10kg pois kesäksi
Taas olisi se aika vuodesta, kun painoa pitäisi saada pois
Viime keväänä laihdutin 116kg -> 100kg
Syksyn menin samassa painossa, jouluna tuli mässäiltyä ja paino nousi hieman, tällä hetkellä turvotukset varmaan jo suurimmaksi osaksi laskeneet, ja paino on 101kg
Eli nyt olisi aika taas uudelle kevätprojektille, tavoitteena 90kg kesäkuuhun mennessä :)
Onkos muita, jotka ilmoittautuvat mukaan dieetille?
Kommentit (51)
Minulla myös on tavoitteena saada 10 kg pois. Aloitin jo kaksi viikkoa sitten ja ostin ravintovalmennuksen laihtumiseen tueksi. Ensimmäisellä viikolla lähtikin nesteet hyvin ja tulos - 2,5 kg. Huomenna on punnituspäivä.
Herkut olen jättänyt täysin ja lisännyt ruokavalioon proteiinia. Ihan täysin en ole pystynyt ravintovalmennusta noudattamaan, mutta 80 prosenttisesti kyllä. Liikunta vain on niin hankalaa, joten ruoan kanssa pitää olla tarkkana.
Faktaa:
"Siittiöiden tuotanto vähenee. Hedelmällisyyteen tuotannon lasku alkaa vaikuttamaan noin 3540 vuoden iässä.
Siittiöiden laatu heikkenee. Siittiöiden liikkuvuus ja morfologia, eli siittiöiden kyky matkata munasolun luokse ja hedelmöittää se voivat heikentyä iän myötä.
Geneettiset muutokset lisääntyvät. Vanhemmilla miehillä riski tuottaa geneettisesti muuntuneita siittiöitä on suurempi, mikä voi vaikuttaa hedelmöityksen onnistumiseen, keskenmenoihin ja jälkeläisen terveyteen."
https://felicitas.mehilainen.fi/palvelut/hedelmallisyys/miehen-hedelmal…
Toinen asia: Suomalaisten miesten sperman laatu on heikentynyt viime vuosikymmenien aikana merkittävästi. https://yle.fi/a/74-20081138
Näistä faktoista huolimatta voi toki onnistua tulla isäksi varttuneempanakin. Minun mieheni oli 47-50 -vuotias, kun saimme terveet ja ihanat lapsemme. Itsekään en ollut mikään nuorukainen. :)
Vierailija kirjoitti:
Faktaa:
"Siittiöiden tuotanto vähenee. Hedelmällisyyteen tuotannon lasku alkaa vaikuttamaan noin 3540 vuoden iässä.
Siittiöiden laatu heikkenee. Siittiöiden liikkuvuus ja morfologia, eli siittiöiden kyky matkata munasolun luokse ja hedelmöittää se voivat heikentyä iän myötä.
Geneettiset muutokset lisääntyvät. Vanhemmilla miehillä riski tuottaa geneettisesti muuntuneita siittiöitä on suurempi, mikä voi vaikuttaa hedelmöityksen onnistumiseen, keskenmenoihin ja jälkeläisen terveyteen."
https://felicitas.mehilainen.fi/palvelut/hedelmallisyys/miehen-hedelmal…
Toinen asia: Suomalaisten miesten sperman laatu on heikentynyt viime vuosikymmenien aikana merkittävästi. https://yle.fi/a/74-20081138
Näistä faktoista huolimatta voi toki onnistua tulla isäksi varttuneempanakin. Minun mieheni oli 47-50 -vuotias, kun saim
Kiitos tiedosta
Vierailija kirjoitti:
Sanna Ukkola oli laihtunut biohakkeroimalla, mitäköhän pitää sisällään.
Biohakkeroimalla?
Ikinä kuullutkaan. Varmaan tähänkin vois perehtyä.
Mukana! Ryhmäliikuntaa (lihaskunnon kohottaminen) 3x viikossa, ja 2 h viikossa kävelyä, palauttava jooga tai pilates kerrran viikossa. Karkin ja herkkujen määrää vähennetty. Näillä olen mennut pari kuukautta, mutta oli se joulu. Alkupaino 109, nyt 107. Laskennallisesta tällä liikunnalla voi pudottaa kilon per kuukausi, joten tavoite on kesällä 102 kg.
En haluaisi lähteä ei mitään syötävää klo 18 jälkeen linjalle. Katson väliaikatilanteen maaliskuun lopussa.
Mukana! Olen kyllä normaalipainoinen, mutta ylimääräistä rasvaa on silti.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin viljattoman dieetin, en tietoisesti pyri laihduttamaan. Tämä tuntuu pitävän painonkin hallinnassa.
Vältän syömästä iltapäivän jälkeen.
Sopii itselle, kukin löytäköön oman väylän. Nälkää ei tarvitse nähdä.
'Vältän syömästä iltapäivän jälkeen'. ... miten onnistut tässä? Minulla ei onnistu syömättömyys klo 18 jälkeen vaikka menen nukkumaan jo klo 22. Syön ruuan klo 17.30 kun tulen kuntoilemasta ja klo 19 iltapalan puuroa tai jogurttia, hedelmiä, marjoja.
Minäkin yritän saada noin 4 kiloa pois. Sitkeässä pysyy, mutta eiköhän se tästä. Aion lisätä arkiliikuntaa ja jätän alkoholin kokonaan pois. Sokeria en syö, joten siinä en enää voi säätää. Monipuolistan ruokaa ja käyn punttiksella kolmen kerran sijaan 4 kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Ukkola oli laihtunut biohakkeroimalla, mitäköhän pitää sisällään.
Biohakkeroimalla?
Ikinä kuullutkaan. Varmaan tähänkin vois perehtyä.
Ozempicia hän käytti.
Onnistuin laihtumaan 13 kg elokuun ja joulun välillä kerran viikossa pistettävällä laihdutuslääkkeellä. Lääke vei ruokahalun, ja lisäsin samaan aikaan liikuntaa. Nyt painoindeksi on 23. Kynällinen lääkettä maksaa noin 400 €, mutta siitä saa 17 viikkoannosta.
Täällä tismalleen saman pituinen ja saman painoinen laihduttaja. Dieettiä tosin takana jo kuukausi, mutta uskalsin vasta nyt punnita, eli todennäköisesti paino ollut lähtötilanteessa korkeampi. Itse haluaisin 15 kg kesäksi pois. Herkut pois ja liikuntaa lisätty radikaalisti, myös venhnäjauho minimissä. Ja annoskoot pieniä.
Katsotaan kuinka rouvan käy.