En halua tappaa eläimiä! Tapaus: lihansyönti.
Ilman tappamista ei lihaa kaupasta saa, ikävä fakta. Mites teillä nämä eettiset kysymykset?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ratkaissut sen, että en tapa eläimiä suoraa enkä välillisesti.
Entäs hyttyset yms?
Enpä muista koska olisi tarvinnut alkaa hyönteisiä tarkoitushakuisesti tappamaan. Joskus olen suihkuttanut itseeni hyttyskarkoitetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä rotat, ethän ole valmis niitä poistamaan elinpiiristäsi? Tai kärpäset, hyttyset, paarmat?
Valitsen ne eläimet jotka on Ok tappaa ja ne joita ei saa tappaa.
Kaikki rumat eläimet kuten Rotta tai Torakka saa tappaa. Niiden kärsimyksistä en välitä.
Eli ruman lehmän ja possun syönti on aivan ok. Eiväthän ne mitään kaunistuksia ole.
Onpas teillä karski kauppa jos siellä pitää tappaa lihaa saadakseen.
Vierailija kirjoitti:
Tapetaan se Härkä joka tapauksessa. Ihan sama otanko minä siitä sen 300g Sisäfilettä tai en...
Sulla sama ajattelutapa kuin Vihreillä.
"Lentäisi se Lentokone silti vaikka minä en siellä istuisi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli teet äkkijarrutuksen kun orava juoksee tien yli?
Eikä syö myöskään kasviksia koska viljelyssä puimakoneet ja traktorit jyräävät satoja hiiriä, myyriä ja maassa pesiviä lintuja. Lisäksi jyrsijöitä ja hyönteisiä myös myrkytetään jatkuvasti.
Siis nimenomaan tuosta syystähän täytyy jättää liha pois ja syödä pelkästään kasviksia, koska lihakarjan ravinnoksi tarvitaan niin paljon enemmän viljelysmaata, että myös noita sivukuolemia tulee moninkertaisesti verrattuna suoraa ihmisravintoon kasvatetun viljelymaan käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä teen. Tulee ihan selkäytimestä tuollainen reaktio ihan riippumatta siitä mikä siihen auton eteen äkisti ilmaantuu.
Mulla taas noi pienet eläimet menee niin, jos hiiri juoksee tien yli,sihtaan renkaan sen päältä jos mahdollista. Pitää se harakoidenkin saada ruokaa.
Minä en halua lukea tällaista paskaa. Tapaus: myötähäpeä
ap, en myöskään halua olla tapettujen eläinten mädätyslaitos. Onneksi nykyisin on hyviä kasvisproteinilähteitä, joista saa ihanaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs hyttyset yms?
Enpä muista koska olisi tarvinnut alkaa hyönteisiä tarkoitushakuisesti tappamaan. Joskus olen suihkuttanut itseeni hyttyskarkoitetta.
Kyllä meillä jos kesällä pörrää kärpänen keittiössä kun yritetään syödä niin koko perhe jahtaa sitä ruokapöydän ympärillä. Se ui muuten kohta jonkun ruuassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä syö myöskään kasviksia koska viljelyssä puimakoneet ja traktorit jyräävät satoja hiiriä, myyriä ja maassa pesiviä lintuja. Lisäksi jyrsijöitä ja hyönteisiä myös myrkytetään jatkuvasti.
Siis nimenomaan tuosta syystähän täytyy jättää liha pois ja syödä pelkästään kasviksia, koska lihakarjan ravinnoksi tarvitaan niin paljon enemmän viljelysmaata, että myös noita sivukuolemia tulee moninkertaisesti verrattuna suoraa ihmisravintoon kasvatetun viljelymaan käytöstä.
Karja kasvaa ruohikkomailla eikä siellä mitään ihmiselle kelpaavia kasveja kasvateta. Karja siis jalostaa kasveista ihmiselle sopivaa ravintoa ja samalla lannoittaa maata. Karjankasvatus on ekologisempaa kuin maata köyhdyttävä viljely.
Justiinsa joo. Sitä lihaa saa muualtakin kuin kaupasta ja terveellisempää. Mutta nämä samat viherpiiipertäjät ovat päättämässä valtakunnan asioista. Valkoposkihanhista on maan vaiva, mutta niitä ei saa metsästää, toisin kuin Ruotsissa, jossa saa metsästää. Metsästämisellä tarkoitetaan ravintokäyttöön metsästämistä. No ostetaan sitten saksalaista lihaa Lidlistä.
Kyllähän lihansyönti tahtoo olla nykyisin vähän junttien ja tyhmien teesi puolustella omaa miehisyyttään.
Luonnollisuudesta yritetään puhua vaikka tehtotuotannolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa ja on yksi maailman saastuttavimmista yksittäisistä asioista.
Valitettavasti se on niin, että jos et kykene ajattelemaan omilla aivoilla, todennäköisesti puolustelet lihansyöntiä.
T: lihansyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän lihansyönti tahtoo olla nykyisin vähän junttien ja tyhmien teesi puolustella omaa miehisyyttään.
Luonnollisuudesta yritetään puhua vaikka tehtotuotannolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa ja on yksi maailman saastuttavimmista yksittäisistä asioista.
Valitettavasti se on niin, että jos et kykene ajattelemaan omilla aivoilla, todennäköisesti puolustelet lihansyöntiä.
Omaa terveyttään ajatteleva syö lihaa. Jos omasta terveydestään huolehtiminen on junttia ja tyhmää niin hoh hoijaa taas. Sinä mikään lihansyöjä ole...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karja kasvaa ruohikkomailla eikä siellä mitä
En nyt ihan saanut kiinni, että luuletko karjavan saavan ravintonsa laiduntamalla ulkona vai pidätkö esim. karjarehun viljelysmaiden tieltä kaadettua Amazonia ekologisena vaihtoehtona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa terveyttään ajatteleva syö lihaa. Jos omasta terveydestään huolehtiminen on junttia ja tyhmää niin hoh hoijaa taas. Sinä mikään lihansyöjä ole...
Omaa terveyttään voi vaalia myös niin, ettei tuhoa koko maapalloa. Tätä juuri tarkoitin, katso virke 2.
Syön lihaa, koko ajan vähemmän ja tarkoitus lopettaa kokonaan.
Vegaanipropagandaa suoltava urpo luulee että suomalainen karja syö ulkomaista rehua :D
Rehunlähteet Suomessa:
Nautakarja: Syö pääasiassa oman tilan tuottamaa nurmirehua (säilö- tai laidunrehu), noin 5060 % ruokavaliosta, ja loput väkirehua, joka sisältää kotimaista viljaa ja ulkomaista valkuaista.
Sika- ja siipikarjatuotanto: Suurin osa rehuista on kotimaista viljaa ja nurmea, mutta valkuais- ja lisäaineet tuodaan usein ulkomailta.
Valkuaisrehut: Rypsi- ja rapsirouhetta tuodaan paljon ulkomailta täydentämään kotimaista viljaa.
Yhteenveto ulkomaisen rehun roolista:
Suomalainen rehuntuotanto on omavaraista viljan ja nurmen osalta, mutta valkuaislähteiden ja lisäaineiden osalta tarvitaan tuontia.
Tämä rakenne tukee ruokaturvaa, sillä pääosa rehusta tuotetaan Suomessa tai lähialueilla.
Että tässä pitäisi nyt suomalaisena lihansyöjänä jotain syyllisyyttä tuntea Amazonista :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ap:n itse niitä tarvitse tappaa ? Tämä kansa on aina vaan tyhmempää.
Kasvisten syönti tyhmentää kun eivät saa B-12 vitamiinia, hemirautaa, hyvin imeytyvää eläinproteiinia, DHA:ta ja EPA:ta eli hyvin imeytyviä Omega-3 rasvahappoja.
Epäilen. Olen kasvanut kasvissyöjänä, ja pääsen Mensaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti yrität väittää, että eläimen tappamisessa ja syömisessä on jokin eettinen ongelma?
Minä en huomaa siinä eettistä ongelmaa.
Siitä voisimme kyllä keskustella, onko nykyinen eläintalous oikein.
Olen eri, mutta jos ihmisten tappamisessa on jokin eettinen ongelma, niin mun on jokseenkin mahdotonta keksiä, mikä erottaisi muut eläimet ihmisestä sillä tavoin, ettei sama pätisi myös muihin eläimiin.
Mikä sun mielestä erottaa homo sapiensin muista eläinlajeista tässä mielessä?
Puhumattakaan ne liiskaantuneet ötökät tuulilasissa.