Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10kg pois kesäksi

Vierailija
17.01.2026 |

Taas olisi se aika vuodesta, kun painoa pitäisi saada pois 

Viime keväänä laihdutin 116kg -> 100kg 

Syksyn menin samassa painossa, jouluna tuli mässäiltyä ja paino nousi hieman, tällä hetkellä turvotukset varmaan jo suurimmaksi osaksi laskeneet, ja paino on 101kg

Eli nyt olisi aika taas uudelle kevätprojektille, tavoitteena 90kg kesäkuuhun mennessä :)

Onkos muita, jotka ilmoittautuvat mukaan dieetille?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuin laihtumaan 13 kg elokuun ja joulun välillä kerran viikossa pistettävällä laihdutuslääkkeellä. Lääke vei ruokahalun, ja lisäsin samaan aikaan liikuntaa. Nyt painoindeksi on 23. Kynällinen lääkettä maksaa noin 400 €, mutta siitä saa 17 viikkoannosta.

Vierailija
42/71 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaahan palata välillä kertomaan edistymisestä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana. Painoin aikaisemmin 84 kg ja laihdutin 24 kg kun lääkäri rupesi ehdottelemaan Ozempicia enkä halunnut sitä. Siitä paino nousi 10 kg kun olin masentunut ja jouduin syömään ruokahalua lisäävää ja lihottavaa lääkettä. Nyt tavoitteena saada ne 10 kg taas pois. Harrastan ryhmäliikuntaa 2-3 kertaa viikossa ja laitan kaikki syömiseni MyFitnessPal:iin, sen avulla laihduin viimeksikin.

Vierailija
44/71 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitin viljattoman dieetin, en tietoisesti pyri laihduttamaan.  Tämä tuntuu pitävän painonkin hallinnassa.

Vältän syömästä iltapäivän jälkeen.

Sopii itselle, kukin löytäköön oman väylän.  Nälkää ei tarvitse nähdä.

'Vältän syömästä iltapäivän jälkeen'. ... miten onnistut tässä? Minulla ei onnistu syömättömyys klo 18 jälkeen vaikka menen nukkumaan jo klo 22. Syön ruuan klo 17.30 kun tulen kuntoilemasta ja klo 19 iltapalan puuroa tai jogurttia, hedelmiä, marjoja.

Olen ikäihminen, en käy töissä.  Uskon että kun syö yhden kunnon aterian päivässä, iltapäivällä välipala, ei ole nälkä iltaisin.  Nuorella ihmisellä tietty enemmän aktiviteettia.

Vierailija
45/71 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähden mukaan ketjuun.

Olen 37-vuotias kahden lapsen äiti. Pahimmillaan painoni oli 94 kg alle kolme vuotta sitten, helmikuussa -23. Siitä laihduttelin pikkuhiljaa muutaman kilon lokakuuhun -23, jolloin painoin 87 kg. Silloin aloin käydä kuntosalilla ja kiinnittää entistä enemmän huomiota ruokailuihin. Viimeksi kävin vaa'alla juuri ennen joulua, ja painoni oli 64 kg. Eli 30 kg olen saanut pudotettua yhteensä. Olen todella tyytyväinen toki tulokseen, mutta kyllä minä mielelläni sen kympin tästä vielä pudotan. Olen 163 cm pitkä, joten varaa on vielä laihtua. Nyt en halua käydä puntarilla, koska luultavasti olen lihonut pari kiloa joulun aikana, on turvonnut olo. Joten käyn puntarilla vasta päästyäni hyvään vauhtiin laihdutuksessa. Tulen päivittelemään tänne sitten.

- primavera

Vierailija
46/71 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh nämä aamuvuorot on rankkoja 

Päivän aikana töissä niin kiire, ettei koko syömistä ehdi miettimään, mutta kotiin tultua koko ilta on vain ruuan ajattelua. Juuri söin päivällisen, ja nyt on iltapala jo mielessä. Pitäisi varmaan keksiä jotain tekemistä, että olisi muutakin ajateltavaa, mutta väsyttää niin paljon että jää vaan sohvalle makoilemaan. 

Iltavuoroissa on se etu, että suoraan sängystä hyppää töihin ja töitten jälkeen iltapalalle ja nukkumaan. Ehkä kokeilen laittaa myös aamuvuoroja edeltävinä öinä unen kuntoon, niin välttyisi tällaisilta haasteilta 

Tänä aamuna muuten paino 98,7kg :)

-ap 

Vierailija
47/71 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ap päivittelemässä :)

Eilen ostin vapaapäivän kunniaksi suklaalevyn, ja tänään söin sen loppuun.

