Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä villakangastakeissa on? Pakkasilla eivät lämmitä,nollakelillä hiostaa

Vierailija
17.01.2026 |

Näyttävät lämpimiltä mutta eivät ole. Ohut  polyesterivuori eikä toppauksia.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakangastakki on paras ja lämmin. Oletko varma, että takkisi on villakangasta? Nykyään moni on oikeasti polyesteria eli muovia. Hämäännyin itsekin kerran. Olin tilaavinani villakangastakkia, mutta materiaali olikin 100% polyesteria. En tilannut.

Vierailija
2/29 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, ainoastaan nilkkoihin saakka ulottuva lämmittää, ja on kiva hameen kanssa. Muuten untuvatakki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polyesteritakit ovat kylmiä ja hengittämättömiä. Sinulla on todennäköisesti sellainen. Niitä myydään kaupoissa "villakangastakkeina".

Vierailija
4/29 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villakangastakki on paras ja lämmin. Oletko varma, että takkisi on villakangasta? Nykyään moni on oikeasti polyesteria eli muovia. Hämäännyin itsekin kerran. Olin tilaavinani villakangastakkia, mutta materiaali olikin 100% polyesteria. En tilannut.

Sade- ja lumisadesäässä ei villakangastakilla tee yhtään mitään. 

Vierailija
5/29 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimin mitä on ollut.

Vierailija
6/29 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ainoastaan nilkkoihin saakka ulottuva lämmittää, ja on kiva hameen kanssa. Muuten untuvatakki.

Olen allerginen untuvalle ja minusta tuntuu kamalalta, että untuvat kynitään linnuilta. Eli mieluummin villakangasta kuin untuvaa.

Vierailija
7/29 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun Ralph Laurenin villakangastakissa on 70% aitoa villaa. Keinokuitu takkeja en ostaisi.

Vierailija
8/29 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sateenvarjo mukana.

Vierailija
9/29 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakangastakki on tyylikäs. Minulla on klassinen beige, pitkä, vyöllä solmittava ja kaksirivinen, tummansininen, lyhyempi, jossa on kullanväriset napit. Juhlavammissa ja virallisemmissa paikoissa parempi kuin untuva tai toppa.

Vierailija
10/29 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi. Mene töihin ja ota Ukko Ylijumala sydämeesi. Muuta neuvoa ei tule.

Vierailija
11/29 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakangastakki on hyvä 0 - -10 pakkasilla. 

Vierailija
12/29 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villakangastakki on hyvä 0 - -10 pakkasilla. 

Laitoin villapaidan alle, niin hyvin pärjäsi -20 asteenkin pakkasessa.

Vierailija
13/29 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mitään hiosta. Ne on just hyviä nollakelillä tai plussalla, mutta pakkaselle mielestäni liian viileitä. Tietysti jos laittaa alle paljon niin pärjää kylmemmälläkin, käytän silti mielummin toppatakkia.

Vierailija
14/29 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kuvaus vastaa aikalailla polyesterin ominaisuuksia, niin laitan tälle vahvan veikkauksen.

Oikea villa on tosiaan lämmin.

Vierailija
15/29 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-100%  villaa, on kyllä lämmin

Vierailija
16/29 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadesäällä paras on 70-luvun kuminen sadetakki. Niitä ei saa enää tehdä. Etelän talvessa (alempana kuin Oulu) pukeudutaan läpi talven tällaiseen. Lisänä tietysti Nokian isältä perityt saappaat. 

Varsinaisessa Pohjolassa, eli Suomessa, eli Pohjois-Suomessa on turkki ja turkkilakki paras vaihtoehto, jos on sellaiset perinyt, muuten en suosittele eläinten vuoksi, toiseksi paras vaihtoehto paksu toppatakki - ja ehdottomasti pitkä - ainakin polviin ulottuva. Tämän kanssa metsurin rautasaappaat villasukan kanssa - itse tänä talvena luomani muoti. Rautasaappaat pitävät jäisellä kelillä, pitävät sateen paremmin kuin kumisaappaat (en omista yksiäkään vuotamattomia vaikka tuoreimmat ovat puoli vuotta vanhat) ja nilkat suorassa, vaikka patikoisit jyrkänteitä/ metsiä pitkin. 

Vierailija
17/29 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä pidä kovaa tuultakaan. 

Vierailija
18/29 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin kaverilra harmaan villakangastakin hautajaisiin ja olin umpijäässä, vaikka oli marraskuu.

No se takki olikin todennäköisesti New yorkerista joka on kaverin lempikauppa ja joku halpis,vaikkakin kaunis.

Vierailija
19/29 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan kiva jos on lämpötila -5-+5 välillä ja keli kuiva, lähinnä kun menee johonkin juhlaan, mutta sen pitää siis olla oikeaa villakangasta. Aidot villakangastakit maksaa kyllä maltaita, eli jos aloittaja on maksanut vain satasen tai pari, se ei ole aito tai on sekoitusta.  

Vierailija
20/29 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava persevakosiko hikoaa AP?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän