Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10kg pois kesäksi

Vierailija
17.01.2026 |

Taas olisi se aika vuodesta, kun painoa pitäisi saada pois 

Viime keväänä laihdutin 116kg -> 100kg 

Syksyn menin samassa painossa, jouluna tuli mässäiltyä ja paino nousi hieman, tällä hetkellä turvotukset varmaan jo suurimmaksi osaksi laskeneet, ja paino on 101kg

Eli nyt olisi aika taas uudelle kevätprojektille, tavoitteena 90kg kesäkuuhun mennessä :)

Onkos muita, jotka ilmoittautuvat mukaan dieetille?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus, vertaistuki on tervetullutta. Täällä. Tavoite on pudottaa 8-10 kg kesäksi. Alussa pätkäpaastolla 10-14 ja herkkuja vähentämällä, kotijumpalla 4-5 krt/viikko. Noudatan jo nyt välimeren ruokavaliota osin, siirryn siihen kokonaan. 

Kun kelit sallii, aloitan juoksemisen. En ole ylipainoinen varsinaisesti, en vain tunne kehoani omakseni ja olen huolissani viskeraalirasvasta. Ennen kuin joku neuvoo, että kelit sallii jo nyt juoksemisen, vastaan, totta. Minun kohdallani ei, enkä aio asiaa sen enempää avata. Juoksumatto sisällä on, sillä sitten välillä.

Vierailija
2/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat painaa 90kg vaikka normaali paino naisella on 50kg?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitusti laihduttaminen pidemmän päälle vain lihottaa. Kannattaa tehdä pysyvä muutos kuurin sijaan.

Vierailija
4/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näihin ei sitten vastata turhaan tässä ketjussa, hypätään yli. Sopiiko muille? Tämä on hyvän mielen ja ilon keskustelu.

Vierailija
5/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit lukenut avauksen kunnolla, niin tietäisit että ap:n täytyy olla mies. Hän on painanut joskus 116 kg. Ei kukaan nainen noin iso ole.

Vierailija
6/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkitusti laihduttaminen pidemmän päälle vain lihottaa. Kannattaa tehdä pysyvä muutos kuurin sijaan.

Näillekin voi vain hymähtää. Keskustellaan asiallisesti, samalta tasolta ja lähdetään siitä, että jokainen keskustelija on lukenut tutkimuksia ihan riittävästi.

Vierailija
7/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuun mukaan! Lähin noin 110 kg:sta, laihdutin jonnekki 95:een, pidin pari vuotta siinä, ja nyt noussut 100:aan. Itsellänikin on se 90 kg vuoden tavoite, oikeastaan kesän loppuun ajattelin, elokuu on vielä kesää. Jos pääsen, olen tyytyväinen. Sitten oon 5 vuodessa saanu 20 kg pois hitaasti. Itte lihon jos kiellän itteltäni jotain, lihon aivan heti, joten en kiellä mitään. Kilokalori on ilmaisohjelma netissä. Sinne kannattaa kirjautua vaikka fb-tunnuksilla. On helppoa. Ohjelma laskee kalorien lisäksi kaikki vitamiinit ja ravintoaineet, joita saat. Samalla huomaa, jos niitä puuttu/ väsyttää tms. Käytän talvella lisänä d-vitamiinia, rautaa ja magnesiumia (koska saan helposti lihaskramppeja)

Vierailija
8/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua kieltää itseltään mitään, kannattaa kokeilla pätkäpaaston ja aerobisen liikunnan yhdistelmää. Pätkäpaastossa ei tarvitse rajoittaa syömisiään. Pienikin päivittäin liikuntamäärä kuluttaa kaloreita jos lähtöpaino on yli 100 kg. Esim. reipas kävely 15-30 minuuttia päivässä. Vähitellen voi hölkätä.

Vierailija
9/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteet siitä että pysyit samassa painossa etkä kerännyt kaikkea takaisin. Mutta muuten ei ole hyvä tyyli tiputtaa tiukalla kuurilla iso määrä ja sitten taas elää entisillä tavoilla. Pysyvä muutos on ainoa mikä tuo pysyvän tuloksen.

Vierailija
10/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen 170cm pitkä, ja olisin jo melko laiha 50kg painavana. Lopullisena tavoitteena on 65kg, mutta mikäs kiire tässä muka on. 

On fyysisesti ja psyykkisesti paljon helpompaa laihduttaa vähän kerrallaan, kun yhtäkkiä pudottaa muutamassa kuukaudessa puolet painostaan (mikä muuten taitaa olla mahdotonta) 

Jos nyt pudottaisin ihannepainoon yhtäkkiä nopeasti ilman mitään taukoja, todennäköisesti jossain kohtaa repsahtaisin ahmimaan ja lihoisin vaan isommaksi, nahka jäisi roikkumaan, olisin todella väsynyt ja kehonkuvani olisi täysin vääristynyt 

Kiitos mielipiteestä, mutta taidan jatkaa näin :)

-ap

Vierailija
11/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin viljattoman dieetin, en tietoisesti pyri laihduttamaan.  Tämä tuntuu pitävän painonkin hallinnassa.

Vältän syömästä iltapäivän jälkeen.

Sopii itselle, kukin löytäköön oman väylän.  Nälkää ei tarvitse nähdä.

Vierailija
12/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse päässyt jo tavoitepainooni. 40 kiloa pudotin n. 4 vuoden aikana. Ensin pätkäpaastolla 10 kg 2 vuodessa. Sitten sain laihdutuslääkkeen tueksi ja laihduin vielä 30 kg seuraavien 2 vuoden aikana.

Nyt en enää laihduta, mutta sairastuin siten että en pysty syömään kuin nesteitä. Käytännössä laihoja keittoja ja apteekin ateriankorvikkeita ja proteiinipirtelöitä. Ekan viikon aikana lähti 4 kiloa. Sittemmin olen lisännyt ruokavalioon suklaata eikä paino ole enää tippunut.

Mutta jos tuosta haluaa dieetin kehittää, niin voi syödä vaikka vain sellaista ruokaa minkä voi imeä pillillä. Paino tippuu todella nopeasti. Sitä en tiedä pystyykö tuota pitkään noudattamaan jos ei ole pakko. Itse en varmaan pystyisi jos kykenisin syömään normaalia ruokaa. Mutta viikko voisi onnistua pikakuurina jos sellaisesta on kiinnostunut.

Tsemppiä laihdutukseen.

Vierailija
13/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Sannulin jauhodieettiä. Tehokas ja hauskaakin :D

Vierailija
14/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, ettei kukaan tässä ketjussa kommentoi kuin alapeukulla noihin alatyylin kommentteihin. Joka ikinen, jolla on oikeasti ylipainoa, on jo kokenut elämässä kiusaamista tarpeeksi. Meidän ei tarvitse perustella mitään. Tunnemme kyllä kukin heikkoutemme jo. 

Jos kiusaajat pilaavat ketjun, ilmoa ylläpidolle.

Meitä on jo kiusattu tarpeeksi - ohi vaan ja ilo irti, keskittykää vain vertaistukeen ja toinen toistenne tsemppaamiseen tässä ketjussa. Ei anneta ilkimyksille valtaa :) 

Vierailija
15/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin alkoholin ja nyt pääsee hiihtämään niin luulis että jotain tapahtuu.  Oon 190cm pitkä painoa 123kg. M37

Vierailija
16/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi dieetti eikä lopullinen elämäntapamuutos ap? Varmaan kehollekin jumalaton rasite että paino nousee ja laskee mutta mitään pysyvää tilaa ei saada aikaiseksi.

Vierailija
17/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pisteet siitä että pysyit samassa painossa etkä kerännyt kaikkea takaisin. Mutta muuten ei ole hyvä tyyli tiputtaa tiukalla kuurilla iso määrä ja sitten taas elää entisillä tavoilla. Pysyvä muutos on ainoa mikä tuo pysyvän tuloksen.

Kyllä näitä neuvojia aina riittää

Toki tiedän, että tämä ei ole mikään terveydenhuollon ammattilaisten suosittelema tapa, mutta olen kokenut sen hyväksi itselleni. Uskon, että oman kehon ja mielen tunteminen on avain onnistuneeseen painonpudotukseen 

Vierailija
18/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi dieetti eikä lopullinen elämäntapamuutos ap? Varmaan kehollekin jumalaton rasite että paino nousee ja laskee mutta mitään pysyvää tilaa ei saada aikaiseksi.

En kyllä usko, että 1kg painonnousu puolessa vuodessa on keholleni mikään jumalaton rasite :D

-ap

Vierailija
19/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana! Aloitin dieetin heinäkuussa, paino pudonnut 89 -> 76 kg. Tavoitteena normaalipaino 72 kg kesään mennessä. Enää siis 4 kg jäljellä siihen mutta tää loppu on varmaan tiukka! Ja mieluusti paino saisi olla 70 kg.

En ole käyttänyt mitään ihmekeinoja vaan pudottanut painoa kävelemällä ja syömällä vähemmän. Viikonloppuisin tulee herkuteltua. Vertaistuki on tervetullutta :)

Jaana vm 78

Vierailija
20/31 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän nyt kaljottelun pois, niin sillä saan painon putoamaan. Pyysin lääkäriltä antabusreseptin ja tänään illalla otan sitten ensimmäisen tabun. Eilen illalla join vielä viimeiset kaljat ja sen jälkeen piti odottaa 24 tuntia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan