En halua tappaa eläimiä! Tapaus: lihansyönti.
Ilman tappamista ei lihaa kaupasta saa, ikävä fakta. Mites teillä nämä eettiset kysymykset?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ratkaissut sen, että en tapa eläimiä suoraa enkä välillisesti.
Eli teet äkkijarrutuksen kun orava juoksee tien yli?
- Ethän vaan tapa kärpäsiä tai itikoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta leijona saa raadella seepran joka kituu minuuttitolkulla?
Miten ajattelit kieltää..?
Ihan aluksi voidaan vaikka ottaa mielenosoitus, jolla tukitaan liikenne eduskuntatalon edustalla. Jos rasistiset leijonat eivät siitä ota onkeensa, niin kansalaisaloite ja Palefacen tukikonsertti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän lihansyönti tahtoo olla nykyisin vähän junttien ja tyhmien teesi puolustella omaa miehisyyttään.
Luonnollisuudesta yritetään puhua vaikka tehtotuotannolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa ja on yksi maailman saastuttavimmista yksittäisistä asioista.
Valitettavasti se on niin, että jos et kykene ajattelemaan omilla aivoilla, todennäköisesti puolustelet lihansyöntiä.
T: lihansyöjä.
Omaa terveyttään ajatteleva syö lihaa. Jos omasta terveydestään huolehtiminen on junttia ja tyhmää niin hoh hoijaa taas. Sinä mikään lihansyöjä ole...
Tuota on itse asiassa tutkittu kasvissyöntiä harrastavassa adventistiyhteisössä. Todettiin, että heillä esiintyi huomattavasti vähemmän syöpää kuin lihansyöjillä, koska eivät saaneet lihassa olevaa kasvuproteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta leijona saa raadella seepran joka kituu minuuttitolkulla?
Miten ajattelit kieltää..?
Jotkut ne vaan janoaa kieltoja ja holhousta kun ei vissiin muuten koe elämänsä olevan hallinnassa. Toiset sitten vaan haluaisi sallia ihmisille saman, mikä eläimille sallitaan.
Miksi tarkoituksellinen kärsimyksen tuottaminen eläimille pitäisi sallia? Sellaisella ihmisellä ei ole empatiakykyä, joka niin haluaa tehdä. Sellaiset vahingoittavat ihmisiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Entä rotat, ethän ole valmis niitä poistamaan elinpiiristäsi? Tai kärpäset, hyttyset, paarmat?
Ne eivät tule edes kysymykseen kauppojen valikoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä syö myöskään kasviksia koska viljelyssä puimakoneet ja traktorit jyräävät satoja hiiriä, myyriä ja maassa pesiviä lintuja. Lisäksi jyrsijöitä ja hyönteisiä myös myrkytetään jatkuvasti.
Puhumattakaan niistä avokadoviljelmistä, joiden tieltä rikas luonto hävitetään monokulttuurin tieltä, jotta saadaan maapallon toiselta puolelta rahdattua avokadot tänne "tiedostavien" luonnonystävien ruoaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä syö myöskään kasviksia koska viljelyssä puimakoneet ja traktorit jyräävät satoja hiiriä, myyriä ja maassa pesiviä lintuja. Lisäksi jyrsijöitä ja hyönteisiä myös myrkytetään jatkuvasti.
Puhumattakaan niistä avokadoviljelmistä, joiden tieltä rikas luonto hävitetään monokulttuurin tieltä, jotta saadaan maapallon toiselta puolelta rahdattua avokadot tänne "tiedostavien" luonnonystävien ruoaksi.
Eihän avokadot liity mitenkään kasvissyöntiin. Tiedostavat luonnonystävät tietää kyllä avokadojen olevan aika epäekologista ruokaa.
Kukaan ei syö avokadoja lihan tilalla.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei syö avokadoja lihan tilalla.
Tulee mieleen kun jotkut yritti argumentoida kasvissyönnin epäekologisuutta vertaamalla lehtisalaattia pihviin 😂😂😂.
Eiks jossain uskonnossa muuten käsketä, että älä tapa?
Vierailija kirjoitti:
Eiks jossain uskonnossa muuten käsketä, että älä tapa?
Älä tapa toista ihmistä. Sen sijaan veriuhrit olivat kaikkein paras uhrilahja.
Olen itämaisen, varsinkin hindu filosofian diggari; viime aikoina olen alkanut kokeilla lihansyöntiä, vaikka 70-vuotisen tässä inkarnaatiossa kärvistelemisen aikana olen syönyt lihaa oikeastaan vain jouluisin sekä jonkin verran leivän päällä lähinnä sipulimakkarana. Yksi innoittajani on viime aikoina ollut Steak and Butter Girl (Bella):
Hi, I'm Steak and Butter Gal (aka Bella)...
Welcome to my channel!
I am a classically trained pianist and violinist studying at The Juilliard School who is passionate about sharing my vegan to carnivore story.
Subscribe to follow along my journey of improving my autoimmune conditions (eczema & psoriasis), acne, mental health, mood, and energy with animal foods alone.
Jotkut ne vaan janoaa kieltoja ja holhousta kun ei vissiin muuten koe elämänsä olevan hallinnassa. Toiset sitten vaan haluaisi sallia ihmisille saman, mikä eläimille sallitaan.