Yritän tässä hyväksyä, että välillä saa herkutella, kun tuntui ajatukset menevän taas niin pakkomielteisiksi

Hassua muuten, että kun laihdun, koen itseni vain lihavammaksi ja ällöttävämmäksi kuin ennen. Vasta sitten kun dieetin jälkeen hetken syö rennommin, alkaa itsekin näkemään, että kappas, minähän olen tosiaan laihtunut. Kai tämä kertoo jotain ruoka- tai kehosuhteesta, mene ja tiedä

Vanhempani kommentoivat tänään heti minut nähdessään, että olen laihtunut. Jännä, miten muut ihmiset huomaavat painonmuutokset niin nopeasti :D

Anyways paino tänään aamulla 97.3kg ja uudet ruokailutottumukset alkaa tuntumaan jo luontevilta. Toivottavasti muilla on alkanut projekti hyvin <3

Vierailija
48/71 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana ollaan! :) 

Tavoitteena on jotakuinkin tuo -10 kg ja päästä takaisin hyvään kuntoon pitkän sairastelun jälkeen. Hyvinvointi on etusijalla, ainakin nyt alkuun aion käydä vain kerran viikossa vaa'alla. 

Oon tosiaan ihan lähes nollakunnossa koska oon jo pidemmän aikaa ollut tosi kipeä enkä pystynyt tekemään lähes mitään. 

Tänä aamuna heräilin aikaisin ja nesteytyksen ja aamukahvin jälkeen venyttelin ja tein kevyen core-treenin. Tarkoituksena on rakentaa rytmi että heti aamusta tekee treenin ja ehkä vielä myöhemmin päivällä toisen. Kävin vielä myöhemmin kävelemässä. 

Aamusta join kaksi kuppia kahvia ja söin lounaaksi ja päivälliseksi pastaa jossa oli sipulia, paprikaa, soijasuikaleita, kikherneitä, kookosmaitoa ja mausteita. Kalorit päivältä ehkä yhteensä 1800. 

Huomenna vähän tavoitteellisemmin! Tavoitteita olisi että laskisin makrot, söisin useamman kerran pienempiä annoksia päivässä, ja askeleet sinne kymppitonniin per päivä. Muitakin tavoitteita myöhemmin mutta lähdetään hitaasti liikkeelle. :) 

- Sol

Vierailija
49/71 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin syksyn aikana -12kg. Pari kiloa tuli joulun aikana takas. Syön aamulla pari leipää kahvilla ja päivän yritän mennä tosi vähällä tai pelkällä vedellä. Illalla kunnon ruokaa, vatsa täyteen. Saan unen hyvin, sekin on tärkeää laihdutuksessa. Itse ajattelen että kellon ajalla ei ole mitään merkitystä milloin syö. Ei varmasti tämä sovi kaikille, mutta mulle passaa

Vierailija
50/71 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei halua kieltää itseltään mitään, kannattaa kokeilla pätkäpaaston ja aerobisen liikunnan yhdistelmää. Pätkäpaastossa ei tarvitse rajoittaa syömisiään. Pienikin päivittäin liikuntamäärä kuluttaa kaloreita jos lähtöpaino on yli 100 kg. Esim. reipas kävely 15-30 minuuttia päivässä. Vähitellen voi hölkätä.

Olen normaalipainon ylärajalla. Noudatan maltillista pätkäpaastoa eli paastoa kertyy päivästä riippuen 13-15h. Olen lyhyt, ja energiaa kuluu olemattoman vähän. Pätkäpaastossakaan en voi syödä ihan mitä vaan. Todella tarkkaa puuhaa, kun kaikki syömiset tulee mahduttaa n.1400 kaloriin. Eikä tämä ole minun keksimä kalorimäärä vaan kehonkoostumusmittauksen tulos.

Vierailija
51/71 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan tähän:

"'Vältän syömästä iltapäivän jälkeen'. ... miten onnistut tässä? Minulla ei onnistu syömättömyys klo 18 jälkeen vaikka menen nukkumaan jo klo 22. Syön ruuan klo 17.30 kun tulen kuntoilemasta ja klo 19 iltapalan puuroa tai jogurttia, hedelmiä, marjoja."

Kaikilla tuo ei toimikaan. En ole se, jolle vastasit, mutta minäkään en syö iltaisin mitään. En vaikka kävisin kävelylenkillä. Ei tule nälkä, se on jotenkin luontaista. Samalla tavoin kuin jotkut ei saa aamulla syötyä vaikka mikä olisi. Itseään kannattaa kuunnella ja mennä sen mukaan. Ehkä voit keventää syömisiä jossain toisessa kohtaa päivää?

Vierailija
52/71 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi, jonka bmi 27. Haluan vähintään 5 kiloa pois, mieluusti 8 kg. 

Olen tehnyt viimeisen kahden vuoden aikana liki kaikkeni, paitsi rääkännyt itseäni, mutta paino ei tipu grammaakaan. Pätkäpaastoan, syön terveellisesti, syön kohtuullisesti. 

Ostin eilen formoline-lääkkeen, 3 kk:n annos. Katsotaan, auttaisiko se. En tiedä, koska en muutenkaan rasvaa kauheasti syö. 

Vierailija
53/71 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Omia syömisiä on vaikea arvioida ilman jotain konkreettista mittaamista. Minäkin söin terveellistä ruokaa, mutta sain silti aivan liikaa energiaa ja etenkin rasvaa. Myös juomisiin pitää kiinnittää huomiota, niistäkin kertyy huomaamatta lisäenergiaa.

Vierailija
54/71 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^Omia syömisiä on vaikea arvioida ilman jotain konkreettista mittaamista. Minäkin söin terveellistä ruokaa, mutta sain silti aivan liikaa energiaa ja etenkin rasvaa. Myös juomisiin pitää kiinnittää huomiota, niistäkin kertyy huomaamatta lisäenergiaa.

Vastaatkohan minulle?

Olen elämässäni useaan kertaan käyttänyt kalorilaskuria ja minulla on aika hyvä tuntuma, paljon energiaa missäkin on. Mutta viimeiset kaksi vuotta olen kokeillut ns terveellistä ruokavaliota tyyliin pippalaukka. Eli en laske kaloreita, vaan syön paljon kasviksia ja olen lisännyt ruokavalioon siemeniä ja pähkinöitä, mutta tietty maltillisesti, koska ne sisältävät kaloreita. Mutta eipä tämä ole mitään muuttanut.

olen 57 v ja neuvoni teille kaikille: laihduttakaa ennen 50-vuotispäivää ja sen jälkeen olkaa todella, todella tarkkoja, ettei paino lähde nousemaan. Tässä isässä laihdutus ei enää onnistu samoilla opeilla kuten nuorena, jolloin riitti, että syömisiä vähensi. Joillain kyllä, mutta ei kaikilla. 

Olen ollut aina tarkka painostani ja laihduttanut, kun paino noussut pari kiloa normaalipainon sisällä. Ehkä 5 kertaa elämässäni siis. Taistelut alkoivat 54 v, jonka jälkeen en ole enää onnistunut, vaan nyt bmi 27.

65

Vierailija
55/71 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin kuntosaliharjoittelun viime vuoden alussa ja syömisten tarkkailun Yazio-sovelluksen avulla viime kesänä. Painoa putosi viime vuonna yli 10 kg. Syksyllä en enää ollut niin tarkkana syömisten kanssa enkä enää laihtunut, mutta pidin kuitenkin saavutetun painon. Tänä vuonna toivon taas saavani laihdutettua reilun 10 kg vuoden loppuun mennessä. Sitten olen saavuttanut BMI:n mukaisen normaalipainon. Tsemppiä kaikille samassa veneessä oleville!

Vierailija
56/71 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat mitat: 167cm 73kg

Vaatteet eivät meinaa mahtua enää päälle :( olen käynyt kuntosalilla vuoden (2-4 kertaa viikossa) lisäksi kävelylenkkejä 1-3 kertaa viikossa. syön liikaa joten paino pysyy 70-74kilossa ja rasvaa on selvästi makkaroina selässä ja vyötäröllä.  Kesällä pääsin 66kiloon mutta aloin taas syömään liikaa ja paino noussut hurjasti. 
En saisi syödä ollenkaan herkkuja. Toivottavasti onnistuisin.

Vierailija
57/71 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tän vuoden tavoite reilu 10kg ja matka jatkuu senkin jälkeen. Palasin salitreeneihin 1.5v tauon jälkeen, eli 4xvko treenit, päälle aerobista kävellen, kesällä lisäksi golf. Syön 4 kertaa päivässä ja lisäksi palautusjuoma salin jälkeen. Tavoite olisi parissa vuodessa päästä entisiin mittoihin. Syksyllä on viiskymppiset ja silloin on jo kiva olla paremmassa kuosissa. Tsemppiä kaikille!

Vierailija
58/71 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on edessä pidempi muutos projekti kuin 10 kg laihduttaminen.

Olen alkanut syömään enemmän ja useammin, lisännyt kasvisten määrää siihen 800g/vrk. Mitään en aio kieltää itseltäni. Tavoitteena terveys ja laihtuminen, pysyvä elintavan muutos.

Vierailija
59/71 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun projekti "normaalipainoon 72 kg kesäksi" etenee hyvin, eilen aamupaino 75,3 kg. Ehkä jo ensi viikolla 75 raja rikkoutuu?? Haaveilen kyllä myös 70 kg:n rajan rikkomisesta :D 

Olen pakkasista huolimatta käynyt normaalit kävelylenkit eli noin 1,5 tuntia kävelyä päivässä. Syömisen osalta tiedossa ravintolareissu huomenna juhlapäivän vuoksi mutta täytyy sitten muutoin olla tarkkana.

Jaana vm 78

Vierailija
60/71 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaukset toimii täällä niin surkeasti, että kirjoitan vain nyt näin yksinkertaisen lauseen: Kaloreita pitää laskea, etenkin jos syö terveellisesti eikä paino laske millään. Mikään arvio tai pippalaukan neuvot ei toimi samalla sapluunalla kaikille. Sukupuoli, ikä, yleinen aktiivisuus, kaikki vaikuttaa.

Itse käytän keittiövaakaa, koska muuten syön liikaa juurikin jotain pähkinöitä. Kourallinen on määränä hyvin erilainen vaikkapa sirolla naisella ja kookkaalla miehellä. Eikä nyt juututa pähkinöihin. Pätee kaikkeen syömiseen.

Tsemppiä kaikille! Pienikin edistys on parannus omaa hyvinvointia ajatellen. Joku saa hyvän ulkonäön kaupanpäällisiksi. Itse en ole kiinnostunut kuin paremmasta olosta.