Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10kg pois kesäksi

Vierailija
17.01.2026 |

Taas olisi se aika vuodesta, kun painoa pitäisi saada pois 

Viime keväänä laihdutin 116kg -> 100kg 

Syksyn menin samassa painossa, jouluna tuli mässäiltyä ja paino nousi hieman, tällä hetkellä turvotukset varmaan jo suurimmaksi osaksi laskeneet, ja paino on 101kg

Eli nyt olisi aika taas uudelle kevätprojektille, tavoitteena 90kg kesäkuuhun mennessä :)

Onkos muita, jotka ilmoittautuvat mukaan dieetille?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää poikki! Kyllä lähtee.

Vierailija
22/70 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin sanoa, että epärealistinen tavoite, mutta eihän se olekaan, jos laskee puoli kiloa viikossa. Mä lähden mukaan tähän. hyvä idea. Lopetin tupakanpolton ja lihoin 35 kiloa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumitöissä kuluu energiaa. Kaksi kertaa tänään, puoli tuntia, eikä koko piha tullut vieläkään selväksi. Söin myös kaksi pihviä tomaatilla ja kurkulla, ja kaksi rahkaa. Nyt, kun kiinnittää huomiota proteiinin saantiin, kaloreita kertyy paljon vähemmän kuin hiilareita syödessä. Lihoin syksyllä pullan ja leivän syönnillä, tunnustan. Oli niin hankala päästä kauppaan kun ei ole autoa ja asun maalla. Pakastin on onneksi täynnä marjoja.

Vierailija
24/70 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä jokaiselle laihduttajalle!

Omasta painonpudotusprojektista on jo vuosia, mutta tiedän, että on kovan työn takana.

Mun on pakko yhä vuosienkin normaalipainossa olon jälkeen laskea kaloreita, koska nälkä-kylläisyys hormonit pielessä. Muuten alan lihomaan. Lisäks pätkäpaastoilen ja hiilarit kohtuudella. Loppuelämän "taistelu" tämä on.

Nykyään mulla kroppa kuitenkin toimii "normaalisti", kun on korjattu ferritiini (yli 75 nykyään), sekä matalat d- ja b12-arvot.

Lisäks ruokavalioni on gluteeniton, maidoton ja munaton. Jos näistä tingin, niin kilpirauhasarvot huononee, väsyttää non-stop ja lihominen alkaa. (IgG vasta-aineet myös näille koholla, jos jotain kiinnostaa tänö mekanismi / haluaa tutkituttaa omat yliherkkyydet)

Halusin tuoda nää asiat ilmi, koska esim. matala ferritiini on naisilla niin yleinen ja se hidastaa aineenvaihduntaa tosi paljon. Itse kärsin asiasta tietämättäni 25-30 vuotta, koska hb oli aina hyvä lääkärin mukaan (120-155). 

Vierailija
25/70 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat painaa 90kg vaikka normaali paino naisella on 50kg?

Miksei sun äiti ole sanonut sulle, että sun pitäisi pitää suusi kiinni, kun olet niin tyhmä? Kysypä häneltä.

Vierailija
26/70 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat painaa 90kg vaikka normaali paino naisella on 50kg?

Jos olisit lukenut avauksen kunnolla, niin tietäisit että ap:n täytyy olla mies. Hän on painanut joskus 116 kg. Ei kukaan nainen noin iso ole.

No älä nyt viitti🤣🤣. Ja ton painoiset kuvittelee vielä olevansa jotain prinsessoja. 

Prinsessa on kuningasparin lapsi, tytär. Ei hänen painonsa liity asiaan mitenkään.

Vierailija
27/70 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana! vähintään minulla 10kg kesäkuuhun mennessä.Treenaan 3-4 krt viikossa. Laitan viestiä kuukauden päästä.

Vierailija
28/70 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin, mitä alhainen ferritiinitaso voi tehdä? Liittyykö hiilareihin jotenkin? 

Vierailija
29/70 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama päivä dieettiä takana, ja tänään aamupaino 99,6kg :)

Eilen oli kauhea nälkä, mutta onneksi töiden takia ei oikein edes ehtinyt miettimään ylimääräistä syömistä. Ja lopulta illalla iltapalan jälkeen oli kyllä kylläinen ja hyvä olo, vaikka kalorit jäi aika pieniksi :)

Viime yönä en juurikaan nukkunut, toivottavasti ei vaikuta ainakaan nälkään tänään

-ap

Vierailija
30/70 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin syksyllä jo 10 kg polkemalla kuntopyörää kotona. 2 kk niin paino putosi. 60-90 minuuttia poljin joka päivä.

Vierailija
31/70 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tismalleen saman pituinen ja saman painoinen laihduttaja. Dieettiä tosin takana jo kuukausi, mutta uskalsin vasta nyt punnita, eli todennäköisesti paino ollut lähtötilanteessa korkeampi. Itse haluaisin 15 kg kesäksi pois. Herkut pois ja liikuntaa lisätty radikaalisti, myös venhnäjauho minimissä. Ja annoskoot pieniä.

Katsotaan kuinka rouvan käy. 

Vierailija
32/70 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös on tavoitteena saada 10 kg pois. Aloitin jo kaksi viikkoa sitten ja ostin ravintovalmennuksen laihtumiseen tueksi. Ensimmäisellä viikolla lähtikin nesteet hyvin ja tulos - 2,5 kg. Huomenna on punnituspäivä. 

Herkut olen jättänyt täysin ja lisännyt ruokavalioon proteiinia. Ihan täysin en ole pystynyt ravintovalmennusta noudattamaan, mutta 80 prosenttisesti kyllä. Liikunta vain on niin hankalaa, joten ruoan kanssa pitää olla tarkkana. 

Vierailija
33/70 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktaa: 

"Siittiöiden tuotanto vähenee. Hedelmällisyyteen tuotannon lasku alkaa vaikuttamaan noin 3540 vuoden iässä.

Siittiöiden laatu heikkenee. Siittiöiden liikkuvuus ja morfologia, eli siittiöiden kyky matkata munasolun luokse ja hedelmöittää se voivat heikentyä iän myötä.

Geneettiset muutokset lisääntyvät. Vanhemmilla miehillä riski tuottaa geneettisesti muuntuneita siittiöitä on suurempi, mikä voi vaikuttaa hedelmöityksen onnistumiseen, keskenmenoihin ja jälkeläisen terveyteen."

https://felicitas.mehilainen.fi/palvelut/hedelmallisyys/miehen-hedelmal…

Toinen asia: Suomalaisten miesten sperman laatu on heikentynyt viime vuosikymmenien aikana merkittävästi. https://yle.fi/a/74-20081138

Näistä faktoista huolimatta voi toki onnistua tulla isäksi varttuneempanakin. Minun mieheni oli 47-50 -vuotias, kun saimme terveet ja ihanat lapsemme. Itsekään en ollut mikään nuorukainen. :) 

Vierailija
34/70 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faktaa: 

"Siittiöiden tuotanto vähenee. Hedelmällisyyteen tuotannon lasku alkaa vaikuttamaan noin 3540 vuoden iässä.

Siittiöiden laatu heikkenee. Siittiöiden liikkuvuus ja morfologia, eli siittiöiden kyky matkata munasolun luokse ja hedelmöittää se voivat heikentyä iän myötä.

Geneettiset muutokset lisääntyvät. Vanhemmilla miehillä riski tuottaa geneettisesti muuntuneita siittiöitä on suurempi, mikä voi vaikuttaa hedelmöityksen onnistumiseen, keskenmenoihin ja jälkeläisen terveyteen."

https://felicitas.mehilainen.fi/palvelut/hedelmallisyys/miehen-hedelmal…

Toinen asia: Suomalaisten miesten sperman laatu on heikentynyt viime vuosikymmenien aikana merkittävästi. https://yle.fi/a/74-20081138

Näistä faktoista huolimatta voi toki onnistua tulla isäksi varttuneempanakin. Minun mieheni oli 47-50 -vuotias, kun saim

Kiitos tiedosta 

Vierailija
35/70 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna Ukkola oli laihtunut biohakkeroimalla, mitäköhän pitää sisällään.

https://www.is.fi/viihde/art-2000011745884.html

Biohakkeroimalla?

Ikinä kuullutkaan. Varmaan tähänkin vois perehtyä.

Vierailija
36/70 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana! Ryhmäliikuntaa (lihaskunnon kohottaminen) 3x viikossa, ja 2 h viikossa kävelyä, palauttava jooga tai pilates  kerrran viikossa.  Karkin ja herkkujen määrää vähennetty. Näillä olen mennut pari kuukautta, mutta oli se joulu. Alkupaino 109, nyt 107. Laskennallisesta tällä liikunnalla voi pudottaa kilon per kuukausi, joten tavoite on kesällä 102 kg. 

En haluaisi lähteä ei mitään syötävää klo 18 jälkeen linjalle. Katson väliaikatilanteen maaliskuun lopussa.

Vierailija
37/70 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana! Olen kyllä normaalipainoinen, mutta ylimääräistä rasvaa on silti. 

Vierailija
38/70 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin viljattoman dieetin, en tietoisesti pyri laihduttamaan.  Tämä tuntuu pitävän painonkin hallinnassa.

Vältän syömästä iltapäivän jälkeen.

Sopii itselle, kukin löytäköön oman väylän.  Nälkää ei tarvitse nähdä.

'Vältän syömästä iltapäivän jälkeen'. ... miten onnistut tässä? Minulla ei onnistu syömättömyys klo 18 jälkeen vaikka menen nukkumaan jo klo 22. Syön ruuan klo 17.30 kun tulen kuntoilemasta ja klo 19 iltapalan puuroa tai jogurttia, hedelmiä, marjoja.

Vierailija
39/70 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin yritän saada noin 4 kiloa pois. Sitkeässä pysyy, mutta eiköhän se tästä. Aion lisätä arkiliikuntaa ja jätän alkoholin kokonaan pois. Sokeria en syö, joten siinä en enää voi säätää. Monipuolistan ruokaa ja käyn punttiksella kolmen kerran sijaan 4 kertaa viikossa.

Vierailija
40/70 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanna Ukkola oli laihtunut biohakkeroimalla, mitäköhän pitää sisällään.

https://www.is.fi/viihde/art-2000011745884.html

Biohakkeroimalla?

Ikinä kuullutkaan. Varmaan tähänkin vois perehtyä.

Ozempicia hän käytti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä