinu tehdä mitä ei esim. opettaja voi?

Vierailija
14/74 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen päivät töissä. Koululla on päivittäin terveydenhoitaja. Mihin minua tarvitaan siinä?

Huoltamaan pentuasi jos se murtaa kätensä. Koulussa on muitakin lapsia kuin sun.

Vierailija
15/74 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa.  Kai sitä työt jätetään jos lapsi tapaturmassa/äkillisesti sairas koulussa?  Kai simä huoltaja olet?

Vierailija
16/74 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se terveydenhoitaja olis voinu tehdä mitä ei esim. opettaja voi?

Arvoida tilanteen, hoitaa ja vaikka laittaa lastaa tai tukea käteen. Mitä nyt hoitohenkilöstö yleensä tekee??

Vierailija
17/74 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhoitaja voi tehdä arvion, vaatiiko käyntiä lääkärissä.

Vierailija
18/74 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on incel.

Vierailija
19/74 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt. 90luvulla vielä kätensä tai päänsä satuttanut lapsi ohjattiin terkkarille,joka lähetti terveyskeskukseen taksilla,jonka koulu maksoi. 

Nykyään oletaan,että äiti tai isä tulee hakemaan ja vie ensiapuun. Vaihtoehtona sitten on että kivuissaan oleva,pelokas alakoululainen lähetään yksin bussilla päivystykseen mikä käsittääkseni on jo heittellejättö koulun puolelta. 

Minulla on puhelin töissä pukuhuoneen kaapissa ja on aivan turha soitella. 

Vierailija
20/74 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista tämä on nykyään. Myös terkkareilla liikaa hommia ja lomakkeita täytettävänä. Mietin et olisiko terkkari voinut keskeyttää terveystarkastuksen pariksi minuutiksi ja katsoa tilanteen kuitenkin ja antas esim. Kylmäpakkauksen tai laastarin. Tuo olisi voinut olla lapselle tärkeä kokemus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi